Daantje en Shiela, vervelend dat jullie allebei zo'n last hebben van het carpaal tunnelsyndroom. Vaak wordt er inderdaad niks mee gedaan. Ik had er ook zo'n last van toen ik zwanger was van Alyssa. Ik heb toen de tip gekregen om 's nachts van die polsbeschermers voor skeeleren te dragen. En .... het voelde daarmee een stuk beter aan. Gelukkig zijn bij mij na de bevalling de klachten vrij snel weer verdwenen en met m'n laatste zwangerschap heb ik er gelukkig geen last van gehad. Daantje, succes vanmiddag bij de gyn en ik hoop van harte voor je dat je al wat ontsluiting blijkt te hebben. Ik DUIM voor je meid! Sheila, bijna 37 weken. Dan mag de kleine inderdaad komen. Met zoveel last van het tunnensyndroom op het laatst is dat vrij zwaar. Sterkte met de allerlaatste loodjes en hopelijk voor jou komt de kleine nu snel. In iedergeval ook voor jou alvast een voorspoedige bevalling meid! Nienke, hoorde gisteren ook al van een ander de tip over cardiflor van VSM. Zal straks eens naar de drogist gaan. Ben je al door je administratie heen? En bijna vakantie. Heerlijk. Natas, jij ook al bijna vakantie. Lekker meid, geniet ervan! Lotuss, ja, die kinderziektes ga je nu ook weer krijgen. Zo heel erg als jouw zoon onderzat zit Alyssa gelukkig nog niet. Vooralsnog 'alleen maar' voornamelijk op haar rug, buik, een paar op haar benen en wat in haar gezicht, maar het vervelendste zijn de bulten op haar billen en schaamstreek. Tot nog toe wilde ze niet naar de wc voor plasjes ed, maar ik heb zo'n idee dat ik haar vanwege het broeien wel eens van de luiers af zou kunnen krijgen. Ik ga er in ieder geval een poging voor wagen. Hellen, heel goed dat je minder uren mag gaan werken. Dit is zo ook geen doen voor je meid. Hopelijk brengt de bekkenband verlichting en trekken de klachten van de prikkelbare darm snel weer weg. Sterkte meid. Nin0, nog steeds van die korte nachtjes. Dat breekt inderdaad op. Sterkte, hopelijk ben je er nu snel vanaf en kun je lekker doorslapen.
Ik heb er even mee gewacht ivm het slechte nieuws van Suus maar nu wil ik het graag vertellen. Het verhaal van mijn 2e echo en afspraak Gynaecoloog. Eerst werd een uitwendige echo gemaakt maar door mijn achterover gekantelde baarmoeder en lege blaas, kon IK daar weinig op zien, dus de lieve gyn heeft nog maar een keer een inwendige gemaakt daarna. We zagen een sterk kloppend hartje, een hoop getrappel van ienieminie beentjes en het zwaaien naar pap, mam en grote zus. En toen natuurlijk nog ff luisteren naar de hartslag van kruimeltje. Gyn was zeer tevreden, ik vroeg hoe groot mijn kans nu is op een miskraam, die acht hij niets tot minimaal. Hoofdje was mooi gevormd en alles ziet er uit als een perfect verlopende zwangerschap. Ik hoefde me geen zorgen meer te maken. Meiden ik ben zo gelukkig en zo ontzettend blij. Hij vroeg ook wat wij willen mbt prenatale screening, we hebben gezegd dat wij als het een kindje met down is we de zwangerschap niet gaan onderbreken dat kon hij goed begrijpen. Mijn zus heeft een 32 jarige zoon met een behoorlijke zware down, dus ik kan redelijk inschatten hoe het is. Met de 17e week volgt een uitgebreide echo om te kijken naar het open ruggetje. Nekplooimeting raadt hij nu af omdat je je nu alleen zorgen gaat zitten maken als je een uitslag van 1 op 10 erop krijgt en je je hele zwangerschaop zorgen gaat maken en dat misschien om niets. 12 mei op mijn verjaardag volgt een intake gesprek bij de VK en kom ik dus bij en de gyn en bij de klinische Vk terecht. Foto`s van de tweede echo staan in mijn album
NOD 28-04 Yuca 29-04 nefertary 03-05 Benthe 12-05 Nienke07 14-05 Mama2X ? ?-05 Giegel ? ?-05 Linneke8 20-05 Desmo ? ?-05 Mexicang ? ?-05 Bebek/Carola AFSPRAKEN 27-04-2009: Giegel FM voor 2e IUI 27-04-2009: Miss Daantje controle gynaecoloog 28-04-2009: Ollebolleke controle gynaecoloog 01-05-2009: Giegel 2e IUI 08-05-2009: Hellen1971 20 weken-echo 12-05-2009: Koffieleutje afspraak klinisch verloskundige 25-05-2009: Linneke8 afspraak gynaecoloog BEVALDATA 05-05-2009 Kaat 09-05-2009 Miss Daantje 22-05-2009 Shiela 08-06-2009 Limmeke 22-07-2009 lotuss 02-08-2009 Ollebolleke 23-09-2009 Hellen1971 26-10-2009 Smoeltje 09-11-2009 Belize 20-11-2009 Koffieleutje BEVALLEN 29-06-2008 Nin0 - zoon Jules 20-07-2008 Lientje - dochter Danique 29-07-2008 Inez - dochter Yelina 03-08-2008 Natas - dochter Danique 13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie 24-09-2008 Zico - dochter Sterre 26-09-2008 Ritje - dochter Silke 07-11-2008 Moby - zoon Terrence Valentijn 18-11-2008 Vozzy - dochter Laura 25-11-2008 Anja - zoon Jaron 22-01-2009 SanRob - zoon Mika 19-03-2009 Anna - dochter Yara 04-04-2009 coto500 - dochter Djemi Anouk succes Giegel! Miss Daantje, ik duim voor je dat de gyn iets voor je kan doen zodat je die loodzware buik niet meer hoeft te torsen. alle op het laatst lopende zwangeren: sterkte, en denk maar zo, na de bevalling verdwijnen die kwaaltjes als sneeuw voor de zon, en heb je iets prachtigs in de wieg liggen! Suzanne, ik hoop dat je snel een afspraak kan krijgen. zo is het natuurlijk geen doen. Koffieleutje, wat fijn dat alles zo goed gaat. ik zou willen dat ik al op dat punt was...zucht Hellen, mooi dat je minder gaat werken. ik hoop dat je je nu wat beter gaat voelen. Annna, wat rot dat je zo'n nare nasleep van de bevalling hebt. zou dat inderdaad maar doen, proberen die afspraak vervroegen. zolang met pijn rond'lopen' is ook niet te doen. nin0, wat erg dat je nu nog steeds niet kan doorslapen. is er niet iets te regelen, dat je man eruit gaat of zo? het is toch niet de bedoeling dat je op een dag instort, toch? oh ja, zou ik dat nog bijna vergeten, Agatha, welkom hier en ik hoop dat je weer snel zwanger mag zijn. er zijn hier helaas ervaringsdeskundigen te over wat betreft miskramen Bebek, niet te lang onder je steen blijven hè, ik baal er ook van dat je niet tegelijk met mij zwanger bent gebleken, had ik nou zo leuk gevonden! maar jouw beurt komt ook hoor. Ik weet niet of je al dergelijke middelen gebruikt, maar tarwekiemolie, je kunt van die capsules van bv. KV kopen, schijnt de doorbloeding van o.a. de baarmoeder te bevorderen, en aangezien jij rookt zou dat misschien kunnen helpen. stoppen met roken is natuurlijk nog beter, maar ik begrijp dat dat je erg zwaar valt. als ik verder nog mensen ben vergeten sorry, de zwangerschapsdementie lijkt hier wel al zeer vroeg z'n intrede te doen, en het was nog niet eens helemaal weg van toen ik zwanger was van m'n dochtertje toen mijn man gistermiddag de deur uitging vond hij mijn sleutels in de voordeur, die hadden daar dus de hele nacht ingezeten dat is me dus nog nooit overkomen!
Hallo allemaal Mijn meisje doet het heel goed, vooral s nachts. BV vannacht is ze 1 maal geweest om 05:15 en daarna om 8:15 weer. Dus heel goed! Ik heb alleen problemen met borstvoeding. Zeer pijnlijke tepels en harde bobbels in borsten. Ik heb consultatiebureau gebeld. Waarschijnlijk 2 problemen. Pijn in tepels is of spruw of kloven. Dus ik heb dokter gebeld en heb om 3 uur een afspraak kunnen maken. Die bobbels zijn toch waarschijnlijk niet goed leeggedronken borsten. Zij raadde aan zonder tepelhoed te gaan voeden. Ze drinkt waarschijnlijk tepelhoed vol en die dan leeg en niet hele borst leeg. Maar dat is niet makkelijk. Ik moet een van hoedje het topje afknippen en dat proberen en dan steeds meer er vanaf totdat alleen de rand overblijft en daarna weglaten Ik heb gevraagd of ze mijn eigen wijkverpleegkundige vanmiddag nog wil laten terugbellen. Schiedam heeft geen lactatiedeskundige dus die zou ik dan zelf moeten regelen. Kan ik dat ook aan die WVP vragen Maar goed ik ben hier even niet geweest en zal proberen wat terug te lezen.. Ik schrik er wel heel erg van! Allereerst suzanne68 wat een verschrikkelijk nieuws zeg! Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende tijd! Goed van je dat je zo duidelijk de keus maakt en vanzelf te laten komen en dat dat in jou ziekenhuis gerespecteerd wordt. @Koffieleutje : Goed dat je echo goed gegaan is! Ik heb je fotos bekeken, smelt! @Bebek : Toch een hernia. Sterkte ermee! @Ollebolleke : Jij ook heel veel sterkte met je rug en bekkenklachten Ik had zon buikband bij de prenatal gekocht, en mij hielp het wel voor mijn bekkenklachten (ook steken in schaambot en in mijn liezen). Ook de oefeningen van de zwangerschapsyoga hielpen echt wel een beetje. Maar bij mij was het echt het verweken wat pijn gaf. @Zico : Hoop voor jou ook dat de tijd snel gaat, en dat ze wat kunnen doen eraan! @Limmeke : O jee in een stuit! Hopelijk draait je kleine nog? Inderdaad toespreken, maar misschien moet je man dat doen vanaf de andere kant? @Natas : O jee Danique onder het mes! Zielig hoor die kleintjes. Maar ze zal zich er later waarschijnlijk niks meer van kunnen herinneren waarschijnlijk en als ze tiener is wel natuurlijk @Liesben : Goed dat je weer bent gaan werken, afleiding is goed. Zie ik aan mijn man die is ook weer begonnen (halve dagen) en heeft gelijk minder last, of last hij is er minder mee bezig want echt last heeft hij niet meer! @Desmo : Vervelend je contract niet verlengd! Hoe lang moet je nog werken daar? Heb je wel tijd om iets anders te zoeken? @Agatha : He welkom en succes met zwanger worden! @Linneke : Ik zie 8 dagen overtijd????? @Nefertary : WOOO ZWANGER!!!!! GEFELICITEERD!!! @Lotus : dat liedje hoef ik dus alleen maar te horen en mijn tranen gaan gelijk stromen (ook hormonen!)! En wat een mooi filmpje! @Inez : Waah waterpokken is niet besmettelijk door het forum heen he? @MissDaantje : Jee wat een mooie buik, maar zwaar! Maak je geen zorgen over de bevalling, dat is zon oer gebeuren dat gaat zeker lukken! @Shiela : Fijn dat het, afgezien van je handen goed met je gaat, de laatste loodjes! @Helen : Fijn zeg, dat je minder uren mag gaan werken! Inderdaad denk aan jezelf en luister naar je lichaam! O jee er huilt iemand!
Zwangerschapsdementie, praat me er niet van. Volgens mij gaat dat NOOOOOIT meer over. Heb je er ondertussen nog weer een test tegenaan gegooid of wacht je nog even tot je NOD. Koffieleutje, mooie echo hoor. Anna, groot gelijk dat je de afspraak probeert te vervroegen. Zeker als je er toch meer last van krijgt. Coto, laten we er maar vanuit gaan dat de waterpokken niet door het forum heengaan. En anders heeft jou meisje nog genoeg van jouw afweerstoffen om er niet ziek van te worden. Wat een snoepie meid!
ja, heb ik gedaan, zie album, en daar ben ik niet zo blij van geworden, want die was nauwelijks anders dan de vorige. ik weet niet wat hier nu weer van moet denken. heb ook behoorlijk ongikrampen. ga dus ook voorlopig mijn banner niet veranderen. ik wacht af en doe over een paar dagen weer een test...
Soms heb je dat hoor. Een streep is een streep! En ongikrampen..die had ik ook de eerste tijd. Vreselijk zelfs! Kop op meid..probeer positief te zijn! Ik ken je zorgen, ik had ze ook en achterfa baal ik dat ik de eerste tijd alleen maar bang ben geweest. Je kunt deze tijd nooit meer overdoen. Ik denk aan je..komt goed!
Suzanne, dat is inderdaad vlot. Alvast heel veel sterkte meid. Zal toch best even slikken zijn dat het nu vaststaat.
He suzanne, langs de ene kant verlies je je kleintje nu defenitief maar je kan erna voor een brusje verder gaan en denk dat het kleine hummeltje het ook zo gewild zou hebben. Laat je tranen dan maar de vrije loop, kan echt deugd doen. Wil je heel veel sterkte wensen want we zijn er 2 jaar geleden ook door gemoeten.
Suzanne... alvast sterkte voor woensdag... wellicht komt het tóch vandaag of morgen al en anders dus woensdag... Nef.. een streep is een streep.. maar ik kan (na mijn vroege mk in oktober) me je zorgen goed voorstellen. Hellen.. fijn dat je kortere dagen gaat werken.. het scheelt ècht is mijn ervaring. coto.. wat een prachtig meisje heb je !! Ik ben even aan het spijbelen van de admini... of eigenlijk ben ik aan het opstarten *bloos* en heb ik nog niet zoveel gedaan Was bij de fysio vanmorgen... had ik hier verteld dat ik 'voorgedrongen' was? Ik kon eigenlijk pas 18 mei terecht maar na ingrijpen van meneer fysio zelf mocht ik 'voor' .. en daar waren we beiden (fysio en ik) achteraf èrg blij mee... Mijn linkerheup speelt namelijk behoorlijk op.. (oude blessure aan het kapsel, ooit opgelopen na val met paard) .. rug is wrsch gevolg van heup.. hier had ik ècht niet nog 3 weken mee rond moeten lopen.. De fysio heeft me èrg pijn gedaan.. ... Volgende week mag ik weer komen.... Hij had ook weer een stagiare... ik was (met al mijn wonderlijke afwijkingen) weer een dankbaar studieobject Dát dan weer wel Verder kwam vandaag mijn nieuwe zadel binnen.. béétje (boel) jammer dat ik dat nu niet uit kan proberen. Vanavond gaat een vriendin even rijden en dan hoop ik daarna, als mijn paardje zoet is, tóch even een paar rondjes in stap te kunnen zitten in mijn nieuwe zadel.. .. en NU moet ik echt wat gaan doen...
Nefertary, die eerste weken blijven altijd vreselijk. Wij mensen hebben toch altijd zoiets over ons van, eerst zien, dan geloven. Ongikrampen kunnen een zwangerschapskwaaltje zijn, heb daar net als Hellen bij m'n eerste zwangerschap een paar weken lang last van gehad. Maar meid, zolang het tegendeel bewezen is, ben je gewoon zwanger hoor!!! Leuk bloesje heeft je meisje trouwens aan op die foto. Ik geloof dat wij datzelfde bloesje in het groen hebben voor Alyssa.
Ow... en ik lees dat mijn banner aangeeft dat vandaag mijn meest vruchtbare dag is... volgens mij is mijn ei al geweest, maar het was wat moeilijk voelen door die brakke rug en heup.. we hebben ons door mijn lijf niet laten weerhouden en hebben flink geklust... nu maar hopen dat het genoeg is
@Nefertary.............toen het bij mij nog goed was had ik ook last van ongesteldheidskrampen.Dat komt door de groei van je baarmoeder,maar ik snap je zorg.Maar zoals de rest al zegt.Je bent zwanger tot het tegendeel bewezen is
Suzanne alvast heel veel sterkte voor woensdag. Nef ook ik heb tot mijn 7e week ongikrampen gehad vloog steeds naar de wc om te zien of ik ongesteld was geworden en misschien kan die test niet dikker, misschien morgen eens andere proberen. Een streep is toch een streep.. Ik vind die streep trouwens goed duidelijk hoor, ik had dat niet een paar dagen voor NOD was hij veel lichter. Nienke jij ook al ellende met de rug gadver.. Coto wat een droppie
Nienke, goed inderdaad dat je bent 'voorgedrongen'. En fijn voor de stagiere dat je zo'n goed 'studie-object' bent. Minder voor jou dan weer welliswaar. Hoop dat de therapie goed uit zal pakken voor je. Ben er zelf erg blij mee, gebruik nog nauwelijks paracetamol, voel m'n rug nog wel steeds, maar niet meer dusdanig dat ik er paracetamol voor nodig heb. Hoef nu pas over 4 weken weer terug te komen. Mits ik eerder last krijg, dan plannen we eerder een afspraak in. Hoop mee dat je paardje vanavond zoet is en dat je toch nog even je nieuwe zadel uit kunt proberen. Denk alleen wel aan jezelf en doe voorzichtig meid, als je het nu forceert loop je het risico dat je straks helemaal niet meer kunt rijden. Dat kan niet de bedoeling zijn. Sterkte met je administratie.
Nog even kort ego: Eigenlijk wilde ik zelf eind volgende week pas,maar ze hadden alleen zeker woensdag plek en ik moet eerlijk zeggen,dat ik erg opgelucht ben dat het bijna zover is en ik vooral lichamelijk kan gaan herstellen.Want ik ben nog steeds behoorlijk misselijk en moe.En ik heb me er aardig bij neergelegd dat dit kindje (en het andere kindje wat al weg is) niet meer leeft.Maar doordat ik me lichamelijk nog zo zwanger voel,begin ik aardig uitgeput te raken en ik wil weer verder.Niet met weer proberen zwanger te raken.Ik wil nu wel kort een periode van rust inbouwen,Maar gewoon dit achter me laten.En vooruit kijken naar de leuke dingen die ik nog ga doen.Genieten van alles wat ik nog wel heb.