*spiekt even onder de steen vandaan* Sorry dat het hier even zo stil is: ik zit hier best onder mijn steen en ik ben niet van plan er onder vandaan te komen! Er is vast van alles mis met mij ofzo en onder mijn steen is dat er even allemaal niet! Sorry voor het ego bericht! *kruipt weer onder de steen*
Suzanne : heel veel sterkte meis..ik zla aan je denken. *kruipt even onder de steen van Bebek en geeft haar een knuf* Nienke: ik duim dat het geklus resultaat mag hebben * stuurt wat zwangerschapshormonen * Gaat ie nog, Nefertary??? Helaas heb ik mijn bekkenband nog niet door die $^^Y*%^$*&@@#$%&^TNT Er was gezegd, dat het er vandaag na 3 uur zou zijn, nu mooi niet dus! En dat is niet de eerste keer dat ik voor jan-met-de-korte-achternaam een pakketje wil ophalen. Kon wel janken...had zo'n pijn en was helemaal blij dat het ding er eindelijk is...kan ik morgen nog een keer. o ja..ze konden niet garanderen dat ie er dan wél is... Wilde ik een klacht indienen, kon dat niet, omdat die kl**tviool van de TNT de zendcode een aantal maal heeft gecorrigeerd, waardoor het geheel onleesbaar is. Of ik zelf dan maar ff wilde gaan uitzoeken wat die code dan wel was geweest. Nou..euhm...NEE! GRRRR Anyway..de bloeddruk zal wel weer gestegen zijn nu *dit ego-bericht werd gesponsord door zwangerschapshormonen*
Hoeraaa, wij bouwen hier een klein feestje. Alyssa heeft (eindelijk) haar eerste plasje op de wc gedaan. We zullen vast nog wel wat 'ongelukjes' krijgen, maar de eerste grote stap is gezet!!!
Bebek, dikke knuf. Hoop dat je je snel weer goed genoeg voelt om onder die steen vandaan te komen. We zien je nl. liever zonder steen op je hoofd. Hellen, vervelend dat die buikband er nog niet is. Hoop dat je hem morgen alsnog kunt halen. Al had je hem natuurlijk liever morgen al gedragen!
Wel fijn dat je onder je steen ook internet hebt Bebekje Ik vind het namelijk wel fijn om je af en toe even te 'zien' Hellen.. dat méén je niet... pfff.. daar zou mijn bloeddruk ook van gaan stijgen!! Hoera Alyssa!!!!! Wat een knappert!! *duikt weer terug in de boekhouding*
Bebek, laat de steen niet op je hoofd vallen! Inez en Alyssa gefeliciteerd. Oei er ziet er hier een te poepen zeg. In de draagdoek om mama's schouder nog wel. ff naar boven...
Koffieleutje, ja wij denken ook wel dat ze hier niet zo veel van zal meekrijgen. Dat is het belangrijkste. Prachtige foto's van je echo meid, en super fijn dat alles er goed uit zag! Anna, ik ben errug benieuwd naar jullie zeilervaringen met baby! Wij gaan in juni weer 2 weken zeilen in Turkije. Danique is wel een stukkie ouder dan Yara, ze tijgert al en ze staat, dus dat is anders. Maar we zijn nu bezig met de voorbereidingen van hoe haar te laten slapen, waarop zitten, etc. Wanneer gaan jullie weer zeilen? En voor wanneer staat de afspraak met de gyn nu? Wat naar dat je zo'n last hebt, ik hoop voor je dat je snel terecht kunt. Coto, wat een lieve foto! Probeer je meisje goed te laten drinken aan de kant waar de bobbels zitten (verschillende houdingen). Je borsten masseren onder een warme douche wil ook helpen, en eventueel een keer zo goed mogelijk leeg kolven als je ukkie ze niet goed leeg kan drinken. Kijk uit voor borstontsteking hoor, dan ben je nog veel verder van huis. En had je nou spruw of waren het kloven? Nefertary, ik heb ook last gehad van ongi-achtige klachten de 1ste weken. Suzanne, heel veel sterkte woensdag met de curettage. Ik vond het lichamelijk meevallen maar emotioneel is natuurljk een ander verhaal. Nienke, kan dit met fysio verholpen worden of moet je er altijd rekening mee blijven houden? Hellen, wat balen dat je band er nog niet is. Hiep hiep hoera voor grote Alyssa!
Bebek: Gezellig onder die steen? Ik kom nog wel ff bij je zitten... Hmm, Hellen..ik snap je frustratie! Als we het namelijk over klachten hebben.... Ik had al enige tijd geleden via mijn verzekering kraamzorg aangevraagd. Nu kreeg ik twee weken geleden een brief, dat ik het formulier nog niet had teruggestuurd en dat ze me, als ik niet snel was, niet de max. hoeveelheid uren konden garanderen. Shit...dacht ik. Aangezien ik (toen) nog geen zin had om telefonisch te annuleren heb ik dat via email gedaan, naar een algemeen e-mailadres van de maatschappij (iets anders kon ik namelijk nergens vinden...). Geen antwoord. Nog een keer, met de vraag of ze wilden antwoorden. Geen antwoord. Toen maar een telefoonnummer gebeld dat in de (laatste) brief stond. Nummer niet meer in gebruik. *Zucht en een boel gevloek* Gelukkig had ik bij de aanvraag van de kraamzorg een nummer opgeschreven, en dat nummer bleek juist. Ik (alsnog huilend, de reden dat ik het niet telefonisch wilde doen) mijn verhaal gedaan. Plus gevraagd waar ik met mijn klachten terecht kon. Wilde ze me het adres van de kraamzorg afdeling geven! Nee muts, ik heb net toch bij jou geannuleerd? Ik wil een klachten-iets! (Dat laatste dacht ik alleen hoor...) Uiteindelijk via internet een klachten-iets gevonden en een brief gestuurd. Ik ben benieuwd of ik iets hoor....
@ Suzanne: Sterkte woensdag en de dagen (weken) daarna! @ Inez: Wat fijn dat ze op de wc heeft geplast! Nu hopen dat ze het doorzet @ Mezelf: Vanmorgen heb ik weer de eerste follikelmeting gehad, waaruit blijkt dat ik zowel links als rechts een follikel van 16mm heb zitten. Links zit iets verder weg, maar deze ronde heb ik dus een dubbele kans en vrijdag zal de 2e IUI plaatsvinden. Mocht het deze ronde weer niet raak zijn, dan ga ik naast de Pregnyl ook weer de Puregon spuiten.
Natas, Leuk lekker zeilen in de warmte, dat moet je in NL nog maar afwachten. Wanneer de boot een beetje opgeruimd is gaan we eerst een dagje of weekendje naar de boot. We hebben nu een schommelwiegje, dat gaan we proberen zo op te hangen dat ze lekker een beetje schommelt, wanneer we wat zeilen. (als het zo werkt misschien vind ze er wel niets aan) Ik denk zeker dat het met een kleine baby veel handiger is dan met een tijgerend grietje, dat ook al wil staan. Maar het kan wel, er zijn ook mensen die de wereld rond zeilen met kleine kinderen. En anders, wat is er mis met ankeren in een mooi baaitje en er op uit trekken wanneer je een licht briesje hebt? Ik kan helaas niet eerder terecht bij een gyn dan volgende week donderdag. Moet het er dus maar mee doen. Coto, lekker meisje hebben jullie ook. Ik weet dat er een onafhankelijke lactatiedeskundige is in Capelle a/d IJssel; http://www.borstvoedingdestart.nl/ en kraamzorg Rotterdam heeft ook mensen. Ik heb vanaf het begin harde bobbels weggestreken tijdens het voeden. Die waren bij mij gelukkig ook snel weer weg. Net als Natas zegt, pas er goed mee op, want dat kan ellendig worden. Yara heeft net mijn decolleté volledig vol gespuugd. Nou ja, daar kwam het ook vandaan, he! Nu heeft ze geloof ik al weer honger, omdat er zoveel is uitgegaan.
Liesben, soms zou je ze .... Erg frustrerend. Anna en Natas, leuk hoor, zeilen met de kids. Wij zijn jaren geleden eens op een zeilvakantie geweest. Het stel dat het begeleide had een jong kind van nog geen 2. Zij hadden een hekwerk langs de railing zodat het kind er niet uit kon vallen en de kleine droeg uiteraard een zwemvestje. Anna, hmmm. Nog een week wachten voor je naar de gyn mag. Jammer dat het niet eerder kon. Giegel, ik blijf nog even voor je duimen meid, deze keer moet het gewoon lukken!! Het eerste plasje op de WC heeft grote indruk gemaakt. Een half uur later wilde ze alweer proberen voor een plasje en de grote boodschap. Deze keer lukte het niet. Maar ... vlak voor ze naar bed ging wel weer aangegeven dat ze een plasje wilde doen. En dat heeft ze keurig gedaan. Grote meid toch.
Netjes Inez! Ze wilde nog wel een luier om toen ze naar bed ging? Als het nou nog niet helemaal lukt overdag, dan helpt het ook vaak goed om met stickertjes te gaan belonen voor elke keer dat ze op de wc heeft geplast
Hallo meiden, Allereerst bedankt voor jullie welkom-berichtjes! Fijn om hier ervaringen met elkaar te kunnen delen! Heb al druk alle berichten zitten lezen en hoop dat ik jullie allemaal wat beter leer kennen, zal wel lastig worden met zoveel mensen hier....ik ga mijn best doen! Ik ben inmiddels niet meer ongi en aan het aftellen naar mijn komende eisprong...ben ook maar weer elke morgen mijn temp aan t meten, ben ik alvast een beetje voorbereid voor het gesprek met de gyn 28 mei. Nienke: Zou inderdaad fijn zijn als de mmm niet nodig is...hopelijk weet mijn lichaam nu hoe het moet!! Ik weet nog niet hoever we willen gaan met de mmm, eerst maar eens de onderzoeken om te kijken of alles ok is. Hopelijk gaat het bij jullie ook snel lukken! Koffieleutje: gefeliciteerd met je zwangerschap! Fantastisch dat de echo zo goed was!! Lotuss: Wat een pracht filmpje *snik* Bebek: vreselijk balen meid dat het niet gelukt is.... Natas: De kinderen van mijn vriend zijn 12 en bijna 11, 2 schatten van jongens! Toen Patrick en ik een relatie kregen waren ze 7 en 5. Ja de miskraam was erg heftig, vooral omdat we al zo lang bezig waren en er niet meer in geloofden...maar we weten nu in ieder geval dat het wel kan dus we gaan vol goede moed verder! Wat een prachtige dochter hebben jullie!! Inez: Zielig he waterpokken bij de kleintjes....hopelijk gaat het snel weer beter! Shiela en Daantje: sterkte met de laatste loodjes!!! Coto: wat een prachtig meisje!! Hopelijk gaat het met borstvoeden snel beter! Suzanne: Heel veel sterkte met de curretage. Nefertary: ik heb ook de eerste weken heel veel ongi krampen gehad, daardoor heb ik ook pas getest toen ik 2 weken over tijd was omdat ik steeds dacht dat ik ongi zou worden. Hoe is het nu met je?? Giegel: spannend a.s. vrijdag, heel veel succes en ik hoop dat het raak is!! ik ga voor je duimen! Ik hoop dat ik jullie niet door elkaar heb gehaald, zal me echt even tijd kosten om jullie allemaal te leren kennen!! Groetjes, Agaath
Jeej Inez ...dat is een hele stap voor zo'n klein meisje! Pff Liesben..daar zou ik dus gewoon hoofdpijn van krijgen zeg. Wat ontzettend vervelend, dat je nu toch nog je verhaal moest gaan zitten doen... @Giegel: dat ziet er veelbelovend uit, 2 kansen in 1 keer. Laten we hopen dat de meimaand niet alleen voor de vogels maar ook voor jullie vruchtbaar moge zijn! Agatha: wachten duurt best lang he...28 mei is nog even weg. Maar intussen kun je alvast wat data verzamelen met tempen. Ik wens je heel veel succes en zal rond die tijd zeker nog eens voor je duimen! Hier zijn de hormonen weer toegeslagen en heb ik de laatste 10 minuten van Grey's anatomy alleen maar zitten janken. Pff...erg hoor...
Dat gaat volgens mij ook nooit meer over hoor. Iedere keer als de meiden weer iets nieuws doen lopen m'n ogen vol. En ik ben toch echt niet meer zwanger en mag het ook bijna niet meer op ontzwangeren gooien. En ja, het was een hele grote stap. Zeker voor een 3-jarige die zichzelf had aangepraat dat ze alleen maar plasjes in haar luier kon doen en niet op de WC.