35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    M'n verlof is begonnen! \:D/
    Tis een beetje (boel) vreemd, maar wel lekker. Zoals ik al schreef vond ik het de laatste week zwaarder beginnen te worden. De rugpijn was nog hetzelfde maar de buik begint nu echt in de weg te zitten, m'n maag hangt zo ongeveer tegen m'n keel, waar m'n longen zijn gebleven weet ik niet, ik werd weer vermoeider, zere armen en slapende handen 's nachts, dat vocht vasthouden in voeten en handen, etc.

Allemaal normale dingen maar je merkt ze wel.
    En gisteren begon ik op kantoor te sniffen en snuiten, ben nu snipverkouden en voel me behoorlijk belabberd. Komt extra goed uit dat ik nu verlof heb, alleen jammer dat dit weekend al zo'n beetje vol gepland stond.

*einde klaagbericht* :D

Anja, gefeliciteerd met de mooie 20 weken echo en jullie zoontje!

Molly, wat ontzettend vervelend dat je nu niet weet of dit spotting is of al een ongi...... ik duim me suf meid!

Sheila, fijn dat alles goed was bij de HA
    Enneh, aan de klus meid! 8)

Nino, jij in de laatste wachtdagen.
    Er zullen heel wat waterijsjes doorheen gaan :)

Diaantje, bijna bijna bijna vakantie! Heerlijk meid, en dat heb je zeker verdiend.

Benthe, ik duim voor je dat je dit keer bij de gyn een beter bericht te horen krijgt [-o<

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    ps : weet iemand nog een truucje om ringen van gezwollen vingers af te kunnen krijgen?

Ben dus te laat geweest met ze af doen, dat vocht vasthouden was binnen een dag gebeurd :(
    Heb het al met zeep geprobeerd maar ze zitten super strak.

3. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    MOLLY: hoop dat het allemaal klopt wat de gyn vriend van Kaat zei en dat je snel roze mag zijn.

Benthe; geen leuke berichten. Hoop dat het vandaag positievere bericten zijn voor je.

NATAS; geniet ervzan! Tav ringen; ff in bakje met koud water?(mwet je hand bedoel ik,haha)

NINO; ooooooooo BIJNA

Ritje; ik heb een neefje van nu 14 die met ruim 26 wkn is geboren, dus gelukkig zit je er al overheen. Maar je meisje moet lekker blijven zitten hoor.

SHEILA: veel klusplezier. Fyn dat je zo serieus genomen bent door de huisarts.

4. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Hallo dames,
    Een aantal kent me hier al. Ik ben 41 en alleenstaand en dus geoorloofd topic gebruiker ;). Ik ben 7 april bevallen van een niet levensvatbaar zoontje maar inmiddels zover hersteld dat ik als ik de komende dagen ongi wordt ik weer met Clomid ga beginnen en dan over een 2 weken weer een IUI heb.
    Ik hoop hier ook wat aansluiting te vinden het zal wel even duren voor ik een beetje in de gaten heb wie wie is en in welk stukje van het traject ;) sorry daarvoor...

5. Zo... onze vakantie zit er helaas weer op...

Wij hebben een lekker relaxed weekje achter de rug, al begon de reis meteen 'goed' met een flinke vluchtvertraging en we hadden al van die ongelukkige vluchten :( . Het was dus ongeveer 3.30 uur toen we in het hotel aankwamen. De terugreis verliep al niet veel beter: wederom vertraging (en dan zeggen ze wat van de NS... :( ) en pas om 5.30 uur gisterochtend thuis.
    Ik weet niet of het verband houdt met mijn zwangerschap (zelf denk ik een combinatie van zwanger zijn en 's nachts reizen), maar zowel de heen- als de terugreis zijn mij niet echt goed bekomen. Zowel vandaag als vorige week vrijdag ben ik zowat de hele dag wat misselijk geweest, heb ik last van mijn darmen gehad en ben ik een paar keer terug in bed gekropen...

Maar de dagen er tussenin hebben gelukkig alles goed gemaakt. Het resort (een hotel kon je het niet meer noemen...) bood echt van alles, al zijn we niet veel verder geweest dan het pierenbadje van 30 cm. Dat vond Jasmijn geweldig! Het badje was precies ondiep genoeg om haar zelfstandig in het water te laten spelen, al bleef een van ons telkens op de rand zitten om in te grijpen indien nodig. Ontzettend leuk om te zien hoeveel plezier je kind heeft in het water. Gelukkig was er altijd genoeg aanspraak in de vorm van ouders met kinderen in dezelfde leeftijd die ook waren 'veroordeeld' tot het pierenbadje... ;)

Onze dagen bestonden dus uit slapen, ontbijten, zwemmen, lunchen, slapen (Jasmijn dan en ik soms...), zwemmen, douchen, dineren, kinderdisco en naar bed. Eén ochtend en een avond zijn we met de bus naar de oude stad van Rhodos geweest. Die is erg goed bewaard gebleven en daardoor echt de moeite waard!

Hoewel Jasmijn nog niet veel begreep van de dansjes, vond ze de kinderdisco echt geweldig! Met foto's is het moeilijk om te laten zien hoe ze stond te dansen, maar we waren zo dom om onze videocamera vergeten mee te nemen... :oops:

Maar 8 dagen om zo'n manier doorbrengen is lang genoeg. Zelfs Jasmijn had er gisteren niet meer zo'n zin in en wij vonden het ook fijn om weer naar huis te gaan. We konden onze kamer - tegen betaling - gelukkig aanhouden tot 18.00 uur gisteravond, dus konden we uitgerust aan de terugreis beginnen.

De kwartfinale 'Nederland - Rusland' hebben we deels op een groot scherm in het hotel gezien. Er waren best veel Russen aanwezig en het viel me op wat een hartstochtelijk volk dat is! Bij het Russisch volkslied stonden ze massaal op en zongen uit volle borst (en met de hand op hun borst) mee. Dat zul je Nederlanders niet snel zien doen. De tweede helft hebben we op onze kamer bekeken. Achteraf gelukkig maar, maar dat was dus niet de beste helft... :(

6. Deze foto van Jasmijn wilde ik jullie niet onthouden...

7. Zo, nu 'eventjes' bijlezen en dan ben ik weer helemaal bij...

@Kaat: Ach meid, wat lees ik nu? Heb jij de vette pech om extreem heftig op hCG te reageren :confused: ? Ik vind het knap ellendig voor je en ik kan me goed voorstellen dat je het helemaal hebt gehad nu. Ik hoop dat de behandeling in de Duitse kliniek helpt. Veel sterkte gewenst en een dikke virtuele knuf...

@Ritje: Wat vervelend om te vernemen dat je in een dip hebt gezeten, maar gelukkig lees ik ook dat het alweer een stuk beter met je gaat. Ook voor jou een dikke knuf! Wel goed van de gynaecoloog dat hij je nu al medicijnen voorschrijft om een postnatale depressie te voorkomen...

@Moby & Anja: Wat leuk, twee knulletjes erbij! En nog beter: de echo's zagen er goed uit... :D

@Coni: Welkom hier! Helaas is de aanleiding een trieste, het lijkt me dat de wereld vergaat wanneer je je kindje moet verliezen. Ik wens je veel sterkte met de verwerking hiervan en ik hoop dat je snel weer roze mag zijn!

@Benthe: Balen meid, dat er nu drie cystes te zien waren. Dan toch liever 5 eitjes... :(

@4xmamma: Ik ben benieuwd of je teefje zwanger is. Is voor de afwisseling ook eens leuk. Zet je haar dan ook in de lijst? Dan kunnen we allemaal meeleven... :D

@Beele: Wat fijn zeg dat 'ze' zo goed reageerden! Ik hoop dat het resultaat ervan binnenkort roze mag zijn!

@Natas: Geniet van je verlof! Enne... mooie foto's hoor... :D

@Molly: Ga jij de eer van juni redden? Ik hoop het zo...

@Sens: Welkom! Ook jouw verhaal is er niet eentje waar je vrolijk van wordt :cry: . Ik hoop dat je over niet al te lange tijd een gezond wondertje in je armen mag houden!

@Diaantje: Ik duim voor je dat jullie op Bali toch een paar gestolen momentjes voor jullie samen krijgen... ;)

8. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Lola: welkom terug en fijn dat de vakantie goed bevallen is!
    Lieve foto van Jasmijn!

@Sens: wat een verhaal......hopelijk gaat het dit keer allemaal beter ! heel veel succes!

@Natas: lekker genieten van je verlof en met z'n tweetjes want voor je het weet ben je met z'n 3-en!

@Nino: ben benieuwd wanneer de kleini zin krijgt om naar buiten te komen..!
    Hoop voor jou heel snel!

@Shiela: gelukkig een goede uitslag en flink er tegen aan!

9. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    lola: LEUKE FOTO VAN JASMIJN.
    hOOP DAT JE DE DAGEN TUSSEN HET REIZEN WEL LEKKER UITGERUST BENT.

sens; WELKOM.WAT EEN TRIEST verhaal, HOOP DAT JE IUI SNEL VOOR EEN GEZOND KINDJE ZORGT.

10. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    @Giegel: mijn computer is stuk, en die foto staat daar op, dus moet nog even wachten totdat mijn jongen die computer van mij maakt, tot die tijd mag ik op zijn pc.

@mollyvg: fijn dat je kan wachten, ik ben lang niet zo geduldig.

@Benthe: oh meid, wat erg, zeg. Heb je cyste in BM? Daar is toch wel iets aan te doen?

@NATAS: van dat bakje met koud water voor je handen zal ik je ook aanraden, maar voor algemeen vocht afdrijvend kan je rozenbotelthee proberen, maar niet die uit theezakjes, maar haal gewoon rozenbotel(of hoe je die ook uitspreek) bij de kruidenwinkel, paar van die vrugtjes in kopje kokend water gooien, 5 min. laaten trekken wat suiker erin voor de smaak en drinken maar. Het is niet schadelijk voor zwangeren, bevaat heel veel vitamine C en andere en je gaat er veel van plassen. En het is ook lekker, vind ik zelf.

@Lola: fijn dat jullie weer thuis zijn en die foto van Jasmijn is echt geweldig. Wat een popje. Die idee van mijn Kappa op de lijst zetten is volgens mij ook niet zo gek. Alleen hoe moet ik haar NOD zetten, die is pas over een half jaar.

@Sens: Wat erg, zeg. Hoop dat je snel weer zwanger mag worden en blijven.

Hier is niet veel te melden. Was vandag even inkopen gedaan met mijn mannetje. Het leek alsof 1/3 van alle vrouwen in de staad zwanger zijn, echt opvallend. Gek genoeg, ik heb nog niet eens mijn eitje gehad, maar ik voel mij al zwanger. Volgens mij begint het voor mij obsessie worden. Hoop dat ik snel zwanger word, anders moet ik een afspraak maken bij GGZ.
    Maar ja, ik voel mij deze maand echt anders dan anders, zo'n soort voorgevoel of zo, ik kan het ook niet goed uitleggen wat ik voel, maar wel anders dan anders. Niet zwanger, naturlijk, maar anders.

11. Ik bedoelde eigenlijk op de lijst met bevaldata, want zwanger zal ze echt wel zijn. Mijn NOD staat toch ook niet op de lijst... ;)

12. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    @ Sens: wat erg! Ik hoop voor je dat het deze keer allemaal beter zal verlopen!

@ Lola: welkom terug! Fijn om te horen dat ondanks het reizen je vakantie toch heel lekker is geweest! Het is verdiend, hoor!

@ Natas: geniet lekker van je verlof! Ik weet helaas geen trucje maar ik weet wel hoe vervelend vocht vasthouden is! Strakke ringen is gewoon een naar gevoel, althans dat is mijn ervaring!

Vanmorgen dus bij de gyn geweest. Ik heb bij De Geertgen al zo'n beetje elke gyn gezien, maar dit is wel de leukste! Volgens mij vindt hij serieus dat hij de leukste baan van de wereld heeft. En iedere keer als ik bij hem ben heeft hij goed nieuws, hihi :) Ook niet onbelangrijk!

Door de Clomid kunnen ook de eicellen erg groot worden en de drie cystes die donderdag zijn waargenomen waren volgens hem geen cystes maar eicellen! Op de echo kon ik het nu zelf zien, barstensvol eitjes! De eisprong was volgens hem al geweest en hij vond het goed om te horen dat we gisteren actief geklust hebben! :oops: Wij ook natuurlijk! Geen Pregnyl dus deze keer! Daar kan ik niet zo rouwig om zijn, heb veel last van de Pregnyl namelijk!

Als het deze maand niet lukt dan moeten we toch gaan kijken wat er gebeurd zonder hormonen want hij vindt het niet OK dat ik zo heftig op de Clomid reageer.

We hebben het nog even over de gyn in Oss gehad en hij is van mening dat die het totaal verkeerd ingeschat heeft bij mij. Ik ben volgens hem absoluut niet in de overgang! Ik heb met mijn allereerste bezoek daar een echo gehad en daarna nooit meer. Op basis van 3 bloedtesten had hij de conclusie getrokken dat we maar over adoptie moesten gaan nadenken! Deze gyn vond dat superslecht! Volgens hem deed een gyneacoloog toch niet alleen aan bloedtesten! Toen ik wegging gaf hij aan dat ik vooral maar zwanger moest worden deze keer, dan zou hij wel eens een briefje schrijven aan de gyn in Oss! :)

Ik heb me altijd zo afgescheept gevoeld in het ziekenhuis! En hier bij De Geertgen noemen ze me niet eens zwaar verminderd vruchtbaar! Zou het dan toch nog ooit gaan lukken?

Gr. Benthe

13. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Die ovu testen snap ik ook niet helemaal..........
    Ik heb nu al twee dagen achter elkaar een bijna posi ovu test. De controle streepjes waren gister en vandaag nog net iets lichter dan de test streep. Zal ik nu mijn ei-sprong al hebben gehad?
    Morgen maar weer een ovu test doen.

Groetjes,
    Giegel

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Giegel, wij krijgen er zelf ook geen genoeg van. Waarschijnlijk gaat 1 van de fotootjes ook gebruikt worden voor het geboortekaartje.

Lola, weer terug van vakantie. Jammer dat het reizen zo tegenviel, maar gelukkig heeft de tussenliggende periode het helemaal goed gemaakt. En inderdaad, wat een prachtig plaatje van Jasmijn.

Sens, welkom hier. Wat vreselijk triest van je zoontje. Hopelijk mag het snel weer lukken en mag je deze keer zwanger blijven van een prachtig gezond kindje.

Benthe, wat een verdrietig nieuws voor je. Hopelijk heb je vandaag bij de gyn toch nog positief nieuws mogen krijgen en valt het allemaal nog mee. En ja, inderdaad geweldig dat je er ook op zaterdag terecht kunt.

Molly, tja, we leven gewoon met je mee. Het zou zo mooi zijn wanneer jij de maand juni roze zou mogen afsluiten.

Shiela, veel klusplezier.

En klusplezier, alleen dan in de ware zin van het woord, is er hier volop. Mannetje is gisteren en vandaag druk bezig geweest met de kamer boven leeg te ruimen en een inbouwkast uit te breken om plek te maken voor ons bed.
    En zelf ben ik bezig geweest met het inruimen van de showroom. Ben daar nog wel weer even een tijdje mee bezig. Hoezo, maandag zw.verlof? Haha. Maar ik zie het niet echt als werk, vind het gewoon leuk om een beetje met die kleding te 'klooien'. Alles weer op soort en maat rangschikken, het een beetje leuk weghangen in de rekken, etc.
    Uiteraard ren ik me de benen niet uit het lijf en doe het wel een beetje rustig aan.

15. @Benthe: Wat een goed nieuws! We willen inderdaad eitjes zien en geen cystes... ;)
    Enne... laat die gynaecoloog in Oss maar een poepie ruiken :D !

@Giegel: Het kan even duren voordat je met ovulatietesten goed uit de voeten kunt. Sommige vrouwen hebben zo'n korte LH-piek dat deze gemist kan worden. Wanneer jij denkt dat jou dit deze cyclus gebeurt, kun je de cyclus erop het beste twee keer per dag testen, één keer 's morgens en één keer 's avonds. Maar bij een écht positieve ovulatietest is de teststreep duidelijk donkerder dan de controlestreep...

@Inez: Het reizen op zich viel eigenlijk niet eens tegen (oké... vertraging oplopen is nooit leuk), maar de dag ná de reis viel nogal tegen... :(

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Oh Benthe, wat een goed nieuws. Ik heb kennelijk over je berichtje heen gelezen. Inderdaad willen we eitjes zien, geen cystes.
    En wat fijn dat je hier gewoon serieus genomen wordt en niet wordt afgescheept.

17. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Dat wordt dus nog een keer ovu testen bestellen en de volgende cyclus tweemaal daags testen :)
    Als mijn huisarts terug is van vakantie ga ik ook een verwijsbrief vragen voor een bezoekje aan de gyneacoloog i.v.m. medicijngebruik. Eens kijken wat die gaat zeggen....... spannend

Groetjes,
    Giegel

18. beele

beele Actief lid

27 mrt 2008
    116
    0
    0
    He Giegel,
    De testen die ik gebruik, SENSITEST, is ook positief als test en controle lijntje de zelfde kleur hebben.
    Maar ik test ook voor verwachte eisprong 2 maal daags.
    Succes.

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Giegel, een bezoekje aan de gyn kan nooit kwaad, zeker bij medicijngebruik. Spannend hoor.

20. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Goedemorgen dames,

Hier is iets gaande, dus ik hoop gauw goed nieuws te hebben. Heb korte regelmatige weeen! Maar je weet nooit wanneer het komt.

oeps spannend hoor.

Deel Deze Pagina