35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ovu-testen reageren ook vaak op hcg......
    Dus ik gebruik het als halve zw.test :)

Bij de meesten werken de ovu-testen wel hoor, bij mij zijn ze alleen niet echt betrouwbaar.
    Dat komt niet heel veel voor zei de gyn, dus gewoon vertrouwen hebben in de ovu-testen!

2. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Koffieleutje, wat moet jij geschrokken zijn meid!!
    Maar gelukkig kon je snel terecht in het ziekenhuis en hebben ze je kunnen geruststellen.

Doe rustig aan en denk aan je zelf en aan die kleine van je.

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Bebek, gefeliciteerd met je papa!

Nog van harte Anna! Wat jammer dat het niet lekker liep op je verjaardag.
    Gelukkig geen borstontsteking, dat is goed nieuws. Maar minder goed nieuws over de kans op glutenallergie, het lijkt mij ook vreselijk om op van alles nee te moeten zeggen aan je kind.

Ritje, wat blijft dat gedoe met die stalker zich toch maar voortslepen. Ik hoop dat er nu snel een einde aan komt.

Koffieleutje, arme meid wat een schrik!
    Godzijdank is alles in orde, maar doe idd rustig aan.

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Even kort voor het slapengaan: Koffieleutje...wat eens chrik meid. Ik herken het gevoel nog al te goed. Wel héél fijn, dat alles in orde bleek te zijn. Hoe is het nu met je???

Aan alle andere ladies: slaap lekker en een fijne dag voor morgen gewenst!

5. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Alles gaat goed nu, verder geen bloed verloren.
    Buikpijn is weg. Geen idee wat het nu geweest is.
    Gelukkig is alles goed met de kleine.

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

Annna: toch al bezig met een eventuele volgende? ;)

Koffieleutje: Schrikken meis, maar wat fijn dat alles goed is!

Bebek: wat een ellende, die rug van jou. En wat ben je stoer dat je gewoon doorgaat!

Desmo: toch aan de ovulatietesten? Spannend!

Ritje: Ik hoop voor jullie dat die nachtmerrie snel achter de rug is!

Hier alles goed. Menstruatiepijn lijkt weer minder of zelfs weg #-o
    Pfff.
    Vanmiddag naar de gyn en ben zelfs een beetje zenuwachtig.

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Hellen.. jij al gebeld naar poli voor je bloeddruk? vind het raar dat ze je gewoon door laten lopen, want bloeddruk is wel aan erg hoge kant

8. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik kom net terug en wat denk je? Hij is nog ooit zo laag geweest! Bij de eerste meting, toen ik net was komen binnenlopen was ie al 139/84 en de laatste meting gaf 128/82 aan. Voor mijn doen ongekend laag!!

Wel is deze keer mijn linkerarm genomen. Ik weet, dat de bloeddruk per arm verschilt..maar dan nog kan het verschil nooit zo groot zijn. Dat beaamde de dame die me opmat ook. Dus..tot mijn stomme verbazing ben ik meer in orde dan ik zelf ooit had gedacht.

Tja...dat bonzende hoofd is er nog wel steeds...wellicht is het toch spanningsgerelateerd ( door gebroken nachten en de hier ook wel bekende stressfacoren) of heb ik een koutje onder de leden.

Hoe dan ook is het een merkwaardig iets: als ik me lichamelijk fit voel dan is mijn bloeddruk te hoog..nu ik me minder voel is ie goed. Maar...er is wel een loden last van me afgevallen. Vrijdag, bij de 20 weken-echo, wordt ie weer opnieuw gemeten.

En de dame van de poli was trouwens best kwaad op de assistente van mijn huisarts en vond het heel belachelijk dat ze me gister niet gewoon even heeft laten komen. Maar goed..ze zei me al: je kunt hier altijd terecht als je je zorgen maakt hoor! En dat ga ik dus ook zeker doen.!

Nu snel op naar mijn werk!

9. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    gelukkig!

10. Dop07

Dop07 Bekend lid

Meurning lady's!

Even een snel berichtje vanaf mijn werkplek...
    Leutje, meid wat een schrik!! Gelukkig is met de kleine alles goed..
    Anna... het zou inderdaad sneu zijn als Yara dezelfde allergie zou hebben... over het ontzeggen van dingen ben ik als mams van een kind met allergie voor veel verschillende voedingsmiddelen niet zo bezorgd... mijn zoon is er mee opgegroeit (allergie voor koemelk- en kippeei-eiwit (gelukkig overheen), selderie, soja, pinda's, appels). Hij wíst niet beter.. het is vaak de omgeving die het 'zielig' vind dat een kind iets niet mag. Ik zei dan altijd:"Weet je wat zielig is, het hem tóch geven en dat hij dan ziek wordt !!!!( hij kreeg koorts, darmproblemen en erge exceem) !!!
    Wij hadden bijvoorbeelde een 'uitruiltrommeltje' voor als hij ergens iets kreeg wat hij niet mocht.. dan kon hij dat thuis omruilen voor iets uit het trommeltje dat hij wèl mocht! De lastigste periode was toen hij 2x per jaar 3 dagen op dieet moest ivm met een onderzoek naar de tumor waar hij op 1,5 jarige leeftijd tegen behandeld was. Die dagen mocht hij alleen maar granen, melk en eieren en kaas. Niets waar 'kleur' aan zat, zoals groente, fruit, specerijen... Andere kinderen aten dan lekker pannekoeken en macaronie met kaas... onze zoon at drie dagen broodjes honing en dronk water.... Maar goed.. dat hebben we ook 'overleefd' ;)
    En om meteen maar te reageren op Natas.. ik heb mijn kind ontelbaar veel keren onder narcose zien gaan.. ik vond altijd het wakker worden erger dan het inslapen... hij dutte altijd rustig in in mijn armen, maar wakker worden was vaak onrustig, huilerig, zich niet helemaal lekker voelend.. je weet wel, wat ze ook kunnen hebben als ze wakker worden van een middagdut terwijl ze nog niet uitgerust zijn ;) .. en dan na de narcose dát , mèt een infuusje er nog aan etc... dat vond ik vaak het rottigst. Ik merk aan mijn zoon niet dat hij er wat aan overgehouden heeft...

Verder las ik dat Hellen het GOED doet qua bloeddruk.. onverwacht maar daarom niet minder fijn!! Toppie meid!
    Ik hoop dat het toch lukt om wat minder stress te voelen ... ik gun je zó een fijne zwangerschap *digiknuf*

.. en nu ga ik snel weer even verder werken!!!

Fijne dag allemaal!

11. Dop07

Dop07 Bekend lid

PS.. ik zie aan mijn banner dat ik over 6 dagen al kan testen.. weet je.. ik ben er eigenlijk niet zo mee bezig geweest deze maand.. da's ook wat :) Voel verder (in tegenstelling tot vorige maand) h e l e m a a l niets... we zullen zien over een kleine week!!! ;)

12. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Hellen goed nieuws, nu zo proberen te houden he !

Nienke juist als je er niet mee bezig bent geweest kan het wel eens raak zijn, duim vor je meis !

Anna hoe is het nu met de borsten, hoop idd dat er geen ontsteking dreigt. Wat leuk dat je een brusje wil voor kleine Yara :)

Giegel bij mij waren de ovutesten ook niet helemaal betrouwbaar hoor, deed naast ovutesten, de billingsmethode en het temperaturen. Het heeft in ieder geval geholpen ;)

13. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Gelukkig dat alles goed bleek Koffieleutje!! Pff..wat een schrik als je bloed ziet he.. vreselijk! Had het ook bij m'n dochter.

Ik deed de ovulatie testen van Clearblue digitaal. Zijn wel duur maar ik deed er meestal 2 of 3 keer mee. Voordeel is dat je niet hoeft te kijken naar de kleur van de streepjes. En inderdaad, ik gebruikte ze ook als zwangerschapstest!

Mijn jongste zoon had ook een koemelk/kippeeiwit allergie toen hij klein was. Hij is er nu ook overheen inderdaad. Hij heeft toch 13 maanden borstvoeding gehad. Het went wel inderdaad, ook voor het kind. Zorgde altijd voor vervangende etenswaren op school met verjaardagen enzo. Eigenlijk klaagde hij nooit al was het wel altijd een gezoek. Maar als je het kan voorkomen is dat wel zo fijn natuurlijk!

14. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Mijn jongste heeft ook een koemelkallergie en is er helaas niet overheen gegroeid.
    Ze is nu 6 jaar en heeft er soms toch wel moeite mee dat ze niet alles mag hebben, wat anderen wel eten. Ze vind het ook erg fijn als iemand op iets tracteert wat zij ook mag of dat er rekening mee wordt gehouden als we ergens eten ofzo.

15. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Toen was mijn zoon er ook nog niet overheen gegroeid hoor Giegel! dat duurde toch wel een paar jaar langer. Hij is nu inmiddels 16. Dus wie weet gaat het bij je dochter ook nog wel over.

16. nefertary

nefertary Actief lid

3 nov 2008
    484
    0
    0
    Desmo, succes met klussen, en je weet het hè, met minder dan roze nemen we geen genoegen! ;)

Susanneke, irritant zeg, zo'n baas die je komt controleren #-o

Hellen, wat jammer zeg dat die buikband geen succes is. hopelijk weet de peut raad.
    wel een beetje rustig aan blijven doen hè, laat dat stuk verdriet niet jouw gezondheid en dat van je ukkie ruïneren. dat is ie echt niet waard :evil:

Agatha, lekker met vakantie vandaag, veel plezier!
    met mij gaat het wel hoor. de buikpijn is nog onverminderd aanwezig, dat houdt mijn ongerustheid dus lekker in stand. maar ja, meer dan afwachten kan ik toch niet doen. :(

Limmeke, ha fijn dat beeb is gedraaid. en nu zo blijven hè kleine dondersteen! [-X

Benthe, ik zie dat we weer keihard aan de duim moeten. nu moet er gewoon megaknallend roze voor jou inzitten hoor! :thumup: [-o< :thumup:

Ollebolleke, nog een verlate feli met je moeder. hoe gaat het met jou verder, slaap je alweer iets beter?

Liesben, ik hoop dat je cyclus weer snel op orde komt, hier word je toch ook niet blij van. succes bij de gyn! :thumup:

ladouce, ook aan het wachten op de cyclus. :thumup:

Shiela, de laatste loodjes gaan nu wegen hè? ik duim dat je niet zo lang meer hoeft :thumup:

Natas, o jee, Danique in paniek! kan gebeuren, dat doe je niet expres. werd ze weer snel rustig toen ze je zag?

Bebek, ook nog een verlate feli met je pa! :D het zou toch wat zijn als jij en Desmo gezellig samen roze gaan doen deze ronde! ik duim ervoor hoor! :thumup: [-o< :thumup:

Ritje, het wordt nu wel eens tijd dat er een einde aan deze ellende komt hè!? jammer dat het justitiele apparaat zo traag werkt. #-o

Annna, nog gefeliciteerd met je verjaardag. wat sneu dat het feestje tegenviel. maar fijn dat het nu met je borsten weer beter gaat.
    wat naar ook van de DNA uitslag van Yara. hopelijk krijgt ze er toch niet of niet al teveel last van.

Koffieleutje, jemig wat een drama! ik kan me zo voorstellen hoe je je gevoeld moet hebben. godzijdank was er niets aan de hand, maar je hart zit uiteraard wel in je keel :confused:

Nienke, de duimen draaien hoor! :thumup: [-o< :thumup:

NOD

12-05 Nienke07
    14-05 Mama2X
    15-05 Giegel
    20-05 Desmo
    20-05 Mexicang
    21-05 Bebek/Carola
    ? ?-05 Yuca
    ? ?-05 Benthe

AFSPRAKEN

08-05-2009: Hellen1971 20 weken-echo
    12-05-2009: Koffieleutje afspraak klinisch verloskundige
    25-05-2009: Linneke8 afspraak gynaecoloog
    28-05-2009: Agatha afspraak gynaecoloog
    29-05-2009: Ollebolleke controle gynaecoloog + 3d echo

BEVALDATA

05-05-2009 Kaat
    20-05-2009 Shiela
    08-06-2009 Limmeke
    22-07-2009 lotuss
    02-08-2009 Ollebolleke
    23-09-2009 Hellen1971
    26-10-2009 Smoeltje
    09-11-2009 Belize
    20-11-2009 Koffieleutje
    05-01-2010 nefertary

:baby: BEVALLEN :baby:

29-06-2008 Nin0 - zoon Jules
    20-07-2008 Lientje - dochter Danique
    29-07-2008 Inez - dochter Yelina
    03-08-2008 Natas - dochter Danique
    13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie
    24-09-2008 Zico - dochter Sterre
    26-09-2008 Ritje - dochter Silke
    07-11-2008 Moby - zoon Terrence Valentijn
    18-11-2008 Vozzy - dochter Laura
    25-11-2008 Anja - zoon Jaron
    22-01-2009 SanRob - zoon Mika
    19-03-2009 Anna - dochter Yara
    04-04-2009 coto500 - dochter Djemi Anouk
    28-04-2009 Miss Daantje - dochter Lotus en zoon Joah

17. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Hoe zou het met Kaat zijn?
    dat is voor één voor deze dagen?

Kaat alles oke, we duimen hoor
    liefs Ritje

Ja ze nemen het hier heel langzaam op!
    die stalker stopt dan een maand of zo en herbegint!

18. Susanneke123

18 feb 2009
    67
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Koffieleutje! Wat was dat schrikken toen ik je verhaal las. Gelukkig met een goede afloop maar wat zal jij je beroerd hebben gevoeld totdat je de verlossende woorden hoorde... Maar idd goed naar je lichaam luisteren.

Hellen: Fijn dat je bloeddruk weer netjes is. Laten we hopen dat het zo blijft!

Bebek: Wrs toch op de juiste dagen geklust ;) . Zou het geen leuke verrassing zijn als je over 2 weken roze test..

Ik vind deze maand erg lang duren zo zonder de spanning van een NOD afwachten. Nog een week tot m'n gewone menstruatie en dan op zoek naar m'n ei. Ik las ergens dat je via een site goedkope ovulatietesten kon krijgen? Misschien moet ik al vroeg gaan testen aangezien ik niet kan klussen :) voor een bevruchting.
    Om nu net een dag te vroeg of te laat naar mijn donor te racen is zo zonde...

19. Liesben

Liesben Niet meer actief

Nou, net terug van de gynaecoloog.
    Alles was goed. Het onderzoek van het weefsel had niets (ernstigs) opgeleverd: "het was weefsel horende bij een zwangerschap in het eerste trimester", aldus de patholoog. Joh. =D>
    Er is geen controle-echo gemaakt, omdat daar geen aanleiding voor was.
    Dat ik moe was kon. Voor de curettage was mijn Hb 8, dus dat is prachtig. Geen zorgen.
    Het is gewoon afwachten tot mijn menstruatie en dan mogen we weer los. En ze hoopte me snel weer te zien, maar dan omdat ik weer zwanger was.
    Ben wel een beetje opgelucht moet ik zeggen.
    Nu nog ongesteld worden, en dan kan ik alles afsluiten! [-o<

20. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Kan me voorstellen dat je opgelucht bent!! Is ook best goed nieuws toch? Nooit gedacht dat ik dit nog eens zou zeggen, maar ik hoop dat je gauw ongesteld wordt!

Even ego-en:
    Had vanmiddag weer even een stekende buikpijn en nou ging ik net naar de wc en toen had ik met afvegen een beetje lichtroze slijm...Wat écht is dat nou weer??

Deel Deze Pagina