35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    @suzanne68 Je bent niet alleen hoor in deze situatie er zijn om mij heen in eens heeeeeeeeeel veeeeeeeeeel collega’s (zeker 8 momenteel, de 1 na de ander) die zwanger raken. En ik heb miskraam na miskraam, ik weet ook dat het niet leuk is een miskraam maar je lichaam geeft wel aan dat er iets niet goed is met je kindje hoe rot het ook klinkt.

Maar ik ben blij dat mijn lichaam dat aan geeft.

Laats had een collega een zwangerschap moeten laten afbreken omdat haar kindje 3 beentjes had en een waterhoofd en het hartje was niet goed de botten zaten niet op de goede plek en een open ruggetje…………..Dus met andere worden dit had een miskraam moeten worden.

Heel erg verdrietig voor haar ze was 20 weken zwanger

Ik wil je niet ontmoedigen maar hou de moed er in wij zijn nu ook al 18 maanden bezig om zwanger te raken en ik heb ook 2 miskramen gehad die afgelopen maanden en ook ik hou de moed er in dankzij al deze lieve meiden hier op het Forum.
    Ik kan hier alles kwijt en vertel wat ik kwijt wil of ff kwijt moet.

Ik heb ook erg veel meegemaakt mijn leven als ik daarover vertel is het ook 1 grote beerput en ik moet er mee om zien te gaan, maar ik heb besloten om EMDR therapie te gaan volgen.
    http://www.emdr.nl/indexdonker2.htm .
    Ik weet dat het helpt en goed ook mijn dochter en een dochter van een vriendin hebben allebei EMDR gehad en zijn er prachtig uitgekomen.

Met andere woorden. Doe net als ik en maak van je leven geen beerput en probeer het positief in te zien onze kans komt echt wel.

En je kan hier echt van je af praten…..

2. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    Oh ja enb ik bedoel het niet verkeerd ik hoop dat je iets hebt aan mijn tip..

En praat hier maar lekker van je af wij zijn allemaal een luisterd oor.

Dikke knuffel

3. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    Ik zou dik eigenlijk wel willen doen voor dat wij naar bed gaan hem even wakker maken om te plassen maar het hele grote nadeel daarvan is, is dat hij dan een aantal uren lekker gaan liggen speln in bed en met de nodige geluiden en zang.

Dus dat doe ik nog maar niet. Geen drinken geven is wel een goeie tip maar hij kan nog niet helemaal zonder fles.Hij heeft n.l heel kort (5 weken ongeveer) een speentje gehad en heeft nooit geduimd. en hij heeft nog wel de sterkte behoefte om aan de fles te zuigen.

Nou ik denk al met al dat het wel oed gaat komen.

bedankt meiden voor de tips.

Ps idd wel grappig bijna allebei tegelijk zindelijk.
    Hij plast en poept te pas en te onpas waar hij ook is als hij moet dan moet hij ook echt. :) :) vandaag toen mijn man zijn auto weg bracht even heel snel voor de APK moest hij ook ineens.....en dan snel een wc opzoeken

4. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Liesben, dat weet ik wel, maar vind het gewoon lomp van mezelf dat ik daar even niet bij nagedacht had :oops: Maar ben stiekem wel blij dat ik niet de enige ben die het erg confronterend vond om al die vrouwen te zien...je gunt het ze van harte, maar je wilt er zelf zo graag zitten :cry:
    Maar onze beurt komt gauw meis en dan worden het vastklevertjes, net als bij de andere meiden die zo graag willen of bij het fout is gegaan!! We geven niet op! (beetje weemoedig vandaag, hihi)

5. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Ik vind het ook confronterend hoor als ik naar de gyn moet,daar lopen toch net iets meer zwangere vrouwen als normaal nog ;) Ik probeer dan maar te denken,dat die vrouwen misschien ook eerst miskramen hebben gehad of heel lang bezig zijn geweest.Dat helpt.
    En echt heel erg...weet niet meer wie het schreef,maar mijn rationele gedeelte begrijpt ook wel dat het goed is dat zo'n kindje afgestoten word,maar mijn gevoel wil nog niet zo mee.

6. Suzanne68

@ Hellen....wat een mooie echo!

@ de rest.....ik kan niks meer volgen,want mijn hoofd is zo vol,maar iedereen die het nodig heeft een dikke knuf en iedereen waar alles goed bij gaat : :D

7. Dop07

Dop07 Bekend lid

Wat zijn jullie toch een lieverds bij elkaar!!!

(zo dat wilde ik even kwijt)

Super Hellen, dat je 20 weken echo goed was!
    Leutje.. feli met je 12 weken
    Annna.. wat goed om te lezen dat jullie even in wat rustiger vaarwater gekomen zijn.. een blinkend huis is bèst fijn ;)
    Limmeke.. wat een schrik!
    Bebek... 10 weken?! :confused: Sh*t man... dat dúúrt.. ik ga duimen voor 'uitvallers', zodat je eerder aan de beurt komt!!
    En net als Hellen.. wens ik ook iedereen waar ik niet persoonlijk op gereageerd heb veel liefs en een fijn weekend!!!

Hier een enerverend avondje achter de rug..
    Ik wàs onderweg naar dinnetje die over is uit Frankrijk... toen mijn auto besloot om er mee te stoppen.. bovenop de zeeburgerbrug... bèst koud zonder jas, keurig ACHTER de vangrail wachtend op de wegenwacht ... :rolleyes:
    Kwart voor zes ging ik opgewekt, mèt taart, onderweg.. kwart voor negen was ik, met taart, weer thuis #-o
    Door een 'lepelwagen' weggesleept naar een tankstation.. daar bleek de dynamo volkomen overleden... accu werd opgeladen zodat ik nog nèt weer thuis kon komen... Auto moet echter tóch gerepareerd, dus bij voorkeur bij moneur voor de deur geparkeerd worden..10 km van mijn huis verwijderd... gelukkig was een vriendin zo lief om me daar op te komen pikken en naar huis te brengen...
    Als dank kreeg ze een lekker stukje taart...

En nu ga ik maar eens douchen... heb het nóg niet echt warm....

8. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Als ik bij de gyn in de wachtkamer zit (minstens 2x in de maand), dan bedenk ik me vaak dat de zwangere vrouwen die daar zitten, of moeilijk zwanger zijn geworden of een zwangerschap met een 'probleem'. Nu ik er inmiddels zo vaak ben geweest, weet ik ook ongeveer wie voor fertiliteit komt op basis van de arts die ze oproept bijvoorbeeld en nog een paar andere dingen.
    Hierdoor heb ik er iets minder moeite mee om tussen de dikke buiken te zitten.

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    MaMa2x, ben benieuwd of ze straks ook bijna tegelijkertijd 's nachts zindelijk zijn. Ik ben er met Alyssa nog niet echt mee bezig. Ben allang blij dat het tot nog toe overdag zo goed gaat.

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Voor jou op dat moment helaas te veel. Herkenbaar. Heb dat zelf ook een paar keer gehad. Je zou dan het liefst even onzichtbaar zijn of via een andere weg vertrekken, ook al weet je dat de meeste vrouwen een medische reden hebben om daar te lopen.

Bebek, ik hoop enerzijds voor jou dat er toch wel ruim voor die 10 weken een plekje is voor een operatie, anderzijds hoop ik dat je hem zelf moet afzeggen omdat je voor die tijd gewoon vet positief hebt getest.

Anna, fijn dat het toch geen verzakking is maar een normaal beeld voor een pas bevallen vrouw. Ook geweldig dat Yara 's ochtends even een flinke dut doet.

Koffieleutje, de eerste 12 weken zitten erop. En ja, rustig aan doen is een ruim begrip. Maar toch proberen een tandje terug te doen meid.

Suzanne, goed van je, de nieuwe aanpak van je hond. Geloof me, dat komt z'n gedrag echt ten goede. Bij onze zenuwpees werkt dat ook prima.

Giegel, goede insteek van je om zo naar de gyyn te gaan. Maar evengoed niet altijd even makkelijk.

11. nefertary

nefertary Actief lid

3 nov 2008
    484
    0
    0
    ladouce, sterkte met weer gaan werken. wel ironisch eigenlijk dat een deel van de dames hier smacht naar een roze streep, en een ander deel wil er zo snel mogelijk vanaf :(

zico, het wil ook weer niet meezitten hè!? ik duim dat het herstel nu snel in zal gaan zetten! :thumup:

Nienke, ah nee hè, het moet voor jou toch ook eens een roze ronde worden hoor! :|

MaMa2X, het schiet voor jou ook al weer op richting NOD. je temp ziet er iig nog mooi uit.
    met zindelijkheid kan ik je helaas nog geen tips geven, die van mij heeft er helemaal nog geen zin in ... :|

Inez, spannend dat onderzoek. alvast veel sterkte gewenst! :thumup:

Limmeke, jemig wat een schrik! aan de ene kant fijn dat ze niets bijzonders hebben gevonden, maar aan de andere kant weet je nu ook niet waar het vandaan komt :(
    maar in ieder geval ben je nu van je hut verlost, eindelijk... =D> :whistle: \:D/

Hellen, fijn dat de echo goed was. enneh, als je persé wilt weten wat het is, kun je altijd nog een geslachtsbepaling laten doen bij een echobureau. ga je gewoon zonder lief ;)

Koffieleutje, 12 weken alweer. oh wat zal ik blij zijn als ik ook zover ben! vind de tijd inderdaad voorbij kruipen, enneh, wat broekloeren betreft, ik zit ook 86 keer per dag op de W.C. :confused:

Bebek, 10 weken, dàt is nog lang wachten zeg! hoe erg moet het zijn dat jij voor mag gaan op de lijst! :confused:
    verder hoop ik zo dat het bij jou en alle andere zo lang wachtende dames snel raak mag zijn.
    word er soms gewoon een beetje verdrietig van. zullen die rare hormonen wel zijn! :(

Suzanne, ah je klinkt al ìets beter. maar je weet het hè....... ;)

12. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hoe gaat het met jou nef? Voel je je al zwanger? Dringt het al een beetje door?

13. nefertary

nefertary Actief lid

3 nov 2008
    484
    0
    0
    Ja, ik heb wel al kwaaltjes. Maar ik heb ook nog steeds buikpijn, en daardoor ben ik ook nog steeds bang.
    Ik wacht dus nog maar even af... :|

14. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    @Bebek: ik ga duimen voor je dat er snel een afvaller is. 10 Weken is echt nog behoorlijk ver weg, zeker als je zoveel pijn hebt.

@Nienke: wat een verhaal zeg maar die taart ziet er erg lekker uit. Zelf gemaakt?

@Koffieleutje: fijn die 12 weken grens, heb je nu binnenkort ook alle testen? En gaan jullie ook vp/vt laten doen? Vind het zelf namelijk een hele moeilijke afweging (nu zeker met die miskraam).

@Nefertary: heel herkenbaar dat broekloeren. Wat zijn vrouwen toch aparte wezens. Blijf me elke keer weer over ons zelf verbazen.

@Hellen: jammer dat manlief het niet wil weten maar ik zou het dan ook zo laten. Wij willen zijn er in elk geval overeens dat we het samen willen weten (mocht ik weer zwanger worden). Volgens mij werkt het niet als eentje het wel weet en de ander niet.

Tja, zindelijk maken, geen idee. Wij hebben nog geen kids dus geen ervaring. Kan jullie dus ook geen tips geven.

@Giegel: bij ons in het zkh doen ze de fertiliteitspoli op een dinsdag. Dat is erg aangenaam, zit je alleen maar met dames in het zelfde schuitje. Dus weinig dikke buiken. Het komt er zelfs op neer dat als je zwanger bent je geen afspraak krijgt op de dinsdag. Alleen met spoedgevallen kom je natuurlijk wel tussen de dikke buiken. Vorige week maandag zat ik ook tussen de zwangere vrouwen. Heel zuur maar ja, je doet er zo weinig aan.
    Mijn man zegt ook dat hij nu in ene veel meer zwangere vrouwen, kinderwagens en reclames met kinderen ziet. Waarschijnlijk let je er nu ook meer op.

15. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Haha Nienke, wat een verhaal weer! Ik zie je daar al blauwbekkend achter de vangrail netjes op de anwb wachten... 8-[ Maar je hebt wel een mooie taart gemaakt zeg! Dat je daar het geduld voor hebt... =D>

Nef, wat ben je toch een lieverd; dat je verdrietig wordt omdat wij nog niet roze zijn! Ikn zat het te lezen en kreeg het er helemaal warm van! :oops: Maar meis, ga jij nou maar je abonnement op de wc-pot opzeggen en lekker genieten, onze tijd komt ook nog wel en nu ben jij gewoon lekkker zwanger en dat is je zo vreselijk gegund!! Knuf!

Hellen en Ladouce: ik zou het geslacht ook willen weten hoor, ben veel te nieuwsgierig om zo lang te wachten! gelukkig zijn mijn Lief en ik het daar over eens! (nu maar eerst zorgen dat er uberhaupt geslacht te bepalen valt, haha)

MaMa2x: ik duim voor je!!! [-o<

Inez, je hebt het mooi verwoord! Ik hoop ook dat ik eerder aan de beurt ben, maar ik hoop nog meer dat ik eerst roze test!

Annna, ik ben blij voor je dat je klacht "normaal" is voor een pas bevallen vrouw en dat je geen verzakking hebt! Ik hoop voor je dat het snel beter gaat!!

Hier geen nieuws....eigenlijk niet meer geklust na maandag :oops: , teveel pijn en wisselende roosters van mijn Lief en mij, dus ik zit nu wel op het wachtbankje, maar reken maar nergens op. Ben wel blij dat ik niet de enige ben die 10 weken wachten wel errug lang vindt! Ik kan amper uit de voeten nu en dan moet ik nog ruim 2 maanden zo door. Niet fijn!

Hier schijnt het zonnetje, dus ik ga even lekker met een vriendin naar de markt. Geniet lekker van jullie dag!

16. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    door de medicatie die ik gebruik hebben we meer kans op 2 dingen nl een kindje met een syndroom van down of een kindje met een open ruggetje.

We hebben besloten dat een kindje met het downsyndroom bij ons gewoon welkom is, wat anders wordt het als het een open ruggetje (spina bifida) blijkt te hebben. Dat wil ik een kindje niet aandoen.

Er wordt dus geen nekplooimeting, geen vruchtwaterpunctie gedaan, alleen een uitgebreide echo bij 17 weken.

Ik ben blij dat we eruit zijn want ik vind het etisch een erg moeilijke beslissing, wie zijn wij eigenlijk om te beslissen over leven en dood.

17. Suzanne68

Allebei mijn dochters waren ook vrij laat 's nachts zindelijk.Net toen ik dacht dat het nooit goed zou komen waren ze opeens wel zindelijk.Ik liet ze wel even plassen nog voordat ik zelf ging slapen.Maar volgens mij worden ze gewoon zindelijk als ze eraan toe zijn.En als het heeeeeel lang duurt heb je ook nog zo'n plaswekker...die had mijn broer,maar die werd er zelf niet wakker van :) het hele huis wakker en hij sliep (en plaste) gewoon door.

Hier gaat het wel wat beter....ben wat minder moe en weer een stuk rustiger...gaan zo even neuzen voor een nieuw bankstel .Wat we nu hebben kan echt niet meer en er schijnt bij de kringloop een mooie te staan voor 125 euro....een nieuwe heeft hier totaal geen nut met een hond en 4 katten.Dus dat ga ik zo ff doen.Mijn man is even tegels aan het ophalen voor onze tuin,bij iemand die hoogzwanger is.Arme hij.

Verder ga ik van mijn vakantiegeld lekker kaartjes kopen voor het concert waar ik eerst niet zwanger heen zou kunnen.Van mijn favoband :D En het is waarschijnlijk de laatste keer dat ze touren,dus ik ben wel blij dat ik er heen kan,want ik heb er wel een dagje van gebaald,dat ik niet kon.

18. Suzanne68

Hier een foto van ons monstertje met zijn beste vriendje,de rechter is de mijne.

19. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Bij ons hebben ze dat volgens mij ook wel, maar als je tussendoor voor een follikelmeting moet bijvoorbeeld, dan ontkom je er niet aan om in het gewone spreekuur te komen.
    In het begin zag ik ook veel minder zwangere vrouwen dan nu in het ziekenhuis.

20. Dop07

Dop07 Bekend lid

Hoi Meiden!

Bebek.. lekker de markt over.. het is er goed weer voor!
    Suzanne.. hihi.. zie er inderdaad uit als een dondersteen :)
    Leutje... moeilijk hè? Mijn lief en ik hebben het er ook regelmatig over.. wát doen we. Bij Dop bleek de combitest een dusdanig laag risico te hebben, dat we verder geen punctie hebben laten doen. Uitgebreide echo was ook goed gelukkig. Voor een eventueel volgend kindje heeft manlief aangegeven dat hij bij grote kans op down het kindje niet wil laten komen. Ik heb hier moeite mee.. bij mij zou het welkom zijn, ik weet zeker dat ik er evengoed zielsveel van zou houden en heb via werk de nodige ervaring met verstandelijk gehandicapten en weet dat er onnoemlijk veel gradaties inzitten en dat zo'n kind óók een mens is.... Ik vind echter ook dat je dat dan wel sámen aan moet kunnen. Hij geeft aan dat hij het verschrikkelijk voor het kindje zou vinden als het zo 'anders' zou zijn... dat hij dat het kindje niet aan wil doen.. en wie ben ik dan om voor hem te beslissen dat hij dat wèl aan moet kunnen?

Ik zit lekker uit te puffen... onrustige nacht achter de rug met een kind wat steeds wakker was. Heb hem om 13:00 in zijn bedje gelegd en had van 13:30 tot 14.15 paardrijles.. fijn hoor, zo dicht bij huis. Stalgenootje bewaakte de doppiefoon, maar hij slaapt nu nóg heerlijk.. ik ga maar eens even douchen denk ik... en straks even naar mijn ouders.. ik ben er morgen (moederdag) niet, maar weet dat mijn moesje waarde hecht aan die dag, dus ga ik vandaag!

Iedereen lekker van het weer genieten!

Deel Deze Pagina