Dank voor jullie lieve reacties meiden, dat doet zo goed. Weet je, het zou ook allemaal te mooi zijn om waar te zijn. Per 1 juli heb ik geen werk meer en vriendlief en ik hebben besloten dat ik dat even zo hou. Mocht ik zwanger raken, dan zou ik namelijk helemaal stopen met werken. Ik ga dan 100% moeder zijn. In het verleden ben ik vrij ernstig depressief geweest en slik nog altijd anti-depressiva. Een baby in combinatie met een baan zou voor mij simpelweg te veel worden. Zo veel energie heb ik gewoon niet. Op het moment ben ik wel aan het afbouwen met de medicijnen en dat kan ook mijn huilerige humeur veroorzaken. Overigens is de ongi-pijn weer bijna helemaal weg Hellen wat heerlijk dat je nu de goede belt hebt gevonden. Kan je des te meer genieten van het wondertje in je buik En Coto, ik weet er natuurlijk geen snars van hoor maar ik vind soms dat mensen te krampachtig aan BV vasthouden. Tuurlijk weet ik dat het voor je baby het beste is, maar tegenwoordig is de flessenvoeding ook heel erg goed. Het enorme voordeel is dat je tenminste weet hoeveel Djemi binnenkrijgt. Bovendien kan je dan (als het nodig is) experimenteren op een eventuele allergie. Blijf er niet te lang mee modderen meis, een lachende baby is heel wat waard lijkt me Nienke ik zie weer een streep hoor, hij gaat goed!!!! (hoe gaat het met niet-roken?)
Des liefie! Huilen mag.. teuten mag.. gillen en zeuren mag ook.. maarrrrr... geen bloed geeft moed en ongipijn hebben Nef en ik ook.. en we zijn toch echt zwanger!!!!!! Nienke rookt niet meer... nou ja.. om het niet h e l e m a a l op te laten vallen heb ik gister even meegerookt met mijn baas (waar ik altijd even een peukie mee deed onder het 'bijpraten') ... ik denk niet dat hij doorhad dat ik echt maar één of twee trekjes genomen heb en dat het peukie voor de rest uit zichzelf aan het opbranden was Verder kost niet roken me geen enkele moeite.. zoals altijd als ik zwanger ben Inez.. ik ben super benieuwd! Ik werk snel weer even verder.. ben even een half uurtje between overleggen... snel wat klusjes doen en dan de volgende vergadering weer in! *zwaai*
Gedoe he Coto..met zo'n pukkie vaak. Inderdaad niet te lang mee tobben lijkt me. Bortsvoeding is heerlijk als het allemaal goed loopt maar als het je onzeker maakt kan je je afvragen of het het inderdaad waard is. M'n 2e heeft 11 maanden borstvoeding gehad. Maar hij is wel de enige bij wie het lekker liep.Hij bleek trouwens wel koemelkallergie te hebben. Dat wist ik eerst niet, ik dronk melk en hij kreeg het binnen via de bortsvoeding. Bij m'n oudste ben ik na 2 weken gestopt omdat hij niet doordronk, hij viel doorlopend in slaap aan de borst en lag alleen wat slaperig te sabbelen. Kreeg dus niet genoeg binnen. Bij m'n dochtertje van nu anderhalf hetzelfde verhaal. Ze zat na 2 weken weer onder haar geboortegewicht en was heel onrustig omdat ze steeds honger had. Maar zodra ik haar aanlegde viel ze weer in slaap...Bovendien spuugde ze enorm. Ik ben overgegaan op de fles omdat ik toch moest gaan bijvoeden en na wat uitproberen kreeg ze AR1 voeding, tegen het spugen. Omdat het dikker is slikte ze ook minder lucht. Iets wat ze ook enorm deed, heb weet ik hoeveel verschillende flessen geprobeert. Vanaf toen ging het prima, al kreeg ze er aan het begin wel harde ontlasting van. Deze keer ga ik het niet eens proberen, misschien is borstvoeding inderdaad het beste maar een moeder die overstressed is lijkt me elk geval ook niet goed! Weet natuurlijk niet waar het bij jou meisje aan ligt, maar als ze ook niet goed aankomt en ze heeft verder geen waarneembare klachten zou het misschien wel aan de voeding kunnen liggen. Zou inderdaad eens langs de huisarts gaan, kijken wat die zegt. Sterkte in elk geval!
Nienke, succes met stoppen met roken!!! Lotuss, nog maar 10 weekjes tot de uitgerekende datum. Het aftellen is nu inderdaad begonnen.
desmo ni meteeen denken dat je ongi gevoel ongesteld betekent.ik had ongi-achtig pijn en eisprong-actig pijn tegelijk in de eerste weken.
wat goed nienke dat stoppen met roken makkelijk gaat. ik ben ook snel gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. maar ik mis het heel erg. vooral na onbijt elke ochtend met n kopje koffie, in de tuin tussen mijn bloemmetjes. ik drink nu maar een kopje in de weekeind. lotuss 30 weken!gefeliciteerd. het gaat erg snel he? limmeke trouwen? zelf moet ik er ni eens aan denken maar ik vind dat iedereen het tenminste een keer moet doen. hahaha. ik wens je heel veel huwelijksegeluk! liesben ik hoop dat je snel weer in bizniz bent... ik ben heel blij om te zien dat hier iedereen dieren heeft. velen hebben meerdere. ze zijn allemaal schattig! ik vond vooral de honden van inez zo mooi. de deer hond die op schooot probeert te zitten.prachtig!
Nee joh gekkie, wat is nou nog 10 weken? Kijk naar Anna en Coto, die missen het zwanger-zijn soms Probeer er nog even heerlijk van te genieten, straks heb je het druk genoeg.
Jeetje Coto, wat een stress met de kleine Djemi. En nu niet meer testen hoor Nienke, klaar. Suzanne: wat een bitch zeg, dat mens. Hoe is je kind eronder? Nef: heerlijke zwangerschapskwaaltjes dus, mooi zo Hellen: Niet leuk dus die verloskamers, jammer. Wel fijn dat de bellybelt werkt! Desmo: Mega digiknuf! Limmeke: ik hoop dat de weergoden je toch een beetje goedgezind zijn, en dat je een topdag hebt! Verder ben ik vast de helft vergeten, maar jullie kletsen ook zo veel in eens! Hoe is het met jou Bebek?? Hier intussen nog steeds geen nieuws. Alhoewel, het lijkt alsof ik een heeeeeeeel klein beetje bruinverlies/spotting heb. Misschien een begin???? [-o< [-o<
Sorry,ben echt te chaotisch om alles terug te lezen. @Limmeke....ik hoop dat je nu echt een geweldige dag hebt. @Lotuss......10 weken is echt zo om en idd geniet nog maar even lekker van je rust....strakjes begint de (leuke) hektiek. Mijn kind lijkt op haar moeder en heeft gewoon gezegd,dat ze dan zelf een lekkere reep chocola had,maar ze was er wel sip van,maar dat lijkt me logisch. Ik ga zo lekker naar een vriendin,die hier ruim een uur reizen met het OV vandaan woont,maar ze komt me halen met de auto...lief he! Gister had ik even een vreselijke dip.....ineens kwam alles op me af....die miskramen en het feit dat mijn man zolang weg is.En de hamster lag ook nog es dood te wezen in zijn kooi. Maar blijkbaar is het ff goed geweest,dat ik ingestort ben,want heb vandaag voor het eerst weer een beetje energie. Heb nog een test gedaan( doe er elke woensdag 1) en die was weer wat lichter dan vorige week...het gaat niet erg hard....ik verlies ook nog aardig wat oud bloed.
Hoi meiden. Hier nog weinig verandering helaas...Ben zo gruwelijk moe en snap echt niet waarvan! Ik slaap net zoveel als normaal, maar ik ben op. Kan ook niks hebben en loop te vitten en te schelden, gewoon bleh! En dan ben ik boos op mezelf, want 1 dag bleh mag, maar niet meer en het houdt nu al even aan... Ollebolleke, dank je voor je lieve 'kaartje'! Desmo, zie je wel dat het oplucht!!! Goed van je meis! *knuf* Limmeke, hoop dat je een mooie dag hebt! Hier stralend weer, heb het jouw kant op gedirigeerd, maar weet niet of het aangekomen is! Liesben, ik dirigeer de duivels ook ff, maar dan jouw kant op! Zodat we daarna met z'n allen de zoooooo gewenste roze test gaan hebben! Nienke, zelfs deze blinde vink ziet dat kruis! Echt poepiezwanger hoor!!!! Zo, nou weet ik het al niet meer. Ga maar vast op zoek naar een mooie steen... *bye*
Hallo, Nou het leek beter te gaan, maar vanmiddag na gevoed te hebben van 12:30-13:30 en weer van 14:00-15:00 en om 15:15 weer een krijsend kind, hebben we de flesvoeding uit de kast gehaald. Ze heeft 100 ml gedronken! Ze heeft dus gewoon honger! Of ik heb te weinig, of ze drinkt niet goed.... Ik ga morgen een kolf halen om dat te proberen....Ze ligt nu al 2 uur te slapen! Heel tevreden....inderdaad BV is ook niet heilig hoor! Ik heb weer kunnen koken! heerlijk zeg... doei
Ja, dat is ook wel zo. Straks is het ineens een stuk drukker met twee van die kleintjes. Maar die laatste tien weken zijn altijd wel het zwaarts vind ik. Je kan ineens niet meer ver lopen (en dat doe ik nou juist zo graag) en buik gaat in de weg zitten.. Daardoor lijken ze het langst, terwijl de maanden hiervoor voorbij vlogen! Maar het is inderdaad de laatste keer (wel de bedoeling in elk geval!) Dus inderdaad maar van genieten nu het nog kan, het komt nooit meer terug tenslotte. Zal proberen dat voor ogen te houden! Sterkte Suzanne, lijkt me normaal dat je van die dips hebt hoor, moet er toch uit. Hoop dat je je snel wat beter voelt Bebek, zo vervelend als je geen energie hebt..heb ook van die dagen.
Als de fles jullie rust geeft zeker niet Coto! Ik vond het altijd wel even jammer en had een weemoedig gevoel als ik stopte maar dat woog niet op tegen de opluchting van een tevreden baby en de rust die dat geeft. Misschien is kolven ook een optie inderdaad, dan krijgt ze toch moedermelk maar weet je wel wat ze binnen krijgt in elk geval. Fijn dat je nu weet dat ze gewoon honger had! pff...
Vervelend he Desmo...is zo frustrerend als het langer duurt allemaal! Sterkte, hoop dat je je snel weer wat beter voelt eronder.
Nee, dat is geen leuke week ! Ik duim heel hard dat jullie 'm zaterdag positief mogen afsluiten met een paar mooie eitjes in zicht... [-o<
@Coto: Wat zielig dat Djemi duidelijk niet lekker in haar velletje zit . Nutriton heeft zowel bij Jasmijn als bij Emma goed geholpen, maar het is inderdaad nogal een 'geklooi' als je borstvoeding geeft. Het is net behangplaksel... Ik hoop dat het snel beter gaat met je meisje [-o< ! @Desmo: Ik wil je geen valse hoop geven hoor, maar net als Nienke en Nefertary was ik er ook heilig van overtuigd dat ik ongi ging worden toen ik de beruchte pijn voelde. Maar ik bleek toch echt hartstikke zwanger...