NEF!!! NEE!! Ik duim voor wegblijven van bloed... en ik denk héél hard aan je!!! Ik heb het erg druk, dus ga weer gauw verder!
Mamax2 wat een heerlijk ventje! Ik heb een zwak voor kleintjes met een brilletje. Vind dat zo lief staan.
Fijn dat het een geslaagde dag is geweest Limmeke! Heerlijk voor je! Zeker een lekker boeffie mamax2! Wat borstvoeding betreft ben ik er niet van overtuigd dat het voor iedereen en altijd het beste is. Misschien wel als je de kwaliteit van de voeding puur en alleen op zichzelf bekijkt, al is flesvoeding inderdaad ook erg verbetert tegenwoordig. Denk dat het fijn als het goed loopt allemaal, je kind tevreden is en je er zelf ook prettig bij voelt daardoor. Maar als dit anders is, je kind blijft huilen bijvoorbeeld omdat het niet voldoende binnen krijgt, je daarbij nog steeds dreigende borstontsteking hebt, je eerst je tepels van etter moet ontdoen en je kind vervolgens golven bloed spuugt omdat het de kloven steeds opentrekt tijdens het drinken..je kind af gaat vallen en je het met de beentjes in je nek moet gaan voeden omdat het met het kinnetje in de richting van de rode plek moet drinken. Nou..dan kan het op een gegeven moment echt wel eens genoeg zijn. Kunnen ook andere redenen zijn natuurlijk maar dan denk ik dat een baby meer gebaat is bij flesvoeding en een rustige moeder die tenminste kan genieten van de voedingen, die tenslotte toch om de drie uur zijn (als je geluk hebt want als ze niet goed drinken zit je bijna doorlopend aan de borst) Dan een overspannen moeder die doordat ze zo tegen het voeden op gaat zien niet eens meer van haar kleintje kan genieten. Liefde en rust lijken me voor de kleine dan toch iets belangrijker te zijn. wat dat betreft ben ik het eens met (ik weet niet meer wie het zei) dat er soms te krampachtig aan borstvoeding wordt vastgehouden. Kan me trouwens voorstellen dat na zo'n periode ook kolven teveel zal zijn. Dat gaat ook niet bij iedereen even gemakkelijk tenslotte. Ik zelf heb het van beide kanten ervaren, heel goed en gemakkelijk en helemaal niet goed en vreselijk stressvol! Dat is dan wel jammer als je in de eerste instantie voor borstvoeding had gekozen maar wat een opluchting ook tegelijkertijd!!
Nefertary, meid, wat een onzekerheid toch weer. Heel veel sterkte. En inderdaad, bij twijfel bellen hoor! Limmeke, fijn dat jullie zo'n heerlijke dag hebben gehad en dat het weer een extra steentje heeft bijgedragen! Geniet maar lekker na meid! MaMa2x, lekker ventje hoor!
Wat fijn dat het een mooie dag was Limmeke! MaMa2x: wat een heerlijk mannetje, en wat een schattige kittens! Ladouce: Jij al ongesteld? (*kijkt jaloers*) Zonder dollen, fijn voor je, kan je weer verder! Kan je me geen tip geven? Nefertary: Hoe is het???
Lotuss, ik denk dat het inderdaad niet voor iedereen is weggelegd om BV te geven. Wel zie ik om me heen dat er veel meiden zijn die het wel heel erg snel opgeven. Na 1 dagje proberen lukt het niet, dus dan stoppen we er maar mee. Dat vind ik wel heel erg jammer. Hier zat BV geven er helaas niet in. Door een borstverkleining is er is m'n borsten teveel beschadigd waardoor het allemaal niet goed genoeg op gang is gekomen. Maar ik ben wel erg dankbaar dat ik het heb mogen proberen. Al is het dan niet gelukt, ik had dat mooie intieme gevoel voor geen goud willen missen.
Liesben: als ik het wist zou ik je de tip geven. Ik kan me voorstellen dat het nu echt baalen is. Zit je weer op een wachtbankje maar nu het verkeerde. Blijf voor je duimen dat het snel komt.
@Monique: Welkom hier! Ik heb zelf nooit nare reacties gekregen. Ik ben op mijn 30e gestopt met de pil (in de ogen van velen dus een 'normale' leeftijd om aan kinderen te beginnen ), maar werd pas moeder op mijn 36e. Gelukkig leefde iedereen erg mee in de tussenliggende jaren... @Mamax2: Wat een schatjes, die kittens. Zou er zó eentje willen hebben... @Nefertary: Oei meid, dat klinkt niet best. Ik hoop en duim dat de pijn een andere oorzaak heeft... @Limmeke: Fijn dat jullie trouwdag zo geslaagd was. En dat mooie weer heb ik speciaal voor jou (ik moest toch werken ) naar Roermond laten komen... @Ladouce: Fijn dat je lichaam zo snel weer in het 'oude' ritme zit... Wat borstvoeding betreft: Bij Jasmijn ging het zó problematisch, dat ik me had voorgenomen om bij Emma meteen op flesvoeding over te stappen als het weer van hetzelfde laken een pak zou zijn. Jasmijn kreeg namelijk de techniek van het aanhappen niet onder de knie, waardoor zij de tepel niet vacuüm zoog. Met als gevolg dat die iedere seconde uit haar mondje floepte en Jasmijn er hartstikke gefrustreerd van werd. Ik ben toen volledig gaan kolven en zodoende heb ik Jasmijn toch ruim 4 maanden borstvoeding kunnen geven. Maar met een drukke dreumes om je heen leek me dat een tweede keer niet te doen. Maar gelukkig deed Emma het fantastisch aan de borst, zij weigerde zelfs de fles hetgeen weer heel andere problemen opleverde...
Liesben, ik waai even mijn ongi naar je toe! Ik zit er niet op te wachten en jij juist wel. Gewoon even ruilen lijkt me het meest makkelijk toch
Liesben, wanneer was je ook al weer gecurreteerd? Jullie hadden het nadien toch ook even een paar keer erg gezellig gehad? Ik bedoel, misschien is er een reden waarom je ongi uitblijft ...
TJa,dat had een vriendin van mij ook! Dec,gecrurreteerd januari een dagje wat bruin,verder echt niks na 6weken moest ze op controle en toen zei gyn;kom eens terug over 2weken! en ja hoor deze keer gaat alles goed zo zie je maar dat het echt bij iedereen anders kan,maar niet altijd het slechtste denken
Liesben, duivels nog steeds in staking, je zou ze toch... Suzanne, aach wat zielig dat je hamster dood is, ik vond hem zo gaaf! maar fijn dat je je weer iets beter voelt nu nog een witte test Bebek, neee niet weer die steen! we zien je hier veel te graag wat vindt manlief hier nu eigenlijk allemaal van? steunt die je nog een beetje, of is dat meer het type, maak je niet druk, het komt wel...? coto, nou, dat weet je dan tenminste. ik hoop dat ze nu wat rustiger wordt. moique, welkom hier! ik heb vorig jaar 2 vroege miskramen gehad, maar dat van jou is echt drama! maar te oud? ik ging op mijn 40e naar de gyn voor een vruchtbaarheidsonderzoek. nou, de beste man was totaal niet onder de indruk van mijn leeftijd, de huisarts trouwens ook niet, toen ik voor de verwijzing kwam. dus dat soort reacties moet je gewoon naast je neerleggen. ik duim voor je dat het snel weer raak is, en je deze keer na 9 maanden iets moois in de wieg hebt liggen! MaMa2X, wat een leuk ventje! en die katjes zijn ook om op te vreten! Annna, je zou die nagelriem ook nog in de bethadine kunnen zetten, en dan een pleister of verbandje erom. ladouce, gefeliciteerd met de duivels! dat is er alvast 1 die verder kan Desmo, je weet maar nooit hè, een verrassing zit in een klein hoekje Limmeke, fijn dat het zo'n mooie dag is geweest in alle opzichten. zo hoort het ook! Nienke, niet nog een testje gedaan? Ik zie Diaantje ook wel eens online, maar ze leest blijkbaar alleen mee. als ze goed nieuws had zou ze het, denk ik, wel komen vertellen... Wat mij betreft, de pijn blijft behoorlijk maar stabiel. nog geen bloed gesignaleerd. maar vinden jullie het heel raar dat ik er nu helemaal geen vertrouwen meer in heb!? de vk bellen heeft ook geen zin want als het fout is is het fout, daar verandert niemand iets aan. ik wacht dus maar weer af, maar ik vind het zo echt niet leuk meer... heb trouwens van ellende nog maar eens een testje gedaan. nou, knallender kon gewoon niet, maar helaas hebben we hier al gezien dat dat ook niets zegt...
Nef... tóch maar even bellen... ik zou je graag toch een echo laten doen om bbz uit te sluiten ..... Ik maak me zorgen meis... wilde dat ik wat voor je kon doen... (en ja.. ik test nog 2x daags.. maar loop wat achter met de foto's ... streep zit er nog.. nog steeds niet übervet, maar wèl steeds een beetje duidelijker.. )
Nee lieve Nef, ik vind het helemaal niet raar dat je geen vertrouwen meer hebt. En ik maak me ook een beetje zorgen om je. Tuurlijk, als het fout zit kan daar nu niemand meer iets aan doen. Maar dan weet je wel waar je aan toe bent en ben je van je angst van. Maar meis, doe wat je denkt dat voor jou goed is hoor. Het is en blijft een erg persoonllijk iets. Ik wil je zeker niks opdringen, hoop niet dat het zo overkomt *Dikke knuf*
@Liesben: Wat Inez en Ollebolleke schrijven kan ook nog! Misschien is het zomaar raak. @Nefertary: ik kan het me echt heel goed voorstellen dat je geen vertrouwen hebt en ik weet ook dat je er niets aan kunt veranderen als de natuur niet wil maar ben het wel met Nienke eens dat je er toch een belletje aan moet wagen. Een bbz lijkt me ook niet prettig.
Inderdaad Nefertary, het hoeft niets te betekenen natuurlijk maar als je pijn blijft houden kan het geen kwaad te laten kijken toch? Kan je er beter op tijd bij zijn. Stel dat je een bbz zou hebben (wat ik niet hoop natuurlijk!) dan kunnen ze, als je er op tijd bij bent, je eileider eventueel nog redden en is het een kleine ingreep. Nogmaals, pijn aan het begin kan natuurlijk zonder dat het iets hoeft te zijn maar denk dat je het wel heel goed in de gaten moet houden en beter voor niets laten kijken dan niet lijkt me! En Nienke..kom op met de foto's! Reuze spannend ja!
nou dames, ik heb gebeld. alleen al vanwege mijn voorgeschiedenis kan ik een vroege echo krijgen, maar dan nog niet eerder dan met 7 weken. dus op z'n vroegst a.s. dinsdag. hier word ik nog over teruggebeld. de assistente heeft maar meteen de eerste afspraak ingepland oh, de assistente belt mij zojuist, de echo is dus a.s. dinsdag om 9:30 8-[ NOD *12-05 Nienke07* 15-05 Giegel 20-05 Desmo 20-05 Mexicang 21-05 Bebek/Carola ? ?-05 Yuca 03-06 Benthe 09-06 Mama2X AFSPRAKEN 14-05-2009: Hellen1971 controle gynaecoloog 16-05-2009: Benthe FM gyn tbv 1e IVF 19-05-2009: nefertary vroege echo 25-05-2009: Linneke8 afspraak gynaecoloog 28-05-2009: Agatha afspraak gynaecoloog 29-05-2009: Ollebolleke controle gynaecoloog + 3d echo 03-06-2009: Koffieleutje controle gynaecoloog 04-06-2009: nefertary intake verloskundige BEVALDATA 05-05-2009 Kaat 20-05-2009 Shiela 08-06-2009 Limmeke 22-07-2009 lotuss 02-08-2009 Ollebolleke 23-09-2009 Hellen1971 26-10-2009 Smoeltje 09-11-2009 Belize 20-11-2009 Koffieleutje 05-01-2010 nefertary BEVALLEN 29-06-2008 Nin0 - zoon Jules 20-07-2008 Lientje - dochter Danique 29-07-2008 Inez - dochter Yelina 03-08-2008 Natas - dochter Danique 13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie 24-09-2008 Zico - dochter Sterre 26-09-2008 Ritje - dochter Silke 07-11-2008 Moby - zoon Terrence Valentijn 18-11-2008 Vozzy - dochter Laura 25-11-2008 Anja - zoon Jaron 22-01-2009 SanRob - zoon Mika 19-03-2009 Anna - dochter Yara 04-04-2009 coto500 - dochter Djemi Anouk 28-04-2009 Miss Daantje - dochter Lotus en zoon Joah Hellen, alles goed bij de controle?