@Ollebolleke......ik kijk met een half oog @Nienke.....maar je kunt best stoer EN lief zijn...ben ik ook Ik hoorde van de week van een vriendin met een baby dat je tegenwoordig niet meer voor 24 uur vooruit voeding mag maken.Dat deed ik altijd.....in de koelkast zetten....echt reuzehandig.....maar dat schijnt dus niet meer te mogen
Nou je kan wel het water alvast vookoken en in de koelkast zetten toch goed afgedekt. Kan geen kwaad lijkt mij als je het maar goed afdekt en niet meer kookt dan je in 24 uur nodig hebt.
Ja maar het was zo handig....gewoon grote afgedekte maatbeker in de koelkast en als je het nodig had ff in het flesje...opwarmen en klaar....haha....vroegah was alles beter. Nou ja,niet dat ik zelf wat met deze info moet.Was er alleen verbaast over toen ik het hoorde. @Liesben....dat met je cyclus komt echt wel goed hoor.Alleen deze maand nog niet.En ik weet dat de tijd dringt,maar het komt echt niet op die ene maand aan.En ik heb hetzelfde hoor.....eerst zei ik altijd wanneer ik een baby krijg en nu zeg ik elke keer:als er ooit nog een baby komt.Maar ik begrijp op dit forum dat bijna iedereen met miskramen uiteindelijk een gezond kindje op de wereld zet.Niet dat ik er nog in geloof maar dat schijnt zo te zijn...zeggen ze. Ik moet echt eens wat anders gaan doen vandaag dan gamen en op dit forum zitten....
Hey girls, Long time no see.... Heb een hoop gemist zie ik de afgelopen tijd. Erg druk de afgelopen periode. Komende week gaat mijn zusje trouwen en er moest nog heel veel geregeld worden. Verder gaat het goed hier, 25 mei heb ikvweer een vervolg afspraak in het ziekenhuis en ik begin em alweer te knijpen: zou allen wel goed zijn? Leeft het kindje nog wel? etc. etc. Maar goed, ik kwam alleen even gedag zeggen. Tot snel weer!
@liesben : ach ik heb zo met je te doen....aan de ene kant gaat het niet snel genoeg, en aan de andere kant gaat de tijd heel snel....he je bent nog hartstikke jong hoor! Je hebt nog best een aantaL jaaR! BV : uit koelkast in pannetje heet water duurt 10 min, dus valt mee... FV : Mocht van kraamzorg gewoon met stromend warm water, dus helemaal makkelijk. Ik meet de temp nog wel eerst... meisje is vandaag voorbeeldig...huilt alleen nog als ze honger heeft, en slaapt ineens overdag! We moeten helemaal wennen....
Hellen, fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden. En doe idd heel rustig aan hoor! Jolanda, fijn dat je een mooie echo had. Coto, kolven moet je leren. Dat je weinig hebt gekolfd wil dus nog niet zeggen dat je ook weinig produktie hebt als je Djemi hebt aangelegd. Kolven brengt sowieso minder op. Heb je een goed toeschietreflex? Over minder produktie aan het eind van de dag, dat klopt en hebben veel vrouwen. Misschien ook een reden dat veel babietjes gaan 'clusteren', dat ze 's avonds veel willen drinken. Is vaak een fase, een periode die ook weer over gaat. Heb hier ook een paar weken héle avonden en halve nachten met Danique aan de borst gezeten, ineens was dat weer over. BV combineren met FV kan wel, maar calculeer wel in dat je het risico loopt dat je produktie te veel omlaag gaat. Juist nachtvoedingen zijn belangrijk voor een goede produktie. Als je denkt dat Djemi de BV mist als ze een fles heeft gehad, zou je haar ook na de FV nog even aan kunnen leggen. Heeft ze toch even dat gevoel. Wat een lief gezichtje heeft Djemi! (mijn antwoorden zijn een beetje van de hak op de tak, elke keer als ik tijdens het bijlezen iets van je las heb ik iets getikt). Desmo, ik duim! Bebek, zou je niet even naar de dokter gaan? Sterkte meid! Anna, wat knap van Yara. Beterschap voor haar vingertje. Liesben, ik begrijp je wantrouwen in je lichaam en herken dat. Helaas kan het na een miskraam of missed abortion wel even duren voordat alles weer op gang komt. Heel frustrerend, sterkte! Nienke, wat een triest bericht meid. Veel sterkte. Limmeke, wat spannend! Hoop dat beebje nog even blijft zitten en je thuis mag bevallen. Koffieleutje, als ik jou was zou ik aangeven dat je wilt werken tot 4 weken van tevoren. Ben je tegen die tijd al eerder toe aan verlof en zou je met 6 weken voor de datum al willen stoppen, dan kan niemand je dat weigeren. Dus dan kun je tegen die tijd evengoed bekijken wanneer je met verlof wilt gaan (alleen dat vertel je ze niet ). Welkom hier Lin, en veel succes. Ah verdorie Gieg
Goeiemorgen! Gister om deze tijd dacht ik nog zwanger te zijn.. raar idee... Ik ga de dag beginnen! Iedereen een fijne dag!
Sorry voor mijn geklaag hoor meiden, maar ik zat (zit) er echt doorheen. Komt voor een deel ook doordat ik me lichamelijk zo rot voel. Al twee weken buikpijn, rugpijn en hoofdpijn. Werd vanmorgen ook wakker met een knallende koppijn! En telkens denk ik: Nou word ik ongesteld! maar telkens heb ik het mis. Vriendlief is heel lief, maar weet niet goed wat ie er mee moet. Mensen om me heen zeggen allemaal: Je bent zo sterk! Of: Je moet geduld hebben. Maar weten jullie? Ik ben niet sterk, ik hou me groot. En ik wil geen geduld hebben! Ik wil schoppen, schelden, huilen en gooien met spullen. Maar most of all wil ik gewoon ongesteld worden.... En ik weet het, 40 dagen is nog niks, maar toch.
Lieve liesben, wat kun je verlangen naar je menstruatie nu he, precies het tegenovergestelde maar pas dan kun je verder. Jouw lichaam reageert niet raar hoor beslist niet het kan wel 8 weken duren eer alles weer werkt naar behoren. Maar het is gewoon waardeloos om op een dood spoor te moeten staan. Dikke digi knuf. Smoeltje ik denk niet dat je langer angst hoeft te hebben, je bent al ruim 15 weken, probeer nou eindelijk maar eens te genieten !
@Liesben.....je hebt het volgste recht om boos en verdrietig te zijn.En ik denk dat schelden en huilen ook heerlijk oplucht.Dat schoppen en gooien ook trouwens,maar ik weet niet of dat zo'n goed advies is En ik vind geduld ook een vies woord hoor.En dat je zo sterk bent...pffft....dat hoor ik ook zo vaak,maar volgens mij is dat alleen maar voor die mensen hun eigen geruststelling om dat te denken dat jij zo sterk bent dat je je wel redt,want dan hoeven zij er niks mee.Maar dat is mijn cynisch inslag...... Ik kan me wel voorstellen dat je vriend niet zo goed weet wat ie ermee aan moet.Het is altijd moeilijk om zo'n groot verdriet te zien bij iemand waar je zoveel van houdt.Ik denk dat gewoon lekker samen zijn al fijn is. Maar je hoeft je niet groot te houden....je mag gewoon dagenlang huilend door je huis lopen....wat je mee maakt is heel erg en verdriet weg proberen te stoppen is niet goed voor je. Ik vind het echt zo naar voor je en ik weet dat je dit nu niet wilt horen:maar er komt echt een betere tijd voor je aan,waarin je je niet meer zo naar voelt als nu.
*schuift der ouwe servies naar Liesben* gooi maar! en niet groter houden dan dat je jezelf voelt... opkroppen heeft nl geen zin, en er zal altijd moment komen dat bom barst voor je.
Lieve Lies, Kijk eens liefie, gooi maar raak! Álles mag hier! *digiknuf* En nog wat glazen: .. en een flinke deur om mee te smijten: And last but nog least.. Héél veel knuffels:
Hallo, Nou het gaat hier eindelijk gewoon goed! Ze is gisteravond gewoon heel lief geweest, om 2300 haar laatste flesvoeding en ze is gaan slapen tot 5:45. Toen heb ik haar lekker de borst gegeven (tot half 7) en toen heeft ze geslapen tot 09:00. Toen ben ik naar beneden gegaan met haar en heb haar een flesje FV gegeven .Kon mannetje nog even doorslapen. Die kwam om 9:45 uit bed, voelde zich toch alleen Daarna heeft ze liggen dommelen in de wipstoel die ik bijna plat heb gelegd. Nu zit ze in bad met haar grote (stief)broer van 11 jaar (van eerdere relatie van mijn man) die helemaal trots en verliefd is op zijn kleine zusje Ik ga maar even kolven en bijlezen @Voedingen : Hier ook nog op 7 voedingen per dag 0600BV/1000FV/1215GEKOLFDE MELK (KM)/1500KM/1800FV/2045KM/2300FV maar ach als ze de nacht zo doorslaapt? @Natas : het gaat best goed nu .ik hoop uiteindelijk dus op s morgens en s avonds BV geven en 1 of 2 maal kolven overdag uit te komen @liesben : hierbij roepen we voor jou de duivels op!!!! I Ik hoop het echt voor je meid! Helaas kan je er niks aan doen, het is zoals het is ..Ga inderdaad gooien/smijten/schelden! Niet opkroppen! :c:
@Coto: wat een schatje! @Suzanne68: valt best mee die herrie hoor. Ken ze niet. @Liesben: laat je gaan. Sterk zijn hoeft niet altijd. Nienke heeft je alles gegeven om je even af te reageren dus doen. @Limmeke: hoe is het? Blijft beebje nog even zitten @Benthe: ben benieuwd hoe het gisteren is gegaan en vandaag natuurlijk ook? Hier weinig te melden; gisteren drukke dag gehad met verjaardagsfeestje. Weer wilde alleen niet meewerken. Nu lekker af tellen. Nog 3 daagjes werken en dan vrij en dan nog 2 daagjes wachten en dan zalig naar Kreta.
He meiden ,kreeg geen mail meer. Met m'n nek eigenlijk goed goed nieuws, de foto's waren nog niet veranderd tegenover 2006. Doch gaan ze nu wel onderzoeken waarom ik krachtvermindering heb. TOT HIERTOE NIET ONDER HET MES.
Pfft, ik kan het even niet allemaal bijlezen, maar ik wil wel even reageren op Nienke: meis, wat een ellendig nieuws! Ook al zag je het een beetje aankomen, het blijft toch zwaar klote! Dikke knuf! Liesben, jij ook een hele dikke knuf! Zo hard als ik hoop dat mijn duivels wegblijven, zo hard hoop ik dat de jouwe komen! Ik ga gauw op meer mensen reageren, maar voel me nog niet echt top...heb weer wat meer afscheiding, dus zal wel weer een voorbode zijn van...Maar ik ga niet klagen! Ik reageer gauw op jullie! Knuffel voor iedereen!!
Liesben, gooi je frustratie er maar een keer goed uit. Ik heb toen een keer een hele dag de ogen uit m'n kop gejankt, lucht toch wat op. Coto, fijn dat het nu goed gaat. Zico, dat is zeker goed nieuws!
Nienke, ook al zag je het wel een beetje aankomen, leuk is het niet. Heel veel sterkte meid!!! Liesben, meid, ik kan me zo goed voorstellen hoe je je voelt. Dikke knuf. Zico, voor jou gelukkig goed nieuws. Geen verslechtering dus vooralsnog geen operatie. Al is het niet prettig om krachtsvermindering te hebben. Hopelijk kunnen ze daar wat aan doen. Desmo en Bebek (en andere meiden natuurlijk ook), ik hoop met jullie mee dat de jullie voorlopig maar eens even overslaan en dat ze nu snel bij Liesben langskomen zodat zij verderkan. Las nog iets over in het voren melk klaar maken, het klopt inderdaad dat de kraamhulp dat niet meer voor je klaar mag maken. Maar onze kraamhulp vertelde ons, dat het geen kwaad kon om het gewoon te blijven doen. Dus ... wij maken net als voor Alyssa indertijd nu ook voor Yelina de melk voor 24 uur klaar. Lekker makkelijk. Alleen als we uitgaan neem ik een thermoskannetje met warm water en melkpoeder mee, omdat je helaas niet overal de melk kan opwarmen en omdat ik het niet zo'n prettig idee vind om de hele dag met klaargemaakte melk rond te zeulen.