35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Blijf altijd een beetje een zwak houden voor life muziek. Heb zelf op de Havo voor muziek en dans gezeten, ik zat aan de ballet kant. Maar je hebt natuurlijk veel met de muziek leerlingen te maken, we kregen ook vaak muzikale begeleiding van hen. Heb niet veel contact meer, alleen nog met de bassist van Focus soms, al komt het er niet van eens te gaan kijken naar een optreden. Heeft hij herhaaldelijk gevraagd maar goed.. :oops:
    Mijn ex was ook gitarist in een band en ik ging altijd graag mee naar die herrie..heeft me vast gehoorbeschadiging bezorgd maar ja..
    Zo grappig om te zien dan, zo'n klein kereltje! :thumup:

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ben net gebeld, dat de sollicitatie in Zutphen niets is geworden. Ik had zelf na lang dubben ook al gemaild dat ik me terugtrok, omdat ik, zodra mijn huis is verkocht, toch echt maar 3 dagen wil werken. Helaas was mijn beschikbaarheid de grootste reden om me af te wijzen, dus dat weet ik dan ook weer.
    Een detacheerder die ik aanschreef, reageerde soortgelijk: op basis van opleiding en ervaring willen ze héél graag in gesprek met me, maar op basis van mijn beschikbaarheid zien ze daar vanaf. Tenzij ik natuurlijk besluit om alsnog 4 dagen per week te gaan werken.

Nu vraag ik je: er zijn toch hele volksstammen vrouwen die 3 dagen (en soms nog minder) werken? Ik begin bijna te denken, dat je als moeder die wil werken gediscrimineerd wordt. Zeker in hogere functies. Ja..tuurlijk is het goed als je wilt blijven werken, maar dan moet je wél net zoveel uren draaien als iemand die geen kids heeft. En dat je dan de kinderen elke dag bij een ander moet dumpen, dat hoort er dan gewoon bij. (Dames die fulltime werken: dit is mijn persoonlijke keuze en geen veroordeling aan jullie adres)

Nou daar pás ik voor. ik heb véél te lang op dit kostbare wonder gewacht, om het alle dagen van de week bij een ander onder te brengen. Ik wil er zelf voor dit kind zijn, zélf de eerste lach etc. meemaken. En daarnaast wil ik ook nog werken ja..is dat nou echt zo'n probleem??
    GRRRRR

3. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    @Nienke : Wat ontzettend lief en gaaf, dattie dat gewoon zo laat blijken, wat hij wil! Super Stoer!
    @Helen : ooww geen goed nieuws dus. Nou ga die bekkenband dan maar gebruiken! En verder rustig aan, pak je rust als je kan. Algehele bedrust is echt niet leuk!
    Tja, is moeilijk een baan te vinden voor 3 dagen denk ik. Makkelijker is als je al ergens werkt en dan minder gaat werken…sterkte met zoeken en vinden!
    @Koffieleutje : Tja, dat is ook niet gunstig dan. Maar misschien kan je nog wat vrije dagen opnemen? Ik moet er niet aan denken dat ik over 3 weken alweer zou moeten beginnen zeg! Ik heb nog 5 weken extra vrij genomen, we gaan met z’n 4-en nog 2 weken naar Frankrijk in juli. Ik had dit jaar wel gespaard hoor, en ik heb 7.5 dagen kunnen kopen…
    Ik ga straks ene week 4 dagen en andere week 3 dagen werken. Djemi gaat 3 dagen naar de creche, mannetje neemt 1 dag in de 2 weken een thuiswerkdag…

Ik moet nu echt wat gaan doen, heb nog niks gedaan vandaag! Ik heb uitgeslapen tot 1100!!! Ja wel gevoed om 0600 en 0900 maar daarna nog even samen geslapen…hihi

4. Dop07

Dop07 Bekend lid

Hellen.. ik heb dezelfde ervaring als jij als het om partime werk gaat.. helaas... ik heb vorig jaar 'buiten' de deur gekeken na 15 jaar bij dezelfde werkgever gezeten te hebben... maar het bleek onmogelijk voor mij om een baan op mijn niveau (en ècht.. zo'n hoogvlieger ben ik nou ook weer niet ;) ) te vinden.. Gelukkig kwam mijn oude werkgever met een leuke nieuwe functie op de proppen... en werk ik nu nog steeds fijn 3 dagen! Ze zijn er wel hoor.. de leuke banen.. maar schaars dus.. en véél geïnteresseerden... Ik duim voor je hoor.. het zal toch heus een kéér goed komen!
    En wb die bekken band.. balen meis.. maar dus tóch rustig aan doen.. op alle vlakken.. moeilijk maar waar!
    OEOEOE!! Coto.. Lekker uitgeslapen!
    Lotuss.. muziek is idd zálig. Ik hou ook erg van lifemuziek.. niet zozeer van hele grote concerten, maar wel lekker in de kroeg 'bandje-kijken'
    Hier was het fysio bezoekje weer niet echt leuk... ik baal af en toe zó van mijn lijf.. niet dat ik in vergelijking met bv Bebek of Zico ècht wat te klagen heb.. maar het doet gewoon niet zo wat ik wil.. eieren die 'loslaten', een heupkom die botwoekeringetjes heeft aangemaakt op het randje..( klinkt dramatischer dan het is, maar zorgt wel voor pijnklachten.. :x ) RSI in mijn linker arm (ging zo goed, maar na een half vestje breien gaat het alweer een stuk minder :cry: )
    Al met al.. niet zo'n leuke dag vandaag..
    Nou ja... het wordt vanzelf 'morgen'.. nieuwe ronde nieuwe kansen.....
    Hoest met Nef? Morgen echo toch?

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Nou breekt mijn klomp......
    Vanmorgen wederom veel buikpijn. Ik dacht nog even: Nu komt het!
    Maar nu dacht ik net toch echt vruchtbaar slijm te zien???? Dus nu pas eisprong? (ik heb meestal op dag van eisprong een heleboel vruchtbaar slijm in een keer, daarvoor en erna "gewone"afscheiding)
    Op zich een goed teken, maar damn, dat betekent een cyclus van ongeveer 55 dagen :confused:
    En dus nog twee weken wachten op mijn menstruatie #-o :|
    Ik heb mijn banner maar weer aangepast, en hoop dat nu dan het einde in zicht is.

*kruipt weer onder haar steen*

6. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Liesben, ik weet dat je arts liever eerst een cyclus ziet zonder zwangerschap maar dit is meer om te bepalen wanneer je zwanger bent geworden, kwaad kan het niet zoals jij ook wel weet. Wel schijn je extra vruchtbaar te zijn.

Dus wat let je meis, ga ervoor als je je erweer goed genoeg voor voelt.

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik weet het, maar ik geloof dat ik het zelf ook wel fijn vind om even een ronde te wachten. Zeker te weten dat mijn lijf het weer doet. Dus ik sla een maandje over ;)

8. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    Ohhhhhhhhhhh liesben ik hoop het zo voor je ik duim oke?!?!?!

9. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

@ Nienke....ik zie het al,je zoon wordt de nieuwe Phil Collins ;) leuk dat hij er al zo mee bezig is.
    @Hellen.....balen van die baan zeg...ik hoop dat je snel wat anders leuks vindt.
    @Liesben.....hoor ik het nu goed....volgens mij voel je je weer iets beter vandaag?
    Ik doe ook een maandje overslag hoor....misschien zelfs 2 of 3.....wil eerst weer alles op een rijtje en ik ben ook best gauw moe nog.Dus lichamelijk wil ik ook wat meer herstellen.

10. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    @ Ladouce: een beetje laat, maar alsnog van harte proficiat! Je zag er prachtig uit op je bruiloft!!! Ik ben ook geweldig geslaagd!
    @ Nienke: oh meisje, wat erg! Ik had het zo anders voor je gehoopt...
    @ Giegel: getver, wat balen nou weer!!!

Afgelopen zaterdag ben ik bij de gyn geweest om toch wel slecht nieuws te krijgen. Halverwege vorige week zag hij nog 4 eitjes, dat waren er nu nog maar 2 van 10 mm. Snap er helemaal niks van, dat had ik met een normale hormoonbehandeling ook en nu spuit ik 4x zoveel... Ik vrees dat we deze poging als mislukt kunnen beschouwen... :( En waar het dan aan ligt? De gyn heeft ook geen idee, hij had ook meer verwacht. Morgen moet ik voor de vorm nog terug, maar mijn hoop is al de grond in geslagen.
    Gisteren zag ik nog even mijn vriendin die aangeboden had om mijn eicel-donor te zijn toen dit het probleem leek te zijn. Waar ik bang voor ben is dat nu dan echt mijn eierrekje leeg is... Mijn vriendin gaf aan dat ze nog steeds bereid was om mij te helpen, als ze nodig was moest ik het maar laten weten! Zo'n vriendin is toch van GOUD! :D

Van pure stress met een vette migraine thuisgekomen en linea recta terug mijn bed in. Vriendlief kwam me later wakker maken, heeft me mee genomen de stad in. Een paar maanden geleden heb ik zo'n geweldige ring gezien. Zo'n smal ringetje met alleen maar briljantjes (helemaal rond) die je onder een andere ring draagt... Ik was er al zo lang verliefd op maar hij is echt veel te duur. Nu blijkt mijn lief hem gekocht te hebben voor onze bruiloft. Het zou min of meer een verrassing moeten zijn maar ik moest toch nu maar alvast mee om te passen. Superlief van hem!

En zondag was mijn grote dag om een jurk uit te zoeken voor de bruiloft. Ik had er zo'n zin in! En het is gelukt!!! Ik ben zo benieuwd!! Ik heb een nogal ontraditionele kleur gekozen en ik ben zo vreselijk benieuwd wat mijn lief ervan gaat vinden! Over 7 weken mag ik hem al ophalen!!! En dan nog wachten tot 20 augustus voor ik hem aanmag...

Groetjes, Benthe

11. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Sorry, 2x geplaatst is wel wat overdreven... ;)

12. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Even snel een poging om te reageren want ik kom bijna niet op zp en reageren lukt ook amper.

@Benthe: kl.te van de eitjes zeg. Weet niet alles van je geschiedenis maar is bij jou al de overgang geconstateerd?
    Wel gaaf dat je geslaagd bent, maar dat kon niet missen, ze is zo goed. En nog bedankt voor je felicitaties, is al weer een tijdje terug. En zoals je zag, mijn kleur was ook redelijk ontraditioneel maar ik vond het supergaaf.
    Ben erg benieuwd naar je jurk.

13. nefertary

nefertary Actief lid

3 nov 2008
    484
    0
    0
    Ik heb niet goed terug kunnen lezen, want zp werkt hier voor geen meter op het moment :(
    de site is megatraag, en ik word er ook iedere keer uitgegooid met servererror meldingen, grrrrrrrrrrrr :evil:

maar ik zag wel -harde- muziekvoorkeuren over en weer vliegen :D , en een kleine drummer in de 'dop' :) van Nienke!

en Nienke had weer problemen met het bewegingsapparaat door het breien :) nee, alle gekheid op een stokje, dat is natuurlijk knap waardeloos, en ik duim dat de fysio je er weer gauw vanaf kan helpen! :thumup:
    en ja, nef heeft morgen een echo, en nef knijpt 'm nu best wel een beetje :(

de baan van Hellen ging niet door, dat is balen, maar je vindt uiteindelijk vast wel iets van je gading, dat kan gewoon niet anders! :thumup:

Liesben baalt als een stekker omdat de ongi er nog niet is, maar misschien wel de eisprong, dus gaat het geintje nog een paar weken langer duren, bah! ik kan me voorstellen dat je nog even onder je steen wilt bivakkeren. het wordt daar nog druk met Desmo en Bebek er ook nog bij. :( gaat het met jullie nog een beetje, dames!?
    Ik hoop dat er voor jullie allemaal snel weer betere, en het liefst roze, tijden aanbreken! :thumup: [-o< :thumup:

oh, en ik lees nu net het slechte nieuws van Benthe. wat vind ik dat nu rot Benthe. maar de moed nog niet opgeven hoor! misschien was dit een eenmalig iets, en gaat het een volgende poging wel goed. de gyn had dit toch ook niet verwacht? ik blijf voor je duimen hoor! :thumup:

verder gaat mijn geheugen, en mijn terugleescapaciteit, helaas niet.
    uiteraard kom ik morgen verslag doen van de echo. ik hoop zo hier met goed nieuws aan te kunnen komen 8-[

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Benthe, dikke knuf voor je meis.

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Benthe..knuf vanwege je tegenvallende eitjes. Super van je Lief dat je die ring kreeg en..ik ben heel benieuwd naar je jurk!

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hehe, eindelijk kan ik er weer even op. Ook hier is het lastig om op ZSP te komen en blijven, hopelijk gaan ze snel en probleemloos over.

Zag een drummend Doppie voorbijkomen, geweldig, zo'n drummertje in spé.

Hellen helaas afgewezen, hoop dat je snel een leuke baan zult vinden en dat je het nog even een tijdje kunt uitzingen zonder tot bedrust veroordeeld te worden.

Liesben nog steeds in afwachting van haar ongi, maar mogelijk wel ei gevonden. Hoop dat dit het begin is van je cyclus die zich aan het herstellen is.

Benthe, niet het leukste nieuws, maar wel een mooie ring en geslaagd voor een trouwjurk.

Coto heeft nog lekker 5 weken extra na haar verlof. Daar zul je zeker geen spijt van krijgen meid!

Zag Smoeltje nog voorbijkomen. Bijna weer een echo. Kan me je angst goed voorstellen meid. Maar ... nog even en dan kun je de kleine voelen (of voel je hem misschien al???) Dat geeft toch wel weer wat meer zekerheid.

Verder niks onthouden. Officieel mag ik me niet meer verschuilen onder zwangerscbapsdementie aangezien Yelina nu al weer 9 1/2 maand is, maar helaas blijf ik wat problemen houden met m'n geheugen.

Ben wel blij met m'n huisarts. Ze heeft woord gehouden en een doorverwijzing doorgestuurd naar cardiologie van m'n eigen ziekenhuis. Daar heb ik vanochtend al bericht van gehad.
    Vanaf volgende week krijg ik al allerlei onderzoeken (holter, echo en hopelijk ook nog inspanningstesten). Dus hopelijk is inderdaad voor de zomervakantie alles qua onderzoeken achter de rug.

Verder gaat het met Y elina inmiddels weer heel goed. De korstjes van de waterpokken zijn inmiddels helemaal weg en ze is weer helemaal de oude. Gelukkig maar. Ik hoorde altijd maar dat zo'n kleintje geen last van jeuk zou hebben, nou, inmiddels weet ik wel beter. Zodra ze maar de gelegenheid kreeg begon ze te krabben. Ben blij dat we de afgelopen week geen hittegolf hadden, anders zou ze het wel heel erg warm hebben met longsleeves aan.

En bij de manueel therapeut hoef ik voorlopig niet terug te komen. Moest maar even zien hoe het ging en aan de bel trekken als ik weer last kreeg van m'n rug. Da's niet verkeerd.

17. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Wilde even snel Nef succes wensen bij de echo, en veel plezier natuurlijk!

Desmo meis, ik zit in spanning, is er al goed nieuws??

Benthe, wat een domper, ik hoopte het zo voor je! *knuf*

Ga nu gauw naar mijn werk!

*zwaai*

p.s. nog 2 dagen voor nod en ik denk dat de duivels gewoon op bezoek komen...nog geen spotting, maar wel wat steken in mijn bovenbeen en dat is meestal één van de voortekenen...wel ook de enige, dus ik hou nog even hoop!

18. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    niet te geloven, zp lijkt nu ineens wat sneller te gaan!! wat een drama zeg, de afgelopen dagen!

Moet nu echt rennen (zeg maar hinken! :))

19. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Hellen balen zeg van je baan,maar je hebt wel gelijk hoor, geen concessies doen.
    Er komt wel een leuke baan op je pad.

Benthe wat een rotnieuws meissie, wel ontzettend lief dat je zo`n supervriendin hebt..

Inez ik ben blij dat Yelina weer helemaal is opgeknapt is echt zielig voor zo`n kleintje.
    Nu hopen dat alle testen bij jou ook goed uitpakken.

Nefertary succes meis bij je echo,ik hou je berichtje in de gaten.

20. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    Goede morgen,
    Gister wilde ik ook al posten maar dit ging ZO TRAAG dat ik het halverwege heb opgegeven.
    Hellen,
    groot gelijk dat je op voorhand zegt waar het op staat en dat je met jou kindje ook veel tijd wil spenderen.
    Bij mijn oudste zoon kon het allemaal niet snel genoeg gaan.Zitten ,kruipen,lopen...omvormen van wandelwagen nr buggy.
    Ik zal nu veel bewuster gaan genieten.

Ladouche,
    Hoor ik nu iets van foto's?Wil ik ook wel eens zien!
    En zit je nu vollop in je witte broodsweken?Of ben ik nu mis :oops:

Benthe,
    Heb met jou te doen meid.maar je hebt wel heel fijne mensen rond jou.En dat is ook super belangrijk.Hoe gaat dit dan in z'n werk.Eicel donor?
    En dan jou vriendje! lief,lief....

Liesben toch,dit blijft duren.
    Heb je nu niet stiekem geen zin om te vrijen,nu je weet dat het wel eens prijs zou kunnen zijn?

Ines,
    goed van je huisarts he dat ze woord houd.Zo weet je teminste waar je staat!

Aan de jonge mama's!
    Lukt het een beetje?
    alles goed met de kids?
    Neem af en toe maar eens tijd voorjezelf hoor.Een badje,een kleine wandeling,es naar de bakker.Gewoon er eventjes uit zijn.
    moet gewoon knnen.

Vannacht veel wakker geweest(en veel plasjes).en tussendoor als ik dan slaap is het niet diep.Meer zoiets als tss slapen en waken.
    Morgen weer naar tandarts,voel nu toch al enige betering.Dus komt goed.
    Verder beginnen de mensen hier in het dorp wel heel erg grof te worden. :x :x
    Ben je zeker dan het maar 1 kindje is?
    Jij moet ook niet lang meer zeker?
    Jeetje,wat ben je al dik :x Hallo....

Weet er al iemand meer van miss daantje?
    daantje,Zwaai en groet

Nef, wil je hier vlug met veel goed nieuws he(om hoelaat moest je?)

Ik moet dringen strijken,maar heb geen zin. :cry:

Deel Deze Pagina