In het tijdschrift Panorama stond een poos geleden een artikel over afvallen met behulp van HCG-kuur. Ik was toen zó boos dat ik deze brief heb geschreven... Beste redactie, Ik lees de Panorama doorgaans met veel plezier, maar in nummer 26 stond een artikel waarvan mijn haren recht overeind gingen staan: 'Panorama-lezers vallen radicaal af met HCG-kuur'. Zelf ben ik zowel een gebruiker als een 'leverancier' van het betreffende hormoon geweest en ik vind het een zeer trieste zaak dat HCG voor dit doel 'misbruikt' wordt: Vele zwangere vrouwen zullen het met mij eens zijn wanneer ik zeg dat wij geen 10 weken in een fles plassen, om dikke mannen te helpen afvallen! De naam van de inzamelorganisatie zegt het al: Het is 'Moeders voor Moeders' en niet 'Moeders voor Vadsige Kerels'! Wees een vent en ga sporten als je wilt afvallen (en vreet en zuip gewoon wat minder...)! Ik wist dat het gebruik van HCG als afvalmiddel bestond. Een voorlichtster van 'Moeders voor Moeders' gaf dit al aan tijdens ons kennismakingsgesprek en distantieert zich hier ook nadrukkelijk van, maar ik vind het een kwalijke zaak dat jullie hier op deze wijze ook nog eens 'reclame' voor maken...! Met vriendelijke groet,
NOD 03-06 Diaantje 04-06 Sandra1967 06-06 Anna 11-06 Benthe 14-06 Shiela 15-06 Diana 26-06 Ellenk AFSPRAKEN 04-06 Diana gyn echo extra meting 04-06 Diaantje afspraak bij verpleegkundige IVF 04-06 Anja VK 05-06 Kaat VK 20-06 Inez gyn 20-06 Moby 20-weken echo 26-06 Anja 20-weken Echo 02-07 Inez gyn 14-07 Inez gyn BEVALDATA 03-07 Nin0 06-07 Lientje 28-07 Inez 04-08 Natas 19-08 SM591 (Pien) 20-09 Lola 29-09 Ritje 09-10 Zico 03-11 Moby 11-11 Vozzie 13-11 Anja 17-01 KAAT 26-01 SanRob helaas voor mij dus sorry Sanrob niet met goed nieuws van mij op vakantie dus
Molly: Bij mij liggen mijn vruchtrestjes (2 dan) ook in de tuin. Van 1 zwangerschap heb ik helaas niets kunnen opvangen. SanRob, fijne vakantie alvast en gezellig om te shoppen met je homobuurmannen. Ben niet vooruit te branden vandaag, maar ja ik slaap al anderhalve maand maar 4 uurtjes per nacht en het begint mij een beetje op te breken, daarbij heb ik veel te veel nesteldrang. Gelukkig gaat dat nu wat beter en kan ik een beetje de boel de boel laten met het idee van als het vandaag niet gaat, dan morgen maar. Dit weekend gaan we eindelijk aan de slag met het babykamertje, dat is wel een fijn gevoel.
He jammer ELLEN. Dan moet ik maar zonder nieuw goed nieuws weg. Vanmorgen geprobeerd de verloskundige te bellen, zijn ze op vrijdag niet te bereiken voor afspraken. Zucht....en ga dus morgen weg voor 3 wkn.Nouja heb ingesproken en een mail gestuurd.Zal wel voldoende zijn daggik.
@Ellenk: Hé shit! @Sanrob, dan zit er nu maar één ding op: heel erg van je vakantie gaan genieten! FF geen stress om je beebje, alleen maar genieten. Het scheelt met het vinden van werk natuurlijk wel dat ik pas heel kort zwanger ben. Als ik ver zwanger was, dan denk ik dat het veel minder makkelijk was geweest. Het onderwijs is wat dat betreft ideaal. Ze hebben een mega leraren tekort! Vergeet allemaal niet te genieten, Kaat
Kaat, HCG was van 31 naar 7.8 gegaan, maandag nog 1x bloed prikken en dan zou het weer 0 moeten zijn. De Douglasholte ligt niet in je baarmoeder maar tussen de uterus en rectum lees ik net. Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Hoeveel uur ga je iedere baan doen dan?
Jammer EllenK. Je naam vind ik overigens wel goed voor een EK bevrucht ei, dus het zou leuk zijn als je met de finale een positieve test in handen zou hebben.
@Zico: hou je inderdaad aan de voorgeschreven rust;laat je maar een beetje verwennen! @Sanrob: fijne vakantie! @Lola: hadden ze deze reactie van jou ook geplaatst in de Panorama? vind hem erg goed! @Ellenk: inderdaad jammer maar dat van het EK-ei vind ik een hele goeie!
Thanx voor de tabel! van alle tabellen had ik deze nog niet gevonden. Ik ga het meeste dierenartsje spelen.....3 dagen in de week, 9 uur per dag. 2 dagen ga ik dan les geven. Totaal 12 lessen. Het is dus best wel druk. Na de bevalling (als alles goed gaat natuurlijk), dan moeten we maar weer zien hoe het dan gaat. Ik kan me niet voorstellen dat ikm stop met werken (is erg zieklig voor het kindje, de hele dag zo een drukke mama om je heen). Misschien dat ik dan even alleen les geef. Dierenarts kan ik altijd wel weer worden.,...... ! Ik lig alweer op bed, ben zo verschrikkelijk moe. Hoezo is het logisch om 's nachts wakker te zijn en overdag te willen slapen. Normaal kon ik echt nooit slapen overdag. Is het nog te laat voor een winterslaap? dames, fijn weekend, Kaat
Kaat leuk banner hoor, maar ik zoek elke keer naar hoe ver je bent, niet hoe lang je nog moet... Mijn vermoeidheid is helemaal weg. Mijn ukje zag er trouwens echt ongeveer zo uit als op deze afbeelding http://www.3dpregnancy.com/calendar/6-w ... gnant.html
MOLLY: dat het al echt iets is he zo kort.Onvoorstelbaar. KAAT: sjeetje jij wilt veel, hihi. Ik wil eigenlijk niet meer dan 2 of 2.5 dag werken. ik wil alles zelf meemaken, de eerste lach/stapjes etc.En dit niet van een "vreemde" horen.En omdat ik doordeweek echt alles alleen moet doen natuurlijk. Robert zat nu al te zeuren dat ik wel vaker moet zuigen als er een kleine is.(het is echt geen smeerbende hoor,maar hij is wat precieser dan ik ben).Nou heb hem wel ff laten weten dattie mij niet moet gaan vertellen wat ik moet gaan doen, ben geen kleuter.MANNEN.
He Molly. Jeetje, heb je het nog zo goed kunnen bekijken! goed van je dat je dat hebt gedaan. Ik ben ook niet zo weg van mijn banner (alleen het plaatje is wel leuk. Ik dit weekend eens kijken naar eentje die gewoon aangeeft hoe lang ik nu zwanger ben en niet hoe lang ik nog moet........Ik ben het helemaal met je eens. Hoe is het met je paard? wanneer kunnen jullie scannen? gr, Kaat
Ja, maar ik heb het nu over de periode tot de bevalling. Mijn vriendje zal ook echt iets moeten doen......hij is alleen aardslui (het is als het ware zijn hobby om zo min mogelijk te doen). Ik ben dus de schoonmaak truus thuis. Strakkies zal hij wel moeten. Qua werk weet ik het echt nog niet, maar ik ben er echt de persoon niet voor om thuis te zitten, de hele week. Ik ga natuurlijk ook niet de hele week werken, dat lijkt me logisch. Heb je al ingepakt?
KAAT: ik weet niet wat ik mee zal nemen.Normaal moet ik bovenop de koffer gaan zitten om hem dicht te krijgen en nu weet ik niet wat ik mee moet nemen. Nou is het in Frankrijk(de 1e 2 wkn ga ik daarheen) nu ook geen geweldig weer. Moet eerlijk zeggen dat ik er geen bal zin in heb. Erg he. OOk tot aan de bevalling is het heel wat wat je wilt , als je nu al zo moe bent.En ik wil ook niet de hele week thuis zitten hoor. Ja mmisschien het eerste jaar ofzo, omdat ze dan nog zoooo klein zijn.
Het was duidelijk anders dan de stolsels en de eerste en de laatste keer dat ik Ukje zag dus heb ik het ook intensief bekeken. Mijn merrie kan maandag over een week gescand worden.
Ik ben nu al zo blij als ik weet niet wat. Heb de hele week ovu testen gedaan en net precies sloeg hij compleet positief uit! Ik denk dat mn cyclus dus weer aardig op regel is gezien mijn banner. Dusss....... vanavond maar even aan de plus klus!
He Sandra, In de meeste huishoudens gaat het andersom hoor! Wel grappig trouwens zo'n hygienische trucker Lola, Goede brief! Ik had ook al begrepen dat MvM de urine niet gebruitk voor afslankmiddelen. Het idee zeg! Maar uiteraard gebruiken ze wel het een en ander voor onderzoek. Jammer Ellen, Omdat je er vanwege je baan eigenlijk niet zo heel direct op gebrand was, hoopte ik dat het nu snel zou lukken. Nou, ik blijf gewoon doorhopen voor je. Kaat, Leuk het onderwijs. (zelf kleuterjuf) Lekkere studiebol ben je zelf ook zeg. Ik hoop dat het VWO je bevalt. Is denk ik toch best een aparte doelgroep. (maar dat zijn alle doelgroepen hoor. Ze hebben allemaal een heel andere benadering nodig). Ik hoop dat het je gaat bevallen. Hoeveel uur ga je doen? Nu al, of in het nieuwe schooljaar? Shiela, Veel plezier en voor je vent succes met schieten! Molly, Ik hoop dat jullie er wanneer het nodig is nog naar terugkunnen. Wij hebben ban beide zwangerschappen symbolisch afscheid genomen. (we hebben bloemen te water gelaten) Het eerste kindje had een 'bloemennaam' en was op het water verwekt, verder wonen we op een soort schiereiland. Voor ons was dat ook heel prettig.