35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeeminee

Jeeminee Lid

16 jun 2009
    14
    0
    0
    Hallo, ik meld me hier ook, na een 'doorverwijzing' van Eleni in een door mij geopend topic;
    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/149745-ervaringen-moeders-35-a.html

Ik ben 34 en mijn vriend 41. We willen graag een kindje, maar ik twijfel zo erg of ik er wel goed aan doe. Ik heb al een kind uit mijn vorige relatie, die nu alweer 10 is. Nou ja, voor de rest, zie andere topic.

We zijn al een paar maanden gestopt met de pil en hoewel de kriebels van het misschien-wel-zwanger-zijn, me door mijn lijf gieren (28 juni NOD) blijft er iets in mijn hoofd knagen. Doe ik hier wel goed aan??

Fijn dat dit topic bestaat, misschien heb ik er wat aan. Is het vorige topic nog ergens te lezen?

2. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    Jeeminee,
    welkom en ik hoop dat je tot een verstandige beslissing komt.
    Hier zitten meiden die al zo lang hun best doen om zwanger te worden en blijven dat we het er wel een beetje moeilijk mee hebben als iemand denkt te willen zwanger worden en zich dan toch bedenkt(zo hadden we hier laatst iemand)(of ben ik de enige die zo denkt)
    Begrijp me niet verkeerd he,je bent van harte welkom hoor en ieder zijn beslissing respeteer ik maar wil maar zeggen.Alleen jullie kunnen er over beslissen als je al dan niet zwanger wil zijn!
    En dan zijn wij er....

Vraagje,
    Er was hier laatst iemand (denk zico)die zei dat ze zo veel pijn had toen haar baby draaide van stuit naar de goede richting!
    Nu heb ik al van deze morgen half8 een harde buik die maar niet weggaat met enorme pijn!
    Kan echt niks doen,alleen liggen,jeetje zo raar!
    Zou het kunnen dat het aan het draaien is?
    Net of er een basketbal in mijn buik zit die ze alsmaar grooter oppompen.....
    Morgen naar de gyn,maar es vragen he

3. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    Jeeminee,
    nog even dit!Ik ben 38jaar,heb 2zonen van( bijna)15jaar en 12 jaar een dochter van 9jaar.ze zijn allen superblij met de zwangerschap en tellen ongeduldig met me af..
    Ik ben superblij dat ik het nog voor een keer mocht(mag)meemaken!

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    welkom jeemineee

ik ben 39, moeder van 2 zoons van 14 en 11.. en afgelopen week bevallen van een wolk van een dochter. Zoons zijn apetrots op hun nieuwe zusje :)

Olleke: Wat ik merkte van terugdraaien stuit was 1e keer nix... toen ze goeddraaide.. en toen ze vorige week terugdraaide in stuit... toen merkte ik alleen dat ze heeel actief was... en nadat ze gedraaid was voelde ik de schopjes weer richting vagina ipv boven in buik. Ze is zelfs vorige week woensdag nog keer gedraaid naar dwars.. ook nix van gemerkt... zucht

hoop voor je dat jouw harde buik betekend dat beebje nu goed gaat liggen!

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Welkom Jeeminee. Hier iemand die op haar 37e ( rond de geboorte wordt ik 38 ) aan haar eerste kindje begint. Ik hoop, dat je een weloverwogen beslissing maakt als het gaat om zwanger worden. Misschien is het handiger als je eerst eens goed voor jezelf uitvist of je nu echt wel een kindje wilt en je dan pas beslist of je wel of niet aan anticonceptie doet. Zo lijkt het een beetje op russisch roulette. Begrijp me goed; ik wil je zeker de wet niet voorschrijven, hoor. Maar zoals er al door iemand werd gezegd: er is hier inderdaad al een keer een pijnlijk voorval geweest voor veel van de dames hier en ik kan me voorstellen dat we daar als collectief echt niet weer mee kunnen/willen dealen.

Ik heb echt beetje even een baaldag. Een zere buik en bekken van vannacht ( want ik heb echt zo goed als niets geslapen) en ook aardig rekpijn in bandjes en rond navel.

Was vanmiddag een bijeenkomst met presentatie gevolgd door een buffet etc van mijn werk. Min of meer verplicht. Ik nog op tijd weggegaan, want ik kan -zeker vandaag- niet ver lopen. Kom ik daar aan, blijkt er amper parkeergelegenheid en de plaatsen die er waren zaten nokvol. Ik heb me nog suf gezocht , maar kon allen maar concluderen dat ik dat mijn auto heel ver weg moest gaan neerzetten en een heel erg groot stuk moest gaan lopen. Daar zag ik vandaag echt geen gat in. Ik heb me dus maar afgemeld. Tja..ben best wel een beetje kwaad. Ik ben tussen alle 300plus collega's echt niet de enige die ( weliswaar tijdelijk) slecht ter been is. Daar hadden ze dus wel rekening mee mogen houden, vind ik. Nou ja..ik heb nu wel even gelegenheid om zo een uurtje te gaan liggen. Heb ik wel hard nodig ook.

6. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    #12346 ladouce, 16 jun 2009
    Laatst bewerkt: 16 jun 2009
    @Jerminee: welkom hier. Van mij uit helaas geen advies wat betreft de combi met andere kinderen. Heb ze niet. Wel ben ik bijna 43 (nog 5 nachtjes slapen) en heb een enorme kinderwens samen met manlief. Voor ons speelt leeftijd emotioneel geen rol maar lichamelijk natuurlijk wel. Het is afwachten of het ons gegeven is om een kindje te krijgen. Wij vinden onszelf echt niet te oud om nu nog ouders te worden.

@Koffieleutje: hoe is je 20 weken echo gegaan??

@Benthe: sorry, weet niet echt iemand voor je katje. Hopelijk lukt het om een goed thuis te vinden.

Meiden, ik zag in een ander topic dat Mexicang zwanger is! Ik ken haar verder niet (alleen van mijn mee-lees tijd hier).

Hier weinig nieuws. Snap nog steeds niets :( van de ovutesten dus we blijven klussen. Voel me alleen de laatste paar dagen niet lekker. Weet niet of dit van ovulatie komt of zo maar heb dit dan nog niet eerder meegemaakt. Misselijk, pijn in mijn onderbuik, moe. Straks even lekker naar de accupunctuur. Misschien dat hij nog ergens een goed naaldje kan zetten.:D

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Jeeminee, welkom hier en gezellig dat je hier komt meelezen en schrijven. Heb ook een berichtje in het door jou gestarte topic gepost, maar ook hier reageer ik nog even.

Op 2 vlakken ben ik een ervaringsdeskundige voor wat betreft jouw vragen. De eerste is, ik ben een 35+ mama, de oudste is geboren toen ik 37 was, bij de geboorte van de jongste was ik 39. Het risico op kindjes met afwijkingen is statistisch gezien inderdaad hoger dan wanneer je jonger bent, maar statistisch gezien worden er nog steeds veel meer gezonde dan niet gezonde kindjes geboren.

Zelf vind ik je zeker nog niet te oud en al helemaal niet op het randje, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Voor wat betreft het leeftijdsverschil tussen je 10-jarige en een eventuele tweede, tussen m'n broertje en mij zit bijna 12 jaar. Ik vond het alleen maar leuk dat hij er nog bijkwam. Inderdaad hebben we de eerste jaren niet echt veel aan elkaar gehad, maar we hebben wel altijd een hechte band gehad. Kom je aan m'n broertje, dan kom je aan mij.

Anderen mogen mij best te oud vinden, maar dat is dan hun probleem, niet het mijne. Ben nu veel rustiger, ben veel evenwichtiger en geduldiger dan toen ik een 20er was. Denk dat ik nu een betere moeder ben dan dat ik 15 jaar geleden zou zijn geweest.

Ik denk dat het niet meer dan normaal is dat er enige twijfel bestaat of je er echt wel goed aandoet. Ik denk dat de meesten van ons dat gevoel wel eens hebben gehad voor en tijdens hun zwangerschap. Meestal waait dat wel over.

8. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Welkom Jerminee. Ik hoop ook dat je tot een goede beslissing komt. Ik moet me wel bij Ollebolleke aansluiten: het is erg pijnlijk voor een hoop meiden hier als (nieuwe) meiden snel zwanger raken en dan toch bedenken dat ze er misschien niet helemaal klaar voor zijn... Ik ben er daar ééntje van. Ik ben al bijna een jaar bezig en het wil niet erg lukken :( Maar ik wens je alle wijsheid van de wereld toe en als je wel besluit dat je écht graag een kindje wilt, wens ik je toe dat dat snel mag gebeuren!!

Hier ruk nieuws...Ik had mijn berichtje zondag nog niet geplaatst of ik ga naar het toilet en ja hoor: bruine spotting. Of de duuvel ermee speelt! Het gekke is dat ik dus echt helemaal geen ongiklachten heb: niks, nakkes, nada, noppes. Het is nog steeds bruin, maar wel veel (tampon is nodig) dus ik weet dat ik weer een maand met tranen in plaats van roze strepen geconfronteerd wordt...En nu houdt het ook even op voor mij, met de aankomende operatie....
    Pas mijn banner ook maar aan op vandaag; tis nog wel bruin, maar deze dag voor het eerst veel, dus hou dit maar als eerste dag aan...
    IK HAAT MIJN (spelletjes spelende!!)LIJF! GRRR@#$&^%

9. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    @ jeeminee: Ik was 15 toen mijn oudste (half)broertje werd geboren. Kan alleen maar zeggen dat ik het helemaal geweldig vond 2 van die kleine broertjes! We hadden op een andere manier een hoop aan elkaar en nu nog ben ik hun favoriete zussie. Zelf ben ik nu 41 en ga over een paar weken bevallen van onze tweede dochter samen. Ik heb twee jongens uit een eerdere relatie van 16 en 18.
    Ook hier geen problemen, geweldig zo'n klein zusje om mee te spelen en te knuffelen! Ook bij mijn twee zussen zie ik dat de oudere kids helemaal gek op de nieuwgeborenen zijn, ook met een kleiner leeftijdsverschil dan bij mij.
    Maar dat is mijn ervaring, iedere siruatie is natuurlijk weer anders.

10. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Balen zeg Bebek...wordt je niet goed van he!:x:(:x

11. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Sorry meiden, even ego.
    Dit berichtje heb ik net ergens anders geplaatst.
    Misschien is er hier ook wel iemand die het antwoord weet?

Vandaag is mijn NOD, best spannend want tot nu toe nog geen duivel te bekennen. Omdat ik al zo lang bezig ben kon ik mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb ik net een OVU-test gedaan. Ik begreep altijd dat je die ook als verkapte zwangerschapstest kan gebruiken.
    Nu zie ik dus een streep :$ Niet vet, maar wel duidelijk een streep.

Is dit normaal bij ovu-testen, zie je daar altijd wel iets van een streepje op? Of ga ik een slapeloze nacht tegemoet? :(

Ow, ik zie dat mijn banner niet klopt, maar ben te bijgelovig om hem te wijzigen.

12. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    Bebek ik hoop dat het bruin blijft ..........
    Desmo Ik duim voor je
    Jeeminee denk goed na voor je de beslissing neemt wel of geen kindje en mijn dochter was 15 toen ze een broertje kreeg en is er super blij mee er is geen moment dat ik dacht dat ze niet blij was met haar broertje ze is nu 18 en het gaat nog steeds prima.
    Sterkte met je beslissing

13. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Nou ik heb mijn antwoord al. Zegt dus helemaal niks want er zit blijkbaar altijd LH in je urine.
    Pas als de streep donkerder of minimaal gelijk is aan de teststreep is hij positief.

KNAL, daar gaat mijn hoop weer :(

14. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    *Even een belangrijk ego bericht*
    Ik loop zoals jullie weten (of niet) al vanaf vorig jaar oktober in de ziektewet met een chronische-whiplash, waardoor ik niet meer in de zorg kan werken.
    Ik zit nu dus al vanaf die tijd in een re-integratietraject waarbij ik op AT werk.
    Nu is het geval zo, dat het 1000% zeker is dat ik nooit meer in de zorg kan werken en de kans op ander werk minimaal is.
    Ik heb nu een kans gekregen om een opleiding te doen administratief medewerkster deze opleiding duurt iets langer dan 7 maanden. Hij start in Sept zoals de meeste opleidingen.
    Dit heeft mij aan het denken gezet, als ik de opleiding doe kan ik niet zomaar stoppen omdat ik zwanger ben of moet bevallen. Mijn baas betaalt deze opleiding en doet alles voor mij om er voor te zorgen dat ik terug kan op de arbeidsmarkt.

Ik heb dus besloten om weer met de anticonceptie te beginnen, ik heb miskraam na miskraam en het vergt erg veel van mijn lichaam geestelijk en lichamelijk ik ben moe en mijn lichaam ook. Elke maand weer de spanning ben ik nu eindelijk wel of niet zwanger en als ik het ben blijft het nu wel zitten of gaat het weer mis.

*Ik heb besloten om te stoppen met proberen zwanger te worden mijn lichaam en geest zijn op.
    Ik heb alle voor en nadelen en voordelen op een rijtje gezet:
    Als ik de opleiding ga doen kan ik niet zo maar stoppen want
    dat betekend geen examen kunnen doen en dus ook geen diploma en geen werk en kunnen we ons huisje verkopen omdat we niet genoeg inkomsten hebben .
    Ik heb nu 2 prachtige kinderen en man waar ik enorm veel hou van ze ook van mij en ik kan het hun en mezelf niet meer aan doen om zo door te blijven gaan.
    Ik ben nu gelukkig met alles wat ik heb en wil dit ook zo houden als we door gaan dan gaat het steeds slechter met mij.
    Ik heb nu een toekomst met een opleiding en een baan in het vooruitzicht……

Dus meiden ik kom zo nu en dan even langs om te kijken hoe het met jullie is en laat weten hoe het met mij is. Ik heb het hier enorm naar mijn zin, ik ben nog niet helemaal weg. Ik kom af en toe nog ff spieken.

Bedankt voor alle lieve woorden die ik heb mogen ontvangen en ik wens iedereen die zwanger is een hele mooie bevalling en super lieve baby’s toe en wie nog niet zwanger is hoop ik dat dat snel gaat gebeuren.

Dikke knuffel voor jullie allemaal
    Jullie zijn geweldige meiden
    XXXX

15. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    NOD

15-06 Nienke07
    15-06 Mexicang
    16-06 Bebek
    16-06 Desmo
    23-06 Liesben
    27-06 Suzanne68
    29-06 Ladouce
    ??-06 nefertary
    03-07 Ricmar
    ??-07 Giegel

AFSPRAKEN

16-06-2009: Koffieleutje 20-weken echo
    18-06-2009: Ollekebolleke gyn
    20-06-2009: Hellen pretecho
    25-06-2009: Hellen controle gynaecoloog
    03-07-2009: Nefertary afspraak gynaecoloog
    06-07-2009: Hellen groeiecho

BEVALDATA

22-07-2009 lotuss
    02-08-2009 Ollebolleke
    23-09-2009 Hellen1971
    26-10-2009 Smoeltje
    09-11-2009 Belize
    19-11-2009 Koffieleutje
    27-01-2010 Yuca

BEVALLEN

29-06-2008 Nin0 - zoon Jules
    20-07-2008 Lientje - dochter Danique
    29-07-2008 Inez - dochter Yelina
    03-08-2008 Natas - dochter Danique
    13-09-2008 Lola - dochter Emma Sophie
    24-09-2008 Zico - dochter Sterre
    26-09-2008 Ritje - dochter Silke
    07-11-2008 Moby - zoon Terrence Valentijn
    18-11-2008 Vozzy - dochter Laura
    25-11-2008 Anja - zoon Jaron
    22-01-2009 SanRob - zoon Mika
    19-03-2009 Anna - dochter Yara
    04-04-2009 coto500 - dochter Djemi Anouk
    28-04-2009 Miss Daantje - dochter Lotus en zoon Joah
    23-05-2009 Shiela - dochter Nikkie
    11-06-2009 Limmeke - dochter

Ik heb mezelf hier ook afgehaald

16. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Mama2x wat heb je een ontzettend moedige beslissing genomen. Je kiest voor je toekomst en bent gelukkig met dat wat je hebt.
    Ik hoop dat de toekomst zal brengen wat je ervan verwacht.

Ik wens je het allerbeste en dank je voor je steun, begrip en adviezen.

Liefs

17. Jeeminee

Jeeminee Lid

16 jun 2009
    14
    0
    0
    Oh ik heb echt niemand willen kwetsen. Ook denk ik dat sommigen mijn berichtje een beetje verkeerd lezen. Ik wil gráág nog een kindje, echt heel erg graag en mijn vriend ook. Lichamelijk en emotioneel ben ik er wel uit. Ik ben ontzettend blij met ieder tekentje wat ik denk te herkennen van mijn vorige zwangerschap en weer zo chagrijnig als maar kan, wanneer ik weer ongesteld ben geworden (of weer een test heb verknald, ruim voor de NOD ;) ). Alleen ik ben nogal praktisch ingesteld en zie allemaal beren op de weg. De reden dat ik hier om 'advies' kom vragen, is om te proberen wat te relativeren.

Verder weet ik ook helemaal niet of ik snel of überhaupt zwanger ga raken. Dit is de 5e 'ronde' dus ik begrijp heus wel een beetje wat je voelt, ook al ben ik dan niet met mijn volle verstand bezig zwanger te raken (wel met mijn hele hart!!).

Nou ja, wat ik precies wil zeggen, weet ik ook niet en misschien ben ik hier inderdaad niet helemaal op m'n plaats, omdat jullie er allemaal vol overgave in zijn gegaan en ik mijn twijfels heb bij sommige dingen. Toch iedereen bedankt voor de antwoorden, ik heb er in ieder geval wel wat aan gehad!

18. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Lieve MaMa2x, ik sluit me helemaal aan bij Desmo: wat een moedige beslissing! Ik respecteer het dat je kiest voor je toekomst, hoe vreselijk moeilijk die beslissing ook moet zijn!
    Ik wil graag op de hoogte blijven hoe het met je gaat, dus ik hoop wel dat we je nog terug zien op het forum!
    Dank je wel voor al je lieve woorden, oppeppers en zo vaak het luisterend oor! Ik wens je veel succes met je nieuwe studie en ik wens je een mooie, gezonde en gelukkige toekomst met je gezin toe!

19. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Jeeminee, iedereen die 35+ is en een kinderwens is welkom bij ons cluppie, jij ook! Ik bedoelde er ook niets lelijks mee, maar ik ben nu eenmaal een eerlijke flapuit. Het spijt me als dat je een onwelkom gevoel heeft gegeven, want dat is zeker niet mijn bedoeling!! Heb je bericht misschien inderdaad verkeerd opgepakt, maar ben eerlijk gezegd wel blij dat ik mn hart heb gelucht, hihi. Ik denk dat de duivels die vandaag mijn droom weer verpest hebben mijn reactie misschien wel wat heftiger hebben gemaakt...

Desmo, ik heb echt geen verstand van die ovu testen, maar voor mij geldt nog steeds die goie ouwe regel: geen bloed geeft moed!
    Dus als je het goed vindt duim ik ff heel hard door voor je!!

Ik zit mezelf ff gruwelijk in de weg, dus ga maar chips eten onder mijn vetrouwde steen denk ik :(

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lieve MaMa2X, heb je een PBtje gestuurd, maar ook hier: wat vervelend dat je nog steeds zo'n last hebt van de gevolgen van de whiplash en ook die MK's zijn je niet in de koude kleren gaan zitten. Helaas worden de gevolgen van VMK's nog wel eens onderschat.

Ik hoop dat je je lichamelijk en geestelijk snel weer de oude zult voelen, wens je ontzettend veel succes toe met je opleiding en hoop dat je ook in de administratie erg veel werkplezier zult hebben.

Liefs,

Inez

Deel Deze Pagina