35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Jeeminiee, blijf vooral hier komen en schrijven meid!

Bebek, erg jammer hoor! Maarre, blijf je niet te lang onder die steen zitten? Je moet jezelf op gaan peppen voor die operatie. En als je daarvan bent hersteld ga je er weer volop voor!!!

Desmo, sorrie, ik heb geen kaas gegeten van ovutesten. Maar ik kan me wel voorstellen dat het nu even erg spannend is voor je.

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Heh Bebek..ik had nog wel goede hoop. Maar bruin is niet rood, dus wat mij betreft baal ik pas écht met je mee als je duidelijk ongi bent ;)

Mamax2: wauw...ik heb erg veel bewondering voor je. Het zal geen makkelijke keus zijn geweest, maar wat er al is gezegd: je kiest voor je toekomst, voor het gezin wat je al hebt. En dat is reuzeknap!

Jeeminee: niemand wilde je aanvallen en je bent volgens mij hartstikke welkom. We hebben hier alleen dat pijnpuntje en ook voor de dames die nog niet zover zijn als ik, wilde ik je dat ook echt even laten weten. Blijf vooral schrijven hoor!

3. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    Ook van mij een welgemeende welkom hoor!
    voel je vooral niet aangevallen,wilde alleen de (nog)niet zwangeren een beetje beschermen!
    Ook al kennen we elkaar niet persoonlijk,we hebben allen respect voor elkaar!
    wat het zo fijn maakt hier te posten.dus kom er maar bij!
    mama2x,
    spijtig dat je weggaat(gedeeltelijk dan)
    maar ik ben trots op jou dat je zo'n beslissing kan nemen.
    ik zou blijven twijfelen...
    tja en je zou niet anders zien dat je nu plots spontaan zwanger wordt!
    hoe dan ook veel geluk!

4. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    @ Jeeminee: Welkom hier :)
    Ik ben ruim 35 en mijn partner is 40. Wij hebben al twee kinderen (8 en 6 jaar) en zijn nu twee jaar bezig om zwanger te worden van de derde. Bij de eerste twee was ik binnen een half jaar spontaan zwanger en nu proberen we met behulp van IUI zwanger te worden, omdat ik een dichte eileider heb en we al geruime tijd bezig warem.

@ Desmo: Een ovu-test zegt niet altijd iets, maar als je op je NOD een positieve ovu-test hebt zou ik een zw.test gaan doen.
    Bij meerdere meiden geven ovu-testen positief als ze zwanger zijn, maar niet bij iedereen. Zelf heb ik wel ovu-testen gedaan vlak voor NOD en ik krijg eigenlijk altijd een vage streep te zien, terwijl ik gewoon ongesteld werd.

5. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Even een snelle update: vanmorgen getest en helaas witter dan wit :(
    Nog geen duivels maar die zullen er wel aankomen vandaag.

Ik duik dus ook weer onder mijn steen.

6. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    Meiden bedankt voor jullie lieve woorden ik heb met tranen jullie berichtjes zitten lezen. Ik vind het erg moeilijk maar het is wel het juiste besluit als ik kijk naar onze toekomst .
    Ik kan het niet verkopen aan mijn gezin dat ik straks geen baan meer heb want na 2 jaar ziekte wet volgt ontslag en dan moeten we ook nog ons huis moeten verkopen.

Ik hou van mijn gezin .
    Wie weet als ik volgend jaar mijn diploma heb en een vaste baan voor onbepaalde tijd dat we er dan anders over denken.
    Voor nu blijft het zo als het nu is.

Maar wie weet.....

Meiden bedankt jullie zijn helemaal top
    Dikke knuffel
    XXXX

7. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    @MaMa2X: Heel veel respect voor je beslissing. Lijkt me echt geen makkelijke maar wel een begrijpelijke. Ik zit nog niet lang op dit forum dus niet alle ins en outs zijn bij mij bekend maar ik wil je enorm veel succes wensen voor de toekomst. En wat je al aangeeft, na je studie en een nieuwe baan zijn er zeker ook nog mogelijkheden (weet niet hoe oud je bent maar niks is onmogelijk).
    En laat ons zeker weten hoe het met je gaat.

@Bebek: ik sluit me bij Hellen aan, bruin is geen rood. Dus laat die steen nog maar even.

@Desmo: ik hoop echt voor je dat het vandaag wegblijft. Een hagelwitte test op nod zegt volgens mij niet alles. (Heb ik van horen zeggen)

Gisteren een knal positieve ovu test (eindelijk). Dus toch nog maar even geklust gisteravond. Weet niet of we te laat waren maar we hebben het de afgelopen week keurig om de dag gedaan dus je zou toch zeggen dat het wel raak kan zijn. De vorige keer hadden we het maar 1x gedaan (werk, moe etc. etc.) op de juiste dag en toen was het raak. Nu die ellendige wachtweken. Ik haat ze.

8. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Gisteren de 20 weken echo, in een vroeg stadium omdat ik met mijn medicatie meer kans maak op neurologische afwijkingen zoals open ruggetje, hazelip,klompvoetje
    Maar goddank helemaal niks van dat alles ukkie is kern-gezond zover ze nu kunnen bepalen. Hersenen helemaal aanwezig.
    Zit precies op groei, zelfs er iets overheen maar dat is van begin af aan zo, 2 niertjes, blaasje lekker vol en ga zo maar door.
    Over 3 weken krijg ik nog een screeningsecho om te zien of het hartje helemaal goed is, ze denkt het wel maar hoort bij het uitgebreide pakket
    En nu komt het, ook zij DACHT een jongentje te zien maar houdt even een slag om de arm tot de volgende echo grrrrrrrrrrrrrr
    Maar ze denkt het wel hoor, dus kunnen we er wel van uit gaan.

9. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ik vind het een heel verstandig en dapper besluit MaMa2x.
    Maar wel heel moeilijk lijkt me.. respect!!

Dikke knuf voor de meiden die ongesteld zijn of gaan worden..:(

Goed nieuws he koffieleutje! Super!! En een jongen, leuk!! :D

Succes met wachten ladouche, zal duimen voor je! :)

10. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Vandaag 35 weken..komt dichterbij! ;) :p

11. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Jeminee, welkom !!

Mama2x ik wens je heel veel succes met je studie en heel veel plezier met je gezin. Ook ik vind dat je een dapper besluit hebt genomen....

12. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Nieuwe datum voor op de lijst
    10 juli screeningsecho + controle gynaecoloog

13. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

@Mamax2.......ik kan je besluit heel goed begrijpen.De miskramen en heel de tijd bezig zijn met zwanger worden vergt ook ontzettend veel van je.Ik hoop dat je nog wel af en toe even je neus hier laat zien voor een kleine update,hoe het met je gaat enzo.

Vandaag is mijn innesteldag...als er wat in te nestelen valt natuurlijk ;) Verder hebben wij ook gister terwijl we aan het wandelen waren met de hond een soort van grens gesteld van wanneer we het genoeg geweest vonden.Mijn man wilde nog 1 keer kijken of er een zwangerschap goed blijft gaan en ik heb er nog 1 bij gekletst ;) Dit zegt ook wel erg veel over mijn vertrouwen op een goede afloop.Maar denk dat 2 miskramen nog te doen zijn......en hoe stom het ook klinkt....weten dat het iig nog maar 2 keer gaat gebeuren is best gerust stellend.Ik lees hier wel een over mensen met meer dan 6 miskramen en ik weet van mezelf,dat ik dat niet ga trekken.Dus....nog 2 pogingen.....als we uberhaupt weer zwanger worden natuurlijk......maar vandaag is dus mijn innnesteldag...

14. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

@Lotuss........35 weken al...dan komt het idd erg dicht bij.Leuk!

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Koffieleutje: wat fijn dat alles er goed uitzag. Tja..dat geslacht...het blijft spannend he. Hopelijk zien ze het de volgende keer beter!

Desmo...wit is al helemáál geen rood...we wachten rustig af.

Lotuss...wauw...over 2 kan de kleine al komen en op tijd zijn.... hoe dan ook: je hoeft niet lang meer te wachten!

16. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    @Lotus: Oh, spannend, het aftellen kan bijna beginnen.

@Suzanne: duim hier voor je dat het dit keer gaat lukken.

@Koffieleutje: mooi dat het er allemaal goed uitzag.

17. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Zo, ben ik weer eens….helaas slaapt de DIVA (zo noemen we haar wel eens) niet meer door…vanmorgen was het 6 uur…dus iets beter dan 5 uur!
    @Benthe : Het klinkt alsof je het een beetje van je af kan zetten…geniet van het mooie weer, van je naderende bruiloft…het komt goed!
    Wel goed dat je thuis blijft als je ej niet zo goed voelt…hopelijk kunnen je medicijnen beter afgesteld worden?
    Wel vervelend van je katje zeg!
    @Jeminee : He, welkom jonkie! Twijfel is lastig he? Mijn man heeft een zoon van 11 uit een vorige relatie…en die is ZO trots en gek op zijn kleine zusje! Dat is zo leuk om te zien! O, die beren zijn ook normaal hoor…het is niet nogal wat zo’n kleintje….maar het gevoel wint vaak toch wel…
    @Ollebolleke : O jee, erge pijn is niet goed….het kunnen wel harde buiken zijn, maar die horen niet zo’n pijn te doen…
    @helen : Goed dat je weg bent gegaan, luister naar je lichaam!
    @Bebek : Jammer dat je ongi bent geworden…maar nu hup die operatie en dan herstellen en dan kan je gewoon zonder pijn zwanger worden! Positief!
    @Desmo : Geen idee van die OVUtest…doe een zwangerschapstest??? O, die heb je gedaan…die is wit…klote meid…
    @mama2x : Ik kan me voorstellen dat het een hele moeilijke beslissing is geweest voor je…maar het klinkt wel overdacht….en dan is het goed! Ik wens je een heel fijn leven met alle zegeningen die je l hebt…laat wel af en toe wat van je horen!
    @Koffieleutje : Fijn dat alles goed is met de kleine!
    @Suzanne : DUIMDUIMDUIM

Ik ga dweilen...ze slaapt :))

18. Jeeminee

Jeeminee Lid

16 jun 2009
    14
    0
    0
    Bedankt allemaal voor jullie reacties :)
    Ik ben erg blij met jullie persoonlijke meningen, omdat het me inderdaad helpt relativeren. Mijn dochter is nog wel mijn grootste zorg, omdat ze vaak heeft aangegeven het niet te zien zitten een broertje/zusje te krijgen. Ik denk dat het ook wel een loyaliteitsprobleem is naar haar vader toe. Ze ziet mijn vriend ook wel een beetje als een indringer, helaas.

Ik probeer me een beetje in te lezen, door het topic wat door te nemen, maar het valt niet mee, want het zijn nogal wat pagina's. Dus vergeef me, dat ik alles eerst nog een beetje op me af laat komen, voor ik ook persoonlijk reageer. Ik weet nog niet precies wie, wat en waar.

19. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Vind ik toch netjes voor zo'n kleintje hoor Coto, 6 uur!
    Alles wat ze eens langer slaapt is meegenomen toch?

Ja..de laatste loodjes gaan nu wel zo onderhand in he...Rosalie kwam een week eerder dus wie weet!
    Hier een recente foto, in m'n album staan er meer maar dan met hoofd. :p

20. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Oww..je went snel hier, hoor Jeeminee :)

Tja..ik kan me alleen maar bedenken, dat je je dochter zoveel mogelijk bij een zwangerschap moet betrekken. Neem haar mee naar een echo en op controle. Laat heer helpen met het maken van een kamertje en het inkopen van babyspullen, dat soort dingen. Het is voor haar, kan ik me zo voorstellen, nog erg een ver van mijn bed show. En naast de loyaliteit is het natuurlijk best lastig om jezelf van de troon gestoten te zien worden. Verzeker haar er dan ook van dat zij ook belangrijk is en blijft!
    Nu ben ik natuurlijk nog geen moeder, dus misschien denk je "wat denk zij ervan te weten". En dan heb je gelijk. Maar dit was wat er in me opkwam.

Wellicht kunnen echt ervaren moeders hier nog wat aan toevoegen voor je ...

Moooooie toeter Lotuss!!

Deel Deze Pagina