35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Moet nog ff teruglezen, maar ben blij met de lijst want zie MISS DAANTJE GEFELICITEERD en SHEILA...oook VAN HARTE> Ja sorry doordat ik dus ff niet online geweest ben en ik niet automatische bericht krijg dat er neiuwe berichten gepost zijn, loop ik dus gruwelijk achter.

Zo nu verder lezen;

YUCA: bah meid wat ellendig; dikke knuf

2. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    MaMa2x, watn enorm moedig besluit. Zal niet makkelijk geweest zijn. Hoop dat je opleiding bevalt. Zou inderdaad leuk zijn als je af en toe ff wat laat horen.

3. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    JEMINEE; welkom. lastig hoor, moet je nu je dochter op de 1e plaats zetten of je eigen wensen. Weet je ook waarom ze geen broertje/zusje wil? En ik denk dat je haar beter kunt voorbereiden dat ze misschien toch een broertje of zusje tzt gaat krijgen dan haar ineens confronteren met het feit.

4. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Ik heb overigens zelf alleen dit kleine menneke, maar zo denk ik erover.Dus kan niet uit eigen ervaring spreken.

5. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    Yuca,
    oo ,ik zou je graag troosten!!geef je alvast en knuffel en duim dat het tij keert en je binnenkort ook roze meld.
    Herstel nu eerst maar he,en smakelijk
    Lotuss,
    Ik kom jou achterna gelijk een hondje he
    Joepie ik sta 2e op de lijst!
    Maar ietsje minder joepie is het feit dat mijn babyke nog in stuit ligt.
    Heb echt schrik en gyn zei:weinig kans dat het nog draait.
    ze doen hier zowiezo geen nat.bevalling:te veel risico's
    Dus keizersnede,en indien dit het geval zou zijn moet ik ong 10 dagen vroeger binnen!
    Zo komt het ineens wel heel erg dicht!
    Jeminee,
    ik denk als je eens een goed gesprek met jou dochter zou hebben en ook jou gevoelens eens open en bloot op tafel gooit.
    Miss zegt ze dan ook waarom ze bang(boos) is voor een nieuw wezentje in huis.Praten doet echt veel hoor en geef haar de tijd om dit te laten bezinken.
    zeg er wel bij dat haar mening belangrijk voor jou is maar dat jij en je vriend uiteindelijk de knoop doorhakken.
    Het is maar hoe ik het zu doen he.sterkte

6. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    O,ja!dit nog
    Baby is nu 2300kg,dus buiten feit dat het een stuitje is,is alles ok.
    De pijn die ik gisteren had was waarschijnlijk dat het zelf probeerde te draaien(zonder resultaat)vandaag deed ze weer pogingen hoor!mijn buik gaat heen en weer.
    volgende afspraak 7juli!!!

dombo,
    he,he die dochtr van jou is flink ,zo onder water en niet bang:$

7. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Als jou kleintje tien dagen eerder zou komen en ik op de uitgerekende datum zou bevallen, komen ze tegelijk Ollebolleke!
    Maar ik hoop toch voor jou dat ze nog draait hoor, en dat mijn kleine meid net als m'n dochter ook wat eerder komt. Pff..
    Ze doet in elk geval wel pogingen om te draaien bij je he..hopen dat het haar lukt!

8. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Yuca, oh meid wat een nieuws. Een hele dikke knuffel, weet wel dat je sterretje altijd bij je aanwezig is bij de allermooiste sterren boven onze blauwe hemel

9. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Yuca wat een rotnieuws meis, een hele dikke knuffel !

10. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Benthe hoe gaat het met de voorbereidingen voor het huwelijk meis, hopelijk voel je je snel beter.
    Dombo geweldig die foto, het lijkt wel zo`n foto die je wel eens ziet op exposities.
    Ollebolleke ze doe geen nat. bevallingen zeg je bij jullie,dus altijd een keizersnede bij stuitligging ?
    Jeeminee tussen mijn jongste en deze krielkip in wording zit 14 jaar. Maar ik betrek mijn kids ook in alles. Echo`s, babyspulletjes etc etc. Ze draait wl bij en gaat zich erop verheugen, geloof me maar. Ik zelf scheel met mijn jongste zus 11 jaar, we hebben nu een unieke band.

(even voor op de lijst, het is geen 20 Juli maar 10 Juli ;) )

11. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

@Yuca......jeetje meis,wat een rotnieuws.Heel veel sterkte.

Heb gister iig geen innesstelingsbloed verloren en de andere 2 zwangerschappen wel.Dus ik denk dat er niks spannends in mijn lijf gebeurt nu.

12. Yuca

Yuca Actief lid

16 sep 2007
    141
    0
    0
    Tenerife
    Dank je wel meiden!Ik heb net een hele nacht geslapen, dat voelt wel goed! Frappant is, dat met de echo ik een raar gevoel had, weten jullie nog dat ik zei dat het zo klein was voor de 7 weken. Het had al 1 cm moeten zijn en het was nog niet eens 5 mm.Maar wel met een hartje.
    Ok, in dat stadium is het moeilijk meten misschien, maar ik vond het toch wel klein. In de eerste weken is een week verschil toch wel groot. Dus ik had er toch een raar gevoel bij. Op het moment van de curettage had mijn baarmoeder de maat van 8 weken, wat ik nu ook zou zijn. Dus ik heb zelf het idee, dat het embriootje het niet bij heeft kunnen houden en het op heeft moeten geven. De eerste heeft nooit een kloppend hartje gehad, de tweede wel maar was toch te langzaam met groeien, de derde gaat het gewoon wel halen.

Zeggen ze in Nederland ook dat je drie maanden moet wachten als je een miskraam hebt gehad? Misschien zeggen ze het wel omdat ik een mola heb gehad, maar toch, als het gewoon een normale MK is, hoef je toch niet per se drie maanden te wachten?

#Ollebolleke, hopelijk draait ze lekker om die kleine van je.

#Suzanne, hoezo niets spannends in je lijf, wat verloor je dan wel gisteren, gewoon bloed?

Van mij een dikke knuffel terug aan iedereen!

13. Jeeminee

Jeeminee Lid

16 jun 2009
    14
    0
    0
    Yuca, je kent mij nog niet denk ik, maar ik wil je ook heel veel sterkte wensen. Wat vreselijk zeg.
    Ik lees in je onderschrift en in je laatste bericht iets over een MA. Kan iemand mij uitleggen wat dat inhoudt?

Suzanne, ik had dat niet bij mijn eerste zwangerschap. Volgens mij is het helemaal niet zo gebruikelijk dat dat gebeurt (bij jou dus kennelijk wel 2 keer).

Dombo, wat een prachtige foto! Eentje om in te lijsten inderdaad.

Ollebolleke; Gaat de gyn nog proberen het te draaien? Ik heb dat weleens gehoord, dat dat lukt. Zeker als de baby zelf ook probeert te draaien. Of zeg ik nu iets doms?

Koffieleutje, RobSan en anderen die ik nu niet kan nalezen vanuit dit venster, bedankt voor de steun :) Ik begin er inderdaad van overtuigd te raken dat het allemaal wel goed komt met mijn dochter. Daarom heb ik vanmorgen een minigesprekje met haar gehad.

Ik heb gevraagd of ze nog steeds zo negatief stond tegenover een broertje/zusje en waarom. Ze zei dat ze het nog steeds helemaal niet zag zitten. In eerste instantie zei ze dat ze bang was dat hij/zij aan haar speelgoed en dagboek zou komen :D Ik heb haar uitgelegd dat haar speelgoed wrs niet erg interessant is voor een evt. b/z en wanneer die kan lezen, zij al bijna het huis uit is ongeveer.
    Daarna kwam ze ermee dat ze bang was dat niemand haar meer interessant zou vinden en alle aandacht naar haar b/z zou gaan (ook mijn aandacht). Dat is natuurlijk wel een logische beredenering van haar. Ik heb haar verteld dat zij altijd mijn eerste dochter zal blijven en daarom net zo belangrijk zal blijven als ze nu is. Ze was niet overtuigd geloof ik.. Ik heb het er verder maar bij gelaten.

Nou ja, al met al denk ik wel dat ze heel goed begrijpt waar dit naar toe gaat. Ik vind het eigenlijk wel fijn dat ik haar nu met een omweg heb laten weten dat ze er rekening mee moet houden dat er misschien een broertje/zusje komt.

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Jeminee...ik denk dat je er goed aan deed het gesprek met haar aan te gaan. Niets is zo bedreigend voor een kind als het idee, dat je moede rje ineens minder aandacht zal geven, denk ik. Nu kan ze er zelf ook een beetje over gaan andenken. Ze ziet nu ook alleen nog negatieve kanten. Kent ze geen vriendinnetjes die ook een stukje ouder zijn dan eventuele broer of zus(sen)? Wellicht is dat iets waar je iets mee kunt.

Ik zit te wachten op een telefoontje van het ziekenhuis, omdat het aantal harde buiken wat ik gister ineens had, veel te veel schijnt te zijn voor wat normaal is. Heb nu dus ff een beetje de bibbers nu, zelfs al is het nu rustiger...

15. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Voor alle meiden die het nodig hebben een dikke knuf.
    Van de namiddag terug gaan werken, ben zenuwachtig.....

16. Suzanne68

@Hellen.....dat is schrikken.Ik hoop dat het niks is.

17. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Verstandig dat je er met haar over praat Jeeminee.
    Je weet niet hoe ze zal reageren als het eenmaal zo ver is, ook al staat ze er nu niet zo open voor. Dus om het nou te laten om die reden als het een grote wens van je is..
    De kans is groot dat ze er heel gek op zou worden en ze merkt dat mama haar nog even lief vindt! Zo'n pukkie is toch ook niet te weerstaan!

Niet te druk maken hoor Hellen! Misschien heb je gewoon een beetje meer gedaan dan normaal? Zit vast helemaal goed met dat wurm van jou!

18. Suzanne68

@Hellen...zat me ook net te bedenken,dat het de laatste dagen best warm is.Zeker gister.Daar kan het ook nog wel van komen.Ik kan me ook vaag herinneren dat ik ook al vroeg harde buiken had met de meiden en die zijn nu 15 en 16 ;)

19. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Inderdaad, of je maakt even een groeispurtje. Ik las net in m'n zwangerschapsdagboek dat ik dat ook kon hebben. Ineens wat rugkrampen en een baarmoeder die heel snel reageerde en snel en veel hard werd. Was dan de volgende dag weer over.

20. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Tja...toch zeiden ze me dat 3 per uur mormaal was, ik had er minstens 7 en dat is kennelijk echt nie tnormaal. Gek toch. En wat duurt wachten lang, zeg. Sleep mijn mobiel zelfs mee naar het toilet nu....

Deel Deze Pagina