35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Bedankt allemaal voor de felicitaties. We zijn net een weekendje weg geweest gewoon (familie)bezoek. Dus ik zit bekaf met de laptop op de bank nu.

Nou iedereen weet inmiddels ook wie de volgende is die zich zwanger meld. Lola2 dus. Maar dat wist ik via een ander Forum. :)

Lola, Josephine, ook hier gefeliciteerd!

Inmiddels ben je natuurlijk geen 'speciaal geval' meer natuurlijk. Maar een zwangere van 35 jaar of ouder. Dus ik hoop dat je toch ook hier blijft meerpraten. Ik vind het leuk dat we gelijk op gaan. Maar klopt dat eigenlijk wel? Je banner zegt dat je NOD nog niet geweest is.

Verder heb ik niet veel onthouden behalve felicitaties. Sorry, maar die vond ik nu ook het leukste. Ik hoop dat iedereen genoten heeft van het lekkere weer dit weekend :D en dat het niet te zwaar was voor de (lang)zwangeren.

En ik ben benieuwd wie straks de plaats van Lientje in de zwangeren lijst over mag nemen ;) Ik hoop dat de roze lijst maar lekker lang mag worden.

2. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    Hey allemaal,
    Bedankt voor de lieve wensen. Ik kijk al maanden naar vandaag uit, maar de dag gaat langzaam voorbij zonder bijzonderheden :(

Maar goed, het kan nooit erg lang meer duren.

Ik ga eens even bijlezen.

Liefs,
    Lientje

3. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Lientje, jij heb leterlijk "mama's meisje", die niet weg bij mama wilt. S6 meid, hoop op mooi bericht morgen.

4. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    helaba zwangere meiden een dikke proficiat. ;)

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hai allemaal,
    Ik ben vrijdag bij de VK geweest (goed onthouden Shiela!). De groei was weer keurig, hartslag was mooi, koppie nog steeds naar beneden en al mooi vast in het bekken, etc. Chris was thuis aan het werk en heeft even gespijbeld, dus hij was mee. Op aanwijzingen van de VK heeft hij ook in m'n buik zitten porren en het hoofdje, rug + billetjes gevoeld, erg gaaf.
    De uitstekende voetjes aan 1 zijkant van mijn buik voelen we thuis ook heel duidelijk :D

Verder zijn we de afgelopen dagen heel druk bezig geweest. Het gevolg van een lijst maken met alles wat we nog willen/moeten doen en beseffen dat die lijst aardig lang is als ik over 4 weken zou bevallen..... laat staan dat dat bij week 37 al gebeurt.
    Bij sommige dingen doen werd het lijstje niet korter maar juist langer. Bleek bijvoorbeeld geen gebruiksaanwijzing bij de babyfoon te hebben dus ik kan daarvoor weer terug naar Prenatal. En toen Chris de kinderwagen wilde monteren bleken we maar liefst een wiel te missen! Morgen Babydump bellen, rijdt anders zo lastig :D

Ben ook bezig met alle lakentjes, hydrofielluiers en babykleertjes (en dat zijn er veel :)) te wassen. Gelukkig hoeft bij de meeste kleertjes er niet gestreken te worden, maar als dat wel moet wat een gepriegel is dat zeg! :)

We weten nog steeds niets over Chris z'n oog. Die arts is z'n belafspraak niet nagekomen en Chris heeft nu afspraak op het spreekuur van zijn eigen arts afgedongen. Weer wachten tot woensdag.....

Oh ja, als laatste in mijn (lange ;)) update : ik ben a-symetrisch! :confused: :)
    Ik hou sinds een tijdje wat vocht vast maar nou is m'n rechtervoet en -enkel nog een stuk dikker dan m'n linker, geen gezicht :)

Miss Daantje, ik hoop het zo voor jullie dat de ivf-poging meteen lukt en verder wachten en een operatie je bespaard blijft. Ik duim voor je meid!

Inez, beter op deze manier met weinig controles dan zoals het toen bij Alyssa ging inderdaad.
    Ik mag volgende week weer naar de VK, vind ik wel prettig ;)

Lola, ik hoop dat je een beetje bij kan tanken ondanks Jasmíjn's andere ritme. Een zwangerschap doet echt veel met je lijf, soms wil ik daar nog niet aan maar tis gewoon zo.

Prachtige echo-foto's Ritje!

Anna lieve Anna, ik heb bij het andere forum al zitten juichen op m'n stoeltje met je goede bericht op je NOD, maar hier nog een keertje : van harte meid!!
    Ben echt zo blij voor je! Ik ga zo hard voor je duimen dat dit kleintje 8 maanden lang bij je mag zitten. Heel bijzonder inderdaad dat je weer op 12 maart bent uitgerekend, dat is vast een gunstig teken.

En Lola2, jij hier ook nog een keertje van harte!

Goed om te lezen dat je al even een terrasje ging pikken Nino met je 2 manen, teken dat alles heerlijk bij jullie gaat!

Lientje, spannend!

6. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    Annna jaaaaaa! Gefeliciteerd! Wat een super goed nieuws!
    Zal dan juli toch een goede maand gaan worden? Ik hoop het zo!

7. Ellenk

Ellenk VIP lid

Annna meis van harte :) :) :)

Hier nog geen ei te bekennen zal vanmiddag eens weer testen. Is maar goed ook nu kermis dus dan beter ei morgen of nog beter woensdag! ;)

8. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Goedemorgen dames,

Hier gaat alles goed. Jules ligt nu lekker naast me op bed en is nieuwsgierig aan het rondkijken. Wel met een klein ontstoken oogje, maar met de instructies van de kraamhulp gaat dat helemaal goed komen. Onze kraamhulp was gisteren voor het laatst, dus moeders moet weer afkicken van ontbijt op bed en dat er 's avonds een complete maaltijd staat en een bedje wat om de dag schone lakens heeft, maar ik voel me goed en Jules laat mij best goed slapen 's nachts. Beter dan zijn grote broer, dus ik hoop dat dit een beetje zo blijft.

Natas: strijken hoeft niet hoor! Tenzij je mooie stapeltjes wilt, maar na 1x doe je het waarschijnlijk niet meer. Tsja en die lijstjes, om gek van te worden. FIjn dat alles goed was bij de vk.

Lientje superspannend.

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Een kusje voor Jules!

Ik heb nog niet zo'n nesteldrang dat ik zo gek ben om de hydrofielluiers te strijken hoor :)
    En gelukkig hoeven de meeste kleertjes ook niet. Maar sommige toch echt wel, sta er alleen bijna m'n vingers bij te verbranden ;)

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Nin0, fijn te horen dat het allemaal zo goed gaat met jullie kleine man. Ik kan me wel voorstellen dat het even afkicken is nu de kraam weg is. Heeft je man nu wel vrij?

Natas, die asymmetrie kan lastig zijn, maar gelukkig is dat met een paar weekjes weer over meid.
    En wat ontzettend balen zeg, dat de arts z'n terugbelafspraak niet is nagekomen. Goed dat Chris er bij z'n eigen arts achterna gaat.
    En over strijken, haha, hydrofielluiers (en lakentjes) zijn de enigste dingetjes die ik in eerste instantie zal strijken. Niet alle hydrofielluiers hoor, maar een paar, want die gebruik ik als kussensloop in het bedje en dan staat het wel zo leuk wanneer het gestreken is.
    En leuk he? dat je de voetjes kunt voelen. Helemaal duidelijk is dat hier niet, maar wanneer onder m'n ribben iets hards zit, ga ik er maar vanuit, dat het de voetjes zijn. Ik kan ivm een voorliggende placenta niet alles heel goed voelen.

Ellen, juli belooft veel goeds, hopelijk nu snel je ei en een ferm zwemmertje dat aan de klus mag en wie weet ... nog meer streepjes deze maand. Dat zou toch wel heel mooi zijn.

Mannetjes vakantie is weer voorbij. Hoewel er heel veel gedaan is, is Alyssa's kamer helaas nog niet klaar. Maar goed, het scheelt nu dat het nog lang licht is, dus helaas voor mannetje mag hij 's avonds ook nog even aan de bak. Maar ... het einde is in zicht en dat is het belangrijkste.
    Ik merk wel dat ik er wat onrustig van wordt dat het allemaal nog niet zover af is als gehoopt. Maar goed, ik probeer me er maar niet al te druk om te maken, anders zit ik zo weer ochtenden in het ziekenhuis vanwege een te hoge bloeddruk en daar zitten we ook niet op te wachten.

Ben nu bezig met de laatste hand te leggen aan het ontwerp van de geboortekaartjes. Hetgene ik had bedacht lukte helaas niet, dus moet het ontwerp iets worden aangepast en daar kan ik dan beter nu maar vast mee beginnen. Anders wordt het straks zo lastig voor mannetje als hij niet weet wat er moet gebeuren met de kaartjes, hihi.

Ook de vluchttas zal ik deze week maar eens gaan klaarmaken. Die voor de kleine staat al klaar. En ook deze week nog maar even naar de kapper.

En dan hopelijk begin volgende week het inruimen van Alyssa's kamer en de babykamer ....

En dan mag schoonmama, de lieverd, volgende week aan de poets. Daar heb ik nu echt geen puf meer voor. De energieboost van vorige week was even fijn maar helaas is hij weer voorbij. Nou ja, dat zal met een paar weekjes ook wel weer beter zijn.

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Inez, mijn droger heeft de hydrofielluiers gestreken :)

Ik voel ook niet duidelijk de vorm van een voetje hoor, maar ging ervan uit dat het voetjes moesten zijn. Nog even nagevraagd bij de VK, en idd dat moesten de voetjes zijn.

Erg jammer dat Alyssa's kamertje nog niet klaar is. Ik snap dat je dat nu liever helemaal af had willen hebben.
    En dan de geboortekaartjes ook iets wat niet lukt, vervelend joh!

12. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Nin0 fijn dit allemaal te horen,
    en ook dat je je goed voelt, hopenlijk betert het oogje van je jongste zoontje...
    ook je oudste , zal even tijd nodiig hebben om hier allemaal aan die grote veranderingen te wennen he....
    ik wist niet dat in Nederland de kraamhulp zo goed was thuis, hier gaan velen naar de kliniek, en leuk daar zijn vind ik het niet, thuis lijkt me leuker als ik dat hoor...
    en de hulp is mooi hoor...

Natas neem je rust op tijd, zijn ups end downs miesje,
    ga op je gevoel af,
    en op je lichaam.....
    je hebt nog even de tijd, en succes met je geboortekaartjes....
    ik moet nog ergens een tekst uitzoeken, en de rest gaan we proberen in elkaar te steken...
    maar hebben hulp van schoonzus en broer onze fotograaf en maakt ok de kaartjes...

we tellen mee af voor je.....

Liefs Ritje

13. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Jeetje Ritje, ook jij schiet al snel op zie ik. Waar blijft de tijd. Ja onze kraamhulp was super. We hebben haar lekker verwend met een dinercheque, omdat ze ook kookte en zelf had geregeld om meer uurtjes te werken. Gelukkig was er geen geboortegolf afgelopen week in Amsterdam, want anders was dit niet het geval geweest.

Ik ga zo maar eens beginnen met koken, ook dat is afkicken na al die verwennerij, maar een lekker makkelijke pasta is ook niet te versmaden, dus.....

14. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Nino,
    Jammer dat die hulp in huis niet veel langer blijft he! Maar zoals je soms hoort bof je inderdaad al wel erg bij wat jullie gehad hebben. Is papa nu ook nog vrij komende weken?

Natas, Jullie weten zeker dat het geen wagen met 3 wielen was? ;)
    Best wel veel inderdaad al die dingen die jullie nu moeten regelen zeg!

Inez,
    Goed dat je schoonoma komt helpen. Groot gelijk hoor! Ga zuinig met je energie om, dat is goed voor je!

Dat moet ik vandaag ook al doen. Jeetje zeg, ik kon met moeite de dag doorkomen. Volgens mij zijn de kinderen ook extra druk vanwege het rare weer. Ik wou dat het al vakantie was. (hehe, dan hebben we nl ook de echo, wanneer ik bijna 7 weken ben. Brrrrr vond het al spannend om de afspraak te maken, laat staan daar straks in de wachtkamer te zitten). maar ik probeer ere nog maar niet aan te denken.

Ellen,
    Je bedoelt dat er kermis is in het dorp? Zou leuk zijn een kermisei toch!?

15. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Hallo!

Dank voor de felicitaties!

Nino, ontzettend proficiat met je zoon Jules! Wat een bijzonder leuke naam trouwens (hebben wij ook op het lijstje staan)...Fijn dat alles goed gaat! Geniet er van en veel geluk met Jules!

Groetjes, Lola2

16. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Lola2, welke dag ben je uitgerekend?

Wil je nog wel op onze lijst?

17. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Een dikke proficiat met de geboorte van je zoontje ;)

18. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Hey daar ben ik weer,
    ja een goede zorg Nin0 is zalig en echte luxe,
    dat verdient wel iets extra ook, Pasta hebben we ook gegeten, en gemaakt..lekker he...
    we wisselen hier veel af patatjes, rijst , pasta, vis, en lekkkere boerekost tussen in en ook Thai.....houd de eetslust toch hoog!
    Ventje is ietsje bijgekomen sinds we toch samenleven..... :)
    maar dat valt mee is ook actief altijd bezig!

Ik ben tussen de 6 en 7 kilo bij nu, en het blijft de laatste weken ook staan...de gyn deze avond was er tevreden mee,
    hartje klopte goed en vond dat ik er beter uitzag,
    stelde voor toch net als ik en mijn vriend van de speciale medicatie even op wacht te zetten en als het zo verder gaat het zo te laten met de extra hormonen..maar indien er iets was direct contact op te nemen!
    Mijn gyn ziet er niet alleen goed uit het is ook een lieverd!
    een zwangere vrouw kan toch niets misdoen he ;)
    Opening ook prima alles in orde!
    Vanaf nu naar de kinesist 1 keer per week, dus eentje zoeken in de omgeving van Diest!

Lola wel je verschilt niet veel van Anna he, tof,
    wanneer is je datum?

Nin0
    Ik weet nog dat ik de dagen telde elke dag was er eentje vooruit nu tel ik af...het gaat snel....

fijne avond iedereen
    liefs Ritje

19. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Hoi meiden,
    De latste week voor mijn NOD is begonen. Vandag konden mij honden het trimbeurt niet ontlopen, ze zijn nu veel mooier dat voorheen. En ze weten dat zelf ook. Als ik zeg: "oh, wat ben je mooi", dan beginen ze allebij shouwen hoe mooi ze zijn. Echt lief, die beesten. Daarna was ik men Dana naar de staad geweest, even winkeltje in, winkeltje uit. Toch wel gezelig. Uiteindelijk kwamen we thuis met handen vol tassen.
    Mijn pijntjes zijn nu over. Ik voel ook niets vreemds behalve dat mijn borsten worden steeds gevoeliger en tegelijkertijd zachter, niet slaap, maar zacht. En mijn gezicht is ook zacht. Niet gebruikelijk. Ik krijg rond die tijd ruwe huid en paar puisten, maar nu niet. Oh ja, zal toch niet zijn.
    Ik denk dat ik deze week niet veel online kom, ik ga afleiding zoeken.

20. Anja38

Anja38 Actief lid

11 feb 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    @ Annnna en Lola2

Van Harte gefeliciteerd met jullie zwangerschappen

Groetjes Anja :baby:

Deel Deze Pagina