35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojoo

jojoo Lid

9 aug 2009
    25
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik teste na vier weken negatieve testen, inclusief een negatieve bloedtest uiteindelijk positief, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

2. jojoo

jojoo Lid

9 aug 2009
    25
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zit ik net jou verhaal te lezen, zie ik een vliegje op mijn scherm, haha, dacht dat ie tussen het scherm zat!!:)

3. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    @Bebek: zou zelf vrijdag aanhouden. Bij mij begint het altijd licht. Ik ga je er aan houden, allemaal mei mama's. Ben ik helemaal voor!!!!

4. Dop07

Dop07 Bekend lid

Goeiemorgen lieve meiden..
    Dank voor alle lieve woorden..
    Het wil nog niet erg hier.. .. hoewel Levi hier ivm de vakantie ook niet zou zijn als hij hier nog wel woonde, voelt het nu zó anders... ik kan de hele dag wel janken... :(

Lies.. K. van de duivels.. maar Yéééé voor een wat mooiere cyclus!
    Nef... dat is ook wat.. van die stolling.. maar gelukkig bekend nu!
    Bebek... huppel je alweer? ;) Ben blij dat je uit je hok mag!!! Wat een debielen trouwens..dat je balkon dicht moet... pffff 8)
    Cindy.. wat een SCHATJE is Sophie.. en wat lijkt ze op haar zus!!!
    Het verhaal van Lupe gelezen.. ook al zo'n mooi meissie!!
    Las nog wat over de onderzoeken van de dochter van Leutje (toch?) Spannend hoor.. die MRI.. fijn wel dat je er als moeder verder een goed gevoel over hebt.. moederantennes... daar kan weinig tegenop! ;)
    Suus... spannend weer bij jou.. ik DUIM hoor!!!

Ik ben vást mensen vergeten.. maar niet expres hoor!!!

Verder lijkt september mij ook een mooie maand voor roze.. wij zijn nu een jaar bezig.. het wordt wel eens wat....

Ik ga proberen weer wat vaker hier te zijn... maar beloof niets.. kijken hoe het gaat.. lees wel mee en nogmaals dank voor alle lieve woorden... doet me goed! *knuffel voor iedereen!*

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Yep, september word roze.
    Wij zijn ook een jaar bezig in september.
    En daar bij, wij gaan over 3-4 weken op vakantie, en de kans is groot dat ik dan op vakantie ongesteld moet worden. En als ik ergens een hekel aan heb......Dus we moeten goed ons best doen deze maand :D
    De reis gaat ws naar Sardinië dit jaar. Ik ben benieuwd.
    En nu ga ik even lang onder de douche staan.
    Ik had gisteren een feestje. En ik mocht drinken....
    Nou ja, jullie snappen het wel. Enigzins brak ;)

6. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

@Nienke......nogmaals een dikke knuffel voor jou.Ik heb al 10 x wat getypt hier en weer weggehaald...ik weet echt niet wat ik moet zeggen.........
    @Liesben.......tsja...dan moet je wel zwanger worden in september ;)

Hier toch weer een test gedaan 6 dagen voor NOD ;) weer spierwit....ook al weet ik dat het niks zegt,vind ik zo'n spierwitte test toch een bewijs dat er niks aan de hand is....beetje stom he.
    Denk dat ik nu pas weer op NOD ga testen.....dat is pas zondag.
    Was ik er gisteravond nog heilig van overtuigd echt zwanger te zijn,vandaag is dat gevoel helemaal weg....

7. Liesben

Liesben Niet meer actief

@ Suzanne: lieverd, je maakt jezelf echt gek nu. Zo ver voor je NOD kan je er gewoon nog niets van zeggen.

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Nienke, wat moeilijk dat je je middelste nu heel veel moet missen. Sterkte!

Suzanne, hou je taai meid met deze spanningen.

Lotuss, wat een poepie!

Nef, die uitslag van stollingsfactor zal wel even schrikken voor je geweest zijn. Maar hopelijk kan een volgende zwangerschap nu positief aflopen.

Heel jammer Liesben van deze ronde, maar fijn dat je cyclus weer op orde is.

Wij zijn gisteravond laat terug gekomen uit Hengelo. Met m'n stiefvader gaat het redelijk goed, hij hoopt vandaag ontslagen te worden uit het ZH. Met mijn moeder gaat het geestelijk gezien niet goed, gelukkig heeft ze zich een beetje kunnen optrekken aan ons logeerpartijtje.
    Danique d'r schimmel gaat al een stuk beter gelukkig.

9. Suzanne68

@Natas.....wat fijn dat het weer wat beter gaat met je stiefvader.Kan me voorstellen dat het allemaal heel zwaar is voor je moeder.Wel fijn dat ze een beetje afleiding heeft gehad doordat jullie er waren.En Danique ook weer aan het opknappen...gelukkig maar.Kan heel hardnekkig zijn zo'n schimmel.

Gister wist ik het echt zeker.....mijn huid ruikt nml als ik zwanger ben (de vorige keren ook zo ver van tevoren) heel anders en dat was nu ook weer zo.....vannochtend was het weer weg,alhoewel het altijd bij vlagen is,maar opeens ben ik ervan overtuigd,dat het niet zo is en moest net heel erg huilen erom....waarom kan ik niet gewoon zwanger worden en dan na 9 maanden een kindje krijgen net als andere mensen.Of als mezelf 17 jaar geleden.Toen kwam het niet eens in me op dat ik niet gewoon een kindje zou krijgen.Dat leek me een vrij logisch gevolg van het zwanger zijn.Nu zie ik zwanger worden als het eerste obstakel wat overwonnen moet worden.Ik denk dat ik het ook allemaal even niet meer trek ,omdat morgen mijn man 7 dagen weg gaat voor zijn werk en dan 2 dagen thuis is en weer 4 dagen weg gaat.Pfffft,echt helemaal geen zin in,vorige keer heb ik het echt heel slecht gered allemaal.Dat was wel vlak na de miskraam...........maar denk toch dat ik niet zwanger ben en ben er best verdrietig van...

10. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Oh Nienke ik snap je zo vreselijk goed, ik kon ook de hele dag janken en heb het ook gedaan. Ik zag echter ook dat dit was wat ze wilde en heb me er bij neer kunnen leggen (ben wel bijna een jaar verder) ik leef nu naar de weekenden en vakanties dat ik haar bij me heb, nu is ze ook heerlijk bij me. Ik heb er destijds een gedicht over geschreven als je zover bent wil ik hem best naar je toesturen. en als je met me wilt kletsen (hyves, pb) gewoon doen hoor. Dikke knuf meis !!

Suus maak je niet gek hoor, afwachten nog ff (moeilijk he )

Ik heb voor vanavond een pretecho afgesproken kan Melissa (dochter die bij haar paps woont ook eens mee, enne wie weet ;) )

11. Suzanne68

@Koffieleutje....het is zo moeilijk om er niet mee bezig te zijn....eigenlijk ging dat best goed tot die bloeding rond innestelingsdag,nu ben ik er weer heel erg mee bezig,terwijl ik me zo had voorgenomen er nuchter in te zijn.

@Nienke.......ik vind het nu (na ruim 2 jaar) nog heel moeilijk.Het ergste heb ik kwa verwerking wel gehad,de meeste dagen gaat het goed,maar kan er nog soms opeens overstuur van raken.Ik hoop dat je genoeg ruimte neemt voor je verdriet.
    Verbazingwekkend eigenlijk hoeveel moeders hier voor komen te staan...dat had ik echt niet verwacht.Ook van mij uit geldt,dat als je erover wilt praten,je me altijd mag pben.

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    *waarschuwing..naast update tevens zeurbericht*

Zo..daar was ik weer. Na bijna een uur te hebben gewacht, kon ik voor mijn controle terecht bij de gyn waar ik ooit gillend ben weggelopen. Mijn eigen gyn is met vakantie nl. En inderdaad, het is nog steeds zo’n enorme l*l als ik me herinner. Mijn bloeddruk was gemeten door de assistente ( en keurig: 120/80) en helaas was er wel flink wat gewicht bij ( 8 kilo in totaal nu) waar ik best van baalde.

Hij vroeg me hoe het ging. Ik zei nog: met die kleine gaat het wel hééél goed. “Tja”zei meneer de eikel “ik heb je al eens gezegd he, dat je kindje met jou meegroeit”. Doelend op mijn overgewicht en insinuerend dat ik me tijdens deze zwangerschap klem aan het vreten ben. Mijn moeder en ik waren met stomheid geslagen, want iedereen weet hoe hard ik mijn best doe om juist niet teveel aan te komen! Mja…ik zit nu al 4 weken thuis, beweging is amper te doen vanwege de pijn, ik houd ik-weet-niet-hoeveel vocht vast ook! Daarnaast groeien baby’s in deze periode op zijn hardst. Geen wonder dat je dan flink aankomt, toch? En dan gaat die man me proberen aan te praten dat het mijn schuld is dat de kleine zo groot is. Alsof je er ook wat aan kan doen als je een klein kindje hebt, zeg!

Maar goed. Hij is kennelijk nog erg kwaad over het feit, dat ik bij hem wegging. Maar wees eerlijk: hoe zouden jullie het vinden als je met een gynaecologisch probleem naar de gyn komt en deze, terwijl hij met zijn hand in je zit begint over je overgewicht ..een onderwerp wat compleet los staat van de klachten waarvoor je bij hem komt. Dat is toch ook onbeschoft?

Anyway: of het nu wel of niet ingedaald is heb ik niet kunnen vragen, eigenlijk vertelde hij me niets wat interessant is en het enige wat ik meekreeg is een briefje voor nóg een tussentijdse groeiecho, al over 2 weken ( en dan ga ik me afvragen: is er iets aan de hand waardoor ik me zorgen moet maken???). De volgende is dan weer 2 weken later en de eerstvolgende check bij mijn eigen gyn is diezelfde dag, maar dat is pas over bijna 4 weken op 4 september. Met haar moet ik ook maar bespreken of er eventueel eerder ingeleid wordt. Meneer eikel gaf aan, dat het in principe het beleid is om de zwangerschap gewoon tot 42 weken te laten lopen. Ondertussen maak ik me mede daarom nog steeds zorgen over de consequenties voor mijn bekken bij de bevalling, weet ik dus niet of het is ingedaald en eigenlijk ben ik niets wijzer geworden. Nu mag ik dus fijntjes nog een maand in onzekerheid zitten en tobben met mijn bekken. BAH!

13. jowjow

jowjow Bekend lid

28 jun 2009
    713
    1
    0
    Gelderland
    Hallo dames.....:):):)

Ben nog niet zo lang op ZP maar vind zo langzamerhand wel steeds meer mijn weg en kwam zodoende uit bij deze club. Ben zelf nl. ook 35 geworden en mijn vriend en ik hebben een maand of 3 terug de knoop doorgehakt dat we besloten hebben om voor een beebje te gaan. Alleen ben zo bang dat mijn biologische klok al te ver vooruit is :$:$:$. Zoals we er nu staan hebben we geen zin om hele medische circuits af te gaan lopen als het niet wil, dus ik hoop dat de natuur voor ons nog een verrassing in petto heeft........

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ha Jowjow..welkom hier. En uiteraard wens ik je de spoedige vervulling van jullie wens toe!

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    welkom jowjow...hoop het snel lukt. 35 is best jong hoor!hier ben je misschien de jongste!

hellen wat een vreselijke gyn zeg!!!maak je geen zorgen je hoeft echt niet tot de 42wkn te wachten volgens mij.
    tja die kilos, je kunt er echt niks aan doen. vooral vocht zegt men tegen mij..(Nu al 21kg er bij) ik zag je voeten.. ook veel vocht. en je doet het zo goed met je dieet.
    verder niets mis met zo een stevige baby. hij is gezond en dat is het belangrijkste.

16. jojoo

jojoo Lid

9 aug 2009
    25
    1
    0
    NULL
    NULL
    `Maak je niet druk, ik ben nu veertig en moeder van een puber van 14 en wat denk je?
    Krijgen nog een nakomertje als alles goed mag gaan ook ik dacht dat ik al voorbij de houdbaarheids datum was hi hi.
    Groetjes en veel sucses!!:)

17. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    @Hellen: wat een eikel zeg. Waarom zijn dit soort mensen eigenlijk arts? Hij zal wel lief zijn voor z'n vrouw nemen we dan maar aan. Probeer je er niet druk om te maken, je weet zelf tenslotte dat je er alles aan doet.

18. jowjow

jowjow Bekend lid

28 jun 2009
    713
    1
    0
    Gelderland
    Allereerst alvast gefeliciteerd dat het opnieuw raak mocht zijn, hahahha ;):D;). Wel dit verschil dat bij jouw het hele systeem 14 jaar geleden ook al eens heeft bewezen te functioneren en bij mij het nog even afwachten is natuurlijk, maar we zijn net begonnen dus voorlopig laat ik wel van me horen hier op ZP..... :):):)

19. Liesben

Liesben Niet meer actief

welkom nieuwe 35+-ers :)
    Hier een 38-jarige wannabee moeder.

20. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Hier ook nog iemand die zwanger wil worden. Ik ben 37 inmiddels en we zijn al 11 jaar bezig en nu eindelijk doorgestuurt naar het UMCG voor onderzoek. Sperma van mijn man is al onderzocht en dat was in orde. Eindelijk een huisarts gevonden die doet waar hij voor is.

Deel Deze Pagina