35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, ook dat is herkenbaar. Ik ervaar deze zwangerschap wat dat betreft ook veel zwaarder dan m'n eerste. Hoewel mijn rusttijden aardig overeenkomen met die van Alyssa zijn er altijd momenten op een dag dat je denkt ... even niet meisje, even niet. Alleen denkt zo'n peuter, kleuter of puber er dan natuurlijk net even anders over.

Maar meid, je gaat die 10 weken echt nog wel doorkomen hoor. Dat gaat echt lukken. En als je het even niet ziet zitten, 'klaag' er maar een end op los en wij horen je wel aan.

Enne, dat tweede windje moet nu nog komen, haha.

Shiela, veel succes met verbouwen meid en we wachten met spanning je testberichten af en duimen ons suf voor een positieve test.

Ritje, Lientje is nog niet bevallen. Ik heb vandaag nog een berichtje van haar gezien bij de juli-mama's.

2. veronika

veronika Niet meer actief

Hai dames,

#-o Even een vraagje: ik ben net heel verkouden geworden, met verhoging. Nu zit ik gelijk in de rats: heeft iemand een idee of dat uitmaakt voor een evt bevruchting?

In elk geval wel voor de zin om te klussen :cry:, maar ik hoop natuurlijk dat het vóór maandag weer over is...

3. Ellenk

Ellenk VIP lid

Geen idee ....

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Als je niet niest op moment dat zaadje gedropt wordt.. zodat je het met mega snelheid weer de lakens injaagt, lijkt me verkoudheid geen reden waarom het niet zou lukken.. :) Ook de verhoging mag niet veel uitmaken, mits het geen echte koorts gaat worden.

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Oh SanRob, had ik helemaal overheen gelezen. Dinsdag voor de nekplooimeting. Spannend hoor. En een echo met 12 weken is inderdaad heel erg leuk (welke echo eigenlijk niet), de kleine is dan echt helemaal compleet en al een echt ienieminimensje. Leuk leuk.
    Hoop trouwens dat je vermoeidheid snel weer over is en anders wordt het een stapje terug doen.

6. Anja38

Anja38 Actief lid

11 feb 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    We hebben vakantie......
    Laat het mooie weer maar komen, we zijn er klaar voor.

Voor iedereen een fijn weekend toegewenst.

Groetjes Anja :baby:

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anja, prettige vakantie.

Veronika, ik zou daar geen antwoord op durven geven. Op ongeboren vruchtjes heeft het geen invloed, maar of het op een bevruchting al dan geen invloed heeft .... geen idee.

8. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Vanavond naar DOE MAAR, hoop niet dat ik in slaap val,haha.

VERONIKA; geen idee, gewoon maar proberen toch= Achteraf is toch niet te zeggen waar het aan gelegen heeft als het niet gelukt is, hoewel ik natuurlijk hoop dat het wel lukt.

SHEILA: fyne vakantie, op naar positoeve testen.

INEZ: ja verheug me erg op de echo dinsdag, en maak me eigenlijk geen zorgen om de uitslag. Het ersgte is alleen dat ik ook nog nuchter moet prikken voor de verloskundige en ik heb gelijk als ik opsta al zo'n honger.

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Veronica, van harte welkom hier en veel succes!

Nino, dat bedoelde ik ja, lijkt me dus heel raar die mooie buik kwijt en dat speciale gevoel erbij. Dat groeit langzaam en dan is het er 'ineens' niet meer. En onwerkelijk dat de baby die dan bij je ligt daarin heeft gezeten.
    Lekker dat je nu geen last meer hebt van de kwaaltjes. Ik geniet zeker nog van het zwanger zijn, ik probeer alles in me op te slaan want dit zal de enige keer zijn, maar sommige dingen worden nu wel een beetje zwaar.

Ellen klopt ja, mijn laatste ei was een beetje 'raar'. :)
    De ovutesten werd bijna positief op het moment dat ik m'n eisprong verwachte, toen zakte de streep, werd duidelijker, etc. Zo was het een week lang een jojo, toen werd de test vet positief en was m'n ei dus een week later.
    Maar ik lees een paar berichtjes later dat je je ei gevonden hebt, fijn!

Jammer dat je last hebt van benauwdheid en slecht slaapt Lola. Kun je 's middags nog wat bijtukken als Jasmijn ook slaapt?

Sheila, hele prettige vakantie en ik hoop dat je snel even online kunt komen om ons op de hoogte te houden!

En Anja, ook prettige vakantie!
    Als jij dat mooie weer tegenkomt, stuur dan ook ff wat hier naar toe :)

SanRob, veel plezier volgende week dinsdag!

Ik ben blij dat ik nu met verlof ben en niet meer hoef te werken, maar ik heb het hartstikke druk! :D
    Bezig met van alles, voor de baby en gewoon in huis. Maar wel af en toe een tandje langzamer want het wordt zwaarder. M'n onderrug begint nu ook te protesteren, zere dikke voeten, snel moe, meteen buiten adem, slechter slapen, ik kan m'n vingers niet meer goed buigen, moet om de 6 druppels plassen, etc.
    Maar ik vind m'n buik nog heerlijk! Was gister bij de VK, de baby is al ingedaald en het hoofdje ligt vast. Zegt niets over wanneer de bevalling kan beginnen, laat mij nog maar 3 weekjes (of iets langer) zo doorgaan hoor. Oh ja, ze schatte het gewicht bij 40 weken op 3200 gram.

10. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Sanrob: succes met de nekplooi-meting,en genieten vh kijken naar je beebpje!

@Shiela: fijne vakantie en daarna hopelijk een roze berichtje!

@Natas1:geniet vd weekjes die je nog te wachten staan en wat betreft het schatten vh geboortegewicht; bij mijn eerste zaten ze er helemaal naast.Mijn man was 11,5 pond bij de geboorte en ik bijna tien dus hadden ze gezegd dat de baby zeker 9 pond of meer zou worden maar hij was net geen 7 pond! Als alles maar goed gaat en er lekker een beetje babyvet opzit is al heel fijn, niet?

@Veronika: ik zou maar gewoon klussen(als je de zin kan opbrengen) want net als Sanrob zegt weet je toch eigenlijk nooit waarom het niet gelukt is!

Fijn weekend iedereen!

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Moby, als het gewicht maar niet echt te laag of te hoog is vind ik alles prima! Maar ik vind dat schatten wel leuk, es kijken straks of ze gelijk had.

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Dat had ik na de geboorte van Alyssa ook inderdaad heel sterk. Ondanks de vele kwaaltjes die ik toen had vond ik zwanger zijn helemaal geweldig. Die buik gaf (en geeft nu ook natuurlijk) een bijzonder intiem gevoel wat ineens wegwas na de geboorte van Alyssa. Natuurlijk was het erg fijn om haar eindelijk te mogen begroeten, maar toch ....

Ondanks dat de buik nu ook danig in de weg zit met slapen en met andere dingen zal ik hem zeker missen. Dat gevoel van een twee-eenheid ervaar ik nog steeds als erg bijzonder.

Natas, fijn dat alles weer goed was bij de VK. En jij ook al druk, druk, druk met van alles en nog wat. Alles nu wel een tandje lager, anders houden we het niet vol. Hihi.

SanRob, inderdaad vervelend dat je eerst nuchter moet blijven voor het prikken. Ik vind dat ook altijd zo naar. Gelukkig hoeft dat bloedprikken niet iedere controle bij de VK. Maar ben je dan en onder controle bij de gyn en bij de VK?

13. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    :eek: ik heb nog steeds geen duivels op bezoek..............
    Vandaag ga ik nog niet testen omdat ik toch bang ben voor een negatieve test en niet het gevoel heb dat ik zwanger ben (ondanks m'n temp van 37,8 ). Nog even een paar dagen wachten of de duivels nog komen en misschien morgen een test :-$

Groetjes,
    Giegel

14. Ellenk

Ellenk VIP lid

Spannend giegel!

15. @Natas: Her 'probleem' is dat Jasmijn's middagslaapje erg vroeg valt (zo tussen 10.30 uur en 13.30 uur) en dan ben ik nog niet moe. Maar rond mijn grote dip (15.00 uur) is mevrouw hartstikke actief. Ik heb wel geprobeerd om samen met Jasmijn een oogje dicht te doen, maar dat eindigt altijd in een kwartiertje plafondstaren...
    Fijn dat jij het zwanger zijn nog zo heerlijk vindt!

@Giegel: Spannend! Ik had trouwens alle drie de keren ook absoluut niet gevoel dat ik zwanger was... ;)

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Giegel, spannend hoor. Ik had ook geen aanleiding om aan te nemen dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn. Et voila, ons wondertje kan nu ieder moment komen. Enne, je hoge temp zou natuurlijk een aanwijzing kunnen zijn.

17. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Helaas...... Nog geen NOD maar de test is negatief! :cry:

Gr. Benthe

18. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    We duimen weer voor je Giegel :)

@Benthe: je kan niet ineens een langere cyclus hebben? en welke test heb je gedaan?

19. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Benthe,
    Jij schreef dat je sinds de dag na je eisprong je tepels al voelde. Dat kan echt hoor! Ik ben er achter dat mij dat ook steeds gebeurd, niet van het HCG hormoon, maar van progestoron. (goed teken, als dat hormoon opspeelt, dan is er vast ook een eisprong geweest denk ik)

Wat zijn er veel meiden die net voor NOD zitten. Wat ontzettend spannend. Ik hoop dat er deze maand goed veel roze bij komt.

Oh Benthe,
    Ik lees nu net pas dat je negatief getest hebt. Wat balen :( ik voel met je mee. Het klonk zo goed.

Shiela, Jij meldt je toch wel als je positief test hoop ik! Succes!

Giegel, spannend en ook jij succes.

Veronika,
    Je kunt wanneer je ziek bent gewoon zwanger raken hoor. Wanneer je echt heel veel koorts hebt, dan is soms wel je eisprong later, heb ik wel eens gehoord. Gewoon lekker genieten samen deze dagen.

Natas en, Nino,
    Ik kan me een beetje voorstellen wat jullie bedoelen met het zwanger zijn missen. Dat had ik al na de eerste zwangerschap en curettage, maar toen moest mijn buikje nog echt gaan groeien. Ik kijk ook heel erg uit naar een dikke zwangere buik. Dat lijkt me zo mooi. Maar ben nog wel geduldig.
    Natas, succes met de klachten. En hopelijk gaat het met Chris ook snel weer goed.

Inez,
    Wat beschrijf je dat mooi die twee-eenheid.

Ik heb hier inmiddels alweer de tweede 'nare bloeddroom’ gehad. Het was daarna weer een dagje slipstaren, maar gelukkig niets aan de hand en vandaag weer goed vroege symptomen.

Nog niet echt misselijk, maar hang er af en toe wel tegen aan en ik mot zorgen dat ik goed eet en mijn maag enigszins gevuld hou. Ik ben nog steeds wel blij met het zwangere gevoel en de veranderingen in mijn lichaam. Vooral mijn tepels veranderen veel. Er komen meer kleine bultjes bij. Dat merkte ik overigens al een week voor NOD.

Mijn werk is uiteindelijk ook mooi geregeld. Er gaat iemand weg, dus er komt een vacature vrij, die is voor mij! :) Ben er erg blij mee, heb de afspraken die ik al had staan afgebeld en dat was toch wel een opluchting. Ik kan er gewoon niet de energie voor opbrengen nu. Blijven op deze school biedt op dit moment gewoon het rustigste scenario. (bovendien is het op 5 minuten van het ziekenhuis, ook wel makkelijk met echo’s etc. (alhoewel ik nu eerst bijna vakantie heb).

Volgende week hebben we weer iets anders belangrijks wat afleidt van de spanning voor de echo. We hebben een afspraak met de makelaar voor het nieuwbouwhuis waar we voor zijn ingeloot. Hierna zullen we dus achter een hypotheek aan moeten, dat zal ook wel wat aandacht vragen.

20. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Hallo hier allemaal,
    wat is het weer spannend en leven we mee voor Giegel en toch hoop ik een beetje voor Benthe, sterkte meid....

ja dat buikje ik geniet er nu van en het word dikker draag ook alles naar voor ,
    en die bewegingen t is een goed gevoel......
    bij alles zijn goede gevoelens die je mist en de negatieve vergeet je soms snel...

Veronika, ik denk ook dat je toch zwanger kunt worden al ben je ziekjes hoor!

Anna ik ben blij dat er terug zekerheid is op je werkvlak, en dan is heel goed, ben heel blij voor je ook hoor!

Lola het was beter geweest dat jullie slaapuurtje samen viel je dochterje en de jouwe....zou veel doen!
    en je wat rust bieden...

Sanrob het is nie makkelijk nuchter blijven als je zwanger bent mij geeft het een steen op mijn maag soms en vroeger misselijkheid....
    sterkte en ik hoop dat het je lukt zonder teveel last.

Ritje
    nu kun je een zorgeloze vakantie tegemoet.
    Je lichaam veranderd he ook je tepels worden groter je borsten en gevoelig....en als je eraan gewent bent dan veranderd het weer ....
    hoort er allemaal bij.

Deel Deze Pagina