35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Geen bloed geeft moed!
    Ik heb hier op het forum ook gelezen van meiden die pas een week na NOD positief testen, dus het kan nog best :)

Ik duim voor je!

Groetjes,
    Giegel

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Benthe, jammer dat je negatief hebt getest, maar ... geen bloed geeft moed.

Anna, wat een leuke ontwikkeling voor jou op je werk. Het kan inderdaad geen kwaad om voorlopig even te blijven zitten waar je zit. Het geef in ieder geval voorlopig een hoop rust en dat kun je wel gebruiken met alle ontwikkelingen rondom jullie nieuwe huis.
    En alweer zo naar gedroomd. Bah. Ik heb wel steeds raar gedroomd, maar nooit over bloed en miskramen gelukkig. Enne, voor je het weet heb je die dikke buik!

Alle testers morgen succes. Ik duim voor veel positieve testen!

3. @Annna: O, wat fijn dat je 'werk-probleem' al is opgelost :D !

@Benthe: Geef de moed nog niet op, meid...

Vandaag hebben we een kledingkast voor Jasmijn op de kop getikt. Ik had hem al eerder gezien, maar vond €1.350,- veel te duur. Nu stond het showroommodel te koop voor €575,- dus dat scheelde wel eventjes! Dit is 'm...

Daarna door naar IKEA voor het bedje en de matras en nog een traphekje (voor bovenaan de trap van onze slaapkamer...) en wat kleine spulletjes. Nu hebben we het belangrijkste geloof ik wel.

Mijn eigen babycommode en een grenen boekenkast die nu in de garage staat te verpieteren gaan we in dezelfde kleuren en met dezelfde matte verf schilderen als de kledingkast.

Alleen nog opnieuw behangen hè... pffffffffffffffft! Ik heb vanmiddag overigens het geld terug gekregen bij de Gamma en kan gratis een stoomapparaat halen zodra ik dat nodig heb...

Vanavond deed Jasmijn trouwens iets waar Roy en ik echt van stonden te kijken. Ik had een tuitbekertje drinken op de salontafel gezet, maar ik bleek de deksel niet goed dicht te hebben gedaan. Bij de eerste slok kwam er dus meer drinken op de tafel als in haar mondje. Jasmijn zette meteen de beker terug en met de mededeling 'toetje' (=doekje) ging ze in de keuken een microvezeldoekje pakken. Ze veegde de nattigheid op en bracht het doekje weer terug naar de keuken. Om vervolgens de beker leeg te drinken alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat een dreumes van 1,5 jaar oud zelf de knoeiboel opruimt... :)

Ze is vanavond trouwens ook voor het eerst sinds wéken zonder huilen (lees: krijsen) gaan slapen. Ze was vanavond ook veel beter in haar hum dan de laatste tijd. Ik ben benieuwd of dit eenmalig is of dat dit het begin is van betere tijden... ;)

Ik vind het zó moeilijk om te zien hoe zo'n ukkie zichzelf gigantisch in de weg kan zitten... :(

4. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Komt even gauw om de hoek kijken.
    Jules is geboren, WELKOM kereltje!
    Anna ZWANGER, supersupersuper gefeliciteerd meid!

Hier was de bloeding die 2 dagen duurde en waarvan ik twijfelde of het innesteling of ongi was toch ongi geweest. Toen ik dat voor mezelf duidelijk had duurde het nog maar een weekje voor een nieuw ei. Zit nu 3 dagen na ei, en ben erg emotioneel en opstandig. Het is hier alleen niet echt gezellig, heb keihard moeten werken voor HET bewuste kwakkie, en de dag erna vertelde vent dat hij zich gebruikt voelde. Niet te geloven, mannen denken schijnbaar elke 5 minuten aan s*x en dan mag ik niet een keer mijn zin hebben? Nou ja, de rest van de week zijn we al erg afstandelijk naar elkaar toe, en botst het nogal tussen ons. Rond de eisprong voelde ik de innerlijke onrust die ik ook had toen mijn lichaam vorig jaar na 21 jaar pil wakker werd, en ik in staat was om een andere partner te gaan zoeken, wilde toen heel graag uit de sleur. Nu ook weer. Zal wel weer zakken hoor, maar heb gedachten die ik niet zou mogen hebben over een hele lieve goede vriend van mij. Hopen dat het gauw overwaait.

Ik geloof dat mijn NOD nu 22 juli is. Ik voel nu mijn baarmoeder al terwijl het eitje/de eitjes nog niet eens in de baarmoeder zijn. Op de dag van de eisprong lag ik een uur lang zowat dubbel van de kramp in de rechter liesomgeving op mijn bureaustoel op werk. Later 's avonds dezelfde pijn, maar dan iets minder heftig, een half uur lang aan de linkerkant.

Wie weet laat Kaat zich ooit nog eens zien, misschien geeft ze jullie dan een update. Ze is forummoe, dat is iedereen wel eens.

Dikke knuffels van mij aan jullie,

Overemotionele en verwarde ik.

5. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    Oo Molly.. wat een verhaal meis! Hoop voor jou dat de rust snel wederkeert

6. MamaY

MamaY Actief lid

6 jul 2008
    292
    0
    0
    Kom hier net kijken maar weet nu al dat ik vaker ga komen. Liefs, sterkte allemaal,
    MamaY (net 35)

7. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Ooooh Molly wat een even nare tijd meisje,
    ja er komt meer bij kijken dan gewoon zwanger worden!
    men moet er soms even moeite voor doen!
    en dit kan soms spanningen veroorzaken....
    ik hoop dat de lucht daar snel opklaart tussen jullie...

Met Kaat hoop ik dat het beter word, als ze forum moe is hoeft ze dit niet te doen.....

Lola wat een mooie kast om mee weg t dromen hoor, zalig......
    echt een meisjeskast....
    ja peuters kunnen het zichzelf moeilijk maken vooral met wat karakter,
    mijn dochter had dit ook de eerste jaren moeilijk daarna beterde het en nu is dat een schat van een meid met pit!
    Maar ze kunnen echt soms dwars liggen...en zichzelf het even moeilijk maken, het leven is ook zo vol verassingen voor hun.....

MamaY welkom op dit forum, zijn hier leuke kletstantes...

Ritje

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Oh Molly, da's ook geen fijne achtbaan om in te zitten. Ik hoop dat de rust weer snel terugkeert meid! Sterkte!
    Wat jammer dat je mannetje zich gebruikt voelde. Het is ook niet eerlijk dat het kwakkie van de mannen 'zo op te vragen is' en dat ons kostbare eitje maar eens per periode komt en dat wij daar dan ook optimaal gebruik van moeten maken om zwanger te raken. Ik kan me je tegenstrijdige gevoelens daarin goed voorstellen.

Lola, wat een prachtige kast zeg en wat fijn dat Jasmijn zo lekker rustig is gaan slapen. Enne schoonmaken? Die dreumesjes (ook die van mij) vinden het geweldig om na te doen wat mama ook doet. Als ze in bad is geweest en ze heeft erg veel met water gespetterd pakt ze daarna de mop om de vloer te dweilen. Hihi.

MamaY, welkom hier, gezellig dat je hier komt meekletsen.

Ik ben nu (eindelijk) klaar met de voorbereidingen van de geboortekaartjes. En het is uiteindelijk toch nog zo geworden als ik oorspronkelijk wilde. Nog uiterlijk een paar weekjes en dan zullen jullie het eindresultaat hiervan ook zien.

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Konden we maar af en toe die buik terug krijgen hè, een uurtje hier en een dagje daar ;)
    Wat jij schrijft kan ik me dus heel goed voorstellen, het missen van de buik en het speciale gevoel van met z'n tweetjes zijn. Hoewel ik er ontzettend naar uitkijk om ons meisje te zien en te leren kennen kijk ik niet uit naar dat moment om eerlijk te zijn.

Giegel, wat spannend meid!
    Ik voelde rond NOD ook nog niets hoor, geen enkel symptoom.

Da's rot Lola, dat jouw slaapritme niet hetzelfde is als die van Jasmijn. Een beetje bijtanken zou je nu wel nodig hebben. Kan er 1 of 2x per week niet iemand op Jasmijn passen 's middags?
    Whoehahhaa, je hebt haar al goed opgevoed zeg! Hoe doe je dat, ik wil ook dat over 1,5 jaar mijn kleine haar knoeiboel opruimt :)
    Leuke kast!

Balen van je test Benthe, echt balen :cry:

Anna, ja na mijn 1ste keer zwanger en curettage mistte ik het ook ontzettend. Maar ik denk wel dat de lading toen heel anders was dan dat het nu gaat zijn hoor. Toen was het naast het missen een groot gapend zwart gat, dat zal nu natuurlijk niet zo zijn.
    Ik vind die dikke buik dus echt zalig en mooi. Met mijn klachten lukt het allemaal wel hoor, heb er niet veel en ze zijn niet heel erg. Het verloopt deze keer hier allemaal prima! En bij jou ook zo te lezen, heerlijk!
    En het probleem rond je baan is opgelost, plus lekker bezig met jullie huis in aanbouw, klinkt super.

Molly, meid een hele dikke knuf!
    Ik herken de spanning romdom het moment van 'moeten', en die spanning kan weer andere dingen teweeg brengen. Hou je taai!

MamaY, welkom hier!

10. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    @ Lola: wat een prachtige kast krijgt Jasmijn! Kan me voorstellen dat je 1350 aan de prijzige kant vond, dan is dit natuurlijk een superdeal.

@ Mollyg: wat een rollercoaster van emoties, meid! Ik hoop dat je je snel weer beter in je velletje voelt!

@ Anna: fijne oplossing zo op je werk. Dat doet een mens goed!

@ allemaal: Superlief dat jullie allemaal zo meeleven. Echt heel fijn! Ik had er zo'n goed gevoel over dat ik echt wel wat traantjes heb gestort toen het weer niks was... Worden jullie ook altijd zo gestresst als de NOD eraan komt?

Hier is de NOD inmiddels in alle hevigheid losgebarsten... Excuses alvast voor het viezige verhaaltje wat gaat komen. Het ziet er namelijk allemaal zo anders uit dan normaal... Als eerste veel heftiger, met rare "stukjes". Geen slijmdraden of zo, maar het lijken stukjes weefsel... Veel buikkramp Vriendje kwam al met de suggestie dat er misschien iets niet helemaal goed was gegaan met de innesteling en dat daar die stukjes weefsel van kwamen... Zou dat kunnen?

Nu moet ik maandag meteen een afspraak maken met de gyn voor een uitgangsecho. Ik vraag me af wat de nieuwe stap gaat zijn, volgens mij willen ze namelijk even helemaal niks doen... Als ik een afspraak heb vul ik het lijstje wel weer in...

Gr. Benthe

11. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    @ Mollyvg, Sterkte meid en ik hoop dat het snel beter gaat tussen jullie!

@ Lola, wat een mooie kast en wat een mazzel dat jullie heb zo konden kopen!

@ Benthe, Balen meid! Het kan best dat er met de innesteling iets fout is gegaan waardoor je ongesteldheid er nu anders uitziet en voelt.

Ik heb vanmorgen een test gedaan en waar ik al bang voor was, hij was negatief :cry:
    De duivels zijn nog niet gekomen en ik begon toch het idee te krijgen dat ik misschien wel zwanger was. Best wel een teleurstelling dus mede omdat m'n langste cylcus 28 dagen was en het deze keer langer wordt.
    Nu maar wachten tot de duivels gaan komen en dat het niet een erg lange cyclus wordt.

Groetjes,
    Giegel

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Benthe, wanneer je menstruatie nu anders en heftiger is dan normaal met buikkrampen en een soort van stukjes, zou het heel goed mogelijk zijn dat er sprake is van een mislukte innesteling.

Jammer meid, ik had het zo ontzettend anders voor je gehoopt.

En Giegel, jij ook al negatief getest. Balen meid. Blijf voor je hopen hoor.

Natas, dat gevoel had ik ook inderdaad steeds na de geboorte van Alyssa, zo van goh, kon ik maar heeeeel even die buik terugkrijgen. Natuurlijk was ik zo ontzettend benieuwd naar haar, maar dat bijzondere en intieme gevoel van zwanger zijn, dat heb ik echt veel gemist.
    Zelfs m'n buik miste ik, hoewel ik normaliter m'n buik verstop, deed ik toen (en nu ook) alles om m'n buik maar zoveel mogelijk op te laten vallen. Zo geweldig vond ik hem toen en nu natuurlijk ook.

13. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ik verwacht niet dat het deze ronde toch nog raak zal zijn, omdat ik op de test ook geen vaag streepje zag.
    (misschien een beetje negatief gedacht)
    De duivels zullen wel gaan komen.
    Maar ik baal wel en heb de voorgaande maanden nog niet zo gebaald als nu :oops:

Groetjes,
    Giegel

14. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    kan het helemaal begrijpen Giegel, zeker omdat je nu al je langste periode had.

Balen meis.. !

15. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    hier ook de :evil: :evil: ( wist het al, vroeg testje was nega, ben een vroege posi tester als het zo ver is :rolleyes: )

heb het ff helemaal gehad met de valse hoop houden, bah sorry voor mijn gemekker.....maar zie steeds die echo toen het hartje nog wel klopte (had ik tijdens de vakantie ook vaak), tis toch weer niet allemaal verwerkt in mijn hoofd en hart....

liefs

16. Voor iedereen die nu een beetje geluk goed kan gebruiken... deze is voor jullie...

@MamaY: WELKOM!

@Giegel & Diana: Balen, meiden... :(

@Molly: Heftig hoor, de gevoelens die je nu hebt. Knuffel van mij!

17. Vandag was mijn hubbie jarig en omdat hij er een hekel aan heeft om zijn verjaardag officieel te vieren met een feestje, zijn we naar het Zoo Parc in Overloon geweest. Het was voor ons de eerste keer en we waren blij verrast (mag ook wel voor €15,50 entree, bijna net zo duur als Burgers Zoo... ;) )! Mooi verzorgd en een erg leuke speeltuin. De dieren zitten allemaal in ruime natuurlijke verblijven. Op zich erg mooi, maar voor zo'n kleintje als Jasmijn wat minder handig. Zij snapt natuurlijk nog niet dat ze een beetje moet 'zoeken' waar de dieren zitten. Je probeert wel door te wijzen duidelijk te maken waar ze moet kijken, maar dat lukt niet altijd. Maar ze vond het evengoed reuze interessant allemaal. We denken erover om volgend jaar een abonnement aan te schaffen, voor dit seizoen heeft dat geen zin meer, gezien de omvang van mijn buik... ;)

18. Ellenk

Ellenk VIP lid

Hallloooo,

Verdorie, ik dacht echt er komt wel roze bij...
    Maar Giegel kan nog ;)

Mollyvg ik snap het allemaal wel. Gelukkig geeft mijn mannetje van te voren aan dat het met moeten niet gaat lukken. In het begin was ik daar ook boos over maar nu heb ik zoiets van we willen en kindje uit liefde en niet vanuit moeten. Dat helpt mij wel. Maar blijft soms frustie...
    Ik vertel ook niet meer wanneer het ei-tijd is en dat scheelt wel ;)

19. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Anna: gefeliciteerd met je baan en lekker vakantie! Broed je ei maar lekker uit.

Lola: mooie kast hoor

Benthe en Giegel: wat jammer dat het niet raak is.

Natas: nog even, doe rustig aan, je krijgt het vast nog heel druk ( was ook lekker in de weer afgelopen nacht, toen nr 1 stil was, begon nr. 2 en ik was nogal moe).

Ook jij Inez nog eventjes. Wel spannend hoor.

Molly: sterkte, Ja er komt soms echt stress bij kijken. Ik heb mijn man tijdens de vruchtbare dagen wakker moeten schudden met enig geweld, maar toch prachtig resultaat. Mannen zitten toch echt anders in elkaar.

Jules gaat goed, hij heeft alleen een voorkeursligging, dus ik moet een plat hoofdje voorkomen door de hele tijd zijn hoofd de andere kant op te draaien. Hij is verder superlief.

20. kaat11

kaat11 Niet meer actief

Hé Dames,
    na een hele tijd laat ik even iets van me horen......voor iedereen die een leuk verhaal wil horen: LEES NIET VERDER.

Zoals jullie wel weten is de zwangerschap tot nu toe geen roze wolk, geen blauwe wolk, meer een donderwolk. Vanaf week 5 ben ik heel erg misselijk geweest en ben ik de hele dag over gaan geven. Ik ben niet geweldig dik van mezelf (mensen noemen het ook wel eens mager) en door al het overgeven en niets kunnen eten werd het er niet beter van. Ik ben zo een beetje 15 kilo kwijt geraakt. Hup het ziekenhuis in, maar dat werd niet beter. Ik heb 2 weken in duitsland gezeten, daar schenen ze wel iets voor me te kunnen doen. Nou het heeft wel ietsje uitgemaakt, maar niet genoeg. In duitsland heeft een arts ons het advies gegeven om eens heel goed te overwegen of ik de zwangerschap wil uitdragen, omdat ik het wel eens niet zou kunnen gaan overleven op deze manier. Ik weet dat de misselijkheid na 12 weken minder moet worden, maar mijn HcG is nog steeds heel hoog en ben nog steeds misselijk. Ik heb alle middeltjes al geprobeerd, maar het werkt niet.

Wij zijn ons dus nu aan het beraden hoe nu verder. Ik heb verder niets meer in te leveren qua reserves.......we staan dus voor een hele moeijlijke keuze.

Ik begrijp dat sommige (of allemaal) hier heel vreemd tegenover kunnen staan, zeker als je al heel erg lang bezig bent om zwanger te worden. begrijp me niet verkeerd: ik wilde dit kindje heel erg graag, maar ik moet het ook overleven! De artsen zijn daar niet zo zeker van.

Dit is ook de reden dat ik lang niets heb laten horen, ik kon het gewoon niet. heb heel erg veel steun gehad van Molly (THANX).

Geniet allemaal,
    Kaat

Deel Deze Pagina