35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Bebek Çok sinirli! :(

2. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Hoi Suus, gezellig dat je er weer bent! Hoop dat je een paar heerlijke dagen hebt gehad!

Hellen, het grappige is dat ik die grote vliegtuigen juist vreselijk vind; ik schijt in mn broek bij met name het stijgen, haha! Maar hier in deze cesna TGM had ik geen angst! Alleen dus wel die maag in de knoop door dat gehobbel en die bochtjes, helaas :(
    Ik wil je ook nog even een hele goede nachtrust toewensen, zonder pijn! En om nog even terug te komen op dat 35+ mama topic, waarvan je schreef dat je daar ging kletsen over je wurmpje straks omdat je ons niet wilt 'kwetsen' : ik vind het superlief dat je daar over na denkt, maar ik vind het juist hartstikke leuk om alle verhalen over wurm te lezen hoor!

Iedereen een fijne nacht vol mooie dromen! Digi-knuf!

3. Noralin

Noralin Nieuw lid

26 aug 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter werd geboren toen ik 34 jaar oud was en mijn zoon toen ik 42 was. Voordeel is dat je bewust kiest om zwanger te worden, maar op die leeftijd is het toch zwaar vooral als je pms(postnatale depressie) hebt, omdat je toch je huishouden moet doen. Vooral als je niet de symptomen daarvan kent en geen hulp vraagt. Dan is het zwaar want je wil de kinderen ook aandacht geven. Wat ik wil zeggen is dat je kinderwens wel erg groot moet zijn op deze leeftijd voordat je eraan begint, want het vraagt wel erg veel van je.

4. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

@Noralin.....ik zie het verband niet zo tussen leeftijd en een postnatale depressie....ik heb er 1tje gehad toen ik 25 was en moest ook gewoon het huishouden doen en voor de kinderen zorgen.....misschien bedoel je iets anders,maar probeer het verband met onze leeftijd te vinden.

5. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    Halllllllo!
    Ja ,ik weet het ,het is veel te lang geleden dat ik nog van me liet horen.
    Ik wil heel graag,maar ik kom er gewoon niet toe.
    Ik moet nog zoveel in orde brengen,zit met de voorbereidingen van het doopfeest.
    Mijn huis krijg ik maar niet gekuist.
    Maar ....met lupe gaat alles prima hoor.
    alleen we hebben de afgelopen 2weken wat problemen gehad .
    Weten jullie nog dat ik de laatste week van mijn zwangerschap last had van een vaginale infectie?wel

daar heb ik nu serieuse gevolgen van gedragen!
    Mijn kleine lupe kreeg die infectie door mij(tijdens de geboorte)
    zij kreeg dus SPRUW!!! die zij op haar beurt weer doorgaf aan mij(op mijn borst)!!!
    ECHT WAAR MEIDEN,DAT WENS IK MIJN ERGSTE vijand niet
    ZO PIJNLIJK!
    Eer ik het doorhad,dat er iets aan de hand was,was het kwaad al geschiet.
    Ik heb gehuild van de pijn,daarboven op kreeg ik ook een melkblaartje(wist ik veel wat dat was)
    gelukkig is nu alles beter,en ik beloof heus weer actief terug te komen !
    maar eerst moet ik mijn ritme terug vinden.
    Ik heb niet terug gelezen(alleen de laatste 3 p)
    aan alle nieuwkes...WELKOM
    Aan de zwangere...sterkte,maar geniet toch maar van de laatste weken(ik mis die zo)
    Aan de steenbewoners...knuffel en ik hoop snel goed nieuws te lezen.
    Dus ik ben jullie echt niet vergeten,maar ik heb zelfs even geen tijd voor mezelf.....

6. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    foto!!!!!

7. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    nog een

8. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    Vind ik zo lief...altijd met haar vuistje tegen haar wang

9. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    En nu een laatste.

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hee Ollebolleke..wat fijn om van je te horen ..en te zien! Wat een poppeke is Lupe!

Tja..ik weet alleen van gehoord hebben hoe vervelend spruw is. Ik ben blij te lezen, dat jullie het ergste nu achter de rug hebben. Succes ook, met de voorbereidingen van het doopfeest!

11. Dop07

Dop07 Bekend lid

Goeiemorgen allemaal!!

Hey Olleke! Wat leuk dat je even langs komt en meteen flink spamt met die mooie dochter van je! Spruw is héél naar inderdaad, maar gelukkig ook goed te behandelen...

Suuske.. welkom back.. was een korte trip.. was dat ook de bedoeling?

Noralin.. ik weet niet wat je doel van deze bijdrag aan ons topic is? Ik zie het verband ook niet trouwens.. IS er ook niet eens volgens mij. Ik waardeer je bezorgdheid (sort of) maar zit eerlijk gezegd niet te wachten op dit soort 'losse' posts in 'ons' topic... (of ben ik nu de enige???)

Hier een kort nachtje ;) Tja Dopje was er weer eens vroeg bij... hij was om 6:15 al wakker. Lekker nog even knuffelen tussen paps en mams in, maar om half zeven was het echt wel klaar en was de dag volgens hem mooi begonnen :D ..
    Dus nu draait de broodbakmachiene, de wasmachien, staat de theepot onder de muts en zit er een broodje voor mij in het broodrooster.;)
    Ik heb alle tijd... wil om 9:00 uur eerst even bij de architekt van ons nieuwe (werk) pand langs.. en die zit hier zo goed als in de straat ;) Als ik dus om 8:55 de deur uit ga ben ik vroeg genoeg!

Ik wens iedereen een hele fijne dag!

12. Dop07

Dop07 Bekend lid

Oh ja... en ik heb hartstikke buikpijn gehad vannacht.. echt alsof ik VET ongesteld werd... maar vanmorgen.. NIKS...
    Ik 'wacht af'... (met moeite * haha *)

13. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Hoi meiden, ik kom van het weekend weer even bijkletsen. Ik ben namelijk zooooooooooooo moeeeeeeeeeeeee hahahaha Ik ga werken, dan koken en beetje huishouden en dan om 20.00 naar bedje toe en dan slaap ik ook echt tot de volgende ochtend 6.15 , en dan nog moe zijn:D.
    Hoort er bij en vind het fijn dat ik alle symptoompjes weer lekker heb.

Ik probeer wel een beetje bij te lezen tussendoor maar ga van het weekend weer even lekker kletsen.

Fijne dag vandaag iedereen!!!

14. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie
    #14434 ollebolleke, 27 aug 2009
    Laatst bewerkt: 27 aug 2009
    Nicolioo.
    Wat goed dat ik lees dat je terug zwanger bent!
    PROFICIAT meid!
    Ik was erbij(juli mama's)toen je ons het verdrietige nieuws melde van je kleine eline.
    Hoe is het nu met jou?

15. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Heeey Suus, je bent er weer!

En Ollebolleke!! Leuk je weer even te horen!
    Ja, het is druk he, even zoeken naar een ritme inderdaad maar hier gaat het al beter. Maar ik heb geen doopfeest voor te bereiden.
    Sophie gaat zo af en toe eens doorslapen gelukkig. Vannacht ook, heerlijk!! Maar het is nog niet elke nacht, het wisselt nog.

Postnatale depressie kan je inderdaad op elke leeftijd krijgen.
    En of het zwaarder is als je ouder bent...tja..
    Ik vond het met 1 kind erg meevallen, helemaal niet zwaar eigenlijk.
    Nu vind ik het af en toe wel zwaar, maar Sophie is ook nog heel klein.
    Bovendien heb ik het idee dat, als ik lees op het forum van de 'juli mama's' er heel wat jonge meiden zijn met maar 1 kindje, die het net zo zwaar of eigenlijk wel zwaarder vinden.
    Toen ik 24 was en m'n 2e zoon werd geboren was het ook best zwaar aan het begin geloof ik. (is al lang geleden)

16. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Goedemorgen dames,

Ik zat zo even dit topic door te lezen en al heb ik er eigenlijk niks te zoeken, ik wilde toch iedereen hier even succes wensen met zwanger worden en de zwangerschap.

Toen ik geboren werd was mijn moeder 43 en mijn vader 54 en ik weet dat mijn ouders en ik vaak te maken hebben gehad met vooroordelen omtrent het 'op latere leeftijd' kinderen krijgen. Dit vond ik altijd heel vervelend en volkomen onterecht want ik ben nooit ook maar iets tekort gekomen.

Hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik zo even binnen ben komen stormen maar wilde dit toch even zeggen...

Heel veel succes gewenst!

xx Reintje

17. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik sluit me hier volledig bij aan! Kan ook niks met zo'n losse out of the blue flodder!

Ik kom straks even reageren op iedereen!

18. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Leuke foto's van Zico en Ollebolleke.

Enne... depressies zijn nooit leuk natuurlijk, zeker niet als je eigenlijk blij zou "moeten" zijn. Op welke leeftijd dat is, maakt denk ik ook niet veel verschil.
    Maar ben nooit jong bevallen, de een zegt dat het zwaarder is nu. Maar ik heb het zowel tijdens de zwangerschap als erna goed getrokken.

Gelukkig zijn hier ook vooral mensen die er vooraf al goed over nagedacht hebben.

19. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    De losse flodder van Reintje lijkt denk ik ook wel een stukje makkelijker te verwerken voor iedereen hier ;)

20. Dop07

Dop07 Bekend lid

Yep.. maar dat is ook een anders soort 'losse flodder' .. :D

Ik ben trouwens ook een jonge èn een oudere moeder!
    Hoe zwaar een zwangerschap en een kleintje is, hangt alles af van je eigen instelling en leefomstandigheden. Ik had het toen ik jong was een STUK zwaarder dan nu (luie man, heel klein krakkemikkig behuisd, een 'onrustig' zelfs nog wel 'zoekend' leven) .. Ik heb en ervaar het nu allemaal een stuk makkelijker met lieve, meewerkende en meedenkende man en een wat 'verder gevorderd' leven. :D

Hier vlagen van misselijkheid en moemoemoe.. vannacht lag ik opeens een uur wakker.. zomaar! :( Ook een vaag ongestelde buikpijn... jajajaja.. we houden het spannend :D:D:D

Deel Deze Pagina