Ladouce sterkte met de wachtdagen ! Benthe jij ook veel sterkte met de hormoonjes meis. Lotus ben zelf ook best wel een kritische prikker hoor, zo heb ik samen met mijn dochter, besloten haar niet te laten prikken voor baarmoederhalskanker. Of het wijs is weet ik niet maar mijn gevoel erbij was absoluut niet goed Die griepprik tegen de mex griep voor zwangeren ga ik ook niet halen, er is mij te weinig bekend over bijwerkingen op het ongeboren kind.
Ladouce: Wat spannend! Ik duim mee hoor. Benthe: Die rottige hormonen ook....ik heb er zonder pillen al last van. Kan ja nagaan hoe jij je moet voelen. Ik heb een collega die ook aan de Clomid zat, en die vertelde hetzelfde als jij. Sterkte, en we gaan er van uit dat het voor het goede doel is! All: Ik heb nog steeds de P in. Kan me niet goed ontspannen. Ik heb gewoonweg geen zin in 2 weken "afwachten". Maar ja, er zit niets anders op. Vanavond op stap met 2 vriendinnen, dus dat is wel weer heel gezellig! Vriendlief heeft vanavond een feestje en slaapt niet thuis, dus heb ik het bed voor mij alleen vannacht.
Benthe: sterkte met die hormonsters. Je weet dat ze nodig zijn maar je bent ze liever kwijt dan rijk. Ik begrijp dat je gelukkig lieve collega's hebt. (Ik ook gelukkig) Spannend, zaterdag je fm. Bij mij is het maar bij 1 fm gebleven, toen waren ze al groot genoeg. Het blijft gewoon apart dat elk ziekenhuis een ander protocol heeft wat medicatie ed betreft. Ik moet zeggen dat bij mij de hormonen meegevallen zijn, ook het spuiten. Sinds gisteren gebruik ik dan nu wel die progesteron bolletjes en wat iedereen al zegt, die dingen zijn echt ranzig. Maar ok, het is nog te doen. Ik heb met name lichamelijk last zeg maar. Futloos haar, zere boobies, misselijk ed. (komt volgens mij van de Pregnyl.) Meis, heel veel sterkte de komende dagen en ik duim voor je voor zaterdag. Koffie en Lotuss: het is niet dat ik iets tegen een kritische blik heb op het vaccineren maar de mensen bij kritisch prikken bekijken het maar van één kant. Ze hebben per definitie al een hekel aan de farmaceutische industrie en ja, dat zijn toevallig wel de mensen die de vaccins ontwikkelen. Wat die mex. griepvaccinatie betreft, het is een vaccin wat al veel langer bestaat maar wat nu van de plank is gehaald en aangepast wordt aan het serotype van de mex. griep. Het is dus veilig te gebruiken. Hou er trouwens rekening mee dat van bijna geen enkel, met name nieuw, medicijn de bijwerkingen op lange termijn bekend zijn. De onderzoeksfase van medicijnen is namelijk een jaar of 7 en daarna komt het op de markt. Wat een medicijn dus doet als je het 10, 20 of 30 jaar gebruikt dat is ook niet bekend. Sorry voor mijn lange betoog maar het moest me even van het hart. (En ja, ik werk zelf in de farma)
Oh dat mag best hoor Ladouce, jouw mening geven en ik heb absoluut niets tegen de farma. Slik elke dag een aardige partij medicatie en ben erg blij dat ze bestaan. heeft mijn leven een stuk aangenamer gemaakt. Maar die griepprik heb ik besproken met de huisarts en zelfs die raadde hem me nu af, ja dan ga ik er niet voor
Hoi meiden, ik kom even uit mijn bacillenhoekje langs... Welkom terug Suusje, ik heb je gemist!! Enne, ik reken wel op een roze klapper nu he! Hellen, nee helaas, mijn pendeltje klopte niet... Maar als je het nog eens voor me zou willen proberen? Benthe, spannend meis, ik ga heel erg duimen voor zaterdag! Ik vind het heel naar voor je dat je zo last hebt van de hormonsters, maar laten we er maar van uitgaan dat ze je straks dubbel en dwars gaan belonen! Ladouce, bij jou is het ook allemaal spannend he meis! Ik leef echt zo met jullie mee! Koffie, bij ons in de familie komt aan de vrouwenkant beginnende baarmoederhlaskanker voor, al op jonge leeftijd. Ik wou dat er toen zo'n prik had bestaan, dan was ik hem gelijk gaan halen!! Al die uitstrijkjes zijn echt geen pretje voor een jonge meid! Ik kan je mening omtrent het niet geven van die prik dan ook niet delen, maar gelukkig hoeven we het ook niet altijd eens te zijn toch? Liesben, dat wordt nog wat lieverd, als je nu al zo in de stress hangt en je moet nog twee weken wachten! *denkt aan je* Hier gaat het niet zo goed; ik voel me echt zo belabberd. Ik hoest mijn longen mijn lijf uit en ik heb het zo vreselijk benauwd, dat is gewoon niet leuk meer! Ik heb al astmatische bronchitis en dat is nu geloof ik duuzend keer zo hevig aanwezig! Op mijn werk hebben ze me naar huis gestuurd omdat ik er echt niet uitzag en gewoon echt helemaal geen energie heb...logisch best wel, want als ademhalen je al zoveel energie kost, blijft er weinig meer over! Een collega merkte nog fijntjes op dat ik toch wel echt alle symptomen van de mexicaanse griep heb...ik heb geen thermometer in huis, dus kan geen koorts meten, maar volgens mij heb ik ook geen koorts! Voel me in ieder geval knap ellendig en zielig!
@Bebek...dikke knuffel.Lief dat je me gemist hebt @Nicole...fijn dat alles goed gaat met je kindje.Zullen wel spannende tijden voor je zijn. @Ladouce......spannend!!!Mijn duimen draaien op volle toeren. @Lotuss......knuf voor Sophie. @de rest...sorry,echt teveel om terug te lezen. Ik heb een hele leuke vakantie gehad...we hebben 2 dagen in de ardennen gestaan en zijn daarna een week op 2 ha grond zonder andere mensen op een camping in de Vogezen geweest...bergwandelingen gemaakt,fort gezien,stadjes bezocht,dierentuin geweest.Teveel gedaan om allemaal te vertellen.Mijn man 13 dagen lang ingemaakt met Yathzee Daarna zijn we op een camping in de buurt van Disney gaan staan en hebben we onze jaarkaarten laten verlengen en zijn vrijdagavond al eventjes in het park geweest.Zaterdag zijn we Parijs in geweest en zondag naar een heel gaaf katachtigenpark.Met witte leeuwen en tijgers en nog veeeeeeel meer.Maandag en dinsdag hebben we Disney gedaan.Dinsdagavond weer naar huis gereden ..snif..... De eerste 5 dagen ben ik heel ziek geweest van mijn menstruatie....op dag 5 verloor ik 2 grote bloedproppen en daarna was het over.Op innestelingsdag heb ik een boel helderrood verloren en ook nog een bloedprop (lijkt me slecht nieuws) en nu maar weer afwachten dus.Aan het klussen heeft het iig niet gelegen
Zo Suus, je bent al bijna weer aan vakantie toe met al die activiteiten! Fijn dat je zo genoten hebt in ieder geval! En wat betreft dat bloedverlies...ik weet echt niet wat dat betekent, sorry. Ik weet alleen dat de duivels bij mij ook flink aan het huishouden zijn deze maand! Lotuss, het spijt me, ik vergeet helemaal te reageren op het nieuws van Soppie! Wat zullen jullie geschrokken zijn zeg! Gaat het nu wel weer helemaal goed met haar? Was het nou een allergische reactie of weten jullie dat niet? Belize meis, hoe is het met jou? Is ook aftellen geblazen he, nog maar paar weekjes! Voel je je wel helemaal goed? Succes met de laatste loodjes!
Benthe, sterkte met de hormonsters. Bebek, beterschap! Ik ben vandaag onderweg naar Nieuwkuijk 2 ooievaars en een auto van moeders voor moeders tegengekomen. Het is dat ik een spiraaltje heb en we totaal niet bezig zijn met zwanger worden, anders had ik er bijna wat van gedacht. Maar ... die ooievaars heb ik doorgestuurd naar dit topic!!!
ja, het gaat wel bebek. ik heb eindelijk een hele goeie fysio gevonden en gister vr het eerst geweest. ik kon meteen n verschil voelen. ik heb toch een probleem in mijn onderrug, n soort bekkeinstabiliteit. maar we gaan nu ni meer dr aan werken. alleen voorbereiden op de bevalling. na de bevalling moet ik wel 3 maanden therapie krijgen om weer normaal en elegant te kunne lopen. ik moet ook weer snel afvallen na de bevalling.(ben 26kg aangekomen; dat is van maat 40 naar 48,pfff). mijn lichaam draagt dit gewicht gewoon niet.als t niet lukt dan krijg ik n dietiste. nu is het heel erg spannend natuurlijk. vandaag naar kapper gegaan. je voelt je wel stukken beter als je haar nou goed zit, toch?
Nou jij hebt het goed te pakken bebek! Beterschap meis.. Ze weten niet wat het is geweest nee. Heb verschillende artsen gesproken maar niemand kent het als bijwerking. Het wordt wel gemeldt bij het RIVM en de arts van het consultatiebureau gaat ook met hen overleggen of ze de volgende vaccinatie wel mag hebben. Heb voor mezelf al besloten het uit te stellen tot ze wat ouder is. Als het een allergische reactie is kan het de volgende keer wel heftiger zijn. Wat ik ook heel eng vind is dat ze in dat beentje ook haar HIB heeft gehad, tegen hersenvliesontsteking. Een vorm ervan dan. En omdat die puntbloedinkjes ook bij hersenvliesontsteking voorkomen vind ik dat wel raar. De kinderarts zegt dat dat eigenlijk niet zou kunnen maar ja, dat vaccinaties wel degelijk heftige bijwerkingen kunnen hebben wordt wel vaker ontkent. Zelfs hersenvliesontsteking schijnt wel eens voor te komen in een enkel geval als complicatie..zou als de dood zijn dat ze de volgende keer iets ergers krijgt ervan. Want normaal is het niet natuurlijk. Je moet natuurlijk een afweging maken, welke kans is groter, dat ze nu een kinderziekte zou krijgen (die al bijna niet meer voorkomen, kinkhoest misschien maar ook die kans is niet groot) of dat ze een reactie van de inenting krijgt. Die kans is natuurlijk veel groter al valt dat ook niet te voorspellen. Wat ik wel raar vond is dat de kinderarts helemaal heeft gewezen op de mogelijkheid dat de reactie op de prik de volgende keer wel eens veel heftiger zou kunnen zijn, als het om een allergische reactie gaat. Lekker makkelijk van gewoon prikken en komen als ze erg hoge koorts zou krijgen.. Zou hij dat ook bij zijn eigen kind doen vraag ik me dan af.. Van het consultatie bureau overigens niet hoor, die zijn wel wat voorzichtiger.
bebekje hoe gaat ie meis ? Een beetje opgeknapt ? suus lekker actief bezig geweest in je vakantie, heerlijk toch... Belize ik ken het die pijn, je wordt er gek van, heb gisteren ook flink gejankt voel me zo enorm beperkt in mijn doen en laten. maar meis we doen het voor een goed doel. ik ben dan eigenlijk niets bijgekomen (weeg net zoveel als met 8 weken zwangerschap) maar toch ook BI hoor. Dus het heeft niet alles te maken met gewichtstoename denk ik. Misschien draag jij de kleine ook wel echt op je buik zoals het bij mij het geval is ? Lotus brrrrrrrrr enge dingen allemaal.
Dombo, de deur staat wagenwijd open voor de ooievaars; stuur ze maar door! Belize, dat is nou een waarheid meid: als je haar maar goed zit, haha! Je hebt helemaal gelijk hoor, het is belangrijk om je goed te voelen! Fijn dat je eindelijk een goede fysio gevonden hebt, dan weet je tenminste zeker dat je straks ook in goede handen zult zijn! En die kilootjes loop je er zo weer af joh! Lotuss, vind het maar een eng verhaal allemaal! Toen ik geboren was in '73 had ik eigenlijk nog een pokkenprik moeten hebben, maar omdat die over een tijdje afgeschaft zou worden en het al nauwelijks meer voorkwam in Nederland, heeft mijn moeder er voor gekozen die prik niet meer te laten geven, door de bijwerkingen en door het lelijke litteken wat je eraan overhoudt! Snap je afweging dus wel! En ik zou er inderdaad achteraan blijven zitten dat ze uitzoeken wat het nou precies geweest is met die kleine! Hier nog steeds belabberd, hoewel het hoestje iets losser komt te zitten...Maar heb nu zo'n spierpijn rond mijn ribben van het hoesten, dat ieder kuchje en beweginkje pijn doet Maar goed, zal allemaal wel weer goed komen!
Over gewicht gesproken... Ik ging vanmorgen even op de weegschaal staan en schrok. Ik ben nooit echt een maatje 36 geweest. Maar ik was vorig jaar een kilo of 7 afgevallen, nou ....die zitten er wel weer aan. Bah. Ga meteen op dieet. Lotuss: Ik kan me je ongerustheid indenken. Eerst maar eens goed uitzoeken hoe of wat voordat je er klakkeloos die 2e prik in laat jassen. Bebek: beterschap! Verder de zwangere dames met BI of gelijke klachten: Sterkte! Gelukkig (?) kunnen jullie aftellen. Waar blijft die tijd? Enne...ooievaars? Waar?
Liesben, succes met afvallen. Bebek, vervelend dat je je nog zo belabberd voelt. Suzanne, weer terug van weggeweest en een leuke (klus)vakantie gehad. Heerlijk meid! Yelina heeft het lopen nu echt ontdekt. Niet meer zo nu en dan een pasje maar ze loopt nu echt al een paar meter helemaal los.
Hier iemand die eens blij is met een witte test! Had het vorige week al moeten worden maar het zet maar niet door..blijft maar bij soms wat bruinige afscheiding tot helemaal niets. Wel de klachten dus het ligt natuurlijk nog aan het ontzwangeren maar ik had nog wat testen liggen dus voor de zekerheid... Maar Wit! Nu hadden we ook wel uitgekeken rond m'n eisprong maar zo te zien loopt m'n cyclus nog niet helemaal zoals het hoort. Kan ik ook nog niet met de persona beginnen dus echt uitkijken.. Moet er toch nog niet aan denken hoor..pff! Hoop trouwens dat jullie testen maar wel roze mogen zijn binnenkort! Soms kleuren ze trouwens blauw..
Bebek heeft stress!!! Ik stond net buiten op mijn Lief te wachten met de hond en toen kwam Lief en stopte met de auto en toen sprintte de hond op de auto af met vrouwtje erachteraan. Wij in de auto gestapt en toen ik net thuis kwam en Lief een foto wilde laten zien die ik met mijn mobiel gemaakt heb van Dost, kom ik erachter dat mijn mobiel niet meer in mijn zak zit!!! Lief is gelijk naar de auto gegaan, maar daar lag ie niet.... Nu is ie naar het grasveld waar ik hem dan hoogstwaarschijnlijk verloren ben, maar ben zo bang dat iemand hem al gevonden heeft en ik hem dus kwijt ben...met al mijn foto's! :x Hij zijn tel meegenomen zodat ie kan bellen en hem misschien hoort... En anders blijf ik vanavond gewoon mijn nummer bellen in de hoop dat iemand hem opneemt, in de hoop dat er nog eerlijke vinders zijn... Mijn moeder zei altijd dat ik geboren ben voor het geluk, omdat dit soort dingen mij vaker gebeuren en ik altijd de mazzel heb mijn spullen terug te krijgen, maar ben zo bang dat dat geluk eens op is!! Het is gelukkig wel een prepaid, dus op=op, maar blijft K*T natuurlijk! En vreselijk stom!! Kan nu alleen maar wachten tot Lief terug komt, hopelijk met goed nieuws...Ik ken hem een beetje; hij gaat helemaal uit zijn plaat als blijkt dat ik die telefoon kwijt ben!!
My mommy was right again....!! Lief komt net thuis, heeft tel gevonden in het gras, vlak voordat er een buslading mensen aan kwam lopen! Pffft wat een geluk weer!!