35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    En het wordt jullie ook zoooo gegunt..

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Lieve allemaal, ik ben telkens te druk om online te komen en hier rustig bij te lezen.
    Maar ik ben wel erg benieuwd hoe het met jullie gaat. Heb ik bijzondere dingen gemist? (ik hoop heel veel roze!).

Van 't weekend kom ik weer langs en dan heb ik hopelijk meer tijd.

3. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Hebben jullie die reclame van Dolce & Gabanna parfums al gezien? OMG wat een schoonheid van een man zit er in die reclame zeg!! Zo'n heerlijke donker harige mannelijke man...(lekkere mannen zijn nooit blond, hoe zou dat komen...)
    Oef, misschien is het het ei-verhaal waar Lotuss het over had, maar ik reikhalzend uit naar de reclame :D
    Ik bedoel dat beschuitje links...*zwijmel zwijmel zucht*

4. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ja...geen twijfel aan Bebek..EISPRONG! :D

5. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    :) Ben ik ff blij dat Lief zo thuis komt... :D
    Dusss...ik ben weg hier! :p

6. Dop07

Dop07 Bekend lid

Whoehahaha!! Bebek, die reclame kwam net voorbij!!!.. jij zegt het.. ik dacht het.. Heb het niet hardop gemeld, want lief lag naast me op de bank en die heb ik nog nodig zo :D :D :D

(eieieieieiei :D )

7. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Goedemorgen allemaal.....de testen zeggen nog steeds vaag van wel,maar mijn lijf zegt nog steeds van niet.Morgen maar weer een testje er tegenaan gooien.Nu nog wat proberen te slapen....alhoewel de buren hebben verzonnen,dat je best op 8 uur in de ochtend tegels kan slijpen :x

8. Dop07

Dop07 Bekend lid

Goeiemorgen meiden.. suuske...sterkte met wachten...
    En wanneer gaan jullie eens verbouwen? Wordt tijd dat de buren eens last van jullie krijgen :D

Hier vandaag een jarige Lief en een bijzonder bezoekje...
    Vanmiddag vertrekt Lief naar texel omdat hij daar vanavond moet spelen.. morgen pas weer terug dus... Nou ja... klussen schijnt toch óm de dag het beste te zijn :D

Ik ga Dopje naar de psz brengen.. voor het laatst proberen.. hij wordt daar zó verdrietig als ik wegga.. en het is voor de leuk, dus ik wil het graag leuk hóuden.. hij begint nu thuis ook al ernstig verlatingsangst te krijgen.. nou.. dat lijkt me toch niet de bedoeling...

9. Suzanne68

@Dop.....nou,eind deze maand gaat de schutting erin hier en ik denk dat we heel vroeg dingen op maat moeten zagen ;)

Oei,als Dop het niet zo leuk vindt en het is voor de lol,dan kan ik me je twijfels erover goed voorstellen.Is hij nog steeds verdrietig als je weg bent of alleen bij het weggaan?Misschien is ie er idd gewoon nog niet aan toe.Wat een leuk ventje is het trouwens.Zag je foto's en dacht gelijk:zo 1 wil ik er ook!

10. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Ik hoop echt dat we veel rose gaan zien deze maand, gieg en suus wat maken jullie het spannend !

11. Liesben

Liesben Niet meer actief

*Gaat zondag waarschijnlijk testen*
    Ik heb zoveel klachtjes, maar mag niets voelen van mezelf. Ben zo bang weer teleurgesteld te worden, dat ik haast zeker weet dat dat dus ook wel zal gebeuren.. Maar aan de andere kant ook weer zo bang voor een positieve test.
    Ik vind zwanger willen worden echt een opgave deze tijd van de cyclus.

Dus ik wil minimaal 5 maal roze deze maand:
    Gieg en Suus natuurlijk, Bebek, Dop en ik zei de gek.
    Plus iedereen die ik nu even vergeet.

12. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Zielig he Dop....dat wennen op de PSZ. Ik ben zelf peuterjuf geweest dus ik heb heel wat kindjes laten wennen.
    Maar als het om je eigen kind gaat.....zooooo zielig!
    Rosalie gaat in januari dan is ze 2 jaar en 4 maanden en hopelijk zijn we dan al verhuist. Maar ik zie er nu al tegenop, ook al is ze helemaal gek van kindjes, zonder mama kan toch een ander verhaal zijn. :(:(:(

13. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Hoevaak gaat Dop naar de psz en is hij daarnaast ook nog ergens anders (creche oid) door de week?
    Als jij weggaat is hij verdrietig, maar blijft hij dat ook als je weg bent of is het dan goed?
    Ik zou hem namelijk niet te snel van de psz weghouden, want de kans is groot dat je hetzelfde weer krijgt als hij naar school moet.
    Mijn oudste heeft ook heel erg last van verlatingsangst gehad, maar wij hebben het toen wel doorgezet. Het was altijd enorm huilen als ik haar naar de psz bracht, maar uiteindelijk heeft ze het wel geaccepteerd en is ze er overheen gekomen doordat we het door hebben gezet.
    Zeker als er een brusje komt, is het beter om nu door te zetten dan straks als je zwanger bent of als er een brusje is.

14. Dop07

Dop07 Bekend lid

*snik* meiden.. ik heb een half uurtje geleden een intens verdrietig jongetje achtergelaten bij de peuterjuf.... *snik*
    Maarrr... net gebeld en hij had het een kwartiertje moeilijk gehad, maar was nu lekker aan het spelen...
    Weet je.. ik wéét wel dat hij 'moet' wennen hoor.. maar ik vind het zo sielugh.. en sinds hij op de peuterzaal zit, heeft hij thuis ook moeite als één van ons weggaat...8)
    gieg.. nee .. hij is nooit ergens anders.. zelfs niet bij oppas... Oma heeft twee keer in twee jaar bij ons opgepast.. that's all... :) Wij zijn geloof ik niet zo goed in loslaten...:)(ik weet wij=watjes...8))

15. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    @ Dop: In dat geval zou ik het toch doorzetten hoor, ook zodat hij alvast kan wennen dat hij af en toe ergens anders naartoe moet.
    Mijn oudste had er toen ook veel moeite mee als ik weg ging om te werken destijds, maar uiteindelijk is het beter geweest dat we het hebben doorgezet.
    Dat het moeilijk is weet ik, knuff!

16. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Bij het ene kind duurt het inderdaad langer dan bij het andere om te wennen en door te krijgen dat mama echt weer terug komt. Meestal is het huilen over als mama weg is maar sommige blijven echt de hele ochtend/middag huilen aan het begin.
    Uiteindelijk wennen ze allemaal!
    M'n oudste had het aan begin ook moeilijk. Hij was ook gewoon boos dat we hem daar lieten. De laatse keer dat hij daar had gehuild hing hij de schouder van de juf, wees heel boos met z'n vinger naar papa en zei: "Je komt me halen he papa!"
    Vanaf toen was het over en begon hij het leuk te vinden. :D

Op de kleuterschool was hij weer zo boos. Hij keek toen veel Bassie en Adriaan en hij was zo boos op school dat hij ging 'schelden' :"Bal gehakt, frikadel!" :D Alleen had de juf nooit naar Bassie en Adriaan gekeken dus die dacht wat zegt hij nou?
    Hij heeft het daar nooit naar z'n zin gehad echt. Was ook de bedoeling dat hij naar het Montessori onderwijs ging maar er was nog geen plaats. Daar had hij het wel gelijk naar z'n zin!
    En m'n jongste zoon is helemaal niet naar de peuterspeelzaal geweest. Hij had veel meer kinderen in z'n omgeving. Juist bij hem gaf het helemaal geen problemen toen hij naar school ging. Hij was het al gewend van z'n broer en hij mocht elke week mee omdat ik hielp in de klas.
    Dus als ze al naar de PSZ zijn geweest weten ze wel dat mama terug komt inmiddels, maar het is geen garantie dat ze het niet weer moeilijk krijgen op de basisschool.

Tja, het is maar hoe je erover denkt. Net twee is eigenlijk best heel klein nog vind ik. Je kan ze nog weinig uitleggen. Op de vrije school bijv. waar m'n oudste zoon naartoe ging, moesten ze ook minstens twee jaar en drie maanden zijn.
    Ook al wennen ze uiteindelijk allemaal wel, bij de een duurt het wat langer dan bij de ander, kan me ook voorstellen dat je wacht tot ze ouder zijn tot ze dat proces door moeten. Ligt ook aan je kind zelf, en je leefsituatie. Sommige kleintjes gaan zich met twee jaar echt vervelen en hebben sterke behoefte om met andere kinderen om te gaan. Maar daar kan je natuurlijk ook op een andere manier aan voldoen eventueel.
    Vroeger speelden kinderen ook alleen nog buiten met elkaar op die leeftijd. Omgang met andere kinderen is heel goed maar soms vind ik het te ver gaan tegenwoordig. Het is bijna alsof je kind een achterstand oploopt als het bijv. niet naar een kinderdagverblijf gaat. Dat gaat me echt te ver. Moet je ze straks al net na de geboorte weg gaan brengen soms om geen achterstand op te lopen?
    M'n jongste zoon (die dus niet naar de PSZ is geweest) liep echt niet achter in z'n sociale vaardigheden en deed het prima op school. Sociaal, maar hij kon bijv. ook als kleuter al lezen, had hij zichzelf nog geleerd ook! In groep 3 zat hij op leesniveau groep 5. De oudste trouwens ook.

Rosalie gaat straks dus wel omdat het ook winter is, we nu niet veel kleine kinderen in de omgeving en familie hebben en ze kindjes zoooo leuk vindt. Ben benieuwd...

17. Suzanne68

@Liesben...oe,spannend...ook al voel je niks ;)

Mijn oudste ging vanaf dag 1 fluitend naar school,maar bij de jongste moest ik van haar hand 1 voor 1 de vingertjes los maken om weg te kunnen.Maar die is uiteindelijk ook gewend.Naar de peuterspeelzaal zijn ze niet geweest ,omdat er maar 1,5 jaar tussen zat en mijn schoonzus 2 kindjes van dezelfde leeftijd had,waar ze bijna dagelijks speelden.En omdat mama ook wat loslaatproblemen had ;) Maar goed,dat ze niet wist,wat ze nu weet.....

18. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Als je er zelf wel achter staat en hij doet het nu al zo goed zou ik ook doorzetten Dop! Ze wennen echt allemaal, heb het nog nooit meegemaakt dat het niet lukte in die jaren dat ik werkte.
    En als ze het niet naar hun zin bleven houden (niet dat ze dan beleven huilen hoor maar met tegenzin kwamen) had dat meestal een andere reden, thuissituatie of een ander kind, nare juf. (ik niet hoor! Ik was altijd heel lief! :D)

19. Dop07

Dop07 Bekend lid

Meiden.. dank voor de steun.. fijn om alle verschillende verhalen te lezen! *knufff*
    Het is gewoon lastig. Dop is hier alleen.. we wonen niet in een buurtje ofzo. Lief rijdt overdag per fiets wel alle speeltuinen af en dat vind Dop zálig.. als er dan andere kindjes zijn is hij in zijn element. Dat is ook de afweging die we gemaakt hebben om hem al zo vroeg naar de psz te brengen.... Na het fruit en drinken gaan ze naar buiten .. ik wéét dat hij súper geniet van het buitenspelen met andere kinderen... dussss..
    Nou ja.. we kijken wel.. als het met afscheid nemen zo'n drama blijft en niet beter wordt, proberen we het gewoon over een paar maanden nog eens.. maar tot nu toe geen telefoon.. en het is mooi weer.. dikke kans dat hij nu lekker buiten is en straks niet eens mee naar huis wil :D

20. Liesben

Liesben Niet meer actief

Dop, ik hoop over een jaar of twee ook verhalen te kunnen plaatsen over huilende peuters :)

Deel Deze Pagina