35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Wat hebben jullie lekker gekletst zeg, even bijlezen ...
    :):):):) eeeuuuuuhh beetje lang verhaal geworden solly:):):):)
    Suus , je houdt het spannend, je hebt er niets aan maar ik was in augustus er ook helemaal van overtuigd dat ik ongesteld zou worden, had alle krampen en klachten en was zelfs lekker aan de wijn gegaan:) , maar uit ongeduldigheid toen toch vroeg getest en ja hoor, zwanger...
    Liesben en giegel, voor jullie blijf ik ook duimen , echt zo spannend, ik realiseer me des te meer hoe ver ik eigenlijk al ben, bij mij is het al weer 3 stappen verder spannend zeg maar. Wat een ellende eigenlijk zwanger willen worden en dan zwanger zijn, poeh.

Dop, wat bijzonder dat je een halfzus erbij hebt (wist je van haar bestaan? , lijkt me zo apart dat je dezelfde moeder hebt, is voor mijn gevoel dan toch meer half zus dan dezelde vader al slaat dat natuurlijk biologisch nergens op.
    En mooie foto van dopje een paar pagina's terug, ik vind kleintjes met langer krullend haar om op te vreten, zal hier wel niets worden met 2 keer steil haar.

Bebek schreef;
    En mag ik iets heel slechts met jullie delen? Een vriendinnetje van mij heeft een ouder vriend (16jr ouder) en hij had er al een knoop in laten leggen omdat ie al 3 kids heeft en eigenlijk niet meer wilde. Nu is zij nogal overtuigend (;)) en heeft ze hem zover gekregen dat hij na 6 jaar de knoop eruit heeft laten halen en vanaf november gaan zij ook voor een beebje. En nu ben ik toch zo vreselijk bang dat zij straks eerder zwanger is dan ik :)
    Vooral omdat bij hem de kans juist kleiner zou moeten zijn enzo. Ik ben zo bang dat als het gebeurt dat ik helemaal niet blij voor ze kan zijn... Dat maakt mij eigenlijk wel heel slecht he?! Sorrie, zit mezelf gewoon echt ff in de weg geloof ik...

Ow wat is dit herkenbaar, ik heb het met een aantal mensen hier in mijn omgeving gehad, iedereen werd maar zwanger, zommige hebben al 2 kinderen in de tijd dat wij alleen maar kindjes verloren hebben en het niet wil lukken, Bebek, ik vind het geen vreemde gedachte en misschien moet je die delen met je vriendin als ze echt een goede vriendin is, ze zal het best begrijpen denk ik.
    Ik heb het bijvoorbeeld met mijn nieuwe buurvrouw van 33, ze heeft het al helemaal bedacht (kent de buurman nu ruim een half jaar), eerst trouwen en dan een hoop kinderen en daar heeft ze het ook echt heel vaak over, vind dat best lastig en was/ben zo bang dat zij straks met de tuin vol kinderen zit en ik hier alleen zonder kinderen.... Daar komt bij dat ze een aantal jaar geleden een abortus bij ruim 12 weken heeft ondergaan, ze heeft lang getwijfeld zj ze maar het kon toen echt niet:$ . Maar ja het is haar leven en haar lijf en ze is een lieve en leuke buuf.

Jeeee er is echt veel geachreven , kom er bijna niet doorheen.

Ik ben van mening dat het heel menselijk is om jaloerse niet zo aardige gedachte te hebben, zolang je je bewust bent van het feit dat ze niet zo leuk zijn voor een ander en je er niemand mee kwetst is er niets aan de hand wat mij betreft.
    Ik sbap bijvoorbeeld ook best dat er misschien meiden erg jaloers zijn op mij hier, dat ik me aanmeld bij deze lieve club meiden en dan na een maand al zwanger ben.... (ging welliswaar een flinke geschiedenis aan vooraf maar dat veranderd niets aan het feit dat ik nu al wel bijna 12 weken zwanger ben) Ik voel me er zelfs wel eens dubbel bij naar de meiden die zo graag willen.
    Dus Belize, ik hoop dat als je ergste boosheid over is je toch nog eens van een andere kant naar de situatie zou willen kijken en je misschien proberen te verplaatsen in de situtatie van de ander.

Hier alles vandaag best oke, wat slapjes maar voor het eerst lekker zwanger, duidelijk stekende banden , dus groeit goed daarbinnen. Een hond die nog steeds denkt dat ik niet zonder hem kan slapen (wat zich uit in gehuil 's nachts beneden) Mijn buikje begint zich een beetje zwanger te tonen, en dat komt weer omdat het vet eromheen verdwenen is door de misselijkheid.

Heelijk dagje gehad , zoontje van vriend is er en we hebben gemonopoly'd (of hoe je dat ook schrijft) lekker chips gegeten.

Het gaat wel heel slecht met mijn schoonvader, dat is vooral moeilijk voor mijn vriend aangezien ik amper contact met ze heb. Hij gaat straks weer even langs in het ziekenhuis. Hij heeft gisteren 2 keer 6 attacs achter elkaar gehad, echt niet te geloven, 82 jaar oud en hij leeft maar door...
    Beste vriend van hubby gaat ook nog eens emigreren naar Zwitserland zo rond december, kortom hij heeft het echt heel zwaar. Nog een goede reden dat deze zwangerschap echt goed moet gaan, we trekken het niet om 2 kindjes te begraven in 1 jaar tijd:( (dat is alleen een gedachte als we ons even echt niet lekker voelen hoor!)

groetjes Nicole

2. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik vind je een goede mama!! Lijkt me voor je kind een verademing dat ze zich vrij mag voelen te zijn wie ze is! En dat zal ze je alleen maar in dank afnemen! Het gaat er toch ook om of zij gelukkig is, en of dat nou met een man of een vrouw of met beide is, het belangrijkste is dat ze de ruimte heeft te mogen zijn wie ze is!

3. Dop07

Dop07 Bekend lid

Even snel!
    JEU.. IK BEN OOK EEN SLECHT MENS :D
    en ik ben er trots op dat ik me in goed gezelschap bevind!

Ik wil maar zeggen.. niets menselijks is ons vreemd.. als je dingen meemaakt zoals de meesten van ons hier.. ga je vanzelf wat ruimdenkender de wereld in kijken (bijv. over lesbische kinderen ;) ) en accepteer je van elkaar dat niemand perfect is!!!

En als iemand zich daarom hier niet welkom vind.. vind ik dat vooral sneu voor diegene zelf!
    Zo.. en nu ga ik naar mijn kinderen!! (jajajaja.. ze zijn er allemaal *juich*)
    Liefs!!

4. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

@Nicole....nou jij bent dus wel een van de weinigen,waarbij ik het niet in mijn hoofd zou halen om jaloers met jouw voorgeschiedenis.Ik heb heel veel respect voor hoe je nu weer in je nieuwe zwangerschap staat na alles wat je hebt mee gemaakt.Eigenlijk is het altijd stom om jaloers te zijn,maar ja...Suusje is ook maar een mens.

5. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Nicole, lijkt me inderdaad een zware tijd voor Nicoleman! Het klinkt inderdaad heel hard, maar als iemand zo oud is en zoveel te verduren krijgt, dan is het uiteindelijk maar beter als zo'n lijf het opgeeft....En dat bedoel ik echt niet slecht hoor! Kan me indenken dat je man zijn papa het liefst zolang mogelijk bij hem wil houden, maar je wilt iemand ook niet zien lijden. Ik denk dat je schoonvader misschien juist wel vasthoudt aan het leven om zijn kleinkind nog te mogen aanschouwen! Sterkte, vooral voor je mannetje!
    En verder gaat het vast allemaal goed komen met beebje!! @Nicolebeebje: goed vasthouden daarbinnen!!!

6. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik heb Nefje natuurlijk ook even op de hoogte gesteld van het tweede streepjesnieuws en ze stuurde me terug dat ze blij was met dit goede nieuws en dat ze heel hard hoopte dat ze zich allemaal goed vasthouden!! Met haar zelf gaat het iets minder; ze zit in de eerste dagen van haar ongi en ziet het even allemaal niet meer zitten, want haar schoonzusje is zwanger en Nef zou eigenlijk een maand verder zijn dan zij...Ze heeft het even moeilijk dus, dus ik heb haar een hele dikke knuffel van ons allemaal gestuurd!!

7. Suzanne68

Wat lief van haar,dat ze ondanks haar eigen situatie zo me ons mee leeft!Wel gauw terug komen hoor,mis je best wel!

8. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Meiden, ik reageer later. Heb net alles weer bijgelezen maar sta te koken.

9. Suzanne68

@Dop.....heel veel plezier met je kroost!!!

Ik ga nu maar ff eten maken denk ik.Manlief zal wel zo thuis komen...geen flauw idee hoe laat.Maar hij heeft Waylon gemixt voor That's Live op 3fm (ff opscheppen over mijn lief ;)) en hij had het net over,dat ie het zelf ging terug luisteren in de auto.En dat is nu.Op zijn rooster staat dat ie tot 7 uur werkt volgens mij,maar het zal wel eerder klaar geweest zijn ofzo_Of niet,dan heeft ie koud eten....hahaha.Dus wie zich verveelt kan naar de radio naar de prestaties van mijn man gaan luisteren.Hoop ik dat ie wel tevreden is zelf,anders wil ie vast niet dat jullie luisteren.:D

10. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Zo even het eea bijgelezen, niks menselijks is mij ook vreemd hoor. kan af en toe ook best wel gemene dingen denken.
    Wel wil ik even kwijt dat ik mezelf een bevoorrecht mens vind, toch maar op mijn 44e spontaan zwanger geworden. Al die maanden dat wij het probeerden en het niet lukte en anderen om mij met rose kwamen stak het ook, ik was blij voor hen natuurlijk maar ook oh zo jaloers, bij mij kwamen de waterlanders ook.
    Ik hoop ook echt dat alle meiden hier rose gaan testen het is jullie zo gegund !!

Belize ook ik hoop je gewoon hier terug te zien meis, misschien als je hebt nagedacht, je ergste boosheid over is. Je hoort er gewoon bij. We kunnen het niet in alles met elkaar eens zijn en dat geeft niets, we zijn unieke mensen met elk hun eigen gevoelens, gedachten en meningen. In elk geval hoop ik gewoon van je te blijven horen hoe het gaat.

11. Liesben

Liesben Niet meer actief

Mennn, wat een discussie...
    Wat zal ik er van zeggen?
    Ik denk dat iedere vrouw die graag kinderen wil in meer of mindere mate wel eens last heeft gehad van jaloezie. Ik heb het in ieder geval wel. Maar dat houdt niet in dat je het de ander niet gunt. Ik heb hier wel wat voorbeelden voorbij zien komen waar ik ook mijn vraagtekens bij zet, maar goed. Ieder mens is anders. En soms denk of zeg je dingen die je niet zo sterk bedoelt, maar dan is het kwaad al geschied. Soms denk je achteraf: oeps.....
    Wel jammer Belize, dat je hier niet meer wilt komen. Ik waardeerde je bijdrages hier altijd erg. Ik hoop dat je je bedenkt, en zo niet dan vind ik dat jammer.

Wat mezelf betreft...geen bloed.
    Ik geloof er zelf niet meer zo in, maar ik probeer af te wachten en positief te blijven. Ik zeg het zelf in mijn onderschrift: Think Pink!
    Toch?
    Morgen testen denk ik.

12. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Wat naar dat Nef niet zo lekker in haar vel zit nu, kan me er wel iets bij voorstellen.

Bebek en Suus, kreeg tranen in mijn ogen (ja huil extra snel nu) van jullie lieve reactie, ik realiseer me nu waarom,,, ik vergeet soms even hoe "erg" het eigenlijk ook weer was, de geboorte van Eline* . Wel realiseer ik me elke dag hoe goed ik het eigenlijk doe, sta van mezelf te kijken dat ik dus veel sterker ben dan ik eigenlijk dacht. (en daar word ik erg blij van)

Suus, wat leuk dat je man eigenlijk een beetje een "bekende" Nederlander op de radio is en kan me voorstellen dat je beretrots op hem bent. Ook hoop ik dat dit beebje zich goed vasthoud, zodat je hem kunt geven wat hij heeeeel graag wil, een beebje van jullie samen.

Dop, wat fijn dat al je kids er zijn, lekker genieten

En Bebek, wij hopen allemaal dat het niet lang meer duurt voor mijn schoonvader. Het is wel een vreemde situtie omdat het contact tussen mijn vriend en zijn vader eigenlijk tot een jaar of 3 terug erg slecht was. Mijn schoonvader is nou niet wat je noemt een leuke vader geweest, erg kil en zakelijkl. Zijn vrouw is niet de moeder van mijn vriend en dat is echt helemaal een heks, sorry dat ik het zo zeg maar is gewoon zo, hoe die mijn vriend als kind heeft behandeld, schandalig. Daarbij komt dat ze mij maar stom vinden, ik pas niet in hun keurslijf en er word daarom ook nooit naar mij gevraagd en als ik al meekwam kon er net een drankje vanaf maar geen gezellig babbeltje of iets.... Maar goed , mijn vriend heeft nog een halfbroer en die doet echt helemaal niets, laat alles aan zijn moeder en mijn vriend over wat zover betekent dan mijn vriend alles kan doen. Ze hebben hem ook gevraagd om iets te vertellen op de crematie, nou lekker dan namens die 2 zeker??? Tja een hoop gedoe dus en het is al verdrietig genoeg.

Ik wil er graag voor hem zijn maar ik ben zo'n hormonaal wrak echt te erg voor woorden. Net bijvoorbeeld, wil ik het eten klaar hebben zodat hij naar het ziekenhuis kan valt er een flesje bokbier kapot midden in de keuken, brandt het vlees aan omdat de knop blijft haken en ik kan alleen maar huilen. hahahahhahaa kan er nu om lachen maar jeeeee wat zou ik het nu even anders willen maar geloof me het lukt me niet, zo frustrerend, ik kan altijd alles (vind ik van mezelf hahha)

Koffie, je bent inderdaad een bevoorrecht mens, en mooi dat je dat ook zo voelt. Bijonder eigenlijk wel dat je inderdaad op je 44e zwanger bent en dat het naar omstandigheden eigenlijk allemaal heel goed gaat. Ik weet natuurlijk niet wat je er allemaal voor hebt moeten doen (dat was voor mijn tijd)

:):) Alweer zo'n zwetsverhaal. Nah jah gooi gewoon allees op de hormoontjes.

13. Suzanne68

Ff gauw tussendoor....ik heb weer een vaag testje erbij voor de verzameling ;)

14. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Worden ze al minder vaag??

15. Suzanne68

Met heel veel fantasie wel.Ik had wel 5 dagen voor NOD nog een spierwitte.Jaja,ik test te vaak ;) En er staan nu echt streepjes op,maar hele vage....ik kan er nog geen foto van maken...zo vaag nog....grrrrr,irritant!

16. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    zo, even meegelezen paar pagina's

spannend suuz!!!!

wie ging er morgen nou nog meer testen??

gaat gewoon een roze maand worden deze maand.. ik gun het iedereen.

over dat jaloers kunnen zijn... ik heb nooit problemen gehad met zwanger worden daar dus nooit enige jaloezie over hoeven hebben.. maar ken het gevoel wel doordat ik elke zwangerschap een wrak ben met zoveel overmatig braken van begin tot eind.. heb een schoonzus die laatst hier zat en nu 23 weken zwanger is of zo.. der sigaar staat te roken in de tuin en hard lachend roept... ja jammer he, ik heb nog steeds nergens last van.
    Alsof het een sport/competitie is dat zwanger zijn en alsof je er van alles aan kan veranderen om niet zo ziek te hoeven zijn. Op dat soort momenten kan ik der achter muur metselen van jaloezie :) en daar schaam ik me niet voor.
    Het is jammer dat mensne weg blijven omdat ze het niet eens zijn met bepaalde stellingen.. maar goed, zal wel gewoon even het moment zijn..

knuf voor alle ouwe van daagjes :)

17. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Ik kom me even melden, heb hier vorig jaar veel gezeten onder een andere naam, maar ivm meelezers heb ik die vandaag laten veranderen. Naam toen was m o l l y v g.
    Ik zie dat (bijna) alle rijpere vrouwen die hier toen postten hier vrijwel niet meer komen. Jammer.
    13 maanden na MK nr 3 heb ik maandag, puur omdat ik nog een test had liggen, een zwangerschapstest gedaan. Ik had het totaal niet verwacht, maar de test was positief, en wordt steeds donkerder.
    Het is nog heeeeeeeeeeel erg pril, en na 1 MA en 2 MK's was ik er eigenlijk klaar mee, maar kan ik ook deze week weer zo genieten van de veranderingen in mijn lichaam.
    Ik maak nog even geen afspraak bij de gyn, wil eerst zelf een paar weekjes genieten. Misschien mag dit kleintje wel blijven zitten en gezond uitgroeien...
    In de loop van de week ga ik proberen hier wat bij te lezen.

Fijne rest van het weekend verder!

18. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Heej meis, wat ontzettend leuk dat je weer even van je laat horen! En wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd!!
    Ik weet nog wel dat je een hele zware tijd hebt gehad ja, dus ben nu extra blij voor je!
    Lekker genieten en beebje: goed vasthouden aan mama!
    Enne, er zijn nog wel een aantal meiden van vroeger hoor! ;)

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Susanne, je maakt het wel spannend hoor! Hoop voor jou en Gieg (en natuurlijk ook voor de andere meiden) op een knallende test!
    Enne Suus, schaam je niet hoor, dat je al meerdere keren hebt getest. Toen ik net zwanger was van Yelina heb ik er ook een heleboel versleten hoor!

Dop, wat leuk, een hele halve zus erbij. Klikte het tussen jullie?

En wat betreft jaloezie, laten we zeggen, niks menselijks is ons vreemd. Ik denk dat iedereen wel eens iets naars over een ander denkt.

Weet je wat het is, natuurlijk gun je een ander haar zwangerschap, maar ja, zelf wil je ook zo graag en dan is het best moeilijk om van een ander te horen dat ze zwanger is.

Ben zelf ook wel eens jaloers geweest op anderen omdat zij wel zwanger bleven en ik niet.

Een vrij jonge vrouw die ik ken heeft een vrij uitgesproken mening over vrouwen die op 'latere leeftijd' (lees onze leeftijd) nog kinderen wilden. Als het fout ging in een zwangerschap van een minder jong dan was dat haar eigen schuld, dan had ze maar jonger aan kinderen moeten beginnen en niet eerst haar carrière voor moeten laten gaan. En zo heeft ze nog wel meer van dat soort vooroordelen. Dat vond ik zo kort door de bocht van dit meisje. Haar opmerking heeft me toen echt gekwetst.

Maakt het me slecht dat ik in haar geval bijna blij was dat zij ook een MK heeft doorgemaakt?

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hey justfortoday, daar ben je dan. Had je al gefeliciteerd, maar bij deze nog een keer. Gefeliciteerd en ik hoop en duim voor je dat deze kleine uk mag blijven zitten waar hij/zij zit.

Deel Deze Pagina