35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by prinses, May 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

@Bebek....ik kan me je frustraties zo goed voorstellen meis.Het is ook om moedeloos van te worden.Niet heel lang onder je steen blijven hoor.Ik wil je niet te lang missen....en Liesben ook niet...
    Hele dikke knuffel voor jullie allebei!

Ik ga zo es een gebakje eten ter ere van de verjaardag van mijn oudste,die ik voorlopig vast niet ga zien,maar mijn kind is jarig,dus ik eet gewoon een gebakje 8)

2. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Ik ben er weer en heb niet teruggelezen.
    Het ging goed bij de gyn, maar ik heb er een erg dubbel gevoel aan overgehouden.
    Het goede gevoel is dat we deze maand weer verder gaan met IUI en morgen ga ik dus weer Puregon spuiten.
    Het slechte nieuws is dat ik wel weer zwanger ben geweest en dat ze vermoedt dat ik een innestelingsprobleem heb.
    Ze weten nog te weinig over de innesteling om dat meteen op te lossen, maar het vermoeden is dat het bij mij leeftijdsgerelateerd is........
    Ik krijg nu nog wel twee IUI-pogingen, maar ben heeeeel bang dat ik niet meer zwanger ga worden.
    Dat ik uitgerekend in de afgelopen maanden zwanger ben geworden, komt volgens haar toch mede doordat ik veel met andere dingen bezig was (dochter).

Aan één kant is het heel goed dat ik dus toch gewoon zwanger kan worden maar des te moeilijker nu ik weet dat alle eerdere vage streepjes van de afgelopen jaren, dus zeer waarschijnlijk wel vroege miskramen zijn geweest.

Deze ronde hoop ik dat de Etos-pillen gaan helpen en ik zit eraan te denken om ook nog de vitamineB erbij te blijven slikken.
    Voor nu zie ik de komende twee maanden als mijn laatste kans op een derde :(

3. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

Sep 24, 2008
    7,353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Gefeliciteerd met je kind Suus! dochter toch? Ik weet zeker dat zij net zo aan jou denkt als jij aan haar (of hem als ik het fout heb...) en dat jullie elkaar vandaag missen!
    En het blijft je kind, dus zeker reden voor een gebakje!
    Enne, dank je wel voor je lieve knuf op hyves...:) hele dikke knuf terug!

JustforToday, ik weet wel dat ik er niks mee opschiet, maar soms voel je dat gewoon even zo...en ik als adhd'er kan nogal pieken en dalen hebben in mijn emoties en nu is het even een heel diep dal... Maar ik blijf wel kletsen hoor; kan beter mijn frustraties en verdrietjes delen (die helemaal niks voorstellen vergeleken met het leed van anderen, maar nu voor mij even grote kleine verdrietjes zijn!) dan dat ik in mijn eentje ga zitten schelden op de wereld...is ook zo raar als ik met de hond in het bos loop en alle eikeltjes verrot scheldt! :D

Giegel, ik kan me voorstellen dat het heel dubbel nieuws is ja! Maar als ze weten waar het aan ligt, kunnen ze er dan niet meteen iets aan doen?? Dat je medicatie krijgt zodat beebje zich goed vasthoudt?? Och lieverd, je krijgt emotioneel ook wel bergen nieuws te verwerken he! Maar ik ga gewoon heel hard duimen dat je met de Puregon en de Etospillen en een hele hoop megazwemmertjes heel snel zwanger bent en beebje zich met armpjes en beentjes vasthoudt! En het is hartstikke fijn nieuws dat je morgen weer mag beginnen!
    Mag ik nog even heel oneerbiedig vragen waarom je nog maar twee maanden hebt? Sorry als je dat al eens hebt verteld; ik ben het even kwijt!

Knuf!

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Giegel: Goed dat jullie weer mogen beginnen, maar tegelijkertijd inderdaad erg dubbel. Bah. Heeft de gyn ook nog iets gezegd over wat te doen aan een mogelijk innestelingsprobleem?
    Er zit niets anders op dan deze maand zwanger worden dan meis.
    ((DIGIKNUF))

Bebek: Niet alleen ADHD'ers hebben pieken en dalen hoor. ik ook. Maar ik ben een Tweeling, das net zo iets ;)

All: ik heb vanmiddag met mijn lief gesproken en we hebben besloten dat ik probeer een afspraak te krijgen bij de gyn.
    Oriënteren heet dat.
    We weten helemaal nog niet hoe ver we willen gaan, we hadden zo gehoopt dat deze stap nooit zou komen.
    Maar eerst maar eens wat onderzoekjes die makkelijk te doen zijn, en dan kijken hoe verder.
    Ik hoop dat het mij wat rust geeft.
    Lief verzekerde me wel dat ik echt niet bang hoeft te zijn dat ie bij me weggaat, want dat doet ie niet zegt ie. De lieverd.
    Dus ik ga volgende week maar eens een afspraak maken. Ik hoop dat het zonder tussenkomst van de huisarts kan, aangezien ik in april natuurlijk ook bij haar ben geweest voor de curettage. Weet iemand dat, kan ik dan zo bellen of heb ik toch een verwijzing van de HA nodig?
    Poeh, ik ben nu heel dubbel. Blij dat we de stap gaan nemen. Maar ook heel verdrietig dat het nodig blijkt te zijn.

BTW ik ben nog steeds niet ongesteld. En echt niet zwanger. Althans, niet volgens de KV testen.

5. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Liesben: ik begrijp zo wat je bedoelt. Als je mij 2 jaar terug had verteld dat ik nu midden in een ivf behandeling zou zitten dan had ik je voor gek verklaard. Wat ik wel merkte is dat alleen al de gesprekken met de gyn ed. me meer rust gaven. Ik werd begrepen en was niet gek. Het is ook heel verdrietig want ik vond en vind nog steeds dat mijn lichaam faalt. Datgene waarvoor je vrouw bent kun je niet en dat is babys krijgen op de natuurlijke normale manier. De ziekenhuis bezoekjes hebben mij in elk geval gesterkt al heb ik ook nog mijn dalen. Als het nu niet meer lukt dan weet ik voor mezelf in elk geval dat ik alles geprobeerd heb en dat voelt op dit moment ook heel fijn.
    Wat de verwijzing betreft, ik zou het gewoon proberen in het ziekenhuis, nee heb je, ja kun je krijgen. Succes!!

6. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Giegel, dubbel nieuws inderdaad. Gelukkig krijg je nog 1 IUI's, alleen dat nieuws van het innestelingsprobleem zal er best even inhakken.
    Ik denk dat je er inderdaad vanuit kunt gaan dat alle vaag positieve tests die je hebt gehad prille zwangerschappen zijn geweest die helaas in een VMK zijn geëindigd. Die tweede streep komt immers alleen als er HCG aanwezig is.

Ik heb na een paar MK's wat onderzoeken gehad, daar kwam verder niks uit, de gyn hield het op een combinatie van domme pech en m'n leeftijd. Daar heb je wat aan. Na de 5e VMK was voor mij de maat vol en ben ik begonnen met aspirine begonnen.
    Had toen veel gelezen over die Alive studie waar vrouwen met meerdere (V)MK's hetzij een placebo hetzij een bloedverdunnende aspirine kregen. Toeval of niet, ik ben toen wel zwanger gebleven, het resultaat van deze zwangerschap ligt nu te tukken in haar ledikantje.

De gyn wilde me die aspirine overigens niet voorschrijven, als ik aan deze proef mee wilde doen moest ik me maar in Utrecht hiervoor inschrijven. Maar ze verzekerde me wel dat aspirinegebruik absoluut geen kwaad kon voor de baby.
    Ik had niet de energie om steeds op en neer te crossen naar Utrecht en heb het dus op eigen initiatief zonder haar medeweten geslikt. Voor mijn gevoel had ik niks te verliezen. In mijn geval is het in ieder geval goed uitgepakt.

Hoe is het nu trouwens met je dochter? Heb je al een afspraak voor haar voor bij de kindercardioloog?

7. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Liesben, groot gelijk meid, dat je een afspraak bij de gyn gaat aanvragen. Bij ons moet je normaliter een afspraak via de HA regelen, tenzij je korter dan een half jaar geleden voor wat dan ook consulten hebt gehad bij de gyn. Op een paar dagen meer of minder keken ze niet echt.

Succes met alles en fijn dat je er zo'n goed gesprek over hebt gehad met je mannetje. Ik denk dat dat best wel wat rust zal geven.

8. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    @ Bebek: Ik heb al 6 IUI-pogingen gehad, waarvan twee zijn afgebroken.
    Normaal doen ze ook maar 6 pogingen, maar ik krijg er nu dus toch nog twee bij. En natuurlijk mocht je dat vragen!
    Groetjes en een knuff voor Nef!

@ Liesben: Er is te weinig over de innesteling bekend, om daarvoor een pasklaar antwoord en oplossing te hebben. Ik had inmiddels wel gelezen dat vitamine B en E de innestling bevorderen, maar dat is ook niet bewezen volgens de gyn (fert.arts). Dit ga ik nu dus zelf wel proberen, door extra vitamines te slikken.

Wat betreft de verwijzing en afspraak bij de gyn, hier heb je zeer waarschijnlijk een nieuwe verwijzing voor nodig van de huisarts. Dit heeft te maken met de vergoedingen (geld voor het ziekenhuis) en de verzekering.

@ Dombo: Slikte je dan 1 aspirine (paracetamol) per dag van 500mg?
    Waarom het zou werken snap ik niet, behalve dat het bloedverdunnend is, maar ik wil alles proberen!

M'n dochter krijgt eind van de maand weer een 24-uurs ECG en die wordt ter beoordeling doorgestuurd naar de kindercardioloog.
    Begin november krijgen we te horen wat het plan wordt.

9. Suzanne68

@Dombo...ik ben ook erg nieuwsgierig naar dat asprineverhaal.Heb er wel vaker over gehoord,dat het zou helpen.Hoeveel aspirine slik je dan?En wanneer....voor de zwangerschap,tijdens?

@Gieg,wat fijn,dat je nog 2 keer mag.Ga heel hard duimen,dat het allemaal goed komt voor je.

@Bebek....ik vind je probleempjes niet klein hoor.Hoop dat je je gauw weer wat beter voelt.

@de rest....sorry als ik je vergeet

Ik kan niet wachten tot ik misselijk word of zere borsten krijg ofzo...iets van een bewijs,dat ik echt zwanger ben.Alhoewel ik dat van dat misselijk vast terug neem als het zo is :D

10. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Giegel: bij ivf worden progesteron bolletjes voorgeschreven. Volgens mij moet dit ook helpen bij de innesteling. Weet het niet zeker maar misschien dat je dat zou kunnen vragen.

Wat die aspirine betreft, heb daar pas ook iets over gelezen maar begreep toen dat het met name om kinderaspirine gaat (dus geen paracetamol) omdat daar weer een apart ander stofje in zou zitten. Ik weet alleen niet meer waar ik het gelezen heb. Zal nog eens zoeken.

11. Suzanne68

Toevallig heb ik nml echte aspirine in huis....kun je in Frankrijk gewoon kopen in de apotheek.

12. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Zoek even op google: aspirine en innesteling en dan kom je heel wat ervaringen tegen. Met succes trouwens.

13. Suzanne68

Ja maar hoeveel moet je dan slikken en welke?Ik kan me voorstellen,dat wat in Frankrijk aspirine heet,hier misschien weer anders heet.Ik had er idd al eerder over gelezen.Dat mensen een sinaspril slikten per dag ofzo.

14. ladouce

ladouce Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,698
    0
    0
    Het gaat om de stofnaam de erin zit. In dit geval Acetylsalicylzuur. Tja, de dosering weet ik ook niet, misschien dat Dombo je dat kan vertellen.

15. Suzanne68

Oh,die kreeg ik vroeger tegen de migraine (hielp voor geen meter trouwens) Ascal heette dat.Maar ik lees nu net op een ander forum,dat het Kruidvat gewoon apsirine verkoopt.Hmmmm......ik durf niet zo goed zonder overleg met een arts iets te gaan slikken.

16. Suzanne68

Ik lees ook wel veel,dat aspirine de kans op een miskraam juist verhoogd......

17. Dop07

Dop07 Bekend lid

Hey meiden!
    Ik zou niet zomaar asperine gaan slikken op eigen initiatief. Het is niet hetzelfde als paracetamol.. het is vroeger veel gebruikt als pijnstiller (voor paracetamol 'bestond') maar wordt nu voornamelijk gebruikt als bloedverdunner....

De etos vitaminen heb ik ook liggen.. maar ik vergeet ze steeds .. toch maar weer eens gaan doen.. kan vast geen kwaad in mijn wachtbank periode ;)
    Verder wel bijgelezen.. maar moe, dus plat zo!

Lieve schatten.. ALLEMAAL een hele dikke knuffel.. ik vind dat ieder op zijn manier daar bèst recht op heeft!!!!!!!

Trust!

18. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Wat ik heb begrepen zijn er 2 soorten aspirine. De pijnstillende en de bloedverdunnende. Om die laatste gaat het. Ik had ze van Bayer (klein wit/groen doosje) waar per tablet 100 mg acetosal in zit.

Na de laatste MK ben ik vanaf m'n ei begonnen met het slikken van 1 aspirine per dag. En toen ik zwanger bleek ben ik aspirine blijven slikken tot ik ongeveer 14 weken zwanger was. Ben wel vanaf 9 weken op een halve per dag overgegaan omdat ik flinke bloedneuzen kreeg.

Nu wil ik zeker niet iedereen aspirine aanpraten, maar het was mij te toevallig dat ik nu wel zwanger mocht blijven van een kerngezonde baby. Op dit forum heb ik ook wel van anderen goede ervaringen gehoord. En aangezien m'n gyn me verzekerde dat het geen kwaad kon voor de baby ben ik het gaan proberen.

19. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    #15759 justfortoday, Oct 13, 2009
    Last edited: Oct 13, 2009
    Na mijn laatste MK in september 2008 gebeurde er hier, behalve normale cycli, en het gebruiken van ieder ei, niets qua innesteling.
    Laatst vond ik het nodig weer wat te gaan afvallen, en bestelde via een site een vitaminesupplement. Ik slik 1 capsule per dag, en promt heb ik een innesteling en ben ik zwanger. In de capsules zit aardig wat vit B (meerdere soorten) en zelfs foliumzuur (wist ik niet). Ik zou zeggen, slikken maar die vit B.

De aspirine heb ik ook een paar rondes geprobeerd, bij mij zonder resultaat.

20. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    @ Dombo: Dankjewel!
    Ik ga het morgen meteen even vragen bij de apotheek als ik de Puregon ophaal :)

@ Justfortoday: Ik heb al meer over vitamineB gelezen en ga dat ook slikken deze ronde(s) :)
    Dankjewel!

Share This Page