35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by prinses, May 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ellenk

Ellenk VIP lid

Succes Daantje!

2. PROOST!

Enne... die plaatjes haal ik gewoon van Google afbeeldingen... ;)

3. Ik ben vanmorgen voor het eerst een uurtje later gaan werken (heb gebruik gemaakt van het recht op extra pauze van 1/8 van de werktijd dat zwangere vrouwen hebben). Ik zat telkens de eerste twee uurtjes met hartkloppingen en benauwdheid achter mijn bureau, maar het duurde even voordat ik in de gaten kreeg dat het 'rennen en vliegen' 's morgens hier de oorzaak van was. De rest van de dag gaat het werken namelijk prima!

Ik breng nu Jasmijn nét voor 9.00 uur (de uiterste brengtijd...) naar het kdv en ga dan eerst terug naar huis om me op mijn gemak op te maken en te ontbijten. Ik moet zeggen dat ik me deze ochtend al meteen beter voel en ik hoop dat dat vrijdag ook zo is...

4. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    wij hebben onze nat feestdag vandaag en moeten niet werken. We gaan onze zoon z'n kamer verder inorde stellen.
    Hij heeft een grote manskamer gekregen......Hij wordt er in oktober eenpaar dagen na ik bevallen ben 13j

5. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    De computer heeft hier het hele weekend uit de stekkers gelegen, vanmorgen kon ik alles weer aansluiten.
    Er zijn vrijdag allemaal nieuwe meubels geleverd die we een tijd terug gekocht hebben. Hele woonkamer heeft op z'n kop gestaan en er moesten nog wat dingen aangepast worden, maar het staat nu prachtig! Ben nog bezig met tuttels + lampen en zo goed zetten. Zaterdag zijn we ook nog naar Amsterdam Arena gereden en hebben wat mooie accessoires + een prachtige staande lamp gekocht.
    En we hebben eindelijk wat dingen aan de muur gehangen en Chris heeft de vloer in de was gezet plus nog wat meer achterstallige klusjes. Na 8 jaar hier wonen wordt het wel wat! ;)

Ik ben dus nog lekker druk bezig en heb geen enkel teken dat de baby van plan is om snel te komen. Ik kan me vergissen natuurlijk, maar ik heb het idee dat ik over de 40 weken ga lopen.
    Ik denk dus ook niet dat ik Inez in ga halen :). Mijn kindje is wel al helemaal ingedaald en ik voel ook steekjes onderin (soms au!), maar verder merk ik nog helemaal niets.

Sorry jongens, ik heb wel alles bijgelezen maar heel vluchtig en is te veel om op alles te reageren. Wat korte reacties :
    Miss Daantje, heeeeeel veel succes!
    Inez, wat fijn dat alles nu zo goed als klaar is. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit rust geeft.
    Ellen, ik duim!
    Lola, ik hoop voor je dat dit andere ritme je wat helpt.

En last but zeker not least....... Lientje, van harte met je dochtertje!!
    Ik hoop dat alles goed gaat met jou en Danique. Mooie naam!

6. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Lientje, gefeliciteerd met jullie dochter Danique. Als ze net zo mooi is als haar naam en hoe haar beeschrijving klinkt, dan moet het een hele mooie meid zijn. Zijn jullie (of 1 van jullie) zelf ook lang en gezegend met donkere krullen?

Ellen,
    Ik vind ook dat je aan de beurt bent hoor! Je gevoelens zeggen vaak toch wel veel! I hope so! Hopelijk gaat de tijd voor jou ook lekker snel!

Veronika,
    Veel succes met het ontdekken van je cyclus.

Lola,
    Slim plan en goed van je dat je er aan denkt. Reageerde je werkgever OK? Foto's opzoeken is 1, maar hoe plaats je ze dan daarna in je berichtje?

Ik heb vanmorgen een shiatsu massage gehad, dat heb ik wel vaker gehad. Meestal voel ik me daarna lekker ontspannen. Nu ben ik me opeens toch MOE, ze zei ook heel veel spanningen te voelen in het baarmoedergebied. Niet gek, want ik vind het megaspannend, nog ong. 48 uur tot echo!

Ik voel me echt belabberd, dit weer maakt het er ook niet beter op natuurlijk. (Had ook een lekke band en een regenbui op mijn kop. Dat zal misschien ook wel meespelen met de mineurstemming).

Om 5 uur een hypotheek gesprek, dan zal ik toch weer in aktie oeten komen.

7. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    Lientje.. proficiat met de geboorte van dit kleine wondertje!

8. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    heuh,
    Dat is bijzonder. Zojuist stond mijn banner op 6,6 week zwanger, nu op 6,7 week zwangerschap. Zo lijkt het wel heel snel te gaan. Tja dat krijg je wanneer je niet hele dagen telt. Misschien toch maar een andere banner zoeken, maar ik vind het puzzeltje zo leuk!

9. veronika

veronika Niet meer actief

Hai Annna, ik snap wel dat het heel spannend is, maar het is toch lekkerder als je een beetje kunt ontspannen... Kun je iets fijns bedenken om te doen? (Weet niet of je moet werken, maar bijv lekker naar de film gaan of filmpje huren, in bad, leuk boek lezen of tijdschriften kopen: gewoon iets om jezelf even mee te verwennen?) Sterkte met wachten ieg.

@ Lola, ja ik hoorde van een vriendin van deze regels, zij zei dat maar weinig vrouwen ervan weten. Je mag meer pauze nemen en minder werken geloof ik. Ben ook wel benieuwd hoe je werkgever erop reageerde.

10. Mijn baas is op vakantie, dus die komt er pas over twee weken achter :D ! Maar ik heb hem vorige week wel een uitgebreide e-mail gestuurd met tekst en uitleg en gelukkig is mijn baas een heel schappelijke man...

Er zijn verschillende manieren om foto's (of andere plaatjes) in je berichtjes te plakken. Ik doe het zo:

Ik heb een online fotoalbum geopend (is gratis) op www.photobucket.com
    Onder iedere foto die je in dit album plaatst, staan 4 links.
    De onderste kopieer je (door er een keer op te klikken) en vervolgens kun je de link in je berichtje op het forum hier plakken.

Succes!

11. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Oh ja Lola,
    Photobucket ken ik wel. Zal ik dan misschien wel eens proberen.

Veronika,
    Ik dacht dat een massage krijgen wel erg aangenaam zou zijn. Was het ook hoor! Alleen daarna ben ik overvallen door vermoeidheid. Het is dan ook mijn eerste vakantiedag na een paar drukke laatste weken. In combinatie met zwangerschap, al met al, helemaal niet raar dat ik me niet zo fit voel. Maar behalve verplichte items zoals makelaars- en hypotheekgesprekken en medische afspraken staan er wel wat leuke dingen op het programma hoor!

12. veronika

veronika Niet meer actief

@ Annna, o gelukkig maar :) Jullie hebben dus net een nieuw huis? Ook al zo spannend! Ik kan me voorstellen dat je moe bent hoor. En een massage kan ook heel veel losmaken (meer dan alleen spieren haha), dat verschijnsel ken ik wel.

13. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

Apr 3, 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Oh my god, het houdt gewoon niet op met regenen hier! Lijkt wel herfst, gelukkig wordt het binnen een paar dagen beter! Eindelijk een beetje zomer hier!

Tis echt erg met mij vandaag, kan aan niks anders meer denken dan aan de spuit die er vanavond ingaat (alsof het fijn is...not), ik heb 'm zelfs al uit de verpakking gehaald terwijl hij er waarschijnlijk pas rond 21.00 of 22.00 uur ingaat. :oops:

Wanneer is Diaantje eigenlijk weer terug van Bali? Ik ben wel nieuwsgierig of ze daar nog de kans heeft gekregen om ...eehh...romantisch en intiem te zijn, zeg maar. :)

Liefs, Daantje

14. nin0

nin0 Actief lid

Oct 4, 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Anna: wat spannend bijna de echo. Op mijn werk krijgen we 1 x per twee weken een stoelmassage, maar ik vond het niets toen ik net zwanger was en verzon steeds een smoes, omdat ik het normaal gesproken wel lekker vind.

Natas: wat fijn je huisje op orde, ja zwangerschappen zijn ook goed voor het huis. Daarna kom je er namelijk niet meer echt aan toe. Het geeft in ieder geval rust en ontspanning.

Lola: goed dat je iets minder werkt. Heb ik ook gedaan vanaf 3 weken en het hielp me ook. Ik ben ook 6 weken van te voren gestopt met werken. Ga jij dit ook doen?

Daantje: heel veel succes met het spuiten. Ik duim voor een goed resultaat!

15. @Nin0: Ik wil proberen het vol te houden tot 4 weken van te voren, ik werk maar twee dagen per week (kantoorbaan ook nog...)

16. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Haha, die Natas, en ik maar denken dat je al was bevallen omdat je al even uit de lucht was. Maar fijn dat je huisje op orde is.

Lola, heel verstandig hoor, dat je gebruik maakt van die regeling. Komt alleen maar ten goede van jou en de kleine uk. En inderdaad, dat geren en gevlieg 's ochtends kan je flink opbreken.

Ik ben blij dat het snel op gaat houden met regenen, hier was het vandaag op pet, maar dat het nu meteen vrijdag al weer bijna 30 graden moet worden vind ik nou ook weer een beetje overdreven. Ik zie er nu echt al tegen op dat het zo warm gaat worden.

Vanochtend ben ik even voor een extra bloeddrukcontrole geweest. Meteen bloed mogen prikken, plasje inleveren en even aan het CTG gelegen. Bloeddruk is wat aan het stijgen, nu 130/90. Nog net binnen de perken, maar heb ook al aangegeven dat hij 's ochtends een stuk lager ligt dan 's avonds. Verder was het bloed goed en geen eiwitten in de urine.
    Ik moet nu even per dag bekijken hoe het gaat en aan de bel trekken wanneer ik het niet vertrouw. Woensdag heb ik m'n gewone controle bij de gyn. Ben benieuwd hoe het dan is. Dan moet ik er 's middags heen.

Volgens het CTG was er behalve een spartelend ukkie verder weinig aan de gang in m'n buik, kortom, alles nog helemaal rustig, nog totaal geen voorwerk. De VK die ik vandaag had ze dat ik woensdag maar moest vragen of ze wilden proberen om wat los te gaan wroeten. Maar eens zien of ze dat dan ook willen doen. Spannend hoor.

17. Vozzie

Vozzie Lid

Dec 13, 2007
    68
    0
    0
    Hello luitjes, effe wat laten weten. Met mij en het babietje gaat het super. Paar weken flinke stress gehad op het werk maar dat is nu voorbij.. heb daar geen zin en tijd voor. Dus nu surf ik weer wat op het forum, beetje bijlezen hier en daar..Zit nu lekker aan het noordzeestrand te genieten van mijn ventje, die is aan het surfen. Wou dat ik meekon op het water maar dat zit er voorlopig niet in. Hou me hier wat bezig in de strandtent met eten-drinken-mailtjes lezen-...lekker, warme chocolademelk in hartje zomer :) :) :)

18. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,395
    0
    0
    Heej allemaal,

Dank voor de felicitaties!

Ben nog in het zkh, maar zowel met Danique als mij gaat het prima.
    Woensdag of morgen naar huis, dan horen jullie meer details en zal ik een foto erop zetten als het lukt.

en Inez, vrijdag zat hier alles nog nagenoeg dicht maar zondagmorgen had ik zomaar 4 cm. je weet maar nooit hoe t loopt hoor!

Daantje: Succes meis!

Liefs,
    Lientje

19. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Oh Lientje, wat fijn dat alles goed gaat met jullie. En wat een supertoffe banner. Vandaag is Danique 1 dag oud! Dat is uniek om zo te zien. :)

Hopelijk mag je morgen al naar huis.

20. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Hey Lientje, fijn om even van je te horen en dat alles goed met jullie gaat. Als je morgen of overmorgen al weer naar huis mag is dat al wel lekker snel zeg. En dan kan het echte genieten beginnen.

Vozzie, wat leuk om ook van jou weer eens te horen. Vervelend zeg, allemaal toestanden op je werk. Dat is inderdaad nou net iets wat je sowieso liever niet hebt, maar al helemaal niet gedurende je zwangerschap. Gelukkig is het nu rustiger en gaat het met jou en de kleine uk goed. Houden zo meid.

En ja, warme chocomelk is niet iets wat je normaliter zou drinken zo in de zomer.

Share This Page