35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    LIENTJE: VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE< ONGETWIJFELD< MOOISTE DOCHTER VAN DE WERELD> FY NDAT ALLES GOED GAAT MET JULLIE>

DAANTJE: SUCCES MET PRIKKEN.

2. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    LOLA: ik weet niks van zulke regelingen. Kun je dat ergens nalezen?Niet dat ik er al aan toe ben(werk ook maar 19 uur), maar tzt.

3. veronika

veronika Niet meer actief

@ Lientje, gefeliciteerd! Idd een mooi plaatje zo, die banner, eigenlijk een fotootje van je scherm maken, of een printscreentje. (Maar ja, zo wil je alles rondom je dochtertje natuurlijk wel fotograferen :) )

4. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Lientje, gefeliciteerd met de geboorte van Danique! Danique, welkom!
    Natas en Inez doen nog niets..... Ik geloof dat ik al was bevallen als mijn eerste krumpje was blijven leven.
    mooie echo SanRob!

5. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    @ Mollyvg, zie ik het goed?
    Je hebt een zwangerschapsbanner.....

6. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Yep, made in the week from hell.:|
    Gek he, maar nog steeds heel welkom hoor ;)
    Heb vent gisteren direct het heeeeeeeeeeeeeeeel lichte streepje onder zijn neus geduwd, en die van vandaag, die iets donkerder was, ook.

Gelukkig zijn mijn gevoelens weer genormaliseerd, kijk ik braaf niet meer naar anderen. Ik heb duidelijk 2 eisprongen gevoeld. Zullen het de hormonenen zijn geweest die mijn gevoelens extra stuurden? Ik zou het niet weten.

7. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Gefeliciteerd Molly!!

Een eisprong is vaak wel goed voor extra erotische gevoelens, dus wie weet.

8. Ellenk

Ellenk VIP lid

Molly gefeliciteerd meis! ....:) :) :)

9. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Wow Molly,
    Wat maak je het jezelf weer spannend! Hopelijk vliegen de dagen tot NOD voorbij en blijft alles goed gaan.

En daarna begint de echte spanning kan ik uit ervaring weer zeggen. Ik ben nu vandaag al echt zenuwachtig voor morgen. Ik moet straks naar de internist in hetzelfde ziekenhuis, ik denk dat dat de spanning ook wel vergroot.
    En vanmorgen deden mijn borsten ook opeens niet meer zo pijn als gisteren... ik weet het ik zit me van alles in mijn hoofd te halen en doe grote moeite om me niet het hoofd op hol te brengen.

Ik heb zoveel echo's gehad inmiddels, maar nog nooit eentje die een vitale zwangerschap bevestigde. Daar zou ik zoveel voor over hebben, maar daar heb ik totaal geen invloed op. Da's best moeilijk.

We hebben 's ochtends eerst de afspraak voor de koop van ons nieuwe huis en nog een adviserend hypotheekgesprek. (ik weet nu al dat ik vrijwel niets van dat financiele geblaat ga volgen en alleen, maar mijn gedachten afdwalen.

Eigenlijk is een huis kopen op zich al spannend genoeg. Helemaal samen kopen, dat heb ik nog nooit eerder gedaan.

Vanmorgen eerst maar mijn achterband proberen te plakken, dan op naar de internist en maar lekker naar de markt voor lekker verwenfruit en verse bloemen en veel afleiding.

10. miepke

miepke Actief lid

6 jun 2008
    266
    0
    0
    Pffffffffffffff ik word gek van het wachten. Ik moet nog tot donderdag wachten met testen. :confused:
    Ik durf het nu nog niet te proberen. Ben bang dat iik de test verknal terwijl ik er bijna van overtuigd ben dat ik zwanger ben. Mijn (.)(.) staan al 2 weken op springen en ik ben al n paar dagen echt niet om te genieten. Heel moe, vaak plassen enz........ Maar ben zo bang om toch teleurgesteld te worden als de test negatief is. [-X
    Ik wil het veel te graag en ben bang dat ik van alles in mijn hoofd haal nu en me van alles inbeeld. :(

IK WORD GEK!

11. miepke

miepke Actief lid

6 jun 2008
    266
    0
    0
    even een vraagje voor de zwangeren op dit forum. Ik ben nu 37 en weet dat het boven je 35 moeilijker wordt om zwanger te raken. Van mijn vorige twee was ik in een keer zwanger maar ik ben nu benieuwd hoe lang jullie erover gedaan hebben om zwanger te worden na je 35e. :(:

12. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Miepke,
    Het neemt echt niet van het ene op het andere moment sterk af hoor! Ik denk dat je kansen op 35 jarige leeftijd veel zeggen voor jou nu op 37 jarige leeftijd. Ging het toen snel, dan zal het nu waarschijnlijk ook niet zo lang op zich laten wachten.
    Sommige vrouwen zijn voor hun 35e al verminderd vruchtbaar anderen veel later. Hou je vast aan je eigen goede ervaringen. Dat is het meest realistisch. En ik zou straks gewoon testen als je vriend/man erbij is. Nog een dag in de zenuwen zitten daar schiet je ook niet zoveel mee op. Je hebt zo'n positief gevoel!

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hahaha Inez, we hebben een hoop werk verricht maar nog geen bevallingswerk :D
    Ik hoop dat je bloeddruk onder de kritieke grens blijft!

Lieve Molly, gefeliciteerd!
    Oh, ik ga weer zó hard voor je duimen!

En Anna, ik zei het net al op het andere forum, ook voor jou duim ik hard! Ik kan me die stress en spanning voor een 1ste echo nog zo goed herinneren...... sterkte met het wachten meid.

Miepke, nu nog 1 dag wachten voor je, spannend.
    Ik ben op m'n 40ste twee keer snel zwanger geraakt : de 1ste keer in ronde twee, de 2de keer in ronde drie.

14. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Molly: gefeliciteerd;spannend weer!

@Miepke: ik ben nu zelf 38 en heb al twee grotere kinderen. Ben nu 25 weken zwanger van de 3e en was na 5 maanden zwanger!
    Succes ermee en hopelijk voor jou ook snel in het roze!

@Anna: HEEL VEEL SUCCES morgen met de echo en ik duim voor jullie op een mooi kloppend hartje!

15. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Ik duim me rot voor je, Anna!
    Ik rol zo ongeveer van de ene in de andere beginnende zwangerschap, miepke. Voel me momenteel een beetje een fokzeug ;)

16. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    MOLLY: gefeliciteerd! Spannend.Maar het molet gewoon goed blijven gaan nu. duim duim.

ANNNA: nog even, en dan kun je je drupje zien spartelen. JAAAA DAAR gaan we vanuit, dat het lekker ligt te spartelen met een dijk van een hartslag.

MIEPKE: In de 3e maand van er echt voor gaan ben ik zwanger geraakt(nooit eerder zwanger geweest)

17. Anja38

Anja38 Actief lid

11 feb 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    @ Molly

Gefeliciteerd met je zwangerschap

gr Anja

18. @Molly: Meid, wat een geweldig nieuws! Ik ga héél hard duimen dat dit kleine 'krumpje' negen maanden lang op zijn of haar plekje mag blijven zitten...

@Inez: O jé, bij jou wordt het ook echt spannend nu...

@Vozzie: Het is maar goed dat je zwanger (en dus wat zwaarder...) bent, want als ik de beelden van het Noordzeestrand gisteren tijdens het weerbericht moet geloven, waaide je daar bijna weg... :D

@Lientje: Fijn om even iets van je horen en dat het goed gaat met jullie!

@SanRob: Dit komt van de site van SZW...

Aanpassing werktijden bij zwangerschap
    Ook kunnen de werktijden en rusttijden worden aangepast. Op de volgende zaken hebt u recht maar overleg wel altijd met uw werkgever:

regelmatige werktijden en rusttijden
    extra pauzes (maximaal 1/8 van uw werktijd)
    een geschikte, afsluitbare ruimte om te rusten (met bed of rustbank)
    geen overwerk en nachtdiensten
    zwangerschapsonderzoek onder werktijd
    U hebt hier tot zes maanden na de bevalling recht op (met uitzondering van de onderzoeken).

Klik ook maar eens op deze link... http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_ ... nk_id=2105 , daar vind je nog veel meer regeltjes en rechten...

@Annna: Waarvoor moet je naar de internist (of ben ik nu té nieuwsgierig)? Heeft het met je zwangerschap te maken?

@Miepke: Niet gek worden, hoor! In het kort mijn verhaal:
    - In januari 2001 gestopt met de pil (net voor mijn 31e verjaardag) en in mei 2005 (!) voor het eerst zwanger. Helaas eindigde dit in een miskraam.
    - In april 2006 weer zwanger, op 23 december is Jasmijn geboren.
    - In januari 2008 zwanger in ronde 4

Bij mij geldt dus waarschijnlijk: 'Hoe ouder, hoe vruchtbaarder'... ;)

19. veronika

veronika Niet meer actief

@ Annna, heel spannend, ik hoop voor je morgen dat het je eerste FIJNE echo wordt, met mooie plaatjes van een klein pinda-tje met kloppend hartje [-o<

@ miepke, geen ervaring mee, 36 en nog niet zwanger geweest en nu 2e maand serieuze poging. Op zich veel hoopgevende geluiden hierboven! Ook voor mij leuk om te horen.

@ molly, wat een wondertje zeg, gefeliciteerd! Ben je er zelf wel blij mee? Ik bedoel, gezien je roerige tijden. Het kan best een beetje dubbel voor je zijn, bedacht ik.

Andere dames, succes met wachten (op babies of testen). Ik heb geen ei meer gevonden, maar ga er maar vanuit dat ie al geweest is ondertussen (ik test nog wel door) Ben ook aan het temperaturen geslagen, en denk een stijging te zien, dus wijst ook op voorbij ei. Verder is het bijna vakantie, gelukkig, nog ruim een weekje werken!

20. Ellenk

Ellenk VIP lid

molly ik ben echt heel blij voor je
    Ik moet zeggen dat ik op de foto's in je album geen streep kan zien maar vaak is het niet zo duidelijk op de foto's!

Heel misschien gooi ik er vanavond ook wel een stiekum testje tegenaan. Maar ik weet het nog niet...

Deel Deze Pagina