35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dop07

Dop07 Bekend lid

Ja Des.. opzouten nou!! Werk aan de winkel :D :D

Bebekje.. trust!!! (neem je rust nu het nog kan :D )

2. Dop07

Dop07 Bekend lid

:)Ow ja.. Suus.. ik heb helemaal geen vriendenboekje...:)

.. en ze stond al niet op mijn hyves :D

Ben ik ff mooi snel klaar?! :D:D

3. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Grinnnn....:D

Ik moet eigenlijk mijn bed in.Manlief moet werken tot half 2 op hitradio 2.En dat ga ik echt nooit halen om dan nog wakker te zijn.

4. Suzanne68

Nou lekker dan....iedereen al weg hier.....snif.
    Hoe zou het met Hellen en Roosje zijn?

5. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Ik ben er nog. Moest ver.or.. weer 4 pagina's bijlezen.:D:D:D
    Maar ik ga ook zo naar bedje. Heb nog een poging gedaan om mannetje te verleiden voor een kluspartijtje maar helaas. (hij klust liever 's ochtends) Volle maan gaat voorbij aan mij.

Suus, ga je helaas alleen laten met je glaasje port. ;)

Welterusten.

6. Suzanne68

Suus nu jaloers...een man die ' s ochtends wil klussen .....mijne wil dat nooit...die heeft een mega-ochtendhumeur :D......niet dat ik klustekort heb hoor....ja nu,omdat het nog niet mag(klaag,klaag ;))
    Nou klusze morgenochtend dan maar...hihi (2 glaasjes port op dus ;))

7. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ja..het blijft voor veel mensen heel moeilijk om te reageren op een miskraam of vroeggeboorte. Ik vond het ook heel moeilijk wat te zeggen en hoe te handelen toen m'n 12 jarige neefje, kind van m'n oudste zus, vorig jaar plotseling overleed. Heb het haar gewoon gevraagd, wat wil je dat ik doe? Doe ik het wel goed? Wil je juist alleen zijn of wil je dat ik er juist veel ben? Dat is zo moeilijk...je hebt geen idee wat iemand nodig heeft op zo'n moment en het kan ook nog eens wisselen van dag tot dag. Dus hadden we afgesproken dat ik gewoon bel en als ze er geen zin in had en alleen wilde zijn moest ze dat gewoon maar tegen me zeggen.
    Lijkt me ook zo vreselijk om dan met mensen om je heen te zitten terwijl je eigenlijk liever onder je steen zit.
    En verder er maar gewoon over praten, veel over hem praten ook. Het in elk geval niet verzwijgen en maar net doen alsof hij nooit bestaan heeft. Want dat hoor je ook veel, dat mensen dat doen.
    Had zelf wel het gevoel dat ik ernstig tekort schoot in elk geval.
    Heel veel twijfels over wat te doen en hoe te handelen.
    Ik was zelf ook nog eens pas zwanger en het zo'n impact op me, dat ik ook bang was voor de gevolgen van de stress voor m'n kindje. Maar mag je wel aan je eigen kindje denken als je zus er net een verloren heeft? Mag je wel proberen er bewust niet aan te denken terwijl je zus zo'n verdriet heeft? Je kan niet anders doen dat proberen je eigen kind te beschermen natuurlijk, dat is je natuur. Gelukkig kan het 'en en' en is niet alles 'of of'.
    Het is 4 dec. een jaar geleden en ik vraag me af of m'n zus er ooit wel overheen komt.

8. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Heftig hoor Lotus, je neefje op zo'n jonge leeftijd overleden en ook nog zo plotseling. Doet je op dat moment weer even beseffen hoe vreselijk kwetsbaar het leven is.
    Moet fijn voor je zus zijn geweest dat je aangaf er gewoon voor haar te willen zijn op haar manier, meer kun je niet doen.
    En wat je zegt, het kan per persoon en dag heel erg verschillen wat iemand wil en nodig heeft.
    Ik ben bijvoorbeeld echt eerst een aantal weken alleen onder mijn steen weggedoken voor ik de rest van de wereld weer een beetje onder ogen kon komen.
    En het is niet te begrijpen voor iemand die het niet heeft meegemaakt en dat moet je ook niet willen.

Ik ben momenteel erg veel met Eline* bezig, precies met deze termijn kregen we de klap te verwerken bij een pretecho..... voor mij is toen mijn leven echt voorgoed veranderd. Gelukkig lijkt het nu allemaal goed te gaan maar met zeggen dat ik wel flink de zenuwen heb. Ik twijfel erover om deze week een extra echo aan te vragen om een deel onzekerheid en deja vu weg te nemen al is het nog maar een week geleden dat we de vorige echo hadden waarop alles echt goed was....

Lieve meiden, ik moet vandaag onverwachts werken (onbetaald op mijn vrije dag, tja onderwijs he) we hebben studiedag. En heb tussendoor 3 hondjes om voor te zorgen dus druk druk druk.

groetjes Nicole

9. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Kan ik heel goed begrijpen Nicole, juist in deze termijn..
    Moet gewoon best heel angstig zijn voor je, en ik denk dat er ook weer dingen opnieuw geraakt worden bij je, door deze zwangerschap. Verdriet verwerk je nu eenmaal niet in een paar maanden, daar doe je soms je hele leven over.
    Sterkte, en doe wat je gevoel je ingeeft denk ik, als het je wat meer rust zou geven, een extra echo, waarom niet dan?

10. Dop07

Dop07 Bekend lid

Nicole.. werkze... bálen.. het is mooi weer om met drie hondjes buiten te lopen ;)
    En ik zou ook gewoon een extra echo aan vragen hoor!

Het verlies van een kind....afschuwelijk... ik had het er gister nog met mijn liefste dinnetje over.. mijn nieuwe zus is ook een kindje verloren.. (15 maand oud)... ik kan me bijna niet voorstellen dat je daar overheen komt...en toch leeft ze verder, mijn zus...en Lotuss' zus.. en Nicole.. en al die andere mensen die een kind verloren zijn... onvoorstelbaar heftig vind ik dat.
    Mijn middelste is héél ziek geweest. Zo ziek, dat hij echt bijna dood was.. tumor, ok.. veel complicaties.. IC .. echt kantjeboord... ik had er ALLES inclusief mijn eigen leven voor over als hij maar beter werd.. en dat werd hij gelukkig.. ik weet niet wat er gebeurd was als hij het niet gehaald zou hebben.. ik vraag me af of ik, net als Lotuss haar zus, daar óóit overheen zou zijn gekomen....

Jee.. zware kost op de vroege morgen...
    Ik ga mijn laarzen aantrekken en uitwaaien bij Mees!

11. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Volle maan heeft ook hier verder niks gedaan :D
    Wel slecht geslapen, veel menstruatiekrampjes.
    Vanmorgen flink aan de diarhee geweest (sorry meiden) nu worden de krampen wat feller en komen ook vanuit mijn rug.
    Nog geen regelmaat te vinden.
    We horen het vanmiddag verder wel, eerst om 13.00 naar het lab voor een toxic, om half 2 voor CTG en 14.00 naar de gyn.

Wat een lief veulentje en een leuke zus zeg !

Enne voor wat het waard is, ik vond het ook een superstomme opmerking....... Die van derek vond ik idd veel fijner (daargelaten of er warheid in zit)

Tja mijn moeder draaide door toen mijn broer overleed, ze is eigenlijk daarna nooit meer "the old mum" geweest.

Enne voor meiden die hebben geklust under the good old moon, hoop dat het zin heeft gehad. We gaan er in elk geval voor duimen.

12. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Jee Dop... wat een angst zal je gehad hebben...vreselijk..
    Weet nog hoe ik me voelde toen Sophie zo raar deed na die prik en dat ze mogelijk hersenvliesontsteking had kunnen ontwikkelen.
    Dat gevoel alleen al...en nu was er nog weinig aan de hand zelfs.
    M'n zus zegt dat ze soms wel kan gillen van verdriet, maar ze laat het maar niet zo merken..
    Wat ze ook heeft, en dat weet ik omdat ik dat ook met m'n jongens had, dat ze droomt...en in die droom is het net alsof hij gewoon nog leeft. Je kan hem zien, aanraken ruiken...
    Nou...als je dan wakker wordt...dat verdriet...zoooo erg...
    Al leefden die van mij nog, als ik dan wakker werd, dat deed zo'n pijn!
    Kan je nagaan hoe het voor haar is.
    Er is ook nog eens een extra leegte gekomen omdat hij heel aanwezig was. Hij had ADHD en praatte heel erg veel.
    Dat was zo raar als je daar in huis kwam, die stilte ineens..

13. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Koffieleutje, zit echt wel te werken hoor! Diarree...je lichaam maakt zich alvast leeg. Bekend verschijnsel ook.
    Nou..laat het dan maar doorzetten he!

14. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Mogguh meiden.

Wat een zware kost op de maandagochtend maar zo zie je maar weer dat er een hoop verdriet gaat achter deuren. Dat van dat "ze niet vergeten" heb ik ook sterk ervaren. Een kennisje van ons kreeg een tweeling waarvan het jongetje na een paar uur overleed. Wat een drama zeg. Vreugde om het gezonde meisje en rouw vanwege het gestorven mannetje. Je wilt dan overigens niet weten wat voor stompzinnige opmerkingen zij over zich heen kreeg. Zo in de trant van "gelukkig (heb je dat woord weerd) heb je er nog eentje" en dat soort idiote dingen.
    Maar goed, wij hebben altijd gesproken over hun kinderen. Als we een kerstkaartje stuurden zetten we daar altijd een sterretje bij en dat soort dingen. Ik vraag me ook inderdaad af of een moeder ooit over het verdriet heenkomt. Dat kennisje nu, na 10 jaar, nog steeds niet.

15. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    Gisteravond inderdaad netjes geklust dus hopelijk heef de volle maan een handje meegeholpen :D

Hoe zou het bij Liesben zijn gegaan?

Koffieleutje wat een spannende dag meis. Er zal veel aan je gedacht worden. En Lotuss je telefoon om je nek hangen hoor ;)

Deze dame gaat vandaag een enorme berg wasgoed wegwerken, bleehhhhh. Zal regelmatig even langskomen om te checken of er nieuws van Koffie is.

Fijne dag allemaal!

16. ollebolleke

ollebolleke Bekend lid

23 apr 2008
    549
    0
    0
    Belgie

Ik ook hoor!!!!!!(wil ook die kettingbrief van iemand krijgen!!!)

zus Welkom

Pauline Welkom

Ik zag iets van baby van de maand en heb dan ook maar kleine
    LUPE er bij gezet
    Nu, vind ik ze zelf wel niet terug bij de baby's:(:(:(
    Misschien staat het er niet direct op?
    Als er nog zijn die willen stemmen,moet wel tof zijn om eens wat te winnen.....

17. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Ik hoor net dat het aankomende avond om 22.00 pas volle maan is dusse dames, nog een keer aan de klus ;)

18. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Dan doe je pas volgende maand mee Ollebolleke, als je nu hebt ingestuurd.
    Zal je een pb sturen dan!

19. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Verstuurd!

20. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Volgens de site die ik gebruik is de eerstvolgende vollemaan over 6 uur en 25 minuten. Ga je bevallen met vollemaan Koffieleutje? :D

Deel Deze Pagina