Ik geloof niet dat een moeder ooit echt over het verdriet heenkomt. Toen ik 3 was is m'n moeder 9 weken te vroeg bevallen van m'n oudste broertje. Hij is na een paar dagen overleden. In die tijd werd dat nog helemaal weggestopt. Zij heeft het kind nooit te zien gekregen, alleen m'n vader is bij de begrafenis geweest geloof ik. Hij ligt in een gezamenlijk grafje met een ander kindje. Er werd thuis nooit over gesproken, we zijn ook nooit bij het grafje geweest. Ik heb wel eens geïnformeerd of het grafje er nog was en het schijnt er nog steeds te zijn. Ik wist zelfs niet eens of m'n andere broertje van zijn bestaan afwist. Dat wist hij wel. M'n moeder is hier nooit echt overheengekomen. Mede hierdoor was ze erg verbitterd en depressief.
Boehoehoe, mijn ei is waarschijnlijk al foetsie En bovendien heb ik geen zin meer om te klusen hihihihi. Na een paar dagen ben ik het altijd wel weer ff zat, erg he? Maar goed, zal straks nog even een ovu-testje doen en als die positief is ... gaat Desmo weer aan de klus vanavond
Ja zie je... ik moet zeggen dat ik wel bewondering voor m'n zus heb. Ze gaat toch door met haar leven en doet ook nog wel leuke dingen. Denk dat ze ook veel steun heeft aan de manier waarop ze in het leven staat. Voor haar is hij er nog, alleen in een andere vorm. Schrale troost...dat wel.. Maar ja..na een jaar..dan ben je volgens mij niet eens begonnen met het een plaatsje te kunnen geven. Wat is nou een jaar? Denk dat de december maand een moeilijke maand zal worden voor haar. En ze heeft nog een dochtertje van anderhalf dus in de toekomst zal ze toch ook sinterklaas moeten vieren. Dat zal wel heel dubbel zijn.
Ik merk zelf dat ik altijd de dagen voor m'n eisprong het meeste zin heb Desmo. Misschien heb je hem toch wel gehad dan?
Dombo, de rillingen lopen over mijn rug als ik dit lees. Het is zo erg om je kindje (broertje,zusje)te verliezen ,maar er dan nog niet kunnen over praten... Lotuss, Bedankt voor de snelle reactie. Naam is idd heel speciaal en mooi Hier ook een liefhebber namen van een bep land.... Zag gisteren in toversluis een vrouw met eezelfde DISIQUAL jas(lotuss) Was prachtig!! toevallig was jij daar toch niet he Lotuss?
Haha nee...daar was ik niet hoor! Maar ze zijn zeker mooi he, die jassen. Ben er ook heel blij mee! 8)
Namen uit een bepaald land...ja, vind ik ook heel mooi! M'n man is half Iraans, nederlandse moeder en Iraanse verwekker, zeg maar. Want hij is door z'n nederlandse stiefvader opgevoed verder. En z'n moeder natuurlijk. Dus dat Iraanse zit alleen in z'n uiterlijk verder. (je ziet niet eens dat hij half is,hij lijkt eerder heel. m'n oudste dochtertje lijkt eerder half en bij Sophie zie je er zelfs niets van.) Maar hij wil dus niets van Arabische namen weten, jammer.. Vroeger heeft hij zijn Arabische naam als niet zo leuk ervaren, voelde zich een buitenbeentje. Tja..toen was hij ook nog een uitzondering.Tegenwoordig natuurlijk helemaal niet meer. Maar goed, vind de namen van onze zo meisjes ook mooi!
Oh die namen, daar kan ik zo mee bezig zijn. Zwanger of niet, ik blijf zoeken naar de juiste naam voor ons kindje. Nou is een paar weken geleden de vrouw van een collega van lief bevallen en ... onze naam Ik baalde er echt van (en eigenlijk nog) maar toen ik het tegen lief zei keek hij me zo stom aan. Hij dacht dat we een hele andere naam hadden!!
Desmo, als je al een naam uit hebt gezocht en een ander geeft deze naam aan z'n kindje dan is dat inderdaad best balen. Wel grappig. Laatst sprak ik iemand die een vriendin heeft met ook 2 meisjes. De oudste heet: Alyssa en de jongste .... net niet Yelina. De ouders zaten te lang twijfelen tussen Sarah en Yelina. Eerst leek de weegschaal uit te slaan naar Yelina, maar nadat de kleine geboren was werd ze toch Sarah genoemd. De naam Alyssa had ik al jaren in m'n hoofd en toen ik gedurende m'n eerste zwangerschap hoorde dat het een meisje was hadden we dus al meteen een naam. Gedurende deze zwangerschap kwam ik ook de naam Yelina tegen en voor mij was daarmee al meteen de naam gevonden voor een eventueel toekomstig zusje. Dop, heftig zeg, van je zoontje. Erg dat hij zo heel erg ziek is geweest, maar fijn dat jullie hem toch nog bij je mogen hebben. Het lijkt me niet iets wat je ooit nog zult vergeten. En wat verdrietig voor je zus dat ze een kindje is verloren. Lotuss, voor jou en je zus is dat ook heel heftig geweest vorig jaar. Jij net zwanger en zij haar zoontje verloren. En inderdaad, een jaar is niks, dat vliegt voorbij. Mensen vinden dat je je verdriet dan al weer vergeten moet zijn, maar hoe kun je je kind nu vergeten en daar niet meer verdrietig om zijn.
Tja die namen, je geeft ze een naam en daar moeten ze het toch maar mee doen...... Ik vind het best een hele verantwoording.
Koffleleutje, dat is ook een hele verantwoording. Ik ken er genoeg die totaal niet blij zijn met hun naam. Maar je moet het er maar wel mee doen. Succes vandaag in het ziekenhuis, hoop dat je niet ingeleid hoeft te worden. Het klinkt in ieder geval wel of er al flink wat voorwerk wordt gedaan in je lijf.
@Lotuss......ik had al eens zoiets begrepen via je Hyves van je neefje.Wat vreselijk voor je zus.Ik heb er geen woorden voor. @Nicole......ik kan me zo goed voorstellen,dat je nu in alle hevigheid het overlijden van Eline op je af krijgt.Knuf! @Dop....jeetje....wat zal jij bang geweest zijn in die tijd.En wat vreselijk ook voor je nieuwe zus. @Desmo........wat een stomme opmerkingen weer dan he....gelukkig heb je er nog 1tje over.....en wat lief van jou,van dat sterretje op de kaartjes. En Dombo een broertje wat ergens ligt .Wat een naar idee moet dat zijn.Weet je wel waar het grafje is zelf?Heb je geen behoefte om er te gaan kijken? Een vriendin van mij heeft een kindje verloren met 6 dagen.Die begravenis was echt hartverscheurend.Zo'n klein kistje wat weggedragen wordt..... Ik vind het inmens knap,dat mensen na zo'n verdriet gewoon weer verder leven. Ik zie de mijne ook wel niet,maar ik weet,dat ze wel weer terug komen....en dan komen ze gewoon nooit meer terug.......... Over namen gesproken.Mijn oudste heeft een Arabische naam en de jongste een Ierse.En hebben we voor een meisje een Franse en voor een jongen gewoon een een boerenhollandse. @Desmo.....de pijn is nog steeds weg
Oh meiden wat een "zware kost" op de maandagochtend. Ik kan er gelukkig niet over meepraten maar wil iedereen wel sterkte wensen. Ik vond m'n ma al erg dus laat staan als het om een kindje gaat wat je al in je armen gehad hebt en groot gebracht hebt. Jippie, mag toch nog aan de klus vandaag. Volgens mij gaat mijn ei vandaag komen. Alleen zijn m'n ovutesten op dus ik laat het maar zo maar heb manlief gisteren wel over kunnen halen om toch vanavond nog een keer te klussen, ondanks zijn "tegenzin". Demso, jij ook nog veel klus plezier. Ik begrijp van veel meiden hier dat het zelfs goed is om nog een keer na je ei te klussen. Koffie, je maakt het wel erg spannend. Succes vanmiddag.
Die van mij komen ook wel weer terug,maar bedoelde die kindjes,die er niet meer zijn. Die van mij moeten gewoon even op zichzelf wonen over een paar jaar en dan zien ze wel hoe het echt zit.
Goeiemorgen meiden! Nu dit berichtje af is is het inmiddels middag Ik heb alle blz gelezen en wel 15x bedacht "oh daar moet ik reageren" maar.....ik weet het allemaal niet meer En het is maar goed dat ik vandaag vrij ben anders houd ik jullie helemaal niet meer bij Iig 2 meiden welkom (zegt de ook nog nieuweling) Koffie, ik hoop dat je niet ingeleid hoeft te worden en dat je kleine zich vanzelf aandient, misschien toch die volle maan? Ohja, ik wil ook wel een pbtje met die mooie naam van de prachtige dochter van Smoeltje (ben ook heeeellleeeemaaaaal niet nieuwsgierig) Over miskramen en gestorven kindjes, tja ik heb zelf 1 miskraam gehad en ben daar wel overheen. Toch bedenk ik me wel eens hoe het geweest zou zijn als hij/zij nog geleefd zou hebben. Dan had ik nu een zoon/dochter van 8 gehad. Dat speelt wel eens door mijn hoofd, zeker als mijn moeder dan verteld dat ze gedroomd heeft over een kleindochter van 8 die de oren van haar hoofd vroeg. Ook mijn lief zegt nog wel eens gekscherend dat ik ons eerste kind met het badwater heb weggegooid. (mk in bad gekregen) dit bedoeld hij absoluut niet vervelend en zo voelt het ook niet. Verder is een vriendin van mij haar zoontje op 2,5 jarige leeftijd verloren aan verdrinking. En ik heb het van dichtbij meegemaakt maar kan me nog geen voorstelling maken van het verdriet dat je dan hebt. Het is het ergste wat je kan overkomen denk ik. Verder heb ik aantal hele mooie paarden en paardjes langs zien komen. Ik ben zelf ook al mijn hele leven paardengek. Ik heb alleen al heel lang geen eigen paard meer. Helaas te weinig tijd. Maar die Tinkers die ik voorbij zag komen doen mijn hartje wel sneller kloppen!!! ehhmmm ff denken, ik ben absoluut geen voetbalfan, ik kom uit Brabant dus ben niet bekent in Amsterdam of Rotterdam. En als ik het hier niet zo gezellig zou vinden zou ik graag aan de kust willen wonen. Ons vorige huis was gelijkvloers (gedeelte van een boerderij) en nu wonen we in een "echt" huis met een ruime tuin waar ik heel blij mee ben. Dit weekend hebben lief en ik het extra gezellig gemaakt (lees met kaarsjes, massage olie en veel tijd voor elkaar) Ik heb genoten! Laatst zei lief, oh dat zal nog wel een jaar duren voordat je zwanger bent. Daar ben ik dit weekend ff op terug gekomen. Ik heb hem gevraagd of hij wilde dat het nog een jaar zou duren of dat hij dat dacht? Nee, zei hij, ik hoop dat het nu wel snel gebeurt! Dit vond ik zo lief, het is geen man die makkelijk zijn gevoelens uit dus daar is meestal enig sjorwerk voor nodig. En toen hij toch zo openhartig was heb ik hem gevraagd of hij een eerlijk antwoord wilde geven of hij liever een zoon of dochter zou willen(hij doet wel eens bravoure uitspraken). Het maakt mij niet uit zei hij, maar mijn gevoel zegt dat het toch een meid wordt, en de tweede ook, en als we het geluk mogen hebben dan wordt de 3e een zoon. Ik was ff in shock!! Hij die al 10 jaar roept geen kinderen te willen (ik ook trouwens) Stiekem denk ik ook dat als we zo gelukkig mogen zijn dat de eerste een meid wordt. Dat is een gevoel dat heel diep zit, hebben/ hadden jullie dat ook? Ik ben er nog niet over uit hoeveel kids ik zou willen. (dat wil zeggen als we ze mogen krijgen) Eerst maar eens zwanger zien te worden (en blijven). Hè net bedacht ik me nog iets.... ohja, ik heb geen hond wel 2 katten die altijd binnen zijn. Ik heb nl een hele mooie raskat die nogal diefstalgevoelig is. Dus blijven mijn twee schatten lekker binnen, ze zijn toch niets alnders gewend. Ik krijg net telefoon dat mijn dinnetje in het ziekenhuis is omdat ze heel veel bloed verloor. De echo geeft aan dat het kindje nog leeft(10 weken) maar de gyn moest er een bak onderhouden zoveel bloed kwam eruit Ze heeft niet veel hoop. De gyn zegt dat dit het begin kan zijn van een mk maar dat ze niet kan zien waar het bloed vandaan komt. De bm ziet er nl goed uit en het bloed zit in de bmhals? Ze krijgt vanmiddag meer onderzoeken. Oh ik hoop zo dat het kleintje zich goed vasthoud! Ben nu wel een beetje......sip.
Schrikken BB10...kan me voorstellen dat ze niet veel hoop heeft. Maar het kan ook gewoon goed blijven gaan. Vriendin van mij had dit ook, en haar dochter is inmiddels bijna een jaar. Dus duimen maar.... Zal je een pb sturen!