35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Heb er nu 1 ingezet van gisteravond, weer wat minder onduidelijk.

2. miepke

miepke Actief lid

6 jun 2008
    266
    0
    0
    bedankt allemaal voor je reacties. Ik ga er eigenlijk al n beetje vanuit dat ik nu weer snel zwanger ben omdat het bij de andere twee ook bij de 1e keer raak was.
    Maar het is nu ook nog anders omdat ik n andere partner heb. Hij heeft ook wel 2 kinderen maar zijn ex was niet zo snel zwanger. Nou weet ik ook dat het ook aan haar kan liggen dat het minder snel gaat maar het zaad van mijn partner kan natuurlijk na zijn 35e ook afnemen.
    Ik wacht gewoon maar (on)geduldig af. (errug heb we zijn pas net bezig :oops: )

3. miepke

miepke Actief lid

6 jun 2008
    266
    0
    0
    gefeliciteerd hoor. HIj is echt heel duidelijk.

Ik ga het denk ik toch ook maar even proberen zo meteen. Maar vind het wel eng zo 2 dagen voor mijn nod. :(

4. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Vond ik ook, maar ik had steeds het gevoel dat het raak was. Wat zowiezo opviel was dat mijn (.) (.) (en dan vooral de . ) erg gevoelig zijn, terwijl die normaal heel gevoelloos zijn.

5. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Uitslag vd nekplooimeting gekregen; 1 op 1200.
    gezien mijn leeftijd zei de vlk in het zkh vorige week 1 op 175 en vanmiddag ad telefoon zei diegen 1 op 227. Nou in iedergeval is de kans goed verlaagt.
    Zit nu toch nog te twijfelen of ik een VP zal laten doen. Alleen de kans opn miskraam houd me tegen. Iemand ervaing mee? Of iemand in de omgeving?

6. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Molly wat een goed nieuws. Heb een goed gevoel bij dit babietje. Is er nog nieuws van Kaat?

Lientje wat fijn al zo snel naar huis. Ben benieuwd naar de foto's. Ben blij dat ik niet meer alleen in de bevallingslijst sta en hoop op een hele lange babylijst.

Anna alvast succes voor morgen. 3 jaar geleden zat ik met beginnende weeen bij de hypotheekadviseur en alles ging ook langs me heen. Ik moet binnenkort maar eens in de papieren duiken om te zien hoe mijn hypotheek precies in elkaar zit. Ik duim voor een mooie goede echo morgen en een nieuw huis is ook leuk met een kleintje. Wanneer is het klaar?

Miepke: ik was heel snel zwanger op mijn veertigste. Volgens mij de 1e ronde al. Daarna duurde het steeds een aantal maanden. Helaas ook drie keer mis, maar onlangs met 44 jaar opnieuw mama geworden (zie banner).

7. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    De gyn vond mijn leeftijd mooi om nog een keer zwanger te worden en ik word over een maandje 35 :)
    Die grens zegt dus niet zoveel, al is dat gevoelsmatig wel zo :oops:

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Miepke, Ik was 36 toen we voor het eerst gingen voor een kindje. Na 20 jaar onafgebroken pilgebruik was ik al in de 2e ronde zwanger.

Toen we voor de tweede gingen was ik eigenlijk ook steeds snel zwanger, alleen eindigden 5 daarvan helaas ook weer vrij snel in een miskraam.

Mijn man en ik zijn dus schijnbaar een vrij vruchtbare combinatie samen, alleen heeft het even geduurd voor ik uiteindelijk wel weer zwanger bleef.

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    SanRob, geweldige uitslag meid. En of je alsnog al dan geen VP moet doen daar zullen de meningen over verdeeld zijn. Zelf gingen we liever voor 100% zekerheid uitsluitsel van bepaalde afwijkingen, daarom hebben we geen nekplooimeting en combitest gedaan maar alleen maar een VP.

Bij mij zijn beide VP's goed verlopen.

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Molly, wat zien ik ..... een streep. Wel vaag nog, maar ik zien em wel. Wow. Spannend hoor. Alvast een voorzichtige feli van deze kant. Nu over een paar daagjes nog 1 waarvan het 2e streepje ervan af knalt!

Van je eerste krumpje was je inderdaad net voor mij zwanger, dus die kleine zou er nu ongeveer moeten zijn geweest.

Ik ga nu gewoon keihard voor je duimen dat dit krumpje wel gewoon even een maandje of 8 mag blijven zitten meid.

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ellen ... oooooh, spannend. Ben zooo benieuwd. Ook voor jou wordt hier keihard geduimd hoor!

12. Ellenk

Ellenk VIP lid

Sanrob tja is moeilijk. Als je echt helemaal zeker wilt zijn....
    Ik ken alleeen maar het verhaal van een collega van mijn vriendin. Die hebben 3 keer een vp laten doen. Eerste 2x zw afgebroken ivm afwijkingen de 3x waren er geen afwijkingen maar kreeg ze een mk. Je zou bijna zeggen dat daarboven....

Maar eerlijk is eerlijk dat het is het enige verhaal dat ik ken van een mk na een vp. Verder ken ik alleen maar succes stories met geslaagde vp's en gezonde kindjes in mijn omgeving!

13. miepke

miepke Actief lid

6 jun 2008
    266
    0
    0
    heb dus getest en het is helaas bij 1 streepje gebleven.
    Dus ik heb OF te vroeg getest, OF ik ben gewoon niet zwanger.

Vraag ik me alleen af waar dan die gevoelige (.)(.) vandaan komen.
    Dat was bij mijn vorige twee zwangerschappen het eerste symptoom en ik moet ook wel zeggen dat ik bij de 1e ook 2 keer heb moeten testen omdat de 1e test echt zooooooooo wazig was dat je het eigenlijk niet kon zien. Maar na n paar dagen.......... n dikke vette streep. Ik wacht gewoon af tot eind van de week en dan test ik nog n keer als mijn :evil: uitblijft.

14. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    MIEPKE: spannend. kan nog altijd.

INEZ: had je redenen om te denken dat jullie kleintjes een afwijking zou kunnen hebben?Wij niet nl, het is inderdaad meer zekerheid hebben, ook op andere afwijkingen. Moeilijke beslissing hoor.Althans vind ik, als er geen kans op MK zou zijn, had ik zowieso gedaan.

15. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    hey hey,

wat een leuke verhalen en het gaat er hier snel aan toe zie ik,

@Miepke niet wanhopen de ouderdon kan soms geen rol spelen ik ben nu 41 word vogende maand 42 end was na 6 ronden zwanger na sterelisatie!
    Van mijn tweede kindje zijn eerste!
    Mijn dochter is dus al 16 jaar nu....

Een VP heb ik dus moeten doen en dit viel mee al was ik heel bang!
    geen na reactie of problemen...
    Nooit een MK gehad
    Ik duim ervoor dat je zwanger bent hoor!

@Molly wat een leuk mooi nieuws heb je ons te vertellen ben hier ontzettend blij voor jou, het werd toch wel wat tijd om positief nieuws voor jou he, geniet ervan hoor!

@Sanrob dit is goed nieuws he ,
    dat de nekplooi toch heel goed is,
    is allemaal spannend hoor die dingen te weten en erop te wachten allemaal..
    fijn voor je

@LOla alles nog oke meisje?
    het kort af he....

en de anderen mooi die mooie berichten van de geboortes hoor Lientje fijn dat je snel al thuis mag komen, geniet van jullie prachtig wondertje!

@ Kaat ikdenk nog steeds aan je hoor!

Hier wat meer rusten en aan toegeven,
    ook de baby beweegt meer en duidelijk,
    krachtiger...
    de kast heeft plaats gemaakt voor babyspulletjes ipv bureau spullen
    die opgeruimd zijn door ventje...

En volgende week eens gaan zien bij schoonzusje in de winkel voor doosjes voor suikerboontjes moeten dan besteld worden!
    en de kaartjes die gebruikt moeten worden voor de geboorteaankondiging schoonbroer is foto graaf en doet dit,
    wel op tijd bestellen dus!
    Men lacht dat ik op tijd en met een gerust hartje men eind van de zwangerschap wil halen maar het is met een gerusteling voor mezelf dan!

Fijne avond iedereen
    en wie ik vergeten heb sorry

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    SanRob, wij vonden mijn leeftijd reden genoeg en het feit dat mijn eigen gezondheid niet altijd is om over naar huis te schrijven. Daarom wilden we een kindje met bepaalde afwijkingen uitsluiten.

17. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    LOLA; dank je voor de info.

18. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    SanRob, Het is altijd een lastige keuze. Ik denk dat jullie samen goed duidelijk moeten hebben wanneer je wel en niet een zwangerschap zou willen afbreken. Als je zeker weet dat je dat toch niet zou doen, dan test je alleen voor je gemoedsrust. Die is natuurlijk wel wat waard, maar zeker geen miskraam. Sterkte met jullie beslissing, maar ook gefeliciteerd met de mooie uitslag!

Molly, Nou zie ik ook een licht tweede streepje. Ik hoop dat je genoeg uitgerust bent vd vorige ellende om weer de nieuwe spaningen aan te kunnen.

Lola,
    Ik moest voor mijn coeliaki (glutenintollerantie) naar de internist. De bloeduitslagen waren mooi. Het zou een oorzaak kunnen zijn voor miskramen, maar met zulke mooie uitslagen zou dat het niet moeten zijn. Ik hou me ook trouw aan mijn dieet, zeker omdat ik graag een kindje wil.
    Ik moet glutenvrij eten, dus geen tarwe en andere granen die gluten bevatten. Mag een heleboel niet, maar gelukkig ook nog veel lekkere dingen wel!

Miepke,
    Ik had eigenlijk de laatste maanden standaard pijnlijke borsten voor NOD. Dat kan ook komen door de stijging van progestoron ben ik achter gekomen. Maar al er nog een kansje is hopen we door hoor! Hopelijk gaat het met je nieuwe partner ook goed om kinderen te krijgen.

Ellen,
    wat een naar verhaal van die VP's. Zoveel verdriet verdient iemand toch niet! Jij verdient wel wat! Een test met 2 streepjes! Succes

Ik heb mijn zenuwen proberen te verstoppen in een ware koopjesjacht. Ik ben via de winkels teruggelopen vanaf het ziekenhuis. (km of 6) Ben nu moe maar voldaan en wat meer ontspannen.
    De vriendin van ons die vandaag haar echo had na de ICSI kreeg een mooi kloppend hartje te zien. Zij is even ver als ik.
    Dat geeft ook weer moed.

19. miepke

miepke Actief lid

6 jun 2008
    266
    0
    0
    Ach we gaan gewoon vrolijk verder. We zijn deze maand voor het eerst echt aan het klussen geweest en niet eens echt in de gaten gehouden wanneer mijn eisprong was. Ik wacht gewoon tot zaterdag af. Als er dan nog nix is, ga ik nog n keer testen.
    En als er wel iets is :evil: gaan we weer n spannende volgende maand tegemoet waarin we weer nieuwe kansen hebben.

20. Ellenk

Ellenk VIP lid

Anna:
    Ja verschrikkelijk he dat verhaal over die vp's het is gewoon niet te geloven ....

Thanks, ik hoop het ook

Deel Deze Pagina