35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dop07

Dop07 Bekend lid

Oeff.. die koffie.. die heeft het zwaar...

Ik ben het overigens zó NIET eens met iedereen die roept dat een ruggeprik maar 'gemeengoed' en de normaalste zaak van de wereld moet worden!!!
    Als het nódig is, kán het.. da's belangrijk.. maar standaard???
    Aantal complicaties bij een niet natuurlijke bevalling ligt vele malen hoger dan bij een bevalling zonder medische ingrepen...
    Daar komt nog bij, dat ik er van overtuigd ben dat pijn tijdens een bevalling wel degelijk een functie heeft..
    Wat is dat toch met al die (overwegend westerse) vrouwen die iets natuurlijks als een bevalling willen maken tot een medisch circus??!!!

Zó.. moest er even uit.. is een ergerpuntje van me!

*gaat weer aan het werk*

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    hoi meiden

krijg net post van het ziekenhuis 13nov om 13 .30 word ik opgenomen
    smidags weer naar huis en zondag avond weer terug
    als manlief straks thuis komt alle info maar even rustig door nemen
    pfffffffffff wat gaat het rap allemaal

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Da's al lekker snel Marnat!

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    klopt ik zit er ook even door heen ben moe ik ga morgen wel verder in huis ze komen toch pas s avonds
    straks nog wel boodschappen doen samen met manlief ik mocht het niet alleen doen daar is het te veel voor en te zwaar

5. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    dombo hoe bevalt je nieuwe look hihi

6. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Snap wel wat bedoelt Dop..het is fijn dat het kan als het echt niet meer te doen is en veel te lang duurt enzo.. snap die keuze wel dan.
    Maar voor mezelf zou ik er ook niet standaart voor kiezen. Ben 4 keer bevallen zonder pijnbestrijding eigenlijk. En ook nog heel eigenwijs thuis..krijg je ook commentaar over hoor!
    Maar ja..ik vind dat ieder maar moet doen waar ze zich het fijnst bij voelt. Wil zelf in elk geval wel de keuze hebben, dat geldt ook voor thuisbevallen. Hoor je ook steeds minder en het zou me niet verbazen dat je in de toekomst die keuze helemaal niet meer hebt ook, net als in het buitenland.

7. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Snel hoor Marnat! Spannend...niet leuk natuurlijk maar wel fijn dat je er niet zo lang tegenaan hoeft te hikken.

8. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    ja heel snel het lijkt de over toon wel

ben blij maar kan het nog niet bevatten en ik heb zo veel vragen

9. Desmo

Desmo Fanatiek lid

14 feb 2009
    2.925
    0
    0
    Utrecht
    #16989 Desmo, 5 nov 2009
    Laatst bewerkt: 5 nov 2009
    Interessante discussie. Persoonlijk zou ik absoluut in het ziekenhuis willen bevallen. Ik ben gewoon veel te bang voor complicaties. Maar ik ben dan ook een schijterd :D
    In Frankrijk ga je standaard 5 dagen het ziekenhuis in. Nou lijkt me dat wel lang, maar het lijkt me ook wel prettig om even rustig bij te komen van alles en ondertussen goed verzorgd te worden.
    Overigens ben ik van mening dat iedereen vooral moet doen waar je je goed bij voelt. Als dat thuisbevallen zonder pijnbestrijding is, prima toch ;)

Marnat wat gaat het snel meid. Maar des te eerder ben je er straks vanaf.

Nog geen babygeluk bij Koffieleutje??

10. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Nog niets gehoord..

11. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Hoi allemaal, even snel tussendor reageren en bijlezen. Heb het druk druk druk, moet zo weer naar school, oudergesprekken voor de groepen 7 en 8.

Ik zie weer een nieuw "gezicht" Miepke welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap.

Oei lees ook dat bij Benthe de IVF is afgebroken,.... sh*tzooi zeg. Heel vel sterkte en een knuffel.

Femke, welkom hier, En zoals Desmo al zei, ronde 3 dat is echt niets hier, het gaat hier bij niemand vanzelf zeg maar en bin zommige wil het gewoon helemaal niet lukken. Zwangeschap is hier dus zeg maar een heel bezig onderwerp met veel emoties eromheen....

Jowjow, gaat het een beetje met je kies, vond het wel een naar verhaal om te lezen. Ik heb hier mijn eigen tandartshorror verhalen maar die komen nog wel een keer:D Moet begin december weer voor een vreselijke behandeling.

Dombo, lijkt me inderdaad wel wennen van die oogpleisters voor je dochter. Ze zijn er wel in geweldige kleurren en afbeeldingen tegenwoordig 9zie er op school nog wel eens eentje voorbijkomen.
    Leuk dat je make-over geslaagd is, geweldig dat je zo bent afgevallen.

Marnat, spannend nu je een datum en tijd weet!

Ik las net een artikel uit de elsevier dat Ned de grootste babystarfte heeft van heel Europa (op Frankrijk en letland na...) En dat dat waarschinlijk te maken heeft met het te laat ingrijpen in de zwangerschap en het thuisbevallen en het te lang laten doorlopen van vrouwen die over tijd zijn. Elders 41 weken max hier gerust 42 weken.... Ik wil graag in het ziekenhuis, alles bij de hand en rust aan m'n hoofd..

Spannend voor koffie zeg.

Nou hier echt een helse nacht en dag achter de rug;

Gosterenavond bedacht onze pup... (van ruim 40 kilo en lomp) dat het nodig was ineens op de bank te springen en met zijn volle gewicht op 1 poot precies op mijn baarmoeder te gaan stampen. Ik verging van de pijn, meteen hele avond harde buiken. Dussss stress hier. vaochtend ziekenhiis gebeld maar ben geen spoed dus alleen een verpleegster van de kraamafdeling te spereken gekregen die begon over resusfactor en of ik dan niet een prik moest krijgen bij eventuele miskraam maar ze wist het niet zeker bij hoeveel weken, eigenlijk kon je me niet echt veel vertellen.
    Nou ik dus helemaal in tranen, miskraam????????? ik vloog tegen het plafond. Al huilend mijn oude verloskunde praktijk gebeld met het verhaal en die heeft me wel gerust kunnen stellen en adviseerde me toch contact op te nemen met de gyn.
    Nou dus op school gebeld en die vond het verstandig dat ik langs zou komen voor een echo.... dus weer in de stress.
    Maaaar kleine doet het nog goed, placentra zit nog goed vast en er werd even gezwaaid en dat is mooi vastgelegd op een foto..pfffffff wat een dag.
    En nu gaat alles gewoon normaal in mijn zwangerschap!!!!!!!!!!!!

Zo weer snel terug naar school en een uur tegen ouders aan praten.

doei doei.

Nicole

12. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Hallo meisjes, daar ben ik weer!! Beetje druk dagje gehad, dus kom even hoi zeggen en nu ga ik even teruglezen wat jullie weer allemaal hebben zitten neerpennen, maar ga vooral even op zoek naar berichten over Koffie!!

Ik kom me zo weer melden met reacties!!

Oja, zag even snel tussendoor wederom 'een nieuwe' verschijnen: femke welkom!

13. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ow en nog één: welkom miepke!

*bebek gaat even gauw verder lezen, tussen het koken door*

14. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    bericht van koffieleutje

Het schiet nog niet veel op, er is maar 1 cm ontsluiting bij.
    Als het er om 12 uur nog niet vooruit is wordt het een keizersnede...ze zit er wel doorheen nu..
    Maar zoals ze zelf zegt, komt wel goed.
    Heb gezegd dat we aan haar denken en met haar meeleven.

15. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    GO KOFFIE, GO KOFFIE, GO KOFFIE!

Jeetje Benthe, dat was geen nieuws waar je op zat te wachten zeg... :( Ik moet wel zeggen dat ik heel veel respect heb voor de wijze waarop je ermee omgaat en dat jullie open staan voor een kindje wat het moeilijk heeft! Er wacht ergens een kindje dus een prachtige toekomst met liefhebbende ouders, wat fantastisch moet dat zijn!
    Maar ik hoop dat het jullie misschien wel beide gegund is: een prachtigegeslaagde ivf én een kindje wat op een warm huis wacht! Ik duim me in ieder geval wezenloos dat de volgende ivf poging de knaller van de eeuw wordt!! En nogmaals: diep respect hoe jullie er mee omgaan, want het is natuurlijk nogal niet wat om iedere keer weer het verdriet en de teleurstelling te verwerken! *big hug*!!

Des, Marnat en JowJow: gelukkig hebben we niet allemaal een rustdag! :D Geintje hoor meiden, ff lachen tussendoor! :D

JowJow, hoest met de pien in de bek? :D Gaat het alweer of zit je nog aan de vla door een rietje?

Des, ik was even benieuwd of je nog wat had gehoord van je solli en hoe je er zelf nu instaat?

Dombo, applaus! Dat zijn de reacties die je een fantastisch gevoel geven na zo'n strijd van afvallen!!
    En wat zielig voor Alyssa met haar oog...hoewel jij het waarschijnlijk erger vindt dan zij, want zij voelt zich natuurlijk een echte piraat nu! Wel fijn dat je er zo vroeg bij bent, zodat het mooi kan herstellen!

Marnat, fijn dat je nu een datum hebt! Maar blijf het gek vinden dat je dan tussendoor naar huis mag...waarom dan niet gewoon lekker in je eigen bedje en zondag pas terug?
    Maar meis, die narcose komt helemaal goed hoor, daar hoef je je geen zorgen over te maken! Het is een licht roesje want je operatie duurt niet zo lang toch? Licht genoeg zodat je niet angstig hoeft te zijn over niet meer wakker worden want dat lukt zéker en zwaar genoeg om lekker niks te voelen en pas wakker te worden als alles achter de rug is!! Komt helemaal goed!
    Oja, en veel plezier dit weekend met het feestje voor je hubbie!

Nicole, dat is schrikken zeg! Maar gelukkig zit beebje goed vast!!

Suus: zwaai! :)

Nou, ik heb eigenlijk weinig te melden...drukke dag gehad, maar nu lekker lang weekend en daar is mijn rug ook wel aan toe geloof ik...lijk wel weer een oud wijf! Oh ja, dat bén ik ook....:D Nee, maar het revalideren duurt wel lang!
    Ik denk dat deze maand niks wordt hier, want Lief is ziek....alsof de duvel ermee speelt, precies dat gesodemieter iedere keer rond ei! :x Naja, we hebben nog paar daagjes!
    KOFFIE, KOFFIE, KOFFIE, KOFFIE!! SUCCES MEISSIE, IK DENK AAN JE HOOR!

16. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Koffie: 'komt wel goed schatje"!!! ;)

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Liesben, het gevoel te hebben er wat bij te hangen herken ik, maar ik vind het ontzettend jammer dat je weg gaat. Ik hoop dat het tijdelijk is, ik wil graag weten hoe het met je gaat.

Nef, hopelijk tot heel snel!

En Gieg, dikke knuf.

Nicole, wat fijn dat je echo helemaal goed was. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent na die actie van je hond.

Wat een rare kraamhulp heb je Smoeltje. En jammer, een leuke kraamhulp kan je kraamtijd zo veel gezelliger maken.

Marnat, heel veel succes met de operatie! Ik hoop voor je dat daarna snel een zwangerschap mag volgen.

Dop, wat balen dat je man moet spelen op het 2de verjaardagsfeestje. En een beetje dom van hem dat hij jou dat in je schoenen probeerde te schuiven ;)

JFT, ben je er al uit of en welke testen jullie zouden willen laten doen?

Benthe, wat een verdrietig nieuws over de 2de IVF. Ik vind het knap hoe je erin staat, lijkt me heel moeilijk.

Miepke, van harte welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap.

Welkom Femke.
    Je dochtertje is even oud als mijn meisje. Wat leuk dat jullie voor een 2de gaan (tot mijn grote verdriet wil mijn man niet meer). Veel succes!

Inez, heel knap zo veel afvallen, goed gedaan!

Koffie, heeeeeeel veeeeeel succes!!!!!

Dat vind ik natuurlijk ook. Maar ik ben bevooroordeeld dus leuk om het van iemand anders te horen :D

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Nog eentje dan.

19. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Natas, wat een heerlijk meissie! En wat een ogen...*smelt* Daar mag je wel mee spammen hoor! ;)

20. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Bebekje gaat House kijken...ben doodmoe!

Lotuss, je hebt mijn nr, als er vanaaf nieuws is van Koffie, wil je me dan ff smsen? :) Dank je!

Dag meisjes, slaap lekker! Morgen kom ik jullie weer lastig vallen! :D

Deel Deze Pagina