35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Ja maar er is ook een goede kant aan de VP
    ik was bang zou ervan af gezien hebben maar ben blij achteraf het gedaan te hebben, en je volgt het op de echo,

Sanrob ik ben blij dak het gedaan heb, denk er eens over na...
    ik heb ook tijd ndoig gehad hierover.....

Ritje

2. Ellenk

Ellenk VIP lid

Klopt ook Ritje, dat is ook het enige verhaal over een misgegaande vp die ik ken!

3. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Nee, problemen met 1 van de paarden, vader wederom in het ziekenhuis, veel te druk op werk, ziekenhuisbezoeken tussen door enz enz enz

Ik heb mijn zenuwen proberen te verstoppen in een ware koopjesjacht. Ik ben via de winkels teruggelopen vanaf het ziekenhuis. (km of 6) Ben nu moe maar voldaan en wat meer ontspannen.
    # Heb je wat moois/leuks gekocht?

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Molly, een beetje afleiding is wel goed, maar veel te druk zijn is minder. Hoop dat het allemaal snel weer in rustiger vaarwater gaat komen voor jou/jullie.

Sterkte met je vader.

5. Wij hebben als volgt geredeneerd...

De uitslag van de nekplooimeting i.c.m. de bloedtest was 1:1700.
    De extra kans op een miskraam bij een vruchtwaterpunctie is 1:150.
    Met andere woorden: de extra kans op een miskraam als gevolg van de vruchtwaterpunctie was in ons geval ruim 10 keer hoger dan de kans op een kindje met een trisomie-afwijking (ze kunnen ook niet op alle ziekten en afwijkingen testen, dus ook een goede vp-uitslag geeft geen garantie op een geheel gezond kind...)
    Wij besloten toen om geen vruchtwaterpunctie te laten doen...

@Molly: Op de test van gisteravond zie je inderdaad heel duidelijk een streepje... :D
    Beterschap gewenst voor je vader!

@Miepke: Jammer meid! Maar ik hoop dat je te vroeg hebt getest... ;)

@Annna: Bij de decembermama's zit een kindje waarbij kort geleden coeliaki is geconstateerd. Sinds de kleine meid (die dus net zo oud is als Jasmijn) zich aan haar dieet houdt, is ze enorm opgeknapt! Maar ik weet nog héél goed wat voor ellende het was voor men wist wat zij mankeerde. Volgens haar mama is glutenvrij brood echter niet te vr*ten, hoe ervaar jij dat?
    Ik ben blij dat jouw uitslagen goed waren. Nu morgen op naar een mooie echo!

@Ellen: Spannennnnnnnnnnnnnnnd...!

@Ritje: Sinds zondag gaat het eigenlijk best goed (afkloppen...)
    Hoe zit jij in je velletje momenteel?

6. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    SanRob: persoonlijk zou ik na een goede nekplooimetinguitslag niet nog eens voor een VP gaan ivm de kans op een miskraam, maar wij hadden dan ook besloten het kindje als het Down zou hebben te houden. We hebben de nekplooimeting wel gedaan, maar meer met het idee om ons eventueel voor te bereiden. Uiteindelijk een goede uitslag gekregen voor mijn leeftijd en ook dit gaf rust. Je moet ook goed overwegen welke afwijkingen er bekeken worden door een VP. Volgens mij is dit voornamelijk Down, maar lang niet alle afwijkingen. Het blijft moeilijk om iemand hierover te adviseren en het is iets waar jullie samen uit moeten komen. Heel veel succes hierbij.

Het was hier een druk dagje met twee kleine mannetjes en het verdelen van mijn aandacht. Nr 1 ligt nu in bed en mijn kleine mannetje krijgt straks nog de borst en dan hoop ik in ieder geval eerst weer drie of vier uurtjes te kunnen slapen voor de volgende voeding.

Slapen na een zwangerschap is zo lekker, het lukt mij nu weer goed, maar nu zijn er weer gebroken nachten door voeden en luiers :D

7. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @Lola wel ik probeer meer mee neer te leggen en niet tegen te spartelen :)
    de extra medicatie heb ik gelaten van zaterdag ik werd er zieker van!
    als ik moe ben rust ik en trek ik mijn bedje in voor een uurtje of twee en erna voel ik me meestal beter!
    de hormonen extra helpen wel!
    die had ik dus te kort!

eet iets beter wel tot zoveel en dan blokkert het hier maar dan stop ik ook, erna nog kliene dingetjes erachter aan....

weet je het aftellen helpt, rusten ook,
    en stress hou ik buiten mijn deur en problems....

@Molly rust wel goed na je volbrachte winkeldagje!
    het is goed dat je je afreageerde!
    soms heb je dit nodig!

iedereen een fijne avond Liefs Ritje

8. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Ik heb niet gewinkeld, Ritje ;)
    heb net CB digi gedaan, die is echt oepsie poepsie........ 13 dpo

9. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    @ Mollyvg: hieperdepiep! Van harte proficiat, wat gaaf al die positieve testjes! ;) Ben jaloers hoor!

@ Lientje: gefeliciteerd met Danique. Geniet van je mooie meisje!

Hier is echt helemaal geen nieuws te melden op babyfront. Ik heb braaf mijn tabletjes Clomid geslikt en aanstaande donderdag gaan we een echo maken om te zien hoe het eruit ziet. Ik heb zelfs niks te zeuren want van de Clomid heb ik helemaal geen bijwerkingen.

De moeder van een vriendin is totaal onverwacht overleden van de week en dat heeft toch best wel impact gehad. Het was zo'n lief mens. Op zich kan je je geen betere dood wensen, hoe wrang dat ook klinkt. Ze is gewoon gaan slapen en niet meer wakker geworden. Ze lag in haar bed en ze had haar deken niet eens teruggeslagen. Ze is vredig heengegaan.

En verder heb ik het gewoon hartstikke druk. Op de zaak en thuis! Veel bezoek en ik wil graag Parijs goed voorbereiden en uitzoeken wat we graag willen gaan doen. Ik heb er razend veel zin in! Als we horen dat donderdag de Clomid goed zijn werk heeft gedaan kunnen we ons best gaan doen in Parijs. En mocht dat niet zo zijn, dan gaan we maar heeeel goed oefenen in Parijs! :oops: Anyway, ik wil vooral genieten en niet teveel nadenken, eerlijk gezegd.

Ik word namelijk enorm stressie van de MMM. De laatste twee weken ben ik over het algemeen zo gespannen als een veertje. Zit mezelf nogal in de weg... Tijd om wat relaxter te zijn, dat moet toch wel lukken op vakantie. En wie weet, misschien gebeurd er nog wat moois dan! :rolleyes:

Gr. Benthe

10. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Wanneer ga je naar Parijs, Benthe?
    "Mooie" dood inderdaad, maar toch wel heftig hoor.

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Molly, duidelijker kan niet zou ik zeggen dus:

Meid, van harte gefeliciteerd!!!

Benthe, wat triest voor je vriendin dat haar moeder zo plotsklaps is overleden.
    Maar wat een bof voor jou dat je geen bijwerkingen hebt van de clomid. Ik hoop voor je dat de clomid inderdaad z'n werk doet en dat we ook van jou snel mooi babynieuws mogen horen.

12. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Dank voor al jullie berichten. Ben er nog niet helemaal uit,hoewel ik ANNNA's zin "je doet het dan voor je eigen gemoedsrust en die is ook veel waard, maar geen miskraam"wel heel treffend vind.
    Ik moet dit nl alleen beslissen; Robert zegt je moet doen wat jouw gevoel zegt. We hadden al wel gezegd dat een kindje met Down welkom is, gaat me meer om de andere chromosale afwijkingen die ze dan zien.

Ik had je al gefeliciflapsteerd MOLLY, maar doe het nogmaals en deze keer netjes blijven zitten/liggen/springen/hangen humpie!

Goed dat je naar je lichaam luistert RITJE, heel belangrijk.

Fyn dat je geen bijwerkingen hebt BENTHE; en hopen opn goede echo donderdag en dan "kom maar op met die romantiek in Paris."

13. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    hihihi dank Inez ;)

14. veronika

veronika Niet meer actief

Hai Benthe, fijn dat het goed werkt met de Clomid, was het jouw eerste maand daarmee? Dat is bedoeld om je eisprong op te wekken en je cyclus regelmatiger te maken, toch? Ik hoop dat er een mooi eitje voor jullie klaar staat en je lekker kunt in- en ontspannen in Parijs :)

Molly, gefeliciteerd, dat is echt een eraf knallende streep!

SanRob, moeilijke beslissing, ik kan je er niet over adviseren, wel fijn dat hier ervaringsdeskundigen zijn, succes.

Annna, succes morgen met de echo! Ben heel benieuwd en hoop op goed nieuws!

Tjsemig, (hoog)zwangere dames, ik heb wel respect voor jullie hoor!

Hier nog geen ei gevonden, ga ervan uit dat ik onderweg naar NOD ben. De tijd is wel omgevlogen door het zoeken naar het ei trouwens. Ondertussen heb ik ook wat last van hormoontjes: pijnlijke borsten, wat steken in mijn buik (heb ik eerder gehad na eisprong), maar ik had gisteren ook een heel klein bloeddruppeltje durf het bijna niet op te schrijven. Tja, rustig afwachten maar, je merkt ineens vanalles aan je lijf, he, als je zo op zit te letten!

15. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    @ Benthe: Het zou toch wel heel mooi zijn als het in Parijs raak is!
    Er even tussenuit zijn zal je sowieso goed doen waarschijnlijk :)

@ Annna: Krijg je morgen al een termijnecho? Ik dacht dat ze dat pas deden rond de 10 weken :oops:

@ Mollyvg: Duidelijker dan die digi test kan je niet krijgen :)
    Nogmaals gefeliciteerd en sterkte met je vader. Geeft wel een erg dubbel gevoel denk ik.

@ SanRob: Ik heb geen ervaring met een VP, maar wil je succes wensen met het nemen van een beslissing. Een kindje met Down zou ik overigens ook laten komen.

@ Inez: Begint het al wat te rommelen bij je?
    Vandaag moet je naar de gyn zag ik, succes!

@ Veronika: Ik ga hard voor je duimen dat de duivels wegblijven!

Mijn dag is helemaal goed, na het bezoek aan de gyn :)
    Het medicijngebruik is geen reden om niet zwanger te worden, maar wel iets wat ze in de gaten willen houden. Het is kiezen uit twee kwaden, of 9 maanden veel pijn of een kindje krijgen die misschien een beetje suf ter wereld komt. De medicijnen brengen geen schade toe aan het kindje en dat is het belangrijkste.
    Als ik zwanger ben moet ik bellen en kom ik meteen onder behandeling bij de gyn en gaan ze ook de groei extra in de gaten houden omdat de jongste met een groeiachterstand is geboren.
    Ook wilden ze wel vruchtbaarheidsonderzoeken gaan doen, maar daar wil ik zelf nog even mee wachten.

Ik ben allang blij dat ik mijn medicijnen kan blijven gebruiken indien nodig (liefst wel zo min mogelijk gebruiken) en ze hoopte mij snel weer te zien :)

Beetje lang verhaal geworden :oops:

Groetjes,
    Giegel

16. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Ik heb de nekplooimeting laten doen en die was bij ons heel goed. De gyn zei dat verder testen voor ons niet van doen was....

Moeilijk he zo'n beslissing :oops:

17. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Anna: heel veel succes vandaag met de echo

Jeetje Molly: de zwangertestindustrie verdient een aardig centje aan jou, maar so what, positief en zwanger, mooier kan het niet. Echt helemaal super.

Ga vandaag maar eens achter een borstkolf aan, electrisch om alvast een beetje te oefenen en mijn kleintje ook even te wennen aan een flesje voor straks. Ik had een handkolf, maar dit nam 2 x drie kwartier in beslag op het werk. Ik hoop dat de electrische melkmachine dat toch iets sneller kan :D

18. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Hoi Meiden,

Ik wil even reageren op SanRob, de vriendin van mijn broer heeft afgelopen donderdag een vwp laten doen en as vrijdag krijgen ze daar de uitslag van. Er werd gezegd dat de kans op een miskraam alweer een stuk minder is, ik dacht een kans van 1 op 300 (zoveel).
    Zij lieten het doen omdat zij de ziekte van Bechterew heeft (gelukkig niet al te zwaar maar toch) en haar zus heeft een ernstiger vorm en die kreeg een zoontje die nu toch wel speciale aandacht nodig heeft, ik weet niet precies wat hij heeft.
    Ik wil je veel succes wensen met je beslissing!

Voor de rest heb ik niet alles gelezen, begin alweer moe te raken van de decapeptyl maar ik wil wel tegen Molly zeggen: GEFELICIZWANGEEEERRR!!!
    En lief klein wondertje in wording, nu blijf je zitten waar je zit ok?! Je hebt het er goed dus gewoon blijven plakken! ;)

Benthe, heel veel succes, ik hoop en duim voor je! [-o<
    En gecondoleerd met de moeder van je vriendin! Zo is de moeder van mijn vriendin vroeger ook overleden. Alleen toen waren wij pas 15 en zij was 38...net zo oud als jij en ik nu zijn dus... :confused:

Anna, heel veel succes met de echo! [-o<

Inez...SPAAAAAAANNNNNNNNUUUUUUUND! :D

Veronika, ook voor jou duim ik natuurlijk dat je geen bezoek krijgt van de etters! [-o<

Goed nieuws Giegel! Wat heb je precies? Misschien is het me ontgaan, sorry. :oops:

Sorry voor iedereen die ik vergeet!

Liefs, Daantje

19. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Goedemorgen allemaal,

Mag ik me ook aansluiten bij jullie.
    Ik ben nog niet gestopt met de pil maar ga dit binnenkort wel doen. Ben net sinds ander halve maand aan de pil in combi met een mirena omdat ik mij niet jovel voelde. Nu met de pil gaat het een stuk beter en morgen gaat alvast de mirena eruit.
    Ik heb nu nog anderhalve strip liggen en die wil ik nog eerst opmaken . Daarna hopen wij snel op een positieve test. Als het net zo snel gaat dan met de zwangerschap van Anouk dan hoeft mijn vriend mij alleen maar aan te kijken op het moment dat ik stop met de pil.

20. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Welkom Lin71!
    Dank MissDaantje ;)
    Anna, ik denk aan je. Geloof dat ik zelf nog niet durf te bellen, hoewel me bij de miskraam is toegezegd dat ik een afspraak zou mogen maken voor een 6 weken echo.

Deel Deze Pagina