@Sanrob wel ik heb bloed laten nemen en nekplooi en uit die rezultaten heeft men toch beslist een VP te doen. en ja hoor erna heb je een goed en rustig gevoel...voor de rest van je zwangerschap! het word mooi gevolgd allemaal op echo dat denaald niet bij het kindje komt, een goede ervaren gyn kan dit..... @Molly nog twee weken dus voor een echo we kijken er naar uit he...succes, sorry voor het misverstaan van dat winkelen... @MissDaantje succes en hopen op een heel positief rezultaat he @Lin 71 welkom hoor.... liefs Ritje
Lin71, welkom hier. Succes met de laatste pilloodjes en hopelijk mag je daarna snel een positieve test in handen krijgen. Molly, gewoon bellen voor een afspraak meid, maar ik kan me goed voorstellen dat het best wel even eng is om die afspraak te maken. Anna: Succes vanmiddag en op naar een kloppend hartje vanmiddag. Spannend! Giegel, wel fijn om te weten dat je de medicijnen gewoon kunt blijven gebruiken. Goed, je moet onder controle blijven bij de gyn, maar ach, dat heeft ook wel weer z'n voordelen. Lekker veel echo's enzo. Hier wordt de groei ook extra in de gaten gehouden omdat Alyssa ook met een groeiachterstand is geboren. MissDaantje, wel vervelend hoor, dat je nu al weer zo heftig reageert op de decapeptyl. Meid, ik hoop zo dat jullie deze behandeling niet lang hoeven te ondergaan en dat jullie snel een positieve test in handen hebben. Ellen .... en en en? En hier ... het klussen in Alyssa's kamer is nu klaar op het leggen van de plintjes na. Vandaag even goed stofzuigen en dweilen en dan kan het verdere inrichten en inruimen beginnen. En schoonmama (de schat) is hier gisteren ook al flink aan het poetsen geweest. Aan schoonmaakwoede en nesteldrang mankeert het niet, kan het alleen helaas niet allemaal zelf doen. En verder ... is het nog steeds behoorlijk rustig hier. Geen gedonder in het vooronder om het maar zo te zeggen. Ben erg benieuwd hoe het nu met de bloeddruk is (heb nog steeds wat hoofdpijn maar verder gaat het vandaag redelijk goed) en of de gyn inderdaad zou willen proberen om wat los te gaan wroeten. Heb wel enorm last van zwangerschapsdementie. Had vorige week allemaal boxpakjes in de was gehad, had ze netjes opgevouwen en opgeruimd ... maar wist niet meer waar. Haha. Na een dagje piekeren kwam ik er gisterenavond laat uiteindelijk achter waar ik ze had gelaten. Hoezo, mutserig. Straks maar even snel ophangen in de kast, kan ik ze tenminste niet weer kwijtraken.
Inez, zwangerschapsdementie hihihi, klinkt toch wel grappig, je verhaal. Dank je, ik heb niet zo heel veel last van de decapeptyl hoor, wel wat moe maar dat komt ook omdat ik druk blijf doorgaan met alles. Voor de rest ben ik juist blij dat ik me meer een soort van high voel, ik heb niet echt last van sjacherijnig zijn of énorme stemmingswisselingen enzo. Ik ben juist vrij vrolijk, heel aanhankelijk (wat ik normaal ook al ben) naar Randy die ik niet hoor klagen en wel wat emotioneler. Ik huil nu nóg sneller bij alles hahaha! Lin71, welkom hier meis! Ik hoop voor je dat het idd net zo snel zal gaan als bij je eerste. Molly, ik zou idd ook snel een echo willen laten maken hoor, al kan ik me je twijfel goed voorstellen. Dank je Ritje! Liefs, Daantje
Molly, prachtige duidelijke strepen en digitest, gefeliciteerd! \/ Het bellen voor die 1ste echo-afspraak is eng, de echo is nog enger..... ik zou zelf wel een snelle afspraak willen, die onzekerheid vond ik ook slopend en wekenlang 'bedrogen' kunnen worden door m'n lichaam na de MA vond ik emotioneel heel zwaar. SanRob, dat is een prachtige uitslag van je combinatietest! Of je wel of niet een VP laat doen is helemaal een persoonlijke keuze. Wij hebben het met de uitslag van 1 op 720 niet laten doen. Die uitslag vonden wij mooi genoeg op mijn leeftijd en ik vond het idee van een VP doodeng. Het risico dat dat fout kon lopen was vele malen groter dan toch een kindje met een aandoening. Wat jammer Miepke van je nega test Benthe, ik hoop dat je donderdag een goede uitslag van de echo krijgt en dan Parijs ten volle kan benutten! Daar hoef je dan niet alle toeristenboekjes voor uit te spitten 8) Sterkte met het overlijden van de moeder van je vriendin. Wat zal Anna nu in de rats zitten, met het wachten op de echo vanmiddag....... [-o< Giegel, wat fijn dat je bij een zwangerschap je medicatie kan blijven gebruiken. Anders duren 9 maanden wel erg lang. Nino, ik ben benieuwd naar jouw ervaringsverhalen over hand- en elektrisch kolven. Heb je nog een beetje kunnen slapen vannacht, tussen alle kinders door? Van harte welkom hier Lin! Ellen, is is het met je?
Ah Daantje, dan valt het dus nog mee. Gelukkig maar. Al is de hele dag alleen maar moe zijn ook niet alles weet ik uit eigen ervaring. En om dan een tandje terug te doen is ook niet altijd eenvoudig. Dat stoort mij tenminste altijd mateloos. Ben erg blij met de hulp van schoonmama, maar oh oh oh, wat had ik het graag allemaal zelf willen doen.
Ik denk inderdaad dat ik maar braaf ga zitten wachten tot de 20 wkn echo. dat zal dan de 1e x zijn dat ik mega zenuwachtig ben voor een onderzoek, denk ik. LIN van harte welkom, op naar snel een positieve test.
Inez, misschien komt het ook doordat ik al ruim 7 jaar gewend ben aan moe zijn, sinds ik ms heb. Tis heel vervelend vooral als je hersens nog net zo snel 'lopen', werken en draaien als voor je ms maar ja, het is niet anders. Ben verder erg dankbaar dat ik een milde vorm van ms heb, het kan vele malen erger dus mij hoor je niet klagen! Ik begrijp dat je alles liever zelf doet maar is het niet ook gezellig met je schoonmoeder? Ik doe veel dingen liever met anderen dan in mijn eentje. Maar ja, dat ligt natuurlijk aan je karakter. Liefs, Daantje
Daantje, ik zou zelf na ruim 6 1/2 jaar ME ook gewend moeten zijn aan het chronisch moe zijn en normaal heb ik daar ook niet zo heel veel problemen meer mee, maar ik denk dat de hormonen me nu gewoon even parten spelen. Ook ik heb het gelukkig inmiddels in een milde vorm. 100% de oude zal ik nooit meer worden, maar het gaat gelukkig wel heel veel beter dan dat het in het begin ging. Toen was ik een tijdje echt bed/banklegerig. Maar ik ben van hooguit 20% van wat ik oorspronkelijk kon gegaan naar 80 tot 90% en daar zijn we al heel blij mee. Het kon erger. Maar heel af en toe steekt het nog wel eens, temeer daar sommige zeer naaste familieleden nog steeds geen begrip ervoor kunnen hebben.
Ben bang dat ik nog n ronde verder moet. Voel aan heel mijn lijf dat eraan komt. Nou ja dan gaan we maar weer lekker n maandje klussen. Ook niet verkeerd hihi
Inez, bij jou is het op dit moment natuurlijk anders, jij bent hoogzwanger en dan ben je jezelf gewoon niet, logisch toch! Ik kom nog steeds heel energiek over op mensen en daardoor heb ik ook wel eens last van mensen die me niet begrijpen of nog erger niet geloven! Terwijl MS al jaren een 'bewezen ziekte' is in tegenstelling helaas tot ME! Maar ik kan er nu mee omgaan en ben gelukkig immuun geworden voor die belachelijke reakties. Ik vind die mensen eerder zielig dan mezelf. Maar dat was in het begin anders hoor, ik heb de eerste paar jaar om de zoveel tijd de longen uit mijn lijf gehuild, zoveel verdriet had ik. He wat jammer Miepke! Nou ja, aan de klus dan maar... Liefs, Daantje
Miepke, inderdaad hoor, geen bloed geeft moed. Bij m'n eerste zwangerschap ben ik er echt een aantal weken van overtuigd geweest dat ik toch nog ongesteld ging worden. Heb echt een aantal weken ongikrampen gehad toen. Ik was dan ook erg verrast dat ik toch zwanger bleek te zijn. Daantje, het zijn inderdaad de hormonen die nu parten spelen hoor. Want die acceptatie is er 'al' na 2 jaar gekomen. Daarvoor ook inderdaad tranen met tuiten, kwaadheid, ongeloof. Een UWV dat erkent dat je best wel ziek bent, maar dat ze toch echt niks voor je kunnen betekenen. En voor de klusjes thuis waarvoor je geen energie meer hebt maar gewoon iemand in dienst moest nemen. (mijn vraag of die persoon dan ook maar mijn baan moest uitoefenen en mijn hobby's en de rest van mijn leven moest overnemen werd maar genegeerd). En dan de wetenschap dat ik in een andere regio een medepatiënt kende die er beter aan toe was dan ik en wel 100% werd afgekeurd. Niet eerlijk. Maar goed, gelukkig is er na de acceptatie langzaam maar zeker een aanzienlijke verbetering opgetreden, dus wat dat betreft mag ik niet klagen.
O, wat kan ik me daar nu al op verheugen! Vannacht was weer zo'n rampnacht... @Ritje: Ik ben blij dat jij weer wat beter in je vel zit ! @Molly: Ja, daar kunnen we niet meer omheen, nietwaar... ? @Benthe: Ja, zo'n vredige dood wens je iedereen toe, maar dan wel pas ná je 80e... @SanRob: Als er geen verdere aanleiding is (bepaalde ziekten in de familie of bij een eerder kindje...), dan testen ze bij de vruchtwaterpunctie 'alleen maar' op een drietal trisomie-afwijkingen (waarvan het Syndroom van Down de belangrijkste én meest voorkomende is), een open ruggetje en een aantal DNA-aspecten. Een voorbeeld: bij een vriendin van mij is bij de vruchtwaterpunctie ook getest of het kindje de ziekte CF (taaislijmziekte) had, dit omdat haar schoonzus (de mannen zijn broers...) een kindje kreeg met deze ziekte. Omdat in mijn familie deze ziekte niet voorkomt, zou mijn kindje hierop niet getest worden bij de vruchtwaterpunctie. Dit vertelde het AZM mij, toen ik net zo zat te twijfelen als jij nu. Ik vond de vruchtwaterpunctie toen ineens niet meer zo'n meerwaarde hebben, ik meende namelijk uitgebreid 'doorgelicht' te worden... @Lyn71: Welkom hier en ik wens je man veel succes met jou aan te kijken... @Giegel: Da's goed nieuws, nietwaar ? Nu snel zwanger worden... @Inez: Ik jaag tegenwoordig mijn collega de stuipen op het lijf door op te biechten dat ik iets belangrijks ben vergeten te doen, terwijl ik dit al twee weken eerder had gedaan... Hier verder geen nieuws...
Hey meiden, Ben weer terug en heb in 3 dagen meer dan 40 (!) pagina's gelezen. Een aantal dingen zijn me bijgebleven: @ NINO: gefeliciteerd met de geboorte van Jules! @ LIENTJE: gefeliciteerd met de geboorte van Danique! @ ANNA: helemaal geweldig, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Vanmiddag heb je je 1e echo, ik denk aan je! @ MOLLY: ook jij, top, gefeliciteerd met je zwangerschap! @ INEZ: het wordt nu echt heel spannend, de laatste paar dagen! Heel veel sterkte met de laatste loodjes, vooral nu het het weekend zo warm wordt! @ NATAS: voor jou ook nog maar 1.5 week, sterkte hoor! @ SANROB: jij hebt de magische grens van 13 weken gehaald, goed hoor! @ BENTHE: wat heerlijk dat je geen last hebt van bijwerkingen van clomid! Veel klusplezier in Parijs! Zet 'm op! @ ELLEN: heb jij nog nieuws voor ons? Zag dat het spannend was! @ RITJE: gelukkig zit je zo te lezen al iets beter in je vel! @ MISS DAANTJE: ik ga je volgen in het IVF circus. Heel veel sterkte en hopelijk meldt je je snel roze! @ KAAT: ik las dat jij voor een moeilijke beslissing staat, waar ik je veel sterkte mee wens. Even een updateje: BALI was uiteraard helemaal geweldig. Vriendje en ik hebben een paar romantische momenten gehad , maar het heeft helaas niet mogen baten. Afgelopen zondag, dus 3 dagen eerder, hebben de zich aangemeld. Dit betekent dat we begonnen zijn aan het IVF circus. Gisteren ben ik met de pil begonnen. Vijf augustus starten met spuiten van de decapeptyl en 22 augustus 1e echo, tevens starten met Gonal F spuit. Zie er als een berg tegenop, weer al die hormonen in mijn lijf, maar schijnbaar is dit nog de enige eventuele mogelijkheid om zwanger te worden. Als alles goed gaat en ik goed op de medicijnen reageer, zal de punctie en de terugplaatsing in de 1e helft van september plaatsvinden. Wordt vervolgd...
NOD 22-07 Sandra1967 22-07 Molly 24-07 Ellenk 26-07 Sens 06-08 Limmeke 07-08 4Xmamma 08-08 Diana 11-08 Giegel 12-08 Benthe 13-08 Shiela 15-08 Diaantje AFSPRAKEN 21-07 Miss Daantje start IVF (spuiten decapeptyl) 22-07 Giegel gyn 22-07 SanRob uitslag nekplooi 23-07 Anna vk 23-07 Inez gyn 24-07 Benthe gyn 29-07 Inez gyn 30-07 SanRob vlk 01-08: Miss Daantje uitgangsecho 22-08: Diaantje 1e uitgangsecho BEVALDATA 28-07 Inez 04-08 Natas 19-08 SM591 (Pien) 20-09 Lola 29-09 Ritje 09-10 Zico 03-11 Moby 11-11 Vozzie 13-11 Anja 17-01 KAAT 26-01 SanRob 12-03 Anna BEVALLEN 29-06 Nin0 - zoon Jules 20-07 Lientje - dochter Danique
@Diaantje: Fijn dat je weer terug bent! Jammer dat de romantische momenten van samenzijn niet tot een 'saved by the bell' hebben geleid. Ik wens jullie veel succes met de eerste IVF-behandeling en ik hoop dat - al heb je mijn voorbeeld helaas niet gevolgd - wél dat van mijn ex-collega mag volgen (eerste IVF raak!)
Welkom terug DIAANTJE.Fyn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad. Jammer dat de romantische momenten geen effect hebben gehad, maar nu vol vertouwen en goede moed het IVF circus in. Heel heel veel sterkte en geluk hierin. Én petje af dat je alles gelezen hebt, is mij na de vakantie niet gelukt. Ja LOLA, daarom zie ik er ook maar vanaf, er word eigenlijk te weinig getest en mn nekplooi uitslag was goed; dus daar moet ik maar vertrouwen in hebben.