35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by prinses, May 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Giegel, ik geloof dat Alyssa een week of 5 achterstand had en deze kleine werd tot voor kort op gemiddeld geschat, maar vorige week dacht de gyn dat er toch weer een achterstand was, maar hoeveel ... we laten het maar gewoon over ons heenkomen, er is toch niks aan te veranderen, al wil ik het vanmiddag evengoed wel even aankaarten bij de gyn. Want met Alyssa werd tot een paar dagen voor haar geboorte ook nog gezegd dat het een ruime 7 ponder, misschien wel 8 ponder zou zijn en ze woog maar net 5 pond.

2. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    @ LOLA: zeker zonder verdoving, tergend langzaam en lijdzaam, stukje bij beetje, met lange pauzes tussendoor :evil:

@ GIEGEL: dank je! Uitstrijkjes zijn ook niet mijn favo, wens je veel sterkte ermee!

@ INEZ: dank je wel, meisje! Liefffffff als altijd!

3. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Inez: 5 weken is ook best veel, maar je kan er inderdaad niks aan veranderen. Bij de jongste werd ik rond de 28 weken naar de gyn gestuurd i.v.m. een groeiachterstand en werd ze geschat op 2400 gram. Uiteindelijk was ze toch nog 2600 gram en 46cm, maar erg vaak ziek de eerste jaren.
    Ik hoop dat je kindje een goed geboortegewicht heeft straks!

4. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

Apr 3, 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Oei, het wordt hier nu wel heeeel wraaklustig...
    Een tegenhanger erin gooien dan maar:

Moeders high door glimlach kind

Uit onderzoek in het Texas Children’s Hospital is gebleken dat moeders high worden van de glimlach van hun kind. Een lach stimuleert dat deel van de hersenen waar het fijne gevoel van beloning en genot vandaan komt.

Dat moeders blij worden door het zien van hun eigen kind is al eeuwen bekend. Maar dat ze er letterlijk high van worden, is nieuw. Door 28 vrouwen onder de scan te leggen terwijl zij foto’s van hun eigen en andere kinderen te zien kregen, konden de onderzoekers deze conclusie trekken.

Duidelijk was dat moeders bij het zien van hun eigen lachende kind, beloond werden door hun eigen lichaam. Neurotransmitter dopamine speelt een rol in het proces. Deze stof zorgt voor prettige gevoelens, bijvoorbeeld na het innemen van drugs.

Bron: indiatimes.com

Leuk groepje hebben we dan hier...Giegel Fibromyalgie, Inez ME en ik MS, nog meer gegadigden? :) (grapje)

Succes met je uitstrijkje Giegel!

Tjeetje Inez, ik wist niet dat Alyssa met een groeiachterstand is geboren?
    Is daar nu nog iets van te merken?

Liefs, Daantje

5. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    NOD

22-07 Sandra1967
    22-07 Molly ZWANGER
    24-07 Ellenk
    26-07 Sens
    06-08 Limmeke
    07-08 4Xmamma
    08-08 Diana
    11-08 Giegel
    12-08 Benthe
    13-08 Shiela
    15-08 Diaantje

AFSPRAKEN

21-07 Miss Daantje start IVF (spuiten decapeptyl)
    22-07 Giegel gyn
    22-07 SanRob uitslag nekplooi
    23-07 Anna vk
    23-07 Inez gyn
    24-07 Benthe gyn
    29-07 Inez gyn
    30-07 SanRob vlk
    01-08: Miss Daantje uitgangsecho
    07-08: Mollyvg 10.30 uur 1e echo
    22-08: Diaantje 1e uitgangsecho

BEVALDATA

28-07 Inez
    04-08 Natas
    19-08 SM591 (Pien)
    20-09 Lola
    29-09 Ritje
    09-10 Zico
    03-11 Moby
    11-11 Vozzie
    13-11 Anja
    17-01 KAAT
    26-01 SanRob
    12-03 Anna
    02-04 Mollyvg

:baby: BEVALLEN :baby:

29-06 Nin0 - zoon Jules
    20-07 Lientje - dochter Danique

6. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Buiten dat ze onder aan de curve zit is daar verder niks van te merken. Het is een gezonde hollandse meid.

7. Ellenk

Ellenk VIP lid

hee hallo allemaal,

Nou ik had gisteren echt een maagdelijk witte test. Totally negativ. Maar kon de plas niet langer dan 2,5 uur ophouden . Maar denk toch exit deze ronde.

Mijn temp was vanmorgen wel gesten naar 37.0 normaal 36.8/36.9 maar dat is maar een miniem verschil ;) Ik verwacht gewoon vrijdag mijn ongi!

8. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

Apr 3, 2007
    868
    0
    0
    Leiderdorp (ZH)
    Oooohhh, gelukkig maar! :D

Ellen, ik duim toch nog even door hoor, je weet maar nooit! ;)

Liefs, Daantje

9. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    @ ELLEN: da's dan balen, maar...geen bloed, geeft nog altijd moed!

10. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Ellen, wat ontzettend @#$%^ toch altijd, zo'n maagdelijk witte test. Maar inderdaad, geen bloed geeft moed en we blijven ook voor jou doorduimen.

Had gehoopt dat er al wat nieuws zou zijn van Anna voor ik zelf weg moest, maar helaas - nog niets.

11. moby4

moby4 Bekend lid

Jan 26, 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Diaantje1: Welkom terug en heel veel succes nu je de ivf ingaat!

@Ellen: ik duim nog even door.....inderdaad geen bloed geeft moed!

@Molly: duidelijker kan volgens mij niet....gefeliciteerd!

@Anna: weet je al iets?

12. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Hee, nog geen nieuws van Anna?

Vanmiddag zelf ook bij de gyn geweest. Bloeddruk was nu gestegen tot 140/98, maar ze vonden het verder nog geen reden tot ongerustheid. Voor een nieuwe groeiecho was het nog te kort op de vorige dus die komt de volgende keer. Vruchtwater was wel flink minder geworden.

Omdat ik mezelf toch wel even flink ongerust maakte vanwege de weer hogere bloeddruk en de afgenomen hoeveelheid vruchtwater heb ik weer bloed mogen laten prikken, plasje ingeleverd en weer even geruime tijd aan het CTG gelegen. Waardes van urine en bloed waren verder goed gelukkig.

Hartslag van de kleine zag er verder goed uit en prompt toen ik aan het CTG lag begon het wat te rommelen en daar is het nog niet mee opgehouden. Ben benieuwd wat of het gaat doen.
    Ik wilde indien mogelijk gestript worden, maar alles zat nog potdicht van onderen dus daar was weinig mee te doen helaas en vanwege het lidtekenweefsel van de keizersnee willen ze liever niet inleiden. Viel dat even tegen.

Nu maar hopen dat die harde buiken overgaan tot een mooie weeënactiviteit en dat ik snel in het ziekenhuis lig om te kunnen bevallen. Liefst dit weekeinde, want dan heeft mijn eigen gyn dienst. Dus kleine uk, als je luistert ..... je bent van harte welkom.

Verder moet ik vrijdag weer terugkomen voor in ieder geval een nieuwe bloeddrukmeting en weer een CTG en dinsdag heb ik mijn 'gewone' afspraak weer.

13. moby4

moby4 Bekend lid

Jan 26, 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Inez: wat spannend zeg en ik hoop voor je dat het gerommel resulteert in een voorspoedige bevalling! mocht het niet zo zijn, zou ik toch proberen je rust te nemen voor die hoge bloeddruk!Hoop in of na het weekend ( misschien zelfs eerder?) te horen dat er weer een nieuwe baby dit forum heeft verreikt!
    TOI TOI TOI

14. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    *wacht op Anna...*

Ben benieuwd wat je harde buiken gaan doen, Inez...

15. Ik kwam eigenlijk even kijken of er al - goed - nieuws van Annna was, maar helaas... :(
    Ik hoop maar dat in dit geval geen nieuws niet slecht nieuws betekent!

@Inez: O... bij jou gaat er nu echt wat gebeuren, spannend hoor...
    Als jouw kindje geboren is, kom ik al aardig bovenaan te staan. Bij de decembermama's sta ik trouwens sinds gisteren helemaal bovenaan de lijst... :(

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Kwam even hier kijken of er al nieuws van Anna was, maar helaas!
    Ik hoop dat alles goed is!

Sorry voor de inbraak! ;)

17. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Inez: Ik weet dat er normaal gesproken twee weken tussen de groeiecho's moet zitten om het goed te kunnen zien. Vrijdag is die twee weken bijna om en moet je weer heen lees ik. Krijg je dan ook een groeiecho?

Spannend hoor dat het is gaan rommelen. Ik hoop voor je dat het doorzet!

Groetjes,
    Giegel

18. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Giegel, hier willen ze graag minimaal 10 dagen tussen de groeiecho's hebben. Ik denk niet dat ze er vrijdag 1 gaan doen, maar pas volgende week dinsdag bij m'n 'reguliere' controle.

Vrijdag ga ik in principe alleen maar naar de spoedpoli voor een bloeddrukmeting en een CTG.

Het gerommel is helaas weer even afgenomen, maar ben te onrustig om te slapen dus ben maar even achter m'n pctje gaan zitten.

19. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

Apr 3, 2007
    868
    0
    0
    Leiderdorp (ZH)
    Goedemorgen meiden!

Lekker weertje op komst, eindelijk zomer! 8)

Annaaaaaaaaa! Hopenlijk is alles goed met 'jullie' meis! [-o<

Molly, hoe voel jij je?

Ooooh Inez, wat is het toch spannend...binnenkort is het zover! :whistle:
    Eén van deze daagjes: :baby:
    Ik hou de site goed in de gaten!

Liefs, Daantje

20. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    He dames,
    Voor iedereen die meeleeft. GOED NIEUWS! We hebben een mooi kloppend hartje gezien. De gyn was overal tevreden over, lag moooi hoog in de BM, mooide dooierzak, mooi kloppend hartje.

Wij dus helemaal in de wolken, we hebben het gevierd op een terrasje en zijn daarna lekker in slaap gevallen thuis.

's ochtends eerst 'nog even' onze handtekening gezet voor ons nieuwe huis. En een heel lang hypotheekgesprek gehad. Jeetje wat zijn dat apparte types zeg die hypotheekadviseurs, die blijven maar berekeningen doorvoeren. Maar het hielp wel de spanning te beheersen.
    We hadden bijna geen tijd meer om te eten tussendoor.

Je moet niet lachen, maar vrijdag krijg ik weer een echo 3d. Dat is in het kader van onderzoek naar de groei vd zwangerschap. (voor vrouwen met een herhaalde MK) Iedere week willen ze dan een 3D echo doen. Ik wist er al van, maar dacht dat het nu ivm vakantie niet mogelijk zou zijn om daaraan mee te doen. Maar het was geen probleem als er 1 of 2 echo's tussenuit vallen.
    Mijn vriend was ook geen voorstander, hij vind dat we gewoon vertrouwen moeten hebben en er niet te veel mee bezig moeten zijn. Maar toen de arts het voorstelde was hij het er ook mee eens.

We zijn echt ontzettend opgelucht en ik ben zo blij nu eens een echo met een levend kindje te zien. Uiteraard blijven de komende weken nog spannend. Zeker de komende twee weken, waarin we onze eerste vakantie hebben. Maar de kansen zijn nu al weer vergroot.

Molly, wil jij een staatje met kansberekeningen voor onze leeftijd na herhaalde MK. Die is best positief hoor! De kans is nog steeds veel groter dat het goed gaat!

Share This Page