35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by prinses, May 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Desmo

Desmo Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    2,925
    0
    0
    Utrecht
    Lieve JFT ga het jezelf nou niet verwijten dat je niet meer zwanger bent. Ik ken je niet zo goed dus weet niet goed hoe ik het moet zeggen, maar blijf wel in jezelf geloven.
    Hoewel ik weet dat het soms vreselijk moeilijk is moet je echt je best doen om positief te blijven denken. Jouw kans komt nog meis, laat je koppie niet hangen en vecht ervoor.
    Dikke knuf

2. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

Aug 25, 2008
    3,167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Dominique,ik dronk helemaal niet meer toen ik zwanger wilde worden.

Hier een beetje erg verdrietig, oudste zoon is gisteren naar een vriend gegaan om te gamen en nu hoor ik via vriend dat we samen problemen zouden hebben ????????? Ik snap er geen bal meer van...

3. lotuss

lotuss Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    3,964
    1
    38
    Ik weet het niet hoor JFT..je hoort zoveel dingen tegenwoordig, je mag bijna niets meer doen, eten als je zwanger bent..
    Ik heb al jaren een ontsteking in m'n wortel zitten, waar ik eigenlijk gister weer voor naar de tandarts moest maar had het vorige week afgezegd ivm het hele gedoe hier. Ben niet bang voor de tandarts maar was me even teveel allemaal.
    Ik heb twee gezonde kinderen achter elkaar gekregen.
    Er kunnen zoveel factoren meespelen, de grootste lijkt me toch nog steeds gewoon pech en de leeftijd. Las dat op je 42e de kans op een miskraam 1 op 3 is. Tuurlijk wil je je kansen zo optimaal mogelijk maken maar maak jezelf geen verwijten hoor.
    Ze verzinnen steeds weer wat nieuws, straks durf je niet eens meer te leven omdat je anders niet zwanger raakt of een miskraam kan krijgen. Een gezonde zwangerschap kan echt wel wat hebben, de natuur wil zich voortplanten tenslotte.

Wat vervelend koffie, problemen met je zoon bedoel je?

4. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Koffieleutje, kan me voorstellen dat het je verdrietig maakt, in jouw plaats zou ik het denk ik ook niet snappen en me erg verdrietig voelen. Hoop dat het wel bespreekbaar is met je zoon!

Zou het niet eventueel kunnen zijn dat hij misschien toch wat moeite heeft met de nieuwe gezinssituatie, met mama die voor zijn gevoel misschien toch wat minder aandacht voor hem heeft vanwege het nieuwe broertje?

Lieve JFT, niet doen hoor meid, niet je schuldig voelen vanwege die kies. Kan me voorstellen dat dit nieuws confronterend kan zijn, maar ga het nu jezelf niet verwijten.

Probeer de 'ik-faal'-modus uit te schakelen JFT, ik kan me je gedachten zo goed voorstellen, maar het is jouw schuld niet. Hoe vervelend het ook is, er is iets niet goed gegaan in de ontwikkeling van je beebje(s) en daardoor is het hartje gestopt, niet omdat je tandproblemen hebt!

Echo's zouden inderdaad wel wat vaker mogen worden gemaakt, daar zijn ze hier niet scheutig mee. Niet dat je er een MK mee kunt voorkomen, hij wordt wel eerder opgemerkt.

5. BB10

BB10 Niet meer actief

JTF, jezelf niet de schuld gaan geven hoor! Daar doe je jezelf tekort mee. Ik kan me niet voorstellen dat kapotte kiezen tot zo vaak toe een mk kunnen veroorzaken.
    Misschien kun je, als je er iets aan wilt doen, hetzelfde doen als ik gedaan heb. Onder narcose je hele mond laten restaureren. Ben je in een klap van alle ellende af. Ik heb de dagen erna wel nog een beetje last gehad van gevoelige tanden (en een gat waar een kies had gezeten) maar dat was ook zo over. Ik liep bibberend die praktijk in maar kwam er lachend en lol makend uit (kwam ook een beetje door de roes van de narcose, goed spul trouwens)
    Bijdeweg, was het eigenlijk wel jammer dat ik onder narcose was want die tandarts was me toch een stuk!
    Meid houd je taai en instorten doen we allemaal bij tijd en wijlen niets om ons voor te schamen.

6. Liesben

Liesben Niet meer actief

He meiden,

Er waren er een aantal die me succes wensten voor morgen. Thnx :)
    Ik zie er als een berg tegenop, maar goed. Some things have to be done. Ik laat wel weten hoe het was.

7. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

@JFT......heel herkenbaar hoor,maar de meeste miskramen komen door een foutje in de aanleg van de vrucht en zijn niet te voorkomen.Maar ik had het ook hoor....had ik maar niet dit en had ik maar niet dat.Maar niet jezelf zo voor je kop slaan hoor.Het is al rot genoeg zo.Ik hoop dat het je lukt niet te huilen in het OV.Alhoewel het OV zelf vaak al om te huilen is ;) Stom grapje hoor....dikke knuf!
    @BB......ik vind je nu helemaal superstoer......ik vind narcose echt doodeng ( en ben al 7 keer geweest,blijf het eng vinden :))
    @Koffie....hoe oud is je zoon?Want klinkt ook wel als iets puberigs om zo over je moeder te doen tegen een vriend.Kan me voorstellen,dat je er een naar gevoel bij hebt.
    @Marnat......ben benieuwd wanneer je mag voor je operatie.
    @Lotuss......gelukkig dat je niet zoveel pijn hebt en idd bizar van dat tegelijk zwanger zijn en het misgaan.....

En Suus doet nog steeds een Bebekje....maar kan me herinneren,dat Liesben toendertijd ook heel lang een Bebekje heeft gedaan.

8. Desmo

Desmo Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    2,925
    0
    0
    Utrecht
    Goed meiden ik kom net van de mondhygieniste en heb weer een heerljk schoon en fris bekkie :D
    Maar op mijn vraag of ontstekingen of tandvleesproblemen een MK kunnen veroorzaken, keek ze me ongelovig aan. Nog nooit van gehoord!! En geloof me, deze dame is goed in haar vak en houdt haar literatuur goed bij. Ze heeft zaterdag een dag met vakgenoten en gaat voor me vragen of het bij hun bekend is. Ook zal ze de vraag stellen op een forum van mondhygienisten. Ze zal me de antwoorden mailen.

Wel gaf ze aan dat je tijdens je zwangerschap en eventuele periode van borstvoeding extra goed op je mond moet letten. De kans op ontstekingen en tandvleesproblemen is vele malen groter en goed poetsen is belangrijk.

Zo, dat was dan even een lesje mondverzorging :D

9. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Liesben, heel veel succes morgen meid, hoop dat het je meevalt.
    Hoe is het nu met je moeder, knapt ze al weer een beetje op?

Desmo, ik ben benieuwd naar wat eruit gaat komen, goed dat je het hebt gevraagd aan je mondhygiënist. Het lijkt mij persoonlijk ook erg onwaarschijnlijk dat je een MK kunt krijgen door slechte tanden en/of kiezen.

Da's ook nog een idee om je gebit onder narcose te laten renoveren. De laaste keer dat ik een gaatje gevuld kreeg was toen Alyssa een paar maanden was. Ik vind een verdoving ook eng, dus zonder gedaan, maar ik vond het vreselijk. Die ruggeprik voor de KS was er niks bij.
    Moet nu nog horen of ik aan m'n laatste zwangerschap nog gaatjes heb overgehouden. Was te laf om te bellen naar de uitslag van de foto (nu ruim 1 jaar geleden).

10. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Ik ben er een paar jaar geleden voor bezig geweest, maar dat was tijdens een burnout, waarbij mijn bloeddruk 220/120 was. Dan mag je niet onder narcose, dus aan de bloeddrukverlagers gegaan, toen was ik weer te zwaar.
    Laatst was ik begonnen met weer eens afvallen, om 2 redenen, ik wil onder narcose voor mijn gebit, en ik wilde onder narcose voor sterilisatie. Slikte het RDX-supplement als ondersteuning, met veeeeeeel soorten vitamine B, en hoppa, totaal onverwacht zwanger.

Ik geef mezelf niet persee de schuld, maar het KAN dus zijn dat bacterien in de bloedbaan naar de kleine toe gaan. Heb een wortel die regelmatig opspeelt, en voornamelijk na eisprong (want dan wordt je weerstand minder, zodat je lijf de spermacellen niet direct afstoot) en als ik zwanger ben.

Je zoon maar even aanspreken, Koffie?

11. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    TUURLIJK laat je het weten! Chin up! Succes!

12. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

:D:D:D:D:D

Heb je al met je zoon kunnen praten Koffie?

13. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

Jun 8, 2009
    6,894
    0
    0
    Oeps ik moet ook nog een afspraak maken met de tandarts :$.
    Lastig als je het moeilijk vind er naar toe te gaan ;)
    Ik heb er niet zo veel moeite mee.
    En idd als je zwanger bent is je mond gevoelig voor vanalles, dus idd goed bijhouden.

Nu mijn verhaal voor vandaag. Ik had een afspraak bij een kliniek om de kinderwens te vergroten d.m.v. e.v.t. hormonen bijvoorbeeld.
    Ik heb dit verhaal gekopiëerd vanuit een ander favo-topic anders blijf ik schrijven ;)

De dag is als volgt verlopen:
    Wandeling gemaakt naar de kliniek. Het waaide hard en het regende nog niet zo hard. We hebben een heerlijke wandeling gemaakt (Mijn zoon en ik.

We zijn een kwartier te vroeg aangekomen, dus heb ik gevraagd of ik idd dat kwartier moet wachten, dat ik dan nog ff buiten een rondje kon maken. Tja ... ik heb wel een klein mannetje bij me, die zich snel verveeld. Dat kon. Ik was weer netjes op tijd terug.

Toen heb ik nog een half uur zitten wachten .... :(

Enfin ik was aan de beurt én ik stond 5 minuten later weer buiten :$
    Zij hebben nl besloten mij niet in behandeling te kunnen nemen. Tenminste voorlopig.

Ik heb nl een te groot medisch verleden, dus sturen mij door naar het LUMC in Leiden. Daar kunnen ze dus onderzoek doen naar de vele miskramen die ik heb gehad en mijn proteïne C te kort, die stolsels in het bloed KAN veroorzaken.

Hadden ze mij niet ff kunnen bellen en wel een paar weken geleden, dan had ik allang een afspraak gemaakt bij het LUMC :x.

Toen ik weg ging zei ik nog dat ik al een tijdje hele vervelende druk in mijn lies heb, en dat ik het toch wel heeeeel vervelend vind dat dit zo loopt. (Ik heb het gevoel dat er toch misschien een ei zit te zeuren, om te springen en dat dat maar niet gebeurt. Zegt ze opbeurend "Misschien ben je wel zwanger".
    Pff, ze wist gewoon niet anders te melden. :(

Nou ... we konden weer naar huis, daar gaat m'n hele organisatie (spullen en doen voor de kleine).
    Buiten gekomen was het echt verschrikkelijk aan het hozen.
    En dat vind ik niet eens zo erg, daar ben ik op voorbereid.
    Maar ze hadden van mij ff mogen bellen hoor.

Mijn zoon en ik zijn weer terug naar huis gelopen.
    Ik lopend en mijn zoon uiteraard met de kar :D.
    Ik met echt steeds vervelender wordende druk/steek in mijn linker lies/ eierstok. (CD36 vandaag).

Enfin teleurgesteld en wel bel ik het LUMC op om maar een afspraak te gaan maken. Wordt er eerst gevraagd of ik voor een 20 weken echo bel ... :( ... "Nee, voor de Herhaalde miskramen poli, afdeling voortplanting". Zij kon ook wel door de grond zakken, door haar misplaatste opmerking, maar ach vergeven. Luisteren is moeilijk voor mensen.

Enfin nog es. Ik heb DE afdeling gebeld, kreeg ik een antwoord apparaat dat deze poli alleen op woensdag gesloten is.
    En wat is het vandaag woensdag...

Toen had ik er genoeg van :x:x:x:x:(:(:(:(:(
    Morgen bellen dus.

K*TZOOI

(p.s. eer het onderzoek echt begint duurt ca 3 weken, dan zijn de feestdagen bijna aangebroken, dus wordt wel next jaar denk ik :$
    Tssss) :x

14. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    @ Liesben: Succes morgen!

15. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    ZVDH, balen zeg, als je al zo snel weer buitenstaat lijkt me dat ze je van tevoren ook wel hadden kunnen vertellen dat ze je liever doorverwezen. Nu gaat er weer kostbare tijd verloren.

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Suzanne: knuff terug!

Dombo: jah..ik overweeg nu ook een slaapzakje

Lotuss..jee..je zus ook. Dat is niet niks!

Liesben: sterkte meis! Laten we hopen dat het werkt voor je...

Zij...: jee..lekker zo'n behandeling. Ze hadden je beter gewoon even kunnen bellen. Dan had je nu al een afspraak in het LUMC.

Even kort..druk hier..

Hier een flinke spierpijn in de arm waar vanmiddag de prik in is gegaan. ik heb hem dus wel gehaald, zodat ik Roosje de antistoffen kan doorgeven.

En papa Hellen heeft vandaag een fikse maagbloeding gehad. Ze hebben tijdens een spoedscopie 2 gaatjes in zijn slokdarm en eentje in zijn maag gedicht. Hij kreeg maar liefst 2 zakken bloed! Vrijdag volgt dan ook nog de catherterisatie......Voorlopig blijft het dus hollen, rennen en vliegen om hem af en toe te kunnen zien, want ik moet dan ook telkens oppas regelen.

17. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

Aug 25, 2008
    3,167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Gelukkig misverstand met zoonlief, vriend zat te stoken pfffffffff
    Alle tranen voor niets geweest, zullen vast ook hormonen zijn.

Liesben succes, zvdh schiet nog niet echt op dus.

Zometeen komt de wijkverpleegkundige voor mij en om de kleine Xander te wegen

18. Desmo

Desmo Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    2,925
    0
    0
    Utrecht
    Liesben ik denk aan je vandaag.

Koffie fijn dat er niks aan de hand is maar wel een sukkel zeg, die vriend :x

Suus hoe lang doe jij nu eigenlijk al een Bebekje???

Hellen wat een narigheid met je paps. Ik hoop dat de rust snel weer terugkeerd. En wat betreft de verkoop van je huis, heb je een goeie NVM-makelaar? Ik weet dat het wat kost maar ik ben zelf makelaar geweest en weet dus ook dat het je ook veel kan opleveren.
    Durf het bijna niet te zeggen maar ik heb inderdaad mijn flat verkocht. In 6 weken :$ Nou is dat wel heel erg snel hoor en ik had dit ook niet verwacht maar natuurlijk wel erg blij.

ZVDH wat een sukkels in dat ziekenhuis zeg. Kan me voorstellen dat je hier niet blij van wordt. Vandaag wel LUMC bellen hoor. Vertel dit verhaal erbij, wie weet zetten ze je ergens tussen uit "medelijden" ;)

Lotuss wat een bizar verhaal van jou en je zus. Is zij erg van slag door de MK of had ze ook niet op een zwangerschap gerekend?

En voor degenen die ik vergeten ben, niet met opzet en dikke knuffel :)

Meiden ik ga vanmiddag lekker oppassen op mijn kleine nichtjes. De oudste is bijna 2 en de jongste 7 weken. Lekker even moedertje spelen, heerlijk!

19. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Koffieleutje, gelukkig maar dat het een misverstand is, maar lekker zeg, zo'n vriend.
    En ook lekker met die hormonen, want die worden door zo'n misverstand ook goed gevoed.
    Ben benieuwd hoe Xander gegroeid is!

Hellen, dikke knuf meid en heel veel sterkte met alles. Hoop dat je zo nu en dan oppas kunt regelen om even naar papa Hellen te gaan.

20. Desmo

Desmo Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    2,925
    0
    0
    Utrecht
    Jee Dombo ben je nou weer afgevallen?? Nog maar 2 kilo! Wat ontzettend knap van je.

*aplausje voor Dombo*

Share This Page