Arme Kaat, misselijkheid is een goed teken, maar oh zo vervelend. Er zijn pilletjes voor van VSM. Misschien dat deze jou een beetje kunnen helpen. Bah kan niet slapen. Ik kan niet goed meer liggen, ben benauwd en hoest en pies het hele bed vol. Nu maar aan de havermout (vind ik opeens weer lekker!) en straks maar hopen dat het nog een uurtje lukt. Ben niet de enige wakkere, de kikkers in de sloot kwaken er ook aardig op los.
Nou hier is de weer aangebroken ik snap er niks van ik had voor mijn miskraam altijd een heel regelmatige ongi altijd 28 dagen maar nu haal ik dat niet eens meer ik word het steeds een paar dagen eerder. Ik heb daarom ook nu maar 26 dagen aangehouden dan zit ik er een beetje tussenin. Maar ja op naar de volgende ronde. groetjes sandra
@ Sandra1967 - gebruik je ovu testen? Ik heb ze ook gebruik na mn miskraam en heb nu wel weer een beetje inzicht hoe de cyclus verloopt. @ Natas- ik keek net even je foto van afgelopen zaterdag, wat ben jij enorm mooi zwanger zeg! Helemaal super!
@Kaat groene thee helpt weleens tegen misselijkheid. Maar je moet het niet veel drinken in een keer, betje bij betje, kleine slokjes, en niet koud, maar lekker warm. Vitamine B12 helpt ook. En als je net hebt gegeten ga niet gelijk opstaan, blijf nog even zitten.
@Kaat: Tot mijn grote verbazing las ik gisteren in Viva een soortgelijk artikel over afvallen met hCG, ik was woest! Dat een mannenblad zo 'dom' is aan hier aandacht aan te besteden, maar een blad voor vrouwen in de vruchtbare leeftijd... Helaas heeft Viva geen brievenrubriek, anders ging er weer een boze brief de deur uit... Wat ontzettend vervelend dat je je zo misselijk voelt! Bij de huisarts kun je een recept voor zetpillen tegen de misselijk vragen: Emasefane. Ook acupunctuur schijnt bij sommigen te helpen. Succes! @Benthe: Wat schattig van je petekind! @Sandra: Balen joh... Gisteren heb ik mijn nichtje dus voor het eerst kunnen knuffelen, daar had ik me dus al dagen op verheugd. Ze was erg lief en huilde helemaal niet. Het was wel even wennen om zo'n kleintje weer te verschonen. De fles geven ging iets minder goed. Althans: erin was niet zo'n probleem, maar de hele inhoud kwam er net zo snel (en onverwacht!) weer uit. Daar waren geen doekjes meer tegen gewassen... Ik geloof toch dat Sara best een zware geboorte heeft gehad, het zou me niets verbazen als zo'n kleintje daar een week hoofdpijn aan overhoudt. Als ik haar vergelijk met hoe Jasmijn was toen ze een dag of vijf oud was, zie ik een behoorlijk verschil. Jasmijn was veel meer wakker en alerter en reageerde ook meer op degene die haar vasthield. Op de heen- én terugreis ook nog een ongeluk gezien. Op de heenreis gaf de man in de auto naast ons (Roy reed op de linkerstrook en die man op de rechter...) ineens een flinke ruk aan het stuur en knalde vangrail in. Hij stuiterde daarna nog twee keer (net niet) de weg op en kwam tot slot weer tegen de vangrail tot stilstand! In die paar seconden dat dit gebeurde, waren wij natuurlijk alweer een paar honderd meter verder, waardoor stoppen geen zin meer had. We konden het via de spiegels volgen. Of de man bijna in slaap gesukkeld was en daarom als reactie een ruk aan zijn stuur gaf... Op de terugweg lag (bijna op dezelfde plek) een auto op zijn kop. Brandweer, ambulance en politie waren ter plekke. Dit ongeluk was nog niet lang geleden gebeurd, want de file erachter was nog maar kort. Je wordt je dan weer eens akelig bewust van het feit dat jóu dit ook kan overkomen... ................................................ Ik heb misschien wel eens verteld dat onze kat - Lizzy - op zolder haar domein had en het was eigenlijk de bedoeling dat dit ook na onze 'verhuizing' zou blijven. Maar nadat Lizzy de eerste de beste nacht haar nagels in de gloednieuwe gordijnen had gezet, besloten we haar toch maar weer naar beneden te verhuizen. Roy heeft zaterdag dus een kattenluikje in de deur van de garage gemaakt. Maar mevrouw is boos en zit nu al ruim een dag in de tuin van de buren (in het nu leegstaande hondenhok...) Ik hoop toch dat ze vandaag weer gezellig naar huis komt! Eerlijk gezegd verbaast het me dat het haar gelukt is om op de schutting te komen. Ze is inmiddels 15 jaar oud en kan zelfs niet eens meer over de traphekjes springen...
@sandra: shiter de shit! @lola: tja katten.....ik moet zo lachen om die beesten. Hoezo hebben dieren geen karakter, echt wel! Die kat komt echt wel weer binnen hoor, misschien kun je hem overhalen met wat lekkers (is bijna iedere kat gevoelig voor). Wat jeook kunt doen is een flesje voor in het stopcontact kopen. het heet feliway en bevat feromonen waardoor katten zich sneller op hun gemak voelen en minder de neiging hebben om in de gordijnen te klimmen. Ruik je zelf helemaal niets van. is te koop bij iedere dierenarts. @ninO: nog ff volhouden! Dank voor al jullie tips. Ben vandaag dus thuis gebleven, voel me echt te slecht. Ik eet kleine beetjes, ga groene thee dinken ed. heb de huisarts gebeld en vanmiddag kan ik emesafene ophalen. de zetpil variant, want dan geef ik die in ieder geval niet over. Fijne dag iedereen, Kaat
Benthe, ik vind ook absoluut niet dat je loopt te miepen hoor! Wat vervelend voor je Kaat, die misselijkheid. Goed van je dat je naar de HA gaat want dit is niks voor je en uitdrogen gaat snel. Sandra wat enorm balen voor je, sterkte! Shiela, thnx voor het compliment! Lola, ik heb al vaak gelezen dat kleintjes na de geboorte hoofdpijn kunnen en hebben, zeker als het een zware geboorte was. En ook misselijk kunnen zijn. Ik ben vanmorgen met Chris naar de oogkliniek in Hilversum geweest, en operatie nr.3 gaat a.s. zaterdag plaatsvinden. De arme......
@Kaat wat vervelend he die misselijkheid ik heb het bij alle drie de zwangerschappen gehad en echt drie maanden lang ik lag het liefst op de bank of in bed zo beroerd voelde ik mij ik ging ook nooit zonder biscuitjes naar buiten zodra ik het op voelde komen nam ik er eentje en dan ging het weer even een lege maag voelt nog slechter aan en s'morgens inderdaad niet meteen opstaan maar eerst in bed even iets eten al is het maar een droog biscuitje het is tenminste iets. @Natas vervelend he dat je man weer onder het mes moet maar hopelijk wel de laatste keer en hoop dat hij er snel van hersteld. groetjes sandra
Natas: fijn dat Chris zo snel geopereerd kan worden. Ik hoop dat de operatie succesvol is. Sandra 1967: na mijn miskramen werd mijn cyclus ook steeds korter, dat was hij ook voor mijn eerste zwangerschap. Het voordeel is dat je sneller kans hebt om weer zwanger te raken. Ook ik raad je ovutesten en tempen aan. Ben zo brak vandaag, maar heb nu even rust nu mijn zoontje net naar de creche is gegaan en ik wilde nog wel zoveel doen. Sinds gisteren hebben we een soort van inloopkast, maar gezien de hitte en vermoeidheid ga ik toch maar op bed liggen. Hebben jullie ook het artikel in de Volkskrant gelezen (van afgelopen zaterdag) over thuisbevallen in Nederland. Uit onderzoeken is gebleken dat de babysterfte in Nederland relatief hoog is in Europa door het huidige verloskundige systeem. Ik ben het er helemaal mee eens en ga morgen maar weer zeuren bij de vk om zo snel mogelijk naar het ziekenhuis te kunnen. Bij mijn eerste bevalling heb ik in totaal 36 uur weeen gehad. Deze begonnen twee uur 's nachts en pas de volgende avond om 12 uur mocht ik van de verloskundige die in totaal 3 keer is wezen kijken naar het ziekenhuis, waar ik mij eindelijk serieus genomen voelde. Mijn ontsluiting schoot niet op. Na 22 uur, slechts een halve centimeter en ik heb enorm pijngeleden. Nou ik ga nog even een ijsje eten en dan even slapen. Hopelijk lukt het nu wel.
@Kaat: Ik hoop dat de zetpillen ook bij jou helpen! @Natas: Aanstaande zaterdag al? Dat is snel! Alvast veel sterkte gewenst! @Nin0: Ik heb het artikel nog niet gelezen. We hebben een zaterdagabonnement op de Volkskrant, maar ben aan die van afgelopen zaterdag niet toegekomen. Ik zal 'm straks dus maar uit de oud-papierbak vissen en het artikel even lezen. Over niets zijn de meningen zó verdeeld als over thuis bevallen. Als alles goed gaat, is het natuurlijk de meest relaxte manier van bevallen, maar je weet van te voren natuurlijk niet hoe het bij jou gaat. En het is een feit dat je bij complicaties altijd tijd verliest doordat je naar het ziekenhuis moet. Voor mij zal het weer een ziekenhuisbevalling worden. Bij ons heb je namelijk de mogelijkheid om middels een PCA-pomp te bevallen. Dat is een methode van pijnbestrijding die gewoon door de verloskundige (van het ziekenhuis) mag worden verstrekt. Tijdens de bevalling van Jasmijn hebben ze me ook aangesloten op die pomp en dat is me uitstekend bevallen (letterlijk én figuurlijk... ). Ik toen namelijk mijn ribben gekneusd en schoot dus niet veel op met de ruggenprik. Het infuus dat aan de PCA-pomp is gekoppeld geeft een lage, constante dosis pijnstilling af en éénmaal per 5 minuten kun je middels een druk op de knop jezelf een extra 'shot' toedienen. Het voordeel van dit middel (Remifentanil) is dat het kindje er geen last van heeft... Ik weet dat pijnbestrijding in Nederland nog steeds erg omstreden is, terwijl men ons in de landen om ons heen voor gek verklaart. Zelf heb ik zoiets van: waarom er geen gebruik van maken als het voorhanden is? Je zegt tegen de tandarts toch ook niet dat je geen verdoving hoeft omdat patiënten 100 jaar geleden ook zonder verdoving werden geholpen! En dat natuurlijk bevallen beter zou zijn voor de hechting tussen moeder en kind? Dat vind ik eerlijk gezegd een belediging voor de papa's en voor mama's die met een keizerssnede zijn bevallen...
Ja Lola ben het helemaal met je eens over verdovingen tijdens een bevalling. Zo'n pompje lijkt me ook wel wat. Ik heb zelf uiteindelijk Pethidine gekregen, een soort morfine geloof ik. Het gevolg was dat de ontsluiting wat sneller ging doordat ik minder pijn had en meer ontspannen was, maar mijn zoontje had geen gezonde kleur bij zijn geboorte en heeft daaronder geleden. Gelukkig dat we in het ziekenhuis waren en hij meteen naar een kinderarts kon en even aan de monitor en gelukkig was het snel weer over en konden wij als een echte familie richting huis. pffff niet geslapen, beetje onrustig en veel te heet. Heb dus de inloopkast ingericht, ook veel te heet. Normaal kan ik prima tegen hitte, maar nu is het mij toch een beetje te veel, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Weer een klusje wat afgestreept kan worden op de (enorme was)lijst. Nu maar even een koude lauwe douche om af te koelen.
@ Kaat11: werkt die Feliway nou echt? Ik heb van de week een navulling gekocht alleen vergeten de stekker erbij te kopen, lekker handig dus! Heb het dus nog niet kunnen proberen... Twee van mijn Maine Coons zijn erg dominant naar mijn HTK toe, ik hoopte eigenlijk zo de gemoederen een beetje tot rust te brengen. Zou dat kunnen werken? @Lola: ik had het ook al in de Viva zitten lezen en me daar ook ernstig over opgewonden! Eigenlijk had is dit soort propaganda ook niet van een vrouwenblad verwacht, eerlijk gezegd. Vandaag begonnen met mijn nieuwe baan. Hartstikke leuk natuurlijk, maar dat is zo'n eerste periode natuurlijk altijd. Wel helemaal super dat ik na vijf minuutjes fietsen op plaats van bestemming was en ook dat ik al rond 5 uur thuis was. Normaal gesproken sprong ik dan pas de auto in en moest ik nog ruim een uur rijden... Dat was dus echt genieten! Heb overigens de godganse werkdag niet aan baby's/zwangerschap/NOD of iets van die strekking gedacht! Dat is ook wel een unicum te noemen, hahaha Gr. Benthe
Eindelijk weer even tijd om te lezen en te reageren. Heb drukke dagen gehad hier. @ Natas: mooie buikfoto's hoor! Altijd fijn om te horen dat ik niet veel miep. En ja, Bali is zalig! Veel succes maar weer zaterdag met de operatie van Chris! @ Inez: wat leuk dat je de geboortekaartjes zelf maakt en wat een mazzel dat er uitverkoop was. Zou willen dat ik zo creatief zou zijn. En dat van het nieuws dat kinderen van vaders boven de 40 langer leven, heb ik ook gezien. Geeft goede hoop hè. Lief dat je vindt dat ik niet teveel miep! @ Kaat: ja, ik weet het, Bali is ook helemaal wauw. Dit is de 6ex dat ik erheen ga. We hebben 2 hotelkamers geboekt. Vriendje is nog nooit met zijn zoon op vakantie geweest en wilde van alles met zijn zoon gaan doen op Bali. Heel veel dingen die ik niet zie zitten. Zodoende heeft hij zijn moeder gevraagd mee te gaan, zodat ik niet in mijn uppie zit (wat ik verder ook geen probleem zou vinden hoor, ik vermaak me wel). Hij deelt zijn kamer met zijn zoon en ik dus met schoonmama. Balen dat je puistjes hebt, hopelijk verdwijnen ze weer heel snel. Maar erger nog lijkt me die misselijkheid. Sterkte meid! @ Moby: ik hoop dat je gelijk hebt, wat betreft dat ff samen zijn, want mijn vruchtbare dagen vallen in de vakantie. @ Ritje: wat leuk, een meisje, is iedereen hier dan zwanger van een meisje? @ Benthe: dank je! Fijn hè, die bijwerkingen van de pregnyl. Wat ontzettend lief van je petekind dat ze je viend als peetoom wilde en nu ook heeft gekregen. Helemaal geweldig dat je nieuwe baan je bevalt. Lekker hè als je niet zover hoeft te reizen. Ik hoef ook maar een kwartiertje met de auto. Inderdaad een unicum te noemen dat je niet aan het zwanger worden hebt gedacht. Wie weet brengt het geluk. @ Nin0: jij slaapt echt weinig zeg, maar goed, je mag wel al aftellen! Nog even meid, dan kan je de schade inhalen. Veel slaapsterkte! @ Sandra: Balen, heel veel succes in de volgende ronde! @ Lola: helemaal top dat je je nichtje hebt mogen knuffelen. Meiden, hier zijn al een geruime week alle symptomen van een ongi aanwezig: buikpijn, lage rugpijn, etc., dus ik verwacht dat het zich morgen aandient. Zo, ik ga weer afsluiten, krijg zo mijn schoonouders op bezoek. Fijne avond allemaal en tot morgen maar weer.
Hoi meiden, Nou eindelijk is weekeind afgelopen. Hadd heel druk afgelopen dagen. Mijn man was jarig, hij is 55 geworden. Dus ja, cadeautjes kopen, etentje regelen. Kortom druk. Onze dochter met haar vriend waren ook bij. Ik heb weer met haar over mogelijke zwangerschap gehaad. Tot mij grote verbazing zei ze dat mogt het zo zijn dat ik zwanger word, springt ze gat in de lucht en komt ze alle dagen hier heen. Ze zei ook dat ze helemal niet jaloers zou worden en dat ik heb nog teveel liefde in mij en dat nog een kind zou mij heel goed doen. Jammer genoeg van onze zon hebben we niets gehoord. Geen telefontje, geen e-mail. Niets. Alsof hij niet wist datzijn vader jarig was. Hij, die nooit verjardagen vergeet. Hij is net een lopende kalender. Best trist, eigenlijk. Mijn eitje is ook bijna klaar, dus we gaan aan de slaag, zijn we al paar dagen geleden begonen. En nu nog hopen dat het deze maand wel lukt, ook al zoveel hoop heb ik niet meer. Maar we zullen zien. Die stress weken beginen weer.
Kaat, helpt de zetpil al? Bali, heb nooit behoefte om op vakantie te gaan, niet hoeven werken en naar mijn paardjes toekunnen wanneer ik wil is voor mij genoeg. Vent klaagt er wel eens over, maar komt zelf nooit in actie. Fijn dat je dochter goed reageert 4xmamma! Jammer dat je zoon niets heeft laten horen op je hubbie zijn verjaardag. Diaantje, de symptomen voor een zwangerschap zijn erg lijkend op die voor een ongi hoor... ik duim nog effies door. Natas, Cris zaterdag weer oogoperatie, wat gaan ze dit keer doen? Bente, wat een lief petekind! Sandra, balen joh ... Nin0, in de kast, uit de kast Lola, kan best dat babytje last van de bevalling heeft, het is niet niks wat zo'n kleintje meemaakt. Inez, zelf geboortekaartjes maken. Creatief hoor! Andere cycli na miskraam, hmmm, dat wil ik eigenlijk helemaal niet "horen". Ben nu al geirriteerd dat het lichaam nog bezig is met spotting. Heb vandaag weer bloed laten prikken, morgen telefonische afspraak met gyn. Zal wel horen wat de hcg waarde nu nog was (woensdag 31, vrijdag 7.8). Ik wil aangeven dat als ik ooit weer positief test, ik een paar keer hcg wil laten prikken, naar mijn mening ging het donkerder worden van de testen deze keer veel te langzaam, en ik wil gewoon dat dat in de gaten wordt gehouden. Verder wil ik ook wat zeggen over de bereikbaarheid, of de NIETbereikbaarheid. Zo, dat is eruit, nu morgen nog aan de telefoon
wouaaah Binnenkort de eerste bevallingsverhalen hier... Ben benieuwd of we daarna nog zo enthousiast zullen zijn om zwanger te raken. Sandra, Ik herken dat wel, na de miskramen is mijn cyclus ook veranderd. Gelukkig niet te erg, maar wel anders. (van 24 dagen naar maximaal 30 dagen. Ik weet dat ik daar niet over mag klagen) Ook ik doe goed mijn best om ongeveer mijn eisprong te bepalen. Ook om dan de juiste NOD te weten, want anders reken je je soms rijk, terwijl je eisprong gewoon later was. En als die eerder is wil je hem ook niet gemist hebben. Benthe, Mooi van jullie Petekind. Mooi beroep ook van je vriend. Hopelijk komt er een veel professioneel gefotografeerd kleintje op dit topic. Verheug me nu al op volgend jaar! Diaantje, Ik hoop dat het wegblijft hoor! Kaat, Heb niet zoveel ervaring met zwangerschapsmisselijkheid gehad. Wel zeeziekte (was toen ook wel zwanger) en inderdaad zorgen dat je maag nooit leeg is helpt. Eten direct weer na het oververgeven. En vooral droog 'voer', crackers, biskwietjes, beschuit en voor het opstaan inderdaad al beginnen. Verdere schijnt gember ook te helpen. Gemberpoeder met een rijstgerecht, of een snufje door de thee, gemberkoekjes... Trouwens, ben vandaag af en toe wel misselijk geweest. Hoop dat het niet van de BBQ van gisteren is trouwens. Heb gisteren mijn 40e verjaardag van vorige maand, in een parkje gevierd. Was erg gezellig, veel kindjes erbij en lekker ontspannen. Naarmate de middag vorderde werd het steeds warmer.
Zoooo, eindelijk bijgelezen pfff.. . @Kaat: ik ben bij beide zwangerschappen doodziek geweest.. overdreven veel overgeven etc. Ik heb toen 2 soorten zetpillen gekregen.. domperidon de 1e keer, maar die werkte niet zo goed.. daarna een andere, kan niet meer op de naam komen. Van keer of 15 per dag boven pot tot keer of 2.. was wat leefbaarder. Hoop dat de misselijkheid niet je gehele zwangerschap blijft aanhouden.
@ Zo-ongeveer-allemaal : ja, Chris z'n laatste operatie is al zaterdag, en fijn dat dit zo snel kan! Het zal daarna nog even een paar weken pielen zijn met de bril niet op goede sterkte (duurt een week of 3/4 voordat je je sterkte kan laten meten), maar het einde is in zicht. Molly, dit keer wordt hij geopereerd aan staar. Het was al bekend dat hij na zo'n grote netvliesscheuring en -operatie staar zou krijgen, alleen niet wanneer en in welke mate. Dit blijkt dus meteen te zijn, de lens is helemaal grijs en troebel. Ze gaan de lens vervangen. Herhaal jij maar een paar keer vanavond wat je hier geschreven hebt, dan komt het morgen aan de telefoon helemaal goed! Wat je te zeggen hebt lijkt me helemaal logisch. Benthe, fijn dat je baan zo lekker begint! En ook leuke bijkomstigheid dat het je een goede afleiding geeft. Anna, ooooh wat zou het mooi zijn als niet de bbq de oorzaak van je misselijkheid is [-o<
Natas, Even vergeten. Succes voor Chris. Naar zo vlak na elkaar, maar aan de andere kant hoef je er niet meer lang tegenaan te hikken. Ik hoop dat alles voorspoedig gaat.