Natas, wat een nieuws zeg, dat is wel heel veel voor 1 gezin , heel veel sterkte met de tijd die komen gaat voor jullie allemaal, weet niet wat anders te zeggen... Suus, zet 'm op morgen, ik hoop dat het je een beetje meevalt. slaap lekker allemaal, groetjes Nicole
Merci voor de lieve woorden. Suus, hou je taai meid. Ik herken het van de periode na mijn miskraam toen mijn oudste stiefdochter beviel. Dat kraambezoek viel me erg zwaar. Sterkte morgen!
Natas: weet ook even niet wat ik moet zeggen. Heel erg veel sterkte voor jou, je gezin, je moeder en stiefvader. Ik hoop dat hij in elk geval de komende periode nog een beetje pijnvrij door kan komen. Suus: succes morgen! En vast blijven houden aan die 2-ling, oh ja en ik wil een lootje voor de grote suusbeeb verloting. JFT: sterkte morgen. Koffie: knuffel voor jou. Lijkt me erg pijnlijk. Nicole: gefeliciteerd met jullie prachtige 20 weken echo. Dombo: wauw, echt super die kilo's! Petje af, ik doe het je niet na. Liesben & Bebek: is er nog plaats voor een derde persoon in die dwangbuis? Ik wil namelijk ook. Ben misschien nog mensen vergeten maar sorry, er wordt soms zoveel geschreven. Ben op dit moment lekker cdtjes aan het omzetten naar mp3's voor m'n vakantie. Nog 1 weekje werken volgende week en dan heerlijk 2 weken vakantie.
Lieve Natas, wat vind ik dit erg voor jullie en wat je beschrijft klinkt helaas weinig hoopvol, toch hoop ik het allerbeste voor je stiefvader. Heel veel sterkte meid, voor jou en voor je familie en een hele dikke knuf.
JFT, het klinkt niet raar hoor, dat je blij bent dat je morgen de echo hebt. Heel veel sterkte meid. Enne, je zou wel weer op het wachtbankje willen zitten, betekent dat dat jullie het toch nog weer een keer gaan proberen? In ieder geval dikke knuf! Ook voor Suus een dikke knuf. Vervelend dat juist je schoonvader zei dat hij nu echt opa was. Heel veel sterkte voor jou en je mannetje morgen als jullie op kraamvisite gaan. En ik hoop van harte voor je dat die voorspellingen uit gaan komen. Ik blijf knuffels uitdelen, nu voor de meiden die zo hard bezig zijn niets te voelen. Hoop op een knallend roze uiteinde! Giegel, als je tot de risicogroep behoort kan ik me voorstellen dat je je nu liever eerst laat enten voor de Mex.Griep en het zwanger worden even op een laag pitje gaat zetten. En dan ... over 3 maanden er tegenaan met Puregon. Mijn duimen draaien alvast voor jullie. Fijn dat je in ieder geval veel afleiding hebt en even lekker druk bezig bent. Ladouce, heerlijk, vakantie in het vooruitzicht! @ all, thanks!!! Doet me goed en geeft me moed en de kracht om het deze keer vol te houden en straks op gewicht te blijven. Beproeving 1 heb ik deze week in ieder geval doorstaan. Geen doorgeslagen stoppen die me aan het (vr)eten zetten. Het enigste wat ik heb opgevreten is een nagel. Nou ja, als dat alles is ...
Ben ik weer even....het is hectisch hier. Was de afgelopen dagen veel bezig en onderweg. Ik wil JFT even sterkte wensen. Ik las over Golden Earring: ik vond ze toen ik ze op mijn 18e (al even geleden dus) live zag, erg goed. Ben benieuwd hoe ze nu zijn Bebek: wat een toestanden bij jou in de buurt joh! En ik las iets over rare eetlust..Ik ga er bijna wat van denken, zeg Ladouce..ik lees van een mislukte ontdooipoging. Wat ontzettend naar! *zwaait naar Koffie* zeg: wel een beetgje kalm aan doen he! Nicole: wat fijn dat alles goed gaat! *overhandigt Liesben een zelfgebreide dwangbuis* (die is lekker warm..het schijnt de komende week erg koud te gaan worden) Dombo...wauw...echt een prestatie, jouw afvallen! Lotuss...Roosje zit ook al te rommelen met haar mondje. Sommige kindjes hebben zeker haast, zo lijkt het. Had jij nog toestanden als diarree en luieruitslag? Beterschap voor je mams, trouwens! Suzanne: is het geen optie om dan naar hetzelfde ziekenhuis als Trees te gaan??? Kan me trouwens je verdriet heel goed voorstellen..Je wilt graag blij zijn voor een ander en je gunt het ze ook..maar je gunt het hjezelf alleen ook zo ontzettend, he? Natas: sterkte met je ouders. Het lijkt me wel een hele schok als één van hen kanker heeft.. *Zwaait ook even naar Giegel* Hier voel ik me een beetje belazerd. Ondanks fulltime borstvoeding ben ik gister, op 1 dag na 3 maanden na mijn bevalling, weer ongi geworden. En nog enorm ook...echt..een bloedbad. Bah! Maar goed..Roosje is vandaag dus alweer 3 maanden oud. Tijd vliegt!
@ Hellen. Achteraf had ze wel een dag wat dunne ontlasting maar zonder die typische zure 'ikkrijgtandenlucht' Die lucht herken ik gelijk na 4 kinderen. Dus misschien had dat er niets mee te maken. Verder was ze wat huileriger dan normaal, maar ze kan toch wel lekker tekeer gaan, zeker als ze moe is, kleine driftkop. Omdat ik het nog niet verwachtte zo vroeg zie ik pas dingen achteraf. Ze had ook twee avonden een rode wang maar we voelden bij ons allemaal een kout'je broeien, dus ik dacht dat het daaraan lag. Dat zou ook kunnen want haar zus had dat ook een dagje als ze moe was. En kwijlen, maar dat deed ze ook al een poos. Niets heftigs dus, dat had ik bij haar wel verwacht omdat ze snel van zich laat horen als iets haar niet zint. Viel dus mee! Ja..ongi...dat blijft niet altijd zo lang weg met borstvoeding helaas he! Bij mij was het na de geboorte van Rosalie ook zo erg de 1e keer. Niet normaal! Maar alles was daarna weer gewoon. Na Sophie ging alles helemaal raar. De kraamzuivering hield maar niet op, bleef aanhouden, en alles was verder een poos ontregelt, klopte niets meer van, die cyclus! Nu, na m'n miskraam, heb ik ook al 2 en halve week bloedverlies. Al is het wel bijna over denk ik. Krijg nog bloedarmoede! :x
Heb voor m'n verjaardag as dinsdag alvast een nieuwe lens voor m'n camera en een afstandsbediening gehad! Ben ik blij mee! Afstandsbediening is behalve heel handig ook effectief om Sophie lachend op de foto te krijgen als ik uit de hand fotografeer. Hoef ik niet door de zoeker te kijken want tegen zo'n kouwe camera lacht ze niet natuurlijk! En een ondeugend hoofd dat ze heeft...dat wordt er een!
Hoi meiden, nog niet bijgelezen, eerst even een verslagje. Toen we binnenkwamen zagen we dat de gyn al 35 minuten uitliep, uiteindelijk mochten we niet om 10.40 uur maar om 11.40 uur naar binnen. Gelijk een echokamer ingedoken, gyn vroeg hoeveel en hoelang ik al vloeide, en was verbaasd toen ik vertelde dat er nog geen druppel was gevloeid. Echo gemaakt, en verrek, Wurmpje 1.4 zit er nog steeds, is nog steeds 2.7 cm en heeft een verdomd mooi navelstrengetje lopen. Enige wat ontbrak was de hartslag (okee, en groei van de afgelopen 3 weken). Tja, toen de keuze wat nu. Kon het niet drooghouden, terwijl ik me gisteren oersterk voelde. Heb aan Vent gevraagd, die wist van mijn twijfel en hakte de knoop voor me. We hebben dus gekozen voor proberen met Cytotec, dat respecteert gyn, heeft meds voorgeschreven en ik moet haar woensdagochtend bellen. Bij twijfel of ik te veel vloei of te veel pijn heb moet ik uiteraard eerder bellen. Ze vroeg of er eerder echte onderzoeken zijn geweest, nee dus. Het gekke is dat ze de uitslag van mijn bloed voor de combinatietest ook nog niet binnen heeft. We gaan eerst hier doorheen, daarna gaat ze onderzoeken laten doen (bv of ik wel of geen stollingsprobleem heb), want "dat verdien je wel als het 4x op rij mis gaat". Het is niet echt mijn bedoeling om alles op alles te zetten om een kindje te krijgen, zoals ik wel vaker zeg, het leven is zo ook goed. Maar weten of er een oplosbare oorzaak is kan ook rust geven. Ik heb nog gevraagd van mijn kies/wortelontsteking die steeds opspeelt, en volgens haar kan je daar geen miskramen van krijgen (ik ben er nog niet uit of ik haar geloof ). We zijn net bij de apotheek geweest, de tablet Mifegyne die ik eerst moet nemen (helpt bij verweking van de baarmoedermond) is niet te bestellen, bestaat alleen in ziekenhuisverpakking, Cytotec is wel bestelbaar, en een apotheek in de buurt heeft hem wel in huis. Ik heb net het ziekenhuis gebeld, en ik kan tussen 14.00-14.30 uur terugkomen, en beide middelen gewoon bij de verpleegkundige ophalen Volgende afspraak (behalve de belafspraak van a.s. woensdag) moet over 2-3 weken, maar over 3 weken is de gyn volgens haar agenda zelf vrij, dus staat de volgende afspraak al over 12 dagen, de 23e. Ik heb nog op mijn gemakje met mijn iPhone foto'tjes kunnen maken van de eerste "slechte" echo (je ziet gewoon Wurmpje's voetjes zitten...) en de 2 echo's van vandaag. Luguber misschien, beelden van een dood minimensje, maar 't helpt mij bij de verwerking. 't Wordt nog haasten straks, want Vent moet om 15.15 uur bij zijn oogmeting zijn. Ben blij dat ik vandaag heb vrijgenomen. Ik neem vanavond de tablet, en dan waarschijnlijk morgenavond de eerste Cytotec's... Knuffels, JFT
Lotuss, leuk verjaardagscadeau! Hellan, balen dat je weer ongi bent. Dat hoop je inderdaad anders als je BV geeft.
Heavy hoor, JFT. Ik hoop voor je, dat je hier zo snel en pijnloos mogelijk doorheen komt. Wel fijn dat ze verder willen gaan kijken, trouwens!
JFT, meid wat een bittere pil toch. Natuurlijk hou je het niet droog bij het zien van jouw beebje. Dat ziet er op die echo zo mooi uit. Het is dat er geen hartslag meer is, anders zou je gewoon niet geloven dat het echt over is. Heel veel sterkte de komende dagen en hopelijk is de uitslag van de combi-test snel binnen en kan de gyn eventueel nog wat andere onderzoeken doen. Voor wat het waard is, het klonk in ieder geval als een lieve, medelevende gyn. Helaas kom je dat onder deze omstandigheden ook wel eens anders tegen. Succes vanmiddag met de oogmeting van je mannetje. Fijn dat je afdrukken hebt van je beebje, zo heb je toch nog iets van hem/haar bij je en het helpt je mee verwerken. Dikke knuf!
Ik kreeg ze niet mee he, de afsdrukken, maar moest met dossier naar afsprakenbalie, dus hoppa, clicken met die iPhone! Gyn is een lieve lieverd. Nu gauw weg! Tot later!
Ik zat net weer eens op Fertilityfriend mijn menstruatie in te voeren en ik ben dus écht preciés 1 jaar niet ongesteld geweest. De cyclus waarin ik zwanger raakte, startte ook op 10 december! Wel bijzonder. Echt een afronding van een zeer bewogen en speciaal jaar zo. Ik wordt daar wel melancholisch van...het komt gewoon nóóit meer terug......sniff
JFT, wat heftig allemaal zeg....ik heb er geen woorden voor, alleen maar dat ik me aansluit bij Dombo en hoop dat je hier pijnloos en vlot doorheen komt, zodat je echte verwerking kan gaan beginnen! Sterkte en een knuffel! Hellen, een afsluiting van een hoofdstuk he meis! Kan me voorstellen dat je daar melancholisch van wordt hoor! Lotuss weer goed in de kamedootjes lees ik, leuk joh! Kan jij met al je foto-creativiteit aardig mee uit de voeten toch?! Ik heb weekend, yessss! Vannacht weer zo idioot gedroomd: dat er een klein fiatje 500, knalgeel, in de binnenstad van Utrecht geparkeerd stond met een enorm hard huilende baby erin...Een lekkere, bolle baby welteverstaan Ik kwam op mijn fiets langs, het was bloedheet en er stond geen raampje open van dat autootje en er liep ook al een mevrouw naar toe. Ik er ook heen en voor ik het wist had ik die baby in mijn armen die meteen stil was. Wij naar die mensen hun huis gegaan, was een pijpelaatje zo smal en een zooi niet normaal meer. Politie was erbij en toen kwamen de ouders thuis en die waren echt heel erg jong en ze zaten helemaal verslagen op de bank met allebei een blinkende traan onder hun oog...De baby zou mee genomen worden en ze snapten waarom en dat ze fout gehandeld hadden. Hoe verzin je het weer he!
jtf@ meid ik heb er geen woorden voor dat je huilt is logis toch het is niet niks wat je door maakt meid dikke knuf bebek@ hoe krijg je het voor me kaar om zo te dromen hier@ ass heeft gebeld ik moet dinsdag bij 1 van de ass bloeddruk laten meten op verzoek van de annestasist die had naar de dokter gebeld dokter moet het dan direkt door faxen nu hopen dat ie goed is en blijft ik word gek als het weer niet door gaat
Marnat, zie het maar gewoon als een routinecontrole meid, maar ik kan me voorstellen dat je even het gevoel hebt dat je helemaal gek wordt als het weer niet door wordt. Alleen daar help je je bloeddruk niet mee! Bebek, die droom ... hmmmmm. Nu kun jij er sowieso wat van, rare dromen dromen, maar toen ik zwanger was, droomde ik ook de meest vreemde en bizarre dromen.
dombo je hebt gelijk ik ga er van uit dat het goed komt ik heb nog steeds medicatie ik gebruik geen zout drink geen koffie meer geen kaas en vlees waren geen drop wel zoet beleg af en toe een bak koffie en soms een plak kaas
De vermoeidheid slaat weer toe hier...heb het ijskoud terwijl Lief het warm vindt (weet niet wie er hier nu gek is hoor ) en ik heb helemaal geen zin in eten (vond het naar kattenpies stinken ) dus heb met pijn en moeite wat naar binnen gewerkt...typisch gevalletje van moe! Dussss Bebek gaat zo lekker onder de dekens naar popstars kijken, met een lekker kruikje erbij, hmmm!