35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Nin0, geweldig die kinderen met zulke eigen willetjes. Wanneer Alyssa de keuze krijgt tussen een roze of een ander kleur shirtje, kiest ze meestal toch het roze. Haha. En dat voor een mama die eerst zei, geen roze. (wordt ik soms nog wel eens mee geplaagd, haha).

Molly, fijne vakantie meid.

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hihi Molly, hoop dat je desondanks toch hebt genoten van de vette hap.

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ellen, je verveelt ons er absoluut niet mee hoor! We hopen en duimen gewoon allemaal ontzettend voor je dat ook voor jou het roze/blauwe geluk nu eindelijk eens mag komen!

4. Ellenk

Ellenk VIP lid

Oooh wat lief Inez,

Nou dan maar weer..............

Ik ben echt helemaal van slag. Komen net 25 vrachtauto's ofzo voorbij toeterend allemaal met verstandelijk gehandicapten erin. Vind ik zo leuk heb ik de tranen in mijn ogen. (gelukkig had ik een zonnebril op)

Zit echt in een emotionele roulecoaster (hoe schrijf je dat?) Ik haat onzekerheid pfffffffffff

5. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Kan me helemaal voorstellen ELLEN; maar je mag zoveel zeveren en zeuren en twijfelen(alheowel voor jezelf minder leuk) als je wilt hier.
    We blijven hoop en moed houden!

6. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    MOLLY: dat je gezon eten wegkrijgt, vooral de eerste weken, lust ik alleen maar pasta's en mc Donalds. Moet nu nog niet aardappels, "vlees" en groenten denken.Gelukkig zorgen mijn buurmannen goed vor me; er word minstens 1 x per week, volgende week 2 x voor me gekookt.

7. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @lola: wat schrikken zeg! maar doe maar rustig aan en fijn dat je weer naar huis mag!

8. Roy is me tegen 13.30 uur komen halen met Jasmijn (die gelukkig deze keer niet in paniek rakkte van de medische omgeving :D ) en thuis ben ik meteen in bed gekropen om wat uurtjes slaap in te halen (in zo'n ziekenhuis doe je echt geen oog dicht...)

De uitslag van het bloed was ook goed. Ze hebben namelijk getest of mijn bloed niet in aanraking is gekomen met het bloed van de kleine...

Het kindje is gelukkig ook weer levendiger als gisteren, al is ze nog niet zo druk als ik gewend ben van haar.

Over de hartkloppingen is eigenlijk niets meer gezegd...

@Ritje: Ach... wat zielig voor je hond. Ik hoop dat ze opknapt!

@Nin0: De mamafiets die ik heb besteld heeft gewone 28" wielen (en dus niet zoals bij sommige merken 26") en trapt dus nauwelijks zwaarder dan een gewone fiets. Maar ik heb die eigenlijk gekocht voor volgend jaar (als ik met 2 kindjes op de fiets moet), want mijn eigen fiets fietst toch het lekkerst. En omdat onze garage vol staat met de meubeltjes voor Jasmijn en er eventjes geen plek is voor de fiets, ben ik dus niet zo snel met ophalen... :(

@Inez: Ja, jij zit momenteel ook helemaal in het wereldje van de ctg's en de echo's. Maar het is goed dat ze er zo met hun neus bovenop zitten. Beter 10 keer te veel gecontroleerd, dan 1 keer te weinig...

@Ellen: 'Zeuren' mag hier hoor! Enne, het is rollercoaster... ;)

9. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ellen, dat klinkt ook als een bijzonder geniet moment. Onzekerheid... ik haat het ook, maar ben nu weer blij met mijn nieuwe onzekerheid. Ik ben benieuwd hoe dat over 2,5 week is voor de tweede echo.
    Ik tel deze twee maar even bij elkaar, de situatie e beelde zijn vrijwel hetzelfde.

Ik heb de foto's in mijn album geplaatst. Die 3D techniek is toch wel heel bijzonder.

10. Ellenk

Ellenk VIP lid

Hahaha Annna wat grappig die 3D...

Tja en als ik dan weer zwanger mag zijn dan heb ik tot de 15e week ook geen rust ik weet het....

11. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ja Ellen,
    ik weet dat ik ook nog wel lang mijn ongerustheid zou houden. Toch voelt het nu wel OK. Ik reken ook eerder 12 weken vanaf conceptie dan de 12 weken duur. Bij mij waren de vruchtjes wel eerder gestopt met groeien. Dus bij 9 weken is er toch al een eerste nieuwe mijlpaal. Ik denk dat hoe langer je een zwangerschap gedragen hebt, hoe moeilijker het wordt om het los te laten. Voor jou is dat nog erger.

Maar ik zie ook nog geen nieuwe banner, dus dat betekend nog geen ongi :) Dus ik duim nog even lekker door voor je.

Maar na een jaar ben je er vast wel weer aan toe om weer zwanger te zijn! Hoe graag ik ook meteen weer zwanger wilde worden na de tweede miskraam, ik ben toch achteraf wel blij dat het even geduurd heeft. Het heeft wat meer kunnen rusten en zakken.

12. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    NOD

24-07 Ellenk
    26-07 Sens
    06-08 Limmeke
    07-08 4Xmamma
    08-08 Diana
    11-08 Giegel
    12-08 Benthe
    13-08 Shiela
    15-08 Diaantje
    18-08 Miepke
    21-08 Sandra1967

AFSPRAKEN

21-07 Miss Daantje gestart IVF (spuiten decapeptyl)
    22-07 Diaantje gestart IVF (pil femodeen)
    29-07 Inez gyn
    30-07 SanRob vlk
    01-08: Miss Daantje uitgangsecho
    05-08: Diaantje start spuiten decapeptyl
    07-08: Mollyvg 10.30 uur 1e echo bij 6w1d
    11-08: Anna 2e echo bij 9w3d
    12-08: Anna intake prenatale diagnostiek
    22-08: Diaantje 1e IVF uitgangsecho en start Gonal F spuiten
    27-08: Anna controle gyn bij 12w
    15-09: Anna VK

BEVALDATA

28-07 Inez
    04-08 Natas
    19-08 SM591 (Pien)
    20-09 Lola
    29-09 Ritje
    09-10 Zico
    03-11 Moby
    11-11 Vozzie
    13-11 Anja
    17-01 KAAT
    26-01 SanRob
    12-03 Anna
    02-04 Mollyvg

:baby: BEVALLEN :baby:

29-06 Nin0 - zoon Jules
    20-07 Lientje - dochter Danique
    [/quote]

Ik heb nog geen nieuwe agenda dus ik vind het wel makkelijk hier mijn afspraken te plaatsen!

Molly, klopt toch bij 6w1d heb je de echo toch!?

Inez, ik hoop van harte dat je de eerstvolgende bent die mag bevallen over niet al te lange tijd. Het is wel geruststellend die ZH controles, maar lekker met je kindje thuis zijn is toch beter.

Natas,
    Jij gaat vast bevallen tijdens mijn vakantie. Wat jammer dat ik dat ga missen. Maar tegen die tijd staan vast wel wat foto's in je album.

Ik hoop trouwens ook dat ik 6 mensen dan kan feliciteren met een nieuwe zwangerschap! (de 1e zes, daarna ben ik weer terug om de volgende meteen te feliciteren)

Sens, waaronder jij! Hoe is het nu met je? Sterkte deze spannende periode!

13. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    Goede avond meiden,

Wat is het nog lekker buiten. Lig nu lekker met de laptop op onze nieuwe loungebank in de nieuwaangelegde tuin te genieten.

@ LOLA: wat fijn dat je weer lekker thuis bent. En nu voorzichtig zijn hè.

@ ELLEN: ik kwam eigenlijk even kijken of je al goed nieuws voor ons hebt, maar helaas. Maar...ook nog geen :evil: , dus ik blijf nog even stug doorduimen. En zeuren? Tuurlijk, daar zijn we toch voor hier! :)

@ MOLLY: geniet van je vakantie!

@ INEZ: wij duimen voor je dat het dit keer een vaginale bevalling wordt! Tel nog steeds met je mee af!

@ RITJE: succes en beterschap voor je hondje!

Hier eigenlijk weinig nieuws. Het is een beetje dubbel: we proberen al vanaf april 2006 zwanger te worden, maar ik ben deze week met de pil moeten starten ivm IVF :( Heb mijn NOD dus wel ingevuld in het lijstje, maar kan dus nu niet meer spontaan zwanger worden. Als ik goed reageer op de medicijnen, zal de punctie in de 1e helft van september plaatsvinden, dus...mijn NOD is dan eigenlijk ergens eind september/begin oktober...als het gaat, zoals het behoort te gaan.
    Fijne avond nog allemaal.

14. Ellenk

Ellenk VIP lid

Dat lijkt me ook een heel erg tegenstrijdig. Maar het is voor een goed doel dat moet je maar denken.....

15. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    Zo is het ELLEN, en na 27 maanden proberen en het niet lukken van een spontane zwangerschap, inclusief 6x IUI, zit er schijnbaar niets anders op dan maar voor IVF te gaan. Hoop dat jij dit weekend goed nieuws brengt. Gun het je zoooooooooooooooo [-o< [-o< [-o<

16. veronika

veronika Niet meer actief

Hai Diaantje, ja dat voelt natuurlijk heel raar en dubbel, dat lijkt mij ook ja. Maar ik hoop dat het snel een goede beslissing blijkt te zijn geweest! (Sorry, het was vast voor mijn tijd, maar is er eigenlijk een duidelijke reden gekomen voor het feit dat het steeds niet gelukt is, en je dus wel op IVF moet overgaan?)

@ Ellen, tja, het is heel spannend nog, voor je, maar je bent al echt overtijd toch nu? Dat is toch al een goed teken?

@ Anna, wat een bijzondere plaatjes, ik zie er nog niet zoveel in :oops: maar dat maakt het ergens juist ook heel speciaal, dat dat in je buik mag groeien, tot een hopelijk gezond kindje met alles erop en eraan, over een aantal maanden!

17. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    hey hey, ben van de dierenarts thuis, ze zag er al iets beter uit maar ik wilde zekerheid!
    n ze kreeg antibiotica en toch een kuurtje mee,
    ze ziet er beter uit ik denk dat er veel al uitgekomen was, kan zijn van in de vijver gaan te zemmen...
    stilstaand water he en warmer weer....

uitblijven dus!

dus het blijft met even schrikken...

Ritje

18. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    Veronika: Er is niet echt een aanwijsbare reden, het is meer iets als: onverklaarbaar onvruchtbaar. Hebben verschillende testen gehad, zowel vriendje als ik, HSG, uitstrijkjes, 6x IUI, etc., etc.. Uit bloedtesten is een aantal keren naar voren gekomen dat mijn FSH gehalte nogal hoog is. Dit betekent dat de overgang in zicht is. Mijn moeder was ook al met 41 in de overgang en het is genetisch bepaald. Maar....omdat mijn FSH gehalte ook weleens laag is, is de kans om zwanger te worden wel nog aanwezig. Omdat we nu al sinds april 2006, zonder resultaat, spontaan proberen zwanger te worden, inclusief die 6x IUI, hebben we besloten om 1x IVF te proberen. Mocht dit niet lukken, is het voor ons einde oefening! Óf er moeten nog mooie cryo's uit de punctie ontstaan, dan zouden die nog teruggeplaatst kunnen worden. Maar het lange protocol IVF doen we dus maar 1x. Lang verhaal, sorry hoor!

19. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ RITJE: fijn dat je in ieder geval niet meer in de onzekerheid zit met je hondje. Hopelijk is hondje snel weer de oude!

20. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Lola, wat erg, zeg. Mijn bekende rijinstruktur zegt "Voorang kan je niet hebben, die moet je krijgen" In jou gevaal was het niet zo. Goed dat alles goed is. Een bekende van mij was vorig jaar haar kind verloren drie dagen voor uitgerekende datum omdat ze stoot haar buik tegen de hoek van tafel. Ging wel gelijk naar ZH, maar drie uur later was de hartje gestopt met kloppen.
    Doe AUB voorzichtig, meid. Er staat te veel op de spel.

Ritje, Kipfilee met rijst helpt weleens tegen diaree. Of gewoon rijstwater. Honden drinken dat wel, zeker nu zo warm is. Probeeren kan geen kwaad.

Meiden, heeft iemand nog iets van KAAT gehoord? Wat moet ze toch moeilijk hebben. Zo'n beslissing nemen is niet niets. Hoop dat het niet nodig is en dat ze snel opknapt.

Dank jullie wel voor jullie steun. We weten nog niet waneer hij word geopereerd. Dat maakt het nog moeilijker, want die brief kan iedere dag in de briefenbus valen. En ondertussen, word hij (en ik ook) helemal gek.

We waren vandag bij de DA geweest met onze hond. Ze heeft echo gemakt. Alles is goed. Klijntjes groeien goed. We hebben zelfs hartslaag gehoord. Echt supper. Mamahond doet het ook goed, behalve dat haar eetgewontes zijn veranderd. Wat ze vroeger nooit van haar leven had gegeten, eet ze nu veel te graag. Het is echt super leuk. Ik ben zelfs jaloers op haar. Waarom zij wel, en ik niet? Maar ja, ik gun het haar van harte, ze moet ook een keertje mama kunnen worden. En onze aanstande vaderhond geeft haar alle aandacht van de wereld. Echt hij doet alles voor haar.

Deel Deze Pagina