Goeiemorgen meiden! Nats.. het is een lastig issue... Ik kan me chris z'n zorgen heel goed voorstellen. Het moeilijke is.. het is niet meetbaar... ik bedoel.. zijn jou behoeften sterker dan zijn zorgen? Ik denk niet dat je dáár uitkomt. Mijn/onze afweging: Ik heb twee grote zonen. Nu 13 en 17 jaar oud. Ik heb altijd graag een groot gezin gewild, maar mijn ex telde voor 3 onzelfstandige kinderen dus dat werd hem niet. Toen ik bij hem weg ging, leek de kans helemaal verkeken. Tot ik Rub leerde kennen. 8 jaar jonger... mèt kinderwens... en ik wilde héél graag ook een pulletje van ons samen.. (één die niet om het weekend weg moest )We hebben uiteindelijk nog een tijdje gewacht tot we samen met de jongens een stabiele relatie/stabiel leven hadden... op mijn 38 ste (nu twee jaar geleden) kwam Dop... Ik heb altijd gezegd: "Als het ons gegund is, gráág een brusje voor Dop" Ik moet zeggen, dat de ECHTE heftige kinderwens er niet meer was.. niet zoals bij de andere 3. Bij Rub ook niet. Het was meer "Héél graag, maar als het ons niet gegund is, genieten we ons toch wel suf van Dopje" Nu het zover lijkt te zijn, ben ik heel blij... ik heb niet eens zo'n ONWIJS geweldige band met mijn zusje, maar tóch kunnen we samen de zorgen delen voor onze ouder wordende ouders. Ik heb net ervaren bij mijn andere zus, hoe zwaar het is, als je dáár alleen voor staat... dat gun ik Dop niet... De oudsten roepen overigens wel dat Dop hun broertje is en dat ze hem nooit in de steek zullen laten hoor.. maar Rub is niet hun vader.... dus Dop zal in de zorgen later daarover toch alleen zijn... Over de risico's heb ik me nooit zo'n zorgen gemaakt.. Elk kind is welkom hier... Bovendien heb ik op mijn 27ste een kind gekregen wat na een jaar levensbedreigend ziek werd.. dat kan ook... garanties krijg je bij een kind NOOIT.. hoe oud of jong je ook bent. Tot zover de rationele overwegingen. Ik wéét hoe sterk het oergevoel kan zijn... je voelt tot in ELKE vezel dat er nog plek is voor een kind.. dat je niet compleet bent zonder... ik denk dat het haast niet uit te leggen is aan iemand die dat niet heeft.. maar het beheerst je hele wezen. Mochten jullie beslissen dat er echt geen brusje voor Danique inzit, dan raad ik je aan om hier niet alleen mee door te modderen, maar om hulp te zoeken hierbij... Heel veel sterkte! Meiden.. een fijne dag allemaal!
Natas, wat een lastige beslissing. Voor ons zou het een eerste kindje worden, dus ik kan helaas niet veel bijdragen aan de discussie. Sterkte! @ All: Ik snap er niets van. Volgens mij heb ik nog steeds geen eisprong gehad? Ik blijf maar wat steken houden en temp stijgt niet. *zucht* Dan zal het wel een verloren ronde worden, want lief en ik zien elkaar nauwelijks komende dagen. Alleen als ei vandaag is maak ik nog een klein kansje (zaterdag laatste keer gevreeën). Ik had me zo voorgenomen deze maand niet te gaan tempen, maar op een of andere manier doe ik het toch. En nu wil ik het ook vervolgen om te zien of... Volgende maand toch maar ovulatie-testen. Maar dat roep ik al zo lang. Straks doe ik werkelijk alles tegelijk om ei te vinden. Mezelf een beetje kennende.
Hoi meiden allemaal een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2010! Natas, het lijkt me inderdaad verschrikkelijk moeilijk. Maar voor mij geldt hetzelfde als Liesben; we hebben nog geen kinderen en zouden al dolgelukkig zijn met 1 kleintje. Liesben ik heb deze maand waarschijnlijk ook verkl**t Heb geen idee waneer mijn ei is (geweest?) en we hebben bovendien veel te weinig geklust. Ik heb het voor deze maand dan ook opgegeven. Ga mijn menstruatie afwachten en dan met ovu-testen beginnen. Uiteraard heb ik stiekum toch een beetje hoop ... aard van het beestje. Als het moet geloof ik nog in onbevlekte bevruchting
Michelle, sorry, maar ik sluit me aan bij de rest...dit is een topic voor 35 jaar en ouder en voor jongere mensen zijn er andere topics! Maar wel succes met je zwangerschapswens uiteraard!! Natas, ik kan me goed indenken hoe moeilijk het moet zijn. Maar wat al eerder gezegd is; het is wel heel fijn dat jullie erover kunnen praten! Ik vind mezelf nog lang niet te oud om aan een kindje te 'beginnen' (klinkt zo raar, maar je snapt wat ik bedoel), maar mijn Lief vindt ook dat hij al aan de oude kant begint te raken. Ik kan me dus zo voorstellen dat het voor ons ook bij eentje blijft (als dat ons uberhaupt gegeven is), hoewel hij het wel met me eens is dat het met twee veel leuker is. Ik heb een zusje van 5 jaar jonger en ik weet wel van vroeger, toen het een tijdje eens niet zo goed ging met de relatie van mijn ouders, wij heel blij waren dat we elkaar hadden; we hoorden en zagen hetzelfde en vonden het heel prettig dat we dat konden delen. En dat is nog steeds zo; bij alles wat we meemaken in ons leven, zoeken we elkaar op. Ik kan me niet indenken hoe het zou zijn als ik alleen was geweest en zeker als je ouders ouder worden is het fijn als je iemand hebt waar je je gevoel mee kunt delen, inderdaad een nestgenoot. Mijn moeder leeft helaas al lang niet meer, maar ook daarin hebben we elkaar kunnen opvangen. Ik denk wel dat als je als kind alleen opgroeit, je ook niet beter weet. Maar aan de andere kant; ze heeft alleen maar oudere zussen, dus ze staat er wel een beetje alleen voor.... Misschien slaat het allemaal nergens op wat ik zeg, maar dit is mijn gevoel erover, ik hoop dat je er iets mee kan! En een dikke knuffel meis! Liesben, heeft je ei kuren? Dan zit er maar één ding op: flink door blijven klussen! Maar je zei van de week toch dat je temp hoger was? Dus misschien is er juist wel van alles gaande daarbinnen? Suus, leuke foto's heb je op je hyves staan!! Des, wat balen meis, dat je denkt dat deze maand 'vergeven' is...maar je weet nooit wat moeder natuur voor je in petto heeft! Dop, moeilijk lijkt me dat, om afscheid te nemen van je vriendje...maar kan me voorstellen dat een nieuw goed Thuis ook heel wat waard is! Knuf! Koffie, Xander zijn eerste logeerpartijtje is geslaagd lees ik! Lekker vroeg wakker alleen, haha! Maarre, zijn eerste spijkerbroek is ook een feit, dus.....foto!!! Marnat gaat ook steeds beter, goed nieuws meis! Hier geen nieuws...gisterenmiddag even bij mijn vader geweest met Lief en vandaag nog lekker dagje vrij. Moet alleen naar de bakn zo, want die klote (sorry) oude zorgverzekering heeft de maandpremie afgeschreven, terwijl ik ben overgestapt met ingan van 1 januari en mijn machtiging heb ingetrokken! Even kijken of ik dat kan storneren, maar baal er wel van, want heb helaas niet de middelen om twee keer verzekeringsgeld te betalen! Verder gisterenavond wat steken in mijn buik gehad, wat mij meteen weer in de 'zou-het"modus zet.... Verder geen nieuws...
Natas, Ik dacht ik ga maar weer eens een kijkje nemen op het forum om te kijken hoe het ermee staat en nu lees ik dat je zo graag een tweede kindje wilt. Ik snap je helemaal, ik had het ook, direct na de geboorte van mijn eerste wilde ik al nummer twee. Het heeft uiteindelijk na drie miskramen toch zo mogen zijn en op mijn 44e is nummer twee geboren. Ik kon echt bijna aan niets anders denken dan een tweede, al was ik verschrikkelijk gelukkig met mijn eerste. Zelfs nu denk ik nog wel eens stiekem, ik wil er nog eentje, maar nu ben ik echt te oud, overmorgen word ik 46. Aan de andere kant snap ik Chris ook. Wij zijn al van die jonge oude moeders, maar hij is weer eens ruim tien jaar verder en heeft al drie kinderen. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen en ik hoop ook dat Chris het toch nog een kans geeft. Bovendien is het nog maar de vraag of het gaat lukken. Ik moet je bekennen dat het wel pittig is nummer 2 en misschien zelfs pittiger boven de veertig, dan een moeder van begin 30, maar ik heb dan ook weer een jongetje wat mij nog steeds elke nacht een paar keer uit mijn slaap houdt, dus dat heeft de nodige invloed op mijn energie, maar het genieten van mijn twee mannetjes is het mooiste wat er is en Chris, al zie jij het niet helemaal zitten, ik denk dat je Danique en Natas er een heel groot plezier mee doet en uiteindelijk zelf ook heel blij bent.
Hahaha, herkenbaar Nee, temp is nog niet hoog geweest, vandaar. Heb ik weer, een temp met hoogtevrees en dat klussen gaat nu juist van de week niet meer gebeuren in verband met erg uiteenlopende bezigheden hier.... Wat enorm K*** van zo'n zorgverzekering trouwens!
Natas en Chris, mijn man is zoon van een oudere vader en een jongere moeder (zat 30 jaar verschil tussen pa en moe). Zijn vader was een ruime 50+er toen zijn dochter en zoon werden geboren en hij vond het helemaal geweldig om 2 kinderen samen op te zien groeien. Leeftijd speelde voor hem geen rol. Goed, hij had dan nog niet net als Chris al 2 oudere kinderen, maar zeg nu zelf, wat is er nu leuker dan 2 kids samen op te zien groeien. Natuurlijk maken ze wel eens mot, dat hoort erbij, maar het verrijkt je leven wel enorm.
Liesben, als je temp morgen verder stijgt heb je toch gisteren je ei gehad...... Xander leuke logeerpartij gehad. Bebek in de "zou het"-modus. Ik ook hoor, toen ik vanochtend wakker werd voelde ik het e.e.a., maar lijkt me sterk als het raak zou zijn, want zw. tests zijn nog steeds heeeeeeeel licht positief, wat ook de reden was waarom de persona ov. test steeds zo vreemd deed. Heb dus nog iets HCG en cyclus is terug, temp na ei netjes hoog.
Hey NinO, wat leuk om je hier weer te zien meid! Hoe gaat het nu met julie? Alles goed met jou, je mannetje en je zoontjes? Lees veel over nieuwjaarsklussen, gemiste kansen en blije meiden over het afsluiten van een verdrietig jaar en het opnieuw starten in een vers jaar. Meiden, het is jullie echt van harte gegund! Net als dat het Natas van harte gegund is om nog 1x een zwangerschap en alles wat daarbij hoort mee te mogen maken. Wel fijn dat er nu toch een opening lijkt te zijn en dat Chris toch open lijkt te staan voor meningen en ervaringen van anderen! Bebek, balen van je verzekering. Is ook een hoop geld om dubbel te moeten betalen.
Bebek, dank je voor je reactie over jouw vader en aanhangsel. Heeft me veel goed gedaan. Hier is m'n vader weer bezig geweest. Ik had verteld van het koele telefoontje op nieuwjaarsdag, nu heb ik zijn reactie toch een beetje verkeerd vertaald, want hij was niet boos vanwege het gesprek wat we een paar weken daarvoor hadden, ze hadden weer iets verzonnen waardoor wat te klagen hebben. Gisteren hebben ze aan alle kinderen een mailtje gestuurd want ze zijn erg teleurgesteld in hoe ze door alle kinderen en partners 'behandeld' worden, wijzen met alle vingers naar de kinderen en weigeren de hand in eigen boezem te steken. Stiefbroertje en vrouw doen hier verder niks op uit, die hebben voor zichzelf al een manier op gevonden om er mee om te gaan en zitten er niet meer mee, heb dan ook met stiefschonezus een heel verhelderend gesprek gehad. Broertje en ik zijn iets minder ver dan zij en zijn druk doende met een reactie aan vader. Heb inmiddels 'de inspiratie' gevonden om een en ander op papier te zetten, laat dat vanavond aan mannetje lezen en verstuur het daarna aan vader en aanhangsel. We willen best gaag een leuk contact met ze, maar het moet niet van 1 kant komen. Zij mogen ook best eens de hand in eigen boezem steken en nadenken over waar en wanneer het fout is gegaan. Als ze dit allemaal niet willen of kunnen, tja, dan aan hen de keus. Gewoon normaal contact op proberen te bouwen of ... geen contact.
Jeetje Dombo, wat naar als mensen zo doen. Altijd maar die slachtofferrol, wijzen naar anderen. Bah. Ik hoop dat je je gevoelens goed op papier krijgt. Lijkt me heel moeilijk.
Getsie Dombo wat een vervelende situatie zo. Naar anderen wijzen is zo makkelijk en juist als die anderen op 1 lijn zitten is het misschien eens verstandig in de spiegel te kijken? Maar goed, je hebt e.e.a. op papier gezet en dat kan al erg opluchten. Geen contact met je vader en aanhangsel lijkt me de allerlaatste optie en ik vind het knap dat je ondanks alles probeert het contact enigszins normaal te houden. Veel succes en een dikke knuf!
Liesben en Desmo, bedankt, inmiddels is het me eindelijk gelukt om het op papier te zetten. Ik geef hierin aan, dat wij ook liever een normaal contact wensen en dat dat iets is waar door ons samen aan moet woden gewerkt en niet alleendoor de kinderen en verder nog een stukkie van me afgeschreven over vroeger. Vanavond even door manlief laten lezen en daarna versturen. Lastig trouwens Liesben, dat je temp last heeft van hoogtevrees. Als we iets omhoog willen zien gaan is het wel je temp. en daarna je gewicht omdat er iets moois in je buik aan de gang is.
Liesben heeft een temp met hoogtevrees....als je ei daar maar geen last van heeft! nee meis, ik maak er een geintje van, maar dat is het natuurlijk helemaal niet. Het is gewoon k*t als je lichaam niet doet wat je ervan verwacht. Sorry voor mijn opmerking over het klussen, beetje lomp als je aangeeft daar geen tijd voor te hebben... Dombo, fijn dat je iets met mijn reactie kon! Het is ook gewoon megamoeilijk en als ik die verhalen van jou lees is het allemaal zo herkenbaar....het is voor mensen zo makkelijk om de schuld steeds bij anderen te leggen in plaats van eens naar hun eigen aandeel te kijken! Wij kregen gisteren ook weer zo'n opmerking van pa. Ging over dat we langskwamen om gelukkig nieuwjaar te wensen. Zegt ie doodleuk dat ie de dag ervoor nog tegen zijn aanhangsel zei dat ie het zo leuk vond dat haar kinderen dat doen, want dat zijn kinderen (wij dus) nooit zoiets doen...grrr, alsof hij ooit weleens spontaan bij mij langs komt, of belt! Het gaat altijd maar over hun en als jij daar iets van zegt, ben je de boosdoener ook. Ik vind het heel goed dat je het nu op papier gaat zetten, het kan en mag niet zo zijn dat jij er last van hebt, leg die bal maar mooi bij hun neer! Maar moeilijk is het wel, ik zou ook niet weten hoe ik het moest omschrijven, want iets in je wil ze ook niet kwetsen...sterkte meis, knuffel! Ik mis Lotuss en Benthe...hoe is het meiden? Ik zat net een topic te lezen over meiden bij wie zwanger worden niet vanzelfsprekend is en ik moest ineens huilen...zo bang dat het bij ons ook niet vanzelf gaat lukken, het greep me echt naar de keel ineens...Heb trouwens steeds steekjes rechts onderin mijn buik, aan dezelfde kant als waar ik volgens mij mijn ei heb gevoeld...heeft dat met elkaar te maken??
Pfft, ik moet nu naar de bank, maar heb zo geen zin...Ik weet niet eens waar ik moet zijn! Ik zat altijd bij de postbank maar dat bestaat niet meer en is nu ing, zou ik dan bij het postkantoor of bij een ing kantoor moeten zijn?? suffe vraag eigenlijk...als ik het zo opschrijf klinkt het nogal logisch dat ik naar de ing moet...
Doe je niet aan internetbankieren,want dan is storneren heel makkelijk.Storneren kan altijd als je het niet zelf hebt overgemaakt.....dus met een automatische incasso wel. Verder moet ik even alle info hier op me laten inwerken...staat zoveel....tolt gewoon in mijn hoofd