35+ mama's, deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    M'n pjoeter is weer terug en hij werkt...... maar ik moet ALLES opnieuw installeren en ben al m'n instellingen kwijt :$. De fotobestanden zijn gelukkig goed bewaard gebleven maar andere dingen niet.
    En ben alleen al met internet en mijn emailaccounts pratende krijgen de hele avond kwijt, en nog niet helemaal gelukt. Bah.

Wat een prachtkinderen Diana!

Naar om te zien Inez, dat Yelina zo verdrietig was. En dat is niet fijn weg gaan, ik hoop dat ze snel vrolijker afscheid kan nemen.

2. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Bah alles weer opnieuw moeten installeren :( Ik heb daar zo`n ontzettende hekel aan. Voordat ik deze computer had kochten we bijna elk jaar een nieuwe om maar weer sneller te zijn maar dat doe ik dus echt niet meer. Dan moet je echt alles weer bij elkaar zoeken wat er echt op moet staan en alles overzetten van deze naar de andere. Nee laat maar en voor wat ik er de laatste jaren op doe hoef ik ook niet sneller te kunnen werken. Ik speel eigenlijk nooit meer spelletjes er op en wat ik doe gaat met deze prima.

Ga snel hier weer verder, ga met Rosanne naar een vriendin van mij die de oppas heeft op haar kleinzoon. Die belde of Rosanne vandaag ook wilde komen spelen, is voor hem leuk en voor haar. Verschil zal nu wel groter zijn dan de laatste keer dat ze elkaar zagen, hij is 5 maanden ouder als haar. De laatste keer liep Rosanne al en hij nog niet dus dat was al heel anders spelen.

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, fijn dat je pjoetr het weer doet, minder fijn is dat je alles weer opnieuw moet installeren.

Cindy, leuke dag gehad vandaag met vriendin en haar kleinzoon?

Vanochtend ben ik weer lekker wezen zwemmen, deze keer met Yelina. Zij mag voor de woensdagochtend de plaats innemen van zuslief. Was erg leuk, ook leuk was dat het meteen kijkochtend voor de familie was, dus oma is gezellig meegeweest. Daarna nog even lekker samen wezen zwemmen en toen was het weer aankleden en snel naar school om Alyssa op te halen.

Na het eten moesten Alyssa en ik snel weg, want ze moest naar de orthoptiste en de oogarts. Het afplakken van haar oog heeft goed geholpen, haar luie oog doet het merkbaar een heel stuk beter en ze hoeft niet meer afgeplakt te worden. Over 3 maanden mogen we weer terugkomen. Hoop dat het nu zo blijft en anders gaan we gewoon weer afplakken.

Nog even spammen met een zwemfoto hoor!

4. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    #204 Annna, 3 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2010
    :D ow wat een poepie Diana, een mooi schatje zeg! En Nino dan met zijn grote tanden en zijn trotse blik, heerlijk. Vind ik op school ook altijd zo leuk om te zien die grote mensentanden in zo'n klein bekkie.

Trouwens Yara heeft nu al flinke melktandjes. (met spleet) Ze lijken groter dan die van sommige kleuters in mijn klas.:$

Inez,
    Wat vervelend zo'n afscheid. Ik hoop toch zo dat nooit mee te hoeven maken, ik ben zo'n softie.

Hier hebben we trouwens ook nu al af en toe, een erg opvliegerig meisje. Ik vraag me soms af hoe dat zal gaan worden. Als het haar niet zint om bv in de box of bed gezet te worden, dan kan ze zo boos worden... ze duwt mijn handen weg en zit dan vreselijk zichzelf in de weg. Gelukkig lukt het vaak om af te leiden, maar als ze moe is...:(

Vandaag is mijn vriend met haar langs gekomen op school. Was erg gezellig, de kinderen vonden het erg leuk om haar weer te zien en Yara zat heerlijk om zich heen te kijken en alles in zich op te nemen, om aan het eind hard te grinniken naar alles en iedereen.

Cindy, hoe was het samen spelen?

Mijn computer is ook onder handen genomen. Dat is inderdaad flink balen en wennen weer.

Natas, ben je 'er'al veel mee bezig??:(

Leuk Inez, lekker dat kleine koppie boven water. Volgens mij heb ik het zelfde badpak besteld vorige week. Nog niet aangehad trouwens.
    Ik il vrijdag ook weer eens gaan zwemmen.

5. Hieperdepiep hoera! Mijn spiraaltje is er eindelijk uit...

En het viel nog hartstikke mee ook :). Het had veel weg van een kijkoperatie, maar omdat alles vaginaal werd ingebracht, was er geen narcose of verdoving nodig.

Ik had wel sterkte pijnstilling gekregen, maar dat was helemaal niet nodig. Het deed helemaal geen pijn! En omdat de gynaecoloog deze keer geen eendenbek gebruikte, vond ik het zelfs de meest prettige behandeling van de drie...

Wel leuk om je eigen baarmoeder zo duidelijk van binnen te zien! Ik had echt zoiets van: 'Hé... hier hebben mijn kinderen dus 9 maanden gewoond.'

Het was alleen een beetje een kledderboel, omdat er dus samen met het cameraatje een slangetje wordt ingebracht, waar constant water uitkomt. Toen de gynaecoloog de touwtjes had gevonden (dat duurde best nog een poosje...) kwam er dus nog een derde instrument bij: de tang. Maar ook daar voelde ik niets van...

Hier dus een opgeluchte Lola die blij is eindelijk van dat kreng verlost te zijn... :)

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, fijn dat het je zo is meegevallen meid.

Anna, het is echt heerlijk om te zwemmen met de meisjes, ik geniet er iedere keer weer van.

Vandaag ging het een stuk beter met Yelina op het KDV. Ze heeft nog wel even een paar moeilijke momenten gehad, maar er kwam me deze keer een vrolijk meisje tegemoet toen ik haar op kwam halen. Dat was dus beter dan de vorige keer. Gelukkig maar.

7. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Lola, wat fijn dat je zo opgelucht bent. Nu nog even opdrogen daar en dan alles weer gewoon. Ik kan me voorstellen dat je er erg tegenop zag.

Inez,
    Fijn trouwens ook dat Alyssa's oog het goed doet.

Ik heb tijdens Yara's slaapje lekker lopen spitten in de tuin en een flink stuk onkruidvrij gemaakt. Fijn om te doen in het zonnetje:)

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Leuke foto Inez! Ik moet ook nodig weer es gaan zwemmen met Danique, sinds de kerst niet meer gedaan.
    Fijn dat het al zo snel beter gaat met Alyssa's oogje.

Hahahaha Anna, of ik 'er' al veel mee bezig ben? :D
    Een beetje wel ja, niet in de zin van verzenuwd zitten wezen maar wel in de zin van beetje dagdromen (hoe gaaf het zou zijn, wanneer zou ik dan uitgerekend zijn, etc.). Ik kijk wel uit naar zaterdag, dan weet ik tenminste of ik verder kan dagdromen :p
    En jij?

Fijn Lola, dat alles goed gegaan is!

Ik ben druk met de voorbereidingen voor mijn Dubai reis met het werk, dinsdag vertrekken we. We gaan heel veel doen, van woestein tot zwemmen tot sjiek dineren tot bezoek aan moskee, dus veel andere kleertjes mee (en met heel veel kledingvoorschriften!).

M'n verjaardag a.s. zaterdag hou ik lekker simpel, aan het eind van de middag komen mijn moeder + zus en gaan we lekker uit eten op het Pannenkoekenschip hier in Almere-Haven. Dan weet ik tenminste zeker dat een gillend kindje niet meteen met de nek aangekeken wordt :p

Want Danique is behoorlijk opstandig en driftig de laatste dagen. Zou te maken kunnen hebben met verandering van haar ritme, maar volgens mij begon het daarvoor al. Zal wel een fase zijn.

Hoeveel uur slapen jullie kindjes per etmaal, en hoeveel daarvan gemiddeld overdag?

9. @Dombo: Fijn dat het al beter ging op het kdv met Yelina. Dat gaat vast helemaal goed komen...!

@Natas: Wat gaaf, naar Dubai voor je werk! Ik hoop alleen dat je op een beetje normale manier over straat kunt, want ze zijn daar erg conservatief dacht ik...

Emma slaapt sinds een paar weken nog maar één keer overdag, samen met Jasmijn. Ze slaapt dan ongeveer 1,5 tot 2 uur.

Daarmee slaapt ze per etmaal minder lang dan haar grote zus. Ze ligt er gemiddeld een uurtje later in (vanwege haar avondflesje) en Jasmijn wordt overdag meestal een half uurtje ná haar zusje wakker...

10. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Dombo,
    Fijn dat het een stuk leuker was op het KDV. Jammer ook voor haar dat grote zus nu net al weg is. Hoe gaat het daar mee op school? Nog leuk.
    Morgen ga ik trouwens weer niet zwemmen, ik heb mijn ouders uitgenodigd.

Natas,
    Het dagdromen is ook heel leuk he! Daar geef ik ook gewoon aan toe hoor. Verder heb ik nog niet echt spannende NOD's meegemaakt. We waren natuurlijk veel te druk met verhuizen etc om er echt bij stil te staan. Met dit voorjaar betrap ik me er wel op dat ik erg positief gestemd ben. Raar want qua klussen zaten we niet gunstig, maar ik wordt er zo vrolijk van van dit zonnetje.

Lola,
    Omgekeerde wereld dus! Bijzonder!

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Het zonnetje scheelt idd al veel! :)

Er zijn idd veel kledingvoorschriften voor Dubai en Oman. Nog wel lastig pakken, want het is daar iets van 30 graden maar bijvoorbeeld een top met spaghettibandjes is een no go.

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, lekker aan het spitten geweest, heerlijk is dat altijd he? Als je dan zoveel resultaat ziet. Hoop zelf volgende week weer een beetje aan de tuin toe te komen.

Natas, niks verkeerd aan dagdromen, ben benieuwd, ik duim voor je.

En al druk bezig met de voorbereidingen voor Dubai, best lastig lijkt me, met al die kledingvoorschriften, maar dat gaat vast wel goedkomen. Hoop dat je het er naar je zin zult hebben.

Yelina heeft al heel lang nog maar 1 slaapje overdag. Hoe lang ze slaapt verschilt van dag tot dag. De ene dag nog geen uurtje, de andere dag maakt ze zo 3 tot 4 uur vol, om daarna 's avonds gewoon op tijd naar bed te gaan en dan meestal ook weer als een blok in slaap te vallen.

Sterkte met haar driftbuien, best wel even pittig, maar daar zul je je weg wel in vinden.

Morgenochtend komt oma Yelina halen en ga ik even met Alyssa naar het KDV voor haar verjaardags- en afscheidsfeestje. Yelina mocht wel mee, maar eigenlijk vond ik het leuker voor Alyssa als zij alle aandacht kreeg op haar feestje.

Alle tractaties zijn nu klaar, moest er nog een paar bijmaken, en de cake voor het team is gebakken. We zijn er helemaal klaar voor.

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Foto- en filmcamera mee Inez? :D

14. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    3 tot 4 uur gaat Rosanne niet halen. Zoveel ze sliep als toen ze nog maar een paar maanden was zo weinig als ze nu overdag slaapt. Ze slaapt al een lange tijd nog maar 1 keer op een dag en dan mag ik blij zijn als het een uurtje is. S`nachts slaapt ze wel heel goed, ze gaat rond 7 uur er in en komt er om 7 uur weer uit. In het weekend slaapt ze meestal een uurtje langer door. Overdag is het soms wel makkelijk als je weg wil, ze kan rustig de hele dag wakker blijven en wordt dan ook niet vervelend.

Ze heeft leuk gespeeld met de kleinzoon van mijn vriendin. Die was haar schattig aaitjes aan het geven. Wel pikte ze zijn speelgoed af en dat liet hij in het begin nog toe en op een gegeven moment pakte hij het toch maar snel terug. Ben niet zo lang geweest omdat mijn vriendin erg ziek is, die kreeg buikpijn en die bleek dus een gezwel in haar buik te hebben. En is dus nu nog met chemo bezig die haar erg uitput. Oppassen viel haar ook wel zwaar maar ze wil natuurlijk graag tijd met haar kleinzoon doorbrengen en ze is af en toe een te grote doorzetter die moeilijk kan accepteren dat dingen niet kunnen. Maar Rosanne vond het dus erg leuk en is ook wel goed voor haar contact met andere kinderen, moet haar nog steeds voor de peuterspeelzaal inschrijven kom er steeds niet aan toe.

15. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Cindy, wat zwaar voor je vriendin. Ik kan me wel voorstellen dat met haar kleinzoon zijn zwaar, maar oh zo welkom is.
    Leuk trouwens dat de ene vriendin moeder is en de andere al oma. Kan makkelijk natuurlijk! Mijn collega is ook ietsjes ouder en recent oma geworden.

Natas, moet je niet nog even shoppen dan? ;):D Er zijn veel luchtige tuniekjes van katoen in de winkels.... maareh, die zou ik wel aanraden. T shirts zijn al snel te warm. Wel een leuk vooruitzicht hoor!

Inez, veel plezier daar!

16. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Alyssa heeft genoten op haar afscheidsfeestje. En voor mama was het erg leuk om eens een keertje wat van het ochtendritueel mee te krijgen.

We begonnen met wat fruit en drinken aan tafel en Alyssa mocht in de verjaardagsstoel zitten. Daarna werd er gezongen voor haar verjaardag, een cadeautje verstopt, gezocht en uitgepakt. We hebben nog in een mooie map de werkjes die ze op het KDV heeft gemaakt gekregen. En daarna natuurlijk het belangrijkste voor de kindjes, het uitdelen van de tractatie die in smaak viel en meteen gedeeltelijk op werd gemaakt.

Toen was het kringgebeuren afgelopen en ben ik met Alyssa nog even langs de dames van het team geweest om ze te tracteren op een lekkere plak eigengebakken cake. En dat was meteen het einde van het feest.

Fototoestel is uiteraard meegeweest.

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hieper de piep ... hoeraaa!

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    En natuurlijk ... een cadeautje.

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Cindy, wat heftig voor je vriendin zeg, maar ik kan me wel voorstellen dat ze evengoed toch nog zoveel mogelijk van haar kleinzoon wil genieten, ook al is het zorgen voor de kleine man pittig.

Wel lekker dat het voor Rosanne niet zo heel veel uitmaakt als je een dagje weggaat. Yelina kan echt vervelend worden als ze haar middagslaapje overslaat.

Nu ligt ze ook al vanaf een uurtje of 2 te slapen.

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    De laatste tijd merk ik dat het bij mij weer gaat kriebelen om ergens in de loop van dit jaar toch maar weer eens op zoek te gaan naar werk. Ik begin het toch wel te missen nu. Niet alleen het extra inkomen wat je erdoor hebt, maar ook het onder de mensen zijn en het gevoel je ook ergens anders nuttig te kunnen maken.

Maar voor het zover is, lijkt het me verstandig om eerst maar eens even aan te zien hoe het qua energie blijft gaan nu Alyssa naar school gaat. Want ik merk het goed dat ik nu iedere ochtend voor mijn doen vroeg opsta om 2 meiden vertrekklaar te maken om Alyssa weg te brengen. En ik merk het ook goed dat ik dat zoveel mogelijk op de fiets doe.

Maar goed, als het nu ook zo gaat als toen ik ruim 5 jaar geleden na een periode van 2 jaar ziek zijn weer aan het werk ging, dan teken ik ervoor. Toen had ik ongeveer een maand nodig om me aan te passen aan de nieuwe regelmaat.

Moest altijd wel lachen als mensen tegen me zeiden dat wanneer Alyssa naar school zou gaan dat ik dan zeeën van tijd over zou hebben. Voor die tijd had ik die illusie al niet, maar nu weet ik het zeker, ik heb het in geen jaren zo druk gehad als nu. Haha.

Deel Deze Pagina