35+ mama's, deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Wat ontzettend fijn dat je gelijk ronde 1 al zwanger bent en duim ook voor je mee dat alles goed gaat en er over 8 maanden een gezond brusje word geboren. Word een spannende tijd.

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Merci Inez en Cindy!

Anna, heb je al je NOD?

3. #243 Lola, 7 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2010
    @Natas: En... al een beetje aan het idee gewend inmiddels?

Ik weet niet wat dat spiraaltje heeft 'gedaan', maar ik vloei toch zo ontzettend erg! Sinds gisteravond ben ik overgestapt op kraamverband (waar ik er gelukkig nog een paar van had liggen...), omdat gewoon maandverband het niet langer dan een half uurtje hield.

Vanmorgen verloor ik op het toilet een hele bende grote stolsels. Het is dat ik 200% zeker weet dat ik niet zwanger ben, want anders zou je er iets heel anders van denken... :(

Ik heb gelukkig geen last van buikpijn of buikkrampen, dat scheelt dus weer...

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik wil wel aan het idee wennen Lola, maar durf het nog niet.

Wat naar joh, zo veel vloeien!
    Is dat wel normaal? (heb er geen verstand van hoor).

5. @Natas: Begrijpelijk dat je je nog niet over durft te geven aan het hoera-gevoel. Ik had dat toen ik pas zwanger was van Jasmijn ook.
    Maar we gaan met z'n allen gewoon kei- en keihard duimen dat jij over een paar weken een kloppend hartje op de echo ziet. Mij is verteld, dat wanneer je een goede 8-wekenecho hebt gehad, de kans op een miskraam nog maar héél klein is. Ons 'leeftijdsrisico' zit in die weken ervoor, zeg maar...

Ik weet niet of dat vloeien normaal is. Zonder te overdrijven lijkt het wel alsof ik gisteren bevallen ben! Als ik er erge buikpijn bij had gehad, zou ik de HAP bellen, maar nu kijk ik het gewoon even aan. Lastig is het wel, ik moet namelijk vanmiddag ook nog even de stad in om een kadobon voor een jarige collega te halen. Gelukkig zit Douglas vlakbij V&D en dus vlakbij de toiletten... :)

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Nou, als je morgen nog zo vloeit zou ik wel even de HA bellen.

Ja klopt, bij een kloppend hartje op 8 weken is het risico al een stuk lager. Ik ga morgen de VK bellen, ik wil graag een vroege echo want met mijn leeftijd en de ervaring van de MA ga ik niet wachten tot week 12.

7. Ik heb bij Emma ook met 6 weken een echo gehad. Misschien wat erg vroeg, want je loopt kans dat je het hartje nog niet kúnt zien kloppen en dan ga je je toch zorgen maken. Maar ik heb een verhoogde kans op een bbz, dus moest het wel. Maar ik had geluk: na een beetje zoeken en een keertje plassen zagen we het knipperlichtje. Nou, dan ben je wel opgelucht hoor...:)

8. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    ooooooh echt waar! Wat goed meid, fantastisch! Dat is nog eens een mooi cadeautje

GEFELICIZWANGER

en nu verder hopen, dat hoort er nou eenmaal bij voor ons!

Verder geen tijd om te lezen, ik kwam speciaal hiervoor!
    Ben wel lichtelijk jaloers hoor!;)

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dank je Anna!

Ik ga voor jou duimen meid.

10. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Inez,

You got mail:)

11. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Nou Inez, mocht het als eerste weten, want het het is haar testje die vanmorgen vaag positief was, dus Natas, als alles goed gaat kunnen we samen op. Mijn NOD hou ik trouwens op donderdag as.
    Dus ik ben nog even voorzichtig blij.

Maar die testjes van Inez brengen geluk, voor Yara had ik ook eerst met die van Inez getest.:D

12. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Anna alvast voorzichtig gefeliciteerd. Hoop dat de test snel er vanaf knalt. Straks iedereen van het andere 35+ topic Inez aan het mailen voor een testje van haar :)

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Lieve Anna, als ik straks door een of andere arabier wordt aangesproken wat ik in hemelsnaam toch aan het doen ben met m'n duimen, dan zijn die hard voor jou aan het draaien! Helemaal super joh!!!

En ik duim ook voor mezelf, dat hoge miskraamcijfer begint me errug door de kop te spoken. Ik heb de UD net in mijn handtekening gezet en de eerste afspraak VK gemaakt, wel weer eng.
    Ik ga volgende week al naar de VK, als ouwe taart wil ik daar vroeg zitten en heel snel een echo. Sjo, dat wil ik! ;) :D

14. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Sorry dat ik zo lang niet geweest ben, maar ik heb het heeeeeeeeel erg druk. Studie is leuk en interessant, maar ik moet veel doen en daarom had (heb?) ik geen tijd om te forummen. Want ik weet.... als ik daar eenmaal mee begin, komt er van studeren niets. Maar ik ben toch wel heel nieuwsgierig hoe het met jullie allemaal is, dus ik kom toch even kijken. En dan krijg ik de melding dat het topic gesloten is! Haha, gelukkig was daar ook een berichtje van Inez. Gek trouwens dat ik daar geen mailtje over gehad heb.

Ik ben meteen doorgewipt naar de laatste pagina en daar zie ik groot nieuws? Natas, is het echt waar? Jeetje, wat goed! Dus Chris is "overstag" gegaan? Toch nog wel spannend, begrijp ik? Oh, ik hoop zo dat het allemaal goed is en goed gaat! Wow, ik ben er even stil van.
    En Annna ook voorzichtig positief, begrijp ik? Ik duim met jullie mee!

Met Mariëlle gaat alles goed, ze loopt intussen :). Nog wel wat voorzichtig, maar het gaat steeds beter. Ik denk dat ze over een paar weken wel door de kamer rent. Ze is wel weer eens lekker verkouden, das weer minder. Maar verder geen rare dingen. We krijgen er ook steeds meer vertrouwen in dat ze zich normaal ontwikkelt en dat neemt een hoop onrust bij me weg.
    En verder gaat het ook goed, ik heb het alleen heel erg druk. Af en toe weet ik echt niet waar ik de tijd vandaan moet halen om te doen wat ik moet doen. Maandags ben ik met Mariëlle thuis en dan doe ik over het algemeen weinig tot niets voor studie of school (behalve af en toe als ze slaapt) en ik betrap me er tegenwoordig op dat er toch allerlei school- en studiedingen door m'n hoofd spoken als ik met haar aan het spelen ben. En dat voelt niet zo goed. Net of ik er dan niet genoeg van geniet.

Maar goed, ik ga even wat bijlezen.

15. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Natas, ik lees net over je stiefvader. Nog gecondoleerd. Moeilijk lijkt me dat. Hoe is het nu? En hoe is het met je moeder?

En Dombo, wat goed dat gesprek met je vader en z'n vrouw! En ook dat je je streefgewicht hebt bereikt. Wat een verschil inderdaad, die foto's. Daar mag je echt wel trots op zijn!

16. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Natas,
    De kans dat het goed gaat is nog steeds hoger hoor! Probeer je daar maar aan vast te houden. Moet ik ook gaan aanleren hoor!

Ik wil eigenlijk kijken of ze bij ons in het ZH nog met dat onderzoek bezig zijn, waarbij vrouwen die net zwanger zijn iedere week gevolgd worden met een echo. Nou ja, het kindje wordt gevolgd. Ik was er vorige keer toch wel erg blij mee! Op het laatst was het ook stukken minder spannend.

Maar tuurlijk moeten wij oudere zwangeren een extra echo krijgen, al was het alleen maar voor de geruststelling. Helaas hebben de VK hier zelf geen echo apparaat, dat doen ze allemaal ergens anders geloof ik.

Hinke,
    Leuk hier van je te lezen, ik was eigenlijk al bang dat je je privé berichtje niet zou lezen en hier nooit meer zou komen. Je moet nl aanzetten dat je een allert wilt krijgen voor prive berichtjes

Ik kan me goed voorstellen dat je soms denkt dat je meer aandacht moet geven. Overkomt me ook wel eens. Hier schrijven en lezen is dan ook geen goede.
    Fijn dat alles goed met jullie gaat en goed dat Mariëlle aan het lopen is. Weer een hele nieuwe fase dan.

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoi hoi.

Denk meld me ook aan voor de 35 plus mama,s.

Ben nu 35 en word in juli 36. Ben net mama geworden van een prachtige dochter Karishma op 21 feb 2010. Maar ben ook een 26 plus mama maar denk meld me toch aan voor de 35 plus mama,s.

Heb dus een dochter van twee weken en een zoon van negen.

Verder heb ik een lat met me ex en is hij de vader van mijn twee kids zal ook een babykind spam maken. Verder zie wel wat de 35 plus mama,s in petto hebben haha.

Groetjes Patricia

18. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    wow, wat een mooi meisje! Gefeliciteerd! Geniet ervan, het gaat zo snel! Jaja, zegt iedereen, ik weet het. Maar het is gewoon echt zo.
    Ik zag laatst ineens dat ons meisje het aankleedkussen zo ongeveer vult van kop tot kont. Terwijl het eerst toch echt een heeeeeel groot kussen was met een heel klein meisje :).

19. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Nou, ik heb alles zo ongeveer gelezen. Vast af en toe te snel, maar ik pik het wel weer op, denk ik.
    '
    Koffie, wat naar dat je nog steeds zoveel last hebt van de wond. Lijkt me echt heel vervelend. Wanneer moet je naar het ZKH?

Lola, leuk dat je er ook weer bent. Haha, moet ik me misschien ook nog even weer voorstellen?

Verder alle nieuwelingen van harte welkom hier. Met name Patricia hierboven, ben ik lekker de eerste :p

Nog even over de drukte m.b.t. mijn studie enzo: officieel heb ik om de twee weken een dag college en de andere week kan ik thuis studeren. Maar.... ze hadden een foutje gemaakt, door de dag na Hemelvaart in te roosteren als collegedag en dat vonden ze toch niet zo handig, omdat dat in het onderwijs een vrije dag is. En toen hadden ze bedacht dat ze die dag wel konden verplaatsen naar een dag in januari, waardoor we dus drie weken achter elkaar college hadden, terwijl we twee vakken moesten afronden. Niet zo handig dus. Gevolg: Hinke had het in januari en februari idioot druk, liep achter met werk voor school en moest in de voorjaarsvakantie ook het een en ander aan achterstallig leeswerk voor de studie doen. Al met al geen tijd om te forummen. Want tja, als ik iets doe, wil ik het goed doen, dus alleen maar af en toe binnenwippen zonder serieus te reageren, dat past niet bij me (las ik niet ook zoiets van Anna?).

maar...... ik ben bijgelezen en ik zal niet zo lang meer wachten (hoop ik :)). En nu ga ik nog even verder kijken hier. Eigenlijk zou ik ook wel iets anders kunnen doen, maar daar heb ik lekker even geen zin in vandaag. Haha, ik ben echt even in staking, geloof ik.

Oh en Anna, ik had inderdaad de berichtennotificatie niet aanstaan. Nu wel.

20. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, wat een goed bericht, ben zo blij voor jullie. Ik hoop en duim dat dit beebje blijft plakken en pas over een maand of 8 kennis komt maken met paps, mams en zuslief.

Natas, ik zie het al helemaal voor me, hoe je door een arabier aangesproken wordt omdat je steeds zo aan het duimen bent. Haha.
    Maar ook hier wordt volop geduimd voor je meid, het moet gewoon goed blijven gaan.
    En wat fijn dat je voor volgende week al een afspraak hebt staan voor een echo. Spannend hoor. En laat de statistieken niet teveel door je hoofd spoken hoor, al is dat niet altijd even makkelijk, weet ik uit eigen ervaring.

Hinke, fijn je hier weer even te zien en wat goed zeg, Mariëlle loopt. Knappe meid. Voel je je inmiddels al wat geruster wat haar betreft?
    En bedankt!!!

Patricia, welkom hier en van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter. Wat een schatjes, je kindjes. 21 februari is trouwens een geweldige dag. Onze oudste dochter is op die dag 4 geworden.

Cindy, helaas moet ik de meiden van het andere 35+ topic dan toch teleurstellen, want Anna had m'n laatste tests gekregen. Ik gun ze van harte een positieve zwangerschapstest, maar die test zullen ze dan toch echt zelf moeten kopen.

Vanochtend was Yelina weer op het KDV. Het naar binnengaan en de jas uittrekken ging nog goed, maar zodra we haar zaaltje ingingen begon ze te brullen en aan me vast te klampen. Slik, mams ook natte ogen.
    De juf heeft haar van me overgenomen, ik heb haar een kus gegeven en ben maar snel gegaan. Gelukkig ging het al snel over in gewoon lekker spelen en heeft ze zich prima vermaakt.

Verder was ik vandaag ook weer lekker mutserig bezig, of eigenlijk een paar weken geleden al, door de afspraak met de diëtiste op vanochtend in plaats van volgende week maandagochtend te zetten. Daar stond ik dan, met m'n goede gedrag. Maar goed, nu voor volgende week maandagmiddag maar een afspraak gemaakt, anders gaat het maar steeds ten koste van m'n werkochtendjes.

Gelukkig ben ik niet helemaal voor niks die kant opgefietst, want de bieb is er vlak bij in de buurt en daar zou ik toch al naar toe en nu had ik even de tijd om er extra lang rond te snuffelen voor ik weer naar huis moest om van fiets te wisselen om Alyssa te kunnen halen.

Deel Deze Pagina