35+ mama's, deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoi hoi.

Eerste verjaardagsfeestje ja idd dat is emo. En spannend te gelijk maar het went.

Zwangerschapstesten ja het blijft iets wondelijks om te zien dat je zwanger bent en je eerste of nog een kindje gaat krijgen.

Bedankt dat ik gezellig mee klets. En dat ik welkom geheten ben haha.

Nou ben hier proberen de drie rrr,s in huis te halen voor dochter lief o wat is dat moelijk je kindje te laten huilen en weer te troosten maar toch sterkt te blijven in je doel. Maar lastig is het wel.

Groetjes en tot tikkens Patricia.

2. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Kan ik me voorstellen Patricia ik maak daarom slechts gebruik van 1 r die van reinheid :D

3. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Diaantje de wond gaat vlgs mij goed vooruit. Volgens mij hebben we de ontsteking overwonnen.
    Ik heb alleen nog een conditie van een garnaal maar das een kwestie van opbouwen ;)

4. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Hoera voor Sylvia! Vind het echt supernieuws. De reinheid is natuurlijk ook wel belangrijk, rust ook vind ik, maar regelmaat is moeilijk. Yara mag vooral haar eigen regelmaat volgen. Doordat ze gewoon thuis is als ik werk, kan het meestal wel in haar ritme.

Inez, ik hoop dat jij in de tuin lekker mee aan het speuren bent nu, het is hier echt super mooi weer. Lekker de kinderen twee ker buiten laten spelen vandaag.

Ik heb trouwens geen mooi nieuws, want vanmorgen was de test weer blanko,:( (testje was ook niet va Inez he!) dus hier niet een beebje, maar een afgestoten innesteling of zoals je wilt een zeer vroege miskraam. Maar dat woord is me eigenlijk te veel beladen voor wat het is. Ik was twee dagen opgetogen, maar dit is toch wel heel anders dan een miskraam van een zwangerschap die al weken voortduurt, of nog erger zwanger zijn van een kindje dat het niet gaat redden op de wereld.

Laat de volgende ronde dus maar komen!

Ik twijfel nog even of ik toch maar weer eens een keer ovutesten zal doen, maar ik vond dat zo'n gedoe destijds, dat het maar bij 1 keer is gebleven.

Ik wil wel even de misselijkheid in de gaten houden want die voel ik echt. Misschien even mijn bloedwaardes laten testen, sowieso wel handig voordat ik zwanger wordt, zeker foliumzuur.
    En verder kan het misschien komen door het slijm wat toch nog wel vast zit in mijn keel.

Oh ja, Sylvia,
    Ik was ergens rond de 4 maanden na de bevalling weer ongi. Yara wilde toen even een paar weken de nachten doorslapen om bij te tanken. ;)
    Daarna werd ik ongi (zat ik ook niet op te wachten) en zij weer iedere nacht wakker! Ach ze is dan wel zo lekker om te knuffelen :)

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ha ha ja maar probeer het toch een paar dagen, Blijft het belabberd dan ga ik me eigen weg maar weer volgen pfff maar het blijft lastig,

Na negen jaar weer een baby wat was ik een hoop vergeten zeg, haha, Nee gekkigheid het is zwaar de eerste periode maar weet het komt allemaal goed maar wanneer haha ook al weer :(.

Annna jammer dat je niet zwanger ben op naar de volgende poging s66

Groetjes Patricia

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, evengoed blijft het verdrietig meid, had het echt zo anders voor je gehoopt. Hoop dat je Natas alsnog snel zult volgen zodat jullie het grootste gedeelte samen kunnen zwangeren.
    Dikke knuf.

En bijna de eerste verjaardag van je meisje, da's in ieder geval een fijn vooruitzicht. Geniet van de voorpret en haar eerste verjaardag.

Koffieleutje, wat een geweldig nieuws zeg, oh, ik hoop het zo dat je die ontsteking aan het overwinnen bent, da's een beter vooruitzicht dan een operatie om de boel schoon te maken.

De 3 RRRen. Tja, rust en regelmaat proberen we zoveel mogelijk te hanteren, alleen die reinheid is in een piepklein huisje dat overvol is met 2 kleine kinderen en 2 grote honden best moeilijk toe te passen. Zeker in combi met het feit dat ik niet altijd even fit ben, maar ik doe m'n best.

Anna, ik was inderdaag gezellig op het verjaardagsfeestje. We hebben welliswaar niet gespeurd, maar wel veel andere leuke dingen gedaan.

Alyssa heeft heerlijk genoten. Het was ook erg leuk en erg gezellig en het ziet er naar uit dat mams er ook een kennisje aan overhoudt. Ben benieuwd.
    Mams werd niet weggestuurd door dochterlief en de mama van het feestvarken was wel blij dat er toch een moeder bleef, aangezien de hulp die ze vandaag zou krijgen ivm omstandigheden niet kon komen.
    Kon ik haar een beetje helpen. Wel leuk, kon ik vast oefenen en ideetjes opdoen voor volgend jaar.
    De kids hebben cakejes versierd, even lekker buitengespeeld, snoep gehapt, geverfd en toen was het al weer tijd om naar huis te gaan.
    Het was erg gezellig.

En de mams van het vriendinnetje heeft me gevraagd of ik het leuk zou vinden om te komen helpen met o.a. het poetsen van de paarden om zo weer een beetje 'in de paarden' terug te komen en wie weet wat daar nog eens uit voortkomt.
    Denk dat ik van haar aanbod wel gebruik ga maken. Hihi.

7. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Xander slaapt eigenlijk al 2 maanden s`nachts door er zit nu toch zeker een tussenpose van minstens 7 a 8 uur tussen avond en ochtendvoeding.
    Nou ja we zien het wel, zit er net echt op te wachten maar wie weet ben ik wel mijn overgang ingesprongen ;)

8. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Nou Koffie, of je DAAR op zit te wachten??? Wel fijn dat hij jou de broodnodige nachtrust gunt!;)

Dombo, fijn dat het zo gezellig was! Ik hoop dat je naast poesten ook eens op een paard mag zitten dan. Of zijn het sierpaarden en niet voor het rijden? :D
    Zo'n feestje is leuk om mee te maken, zeker zo'n eerste, maar vooral leuk ook om mee te kijken bij anderen. Vond Alyssa het uiteindelijk ook wel leuk dat je er bij was?

Ons verjaardagsfeestje is ook bijzonder en een leuk vooruitzicht.
    Het voelt voor mij meer als een verbazing en domper, maar echt niet als een miskraam. Het is natuurlijk nog super onzeker voor je NOD en de eerste twee weken erna ook. Dan is toch de grootste kans dat het misgaat.

Ik dacht dat ik vannacht ongi was geworden, dus trok een schone onderbroek aan en ging snel naar bed, vanmorgen niets :( zeker wat geplast van al dat hoesten wat ik doe. de keeltjes en neusjes van Yara en mij zitten nog goed vol.

Straks ga ik met haar prikken voor het onderzoek waar ze aan mee doet, we zijn een hele tijd niet geweest en ik ben benieuwd hoe ze nu zal reageren. Hopelijk krijgen we een goed prikdame.

9. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Anna vraagje hoor maar is het niet zo dat als je BV geeft, je minder vruchtbaar kunt zijn ?

10. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Huh stom toetsenbord, ik bedoelde natuurlijk met net..........> Niet ;)

11. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Vaak blijft de cyclus langer uit als je BV geeft. Als die er weer is zou je vruchtbaar zijn. Een kleine kans dat het prolactine toch nog roet in het eten gooit denk ik.
    We hebben afgelopen maanden het een beetje op zijn beloop gelaten, maar gaan er nu weer een beetje fanatieker mee aan de slag. Ik heb vooralsnog goed moed.

12. @Annna: Ach, wat ontzettend jammer nou! Je had het dus eigenlijk beter niet kunnen weten...

@Dombo: Wat leuk dat je aan een gezellig kinderfeestje ook nog een leuk contact overhoudt... :)
    Enne... ik kan eerlijk gezegd al opzien tegen die kinderfeestjes. Geloof dat ik dat maar ga uitbesteden...

13. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ha ja dat begrijp ik. Wat dat betreft heb ik al wat ervaaring met een zoon van negen, De eerste jaren deed ik de partijtjes thuis maar op een gegeven moment braken ze de boel af, Vorig jaar voor het eerst naar de mc geweest wat een ellende was dat ook weer een hoop geld voor weinig ja kids wel te vreden maar mam,s niet plus een portomonee dat een kilo lichter was, Dit jaar anders aan gepakt we zijn lekker wezen bowlen met de kids, Zij hebben genoten en ik heb genoten daarna patatjes gegeten en binnen twee uur waren kids en wij voldaan en te vreden,

Dit jaar weet ik nog niet of ik een partijtje geef aangezien ik een kindje net gekregen heb dus moet wat beter op de centjes gaan letten, Ach dan word het miss een middagje zwemmen met favo vriendje, We zullen zien.

En ja als je kids naar school gaan of een partijtje of wat dan ook hebben dan kan je er zelf ook leuke kontakten aan overhouden.

Groetjes en tot tikkens

14. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ik ben super trots op onze kleine kanjer. Ze heeft geen kik gegeven bij het bloed prikken. Gelukkig ging het prikken ook helemaal goed. Ze heeft gelukkig een goede ader om te prikken.

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, wat fijn dat ze zo stoer is met prikken. Het is altijd al naar genoeg dat zo'n kleintje moet worden geprikt.

Alyssa was als baby altijd erg makkelijk met prikken, nooit huilen, ze onderging het gewoon. Yelina daarentegen zette het al op een brullen zodra ze maar aan haar kwamen om te meten en te wegen en dat hield pas op wanneer ik haar weer mocht gaan aankleden.

Patricia, een middagje zwemmen met een vriendje is ook erg leuk als verjaardagspartijtje. Kun je allemaal een leuke middag aan hebben.

Gisteren ben ik nog met Alyssa bij de huisarts geweest, aangezien ze de laatste maanden weer steeds zo vaak ziek is geweest en ik heb een doorverwijzing gekregen voor de KNO arts. Ik ben daar erg blij mee, ik denk nl dat ze er bij gebaat is als haar amandelen eruit worden gehaald. Sinds november is ze geloof ik al wel 6x ziek geweest met iedere keer een paar dagen hoge koorts (boven de 40) en ik vind het iedere keer zo sneu voor haar.

Zo heeft ze al sinterklaasfeest en haar oorspronkelijke afscheids- en verjaardagsfeestje op het KDV moeten missen en ik weet niet hoeveel andere dagen die niet meer in te halen waren.

Aangezien ze graag naar school gaat, zou ik het erg sneu voor haar vinden als ze daar veel van zou moeten verzuimen. Dus wat mij betreft: eruit met die amandelen. Ben benieuwd of de KNO-arts daar ook zo over denkt.

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik moet zeggen over de amandelen er uit, Gewoon een kno arts zoeken die makkelijk er in is, Want moet zeggen na dat ze bij me zoon er toen uit gehaald waren hij duidelijk minder ziek werd, En dat is daarna al die tijd gebleven, Bijna geen koorts meer geen ooronsteking enz dus mijn advies zou zijn idd haal ze er uit.

s6 ermee groetjes Patricia

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Patricia, bedankt. Ga ik zeker doen. Heb al wel van meer gehoord dat de kans heel groot is dat het helpt.

18. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Yara is meestal ook wel stoer met de inentingen. Maar in zo'n klein armpie een bloedvat opzoeken. Gelukkig was deze prikster ook zelfverzekerd.

Ik hoop dat het snel en goed gaat met de amandelen.

Hier nog steeds alles ok, het wordt toch echt spannend nog.

19. @Dombo: Ik denk ook dat die amandelen er snel uit moeten. Anders blijf je aanmodderen en eruit moeten ze er toch een keer...

@Annna: Wat een stoere dochter heb jij! Heb je trouwens nog een keer getest?

20. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Een stoere Yara las ik :D Ik vond het geven van kinderpartijtjes altijd leuk. Nu is het wat makkelijker, er komen een partij vrienden, ik zorg voor een hapje en een drankje en ga vervolgens boven tv kijken. Meestal wordt ik weer naar beneden gehaald door een van de vrienden. Vinden ze gezelliger zeggen ze ;)

Deel Deze Pagina