Ha, leuk Sylvia, dat je er van vrienden bij mag zijn. Hier nu zeker twee dagen na NOD nog geen ongi, maar we hebben vanmorgen nog een keer getrest en helaas weer negatief. Dus nu hoop ik toch echt dat mijn ongi in elk geval wel snel komt, want anders klopt er iets niet. Baal wel van het heen en weer geslingerd worden tussen hoop en het accepteren en je opmaken voor de volgende ronde. Wil gewoon lekker verder. Nou ja, fijn weekend iedereen!
Anna, jammer meid, toch negatief. Laat die ongi dan inderdaad maar snel komen, want die onzekerheid is altijd zo slopend. Koffieleutje, wat leuk, dat ze het gezelliger vinden als jij erbij bent. Meestal worden ouders er niet bij gewenst bij de oudere kids. Ik verheug me wel op de kinderfeestjes die straks komen gaan. En ik vind het nog steeds erg leuk dat ik erbij mocht zijn, zo kon ik in ieder geval wat ideetjes opdoen.
Hier ook eindelijk ongi 3 dagen na NOD. Pffieuw, niet leuk, maar ben er wel blij mee. Was toch een beetje bang voor weer een cyste of andere ellende. Dit is ook niet leuk, maar het is verklaarbaar. Toch wordt ik volgende keer liever niet ongi of anders gewoon op tijd. Al met al heeft het toch een week geduurd tussen de eerste positest en mijn ongi. Fijne zondag allen!
Hai meiden, ik ben er weer! Oman was mooi en ruig, Dubai was decadent en leuk om een keer gezien te hebben, met de collega's was het gezellig, we zijn schandalig verwend en hebben veel gedaan, weinig slaap gehad en samen door de zwangerschapsmoeheid ben ik helemaal kapot, ben continue aan het broekloeren + slipstaren + testen en gelukkig lijkt alles goed te gaan (al wil dat lang niet alles zeggen, weet ik uit ervaring). Om 06.00 geland, ik ben brak, straks ga ik tijdens Danique'jes slaaptijd naar m'n bed. Ik heb daar 2x geprobeerd te kolven maar dat werkte voor mij niet om bijvoorbeeld 01.30 terwijl je weet dat je om 06.00 weer op moet voor een heel druk programma. Danique heeft het hier prima gedaan, ze heeft op mijn BV-momenten yoghurt gehad en dat ging heel goed. Ik neigde er al een beetje naar te stoppen, zo'n grote meid al en lang BV gegeven, op deze manier is het voor mij meer geleidelijk aan gegaan en hoef ik niet op een dag echt te beslissen 'nu de laatste keer BV geven', met de zwangerschap vind ik het gevoelsmatig een iets prettiger idee als mijn lijf zich helemaal daarop kan richten..... ik heb besloten om Danique geen BV meer te gaan geven. 19 maanden + 1 week BV gegeven, wel even slik maar ook prima zo. Anna, wat een rotbericht! Ik had het zo voor je gehoopt Lola, ik heb geen foto's want mijn camera was stuk. Maar er zijn door 120 mensen ik denk zo'n 5793 foto's genomen dus daar kan ik er wel een paar van jatten Koffie, fijn dat het beter gaat met de wond! Ik werd weer ongi toen Danique 15 maanden was, dus dat duurde lekker lang. Inez, ik denk dat ik ook emo wordt hoor met Danique's 1ste verjaardagsuitnodiging.
Natas, fijn dat je weer terug bent. Je hebt een leuk, maar druk programma gehad. En meteen besloten te stoppen met BV. Meid, ik vind het al helemaal geweldig dat je het zo lang hebt gedaan. Nu je krachten sparen voor brusje. En zo herkenbaar, steeds maar slipstaren. Er wordt hier nog volop voor je geduimd hoor!
Natas, Wat fijn dat het bij jou allemaal wel goed gaat. Hier was het een raar weekje, uiteindelijk toch een weekje met spanning, maar na de tweede test hield ik er natuurlijk wel rekening mee dat het niet de goede kant op ging, maar zo lang uitblijven van menstruatie geeft dan toch weer moed. En de BV kan ik me heel goed voorstellen dat dit het moment van stoppen is. mooi gedaan!
Natas ik duim ook voor je door ! En dat slipstaren en letten op alles wat je voelt klinkt zo herkenbaar. Het is mooi geweest idd met die BV, je hebt het meer dan netjes gedaan. Ik denk niet dat het ik zo lang ga redden deze keer. Maar dat ligt meer aan het mannetje, is een stuk ongeduld
Natas, even zonder kind op schoot en met twee handen. Heb je geen last gehad van je borsten dan? Je bent nu van twee voedingen meteen gestopt toch? Ik weet eigenlijk nog helemaal niets van stoppen. Ben het ook nog niet van plan hoor, maar vraag het me zo af. Ik hoop dat Yara ergens gewoon gaat stoppen omdat ik zwanger ben en het niet meer zo snel gaat. Of beter nog, wanneer haar broertje of zusje geboren gaat worden. Ik ben in elk geval ook heel blij en trots dat ik dit eerste jaar mijn kindje helemaal zelf heb kunnen voeden. Die 19 maanden zijn ook TOP. Hopelijk gaat het met dit volgend kindje net zo lekker. Alhoewel wel fijn als die de fles wel accepteert. Drink Danique trouwens al melk van de koe?
Sjonge, ik mistte m'n BVknuffelmomentje gisteravond wel hoor Kon het vanmorgen niet laten en heb Danique toch nog een keertje laten drinken, heb hier heel goed bij stil gestaan en een traantje weg gepinkt. Tis goed zo, maar wel een afscheid van een mooie en speciale periode. Anna, nee ik heb helemaal geen last van mijn borsten. Ik gaf nog wel 2 voedingen, maar ik denk dat op deze leeftijd "voeding" ook wel een groot woord is. Tis dan meer een slok drinken geworden. Ik heb een paar keer al es een voeding overgeslagen maar daar ook nooit last van gehad. Er staat geen spanning meer op. Ik denk dat als je dat nog wel hebt het beter is dat je per voeding afbouwt. Ja ze krijgt al koemelk. Zit even te denken vanaf wanneer ook alweer......... denk dat het met een maand of 13/14 was toen ik van 3 naar 2 BV's terug ging.
Probeer snel tussendoor weer eens een berichtje te plaatsen. Toch jammer Annna.... Natas tja dit zijn heel spannende tijden, ligt nog zo vers in het geheugen hier. Je houd gewoon met alles rekening, bij mij zat op alles een rem, ik probeerde alles met de dag te bekijken en niet te ver vooruit te kijken en hopen. Zelfs bloedverlies met week 7 T/m 10 was er niks aan de hand, een goed kloppend hartje terwijl ik gelijk einde oefening dacht Ik heb ook pas bij 16 weken of zo verteld dat ik zwanger was aan mijn omgeving omdat ik al een buikje begon te tonen kon ik niet anders, was nog steeds bang voor een teleurstelling. Zo weer snel een poepluier verschonen Vandaag 1ste afspraak CB, ben benieuwd tot gauw liefs
Het is idd heel spannend, dat vond ik bij Danique en dat vind ik nu nog meer. Hoe was het bij het CB?
@Annna: Jammer voor je. We zeiden 'vroeger' (in het andere 35+ topic ) altijd: geen bloed geeft moed. En wij hoopten natuurlijk dat dit ook voor jou op mocht gaan. Maar helaas... Wel fijn dat je inmiddels ongesteld bent geworden, is ook weer een zorg minder! @Natas: Fijn dat je weer heelhuids terug bent! Was het nu werk of was het meer een personeelsuitje? Het lijkt mij ook erg gaaf om in zo'n land eens een kijkje te nemen. Tja, dat slipstaren... weet er ook alles van! Gelukkig nog niets gespot en voel je je goed . Enne... ruim 19 maanden borstvoeding: een heel groot petje af voor jou hoor!
Onze meid groeit goed weegt nu al 3845gr en 52cm lang, dus slagroom in de boobies zou ik zeggen 1e keer bij CB was dus alles in orde Binnenkort volgt m'n bevallingsverhaal, blijft nu even bij korte berichtjes moet er even meer tijd voor hebben is nu nog even snel tussendoor maar dat komt ook wel goed groetjes
Fijn dat alles goed was Diana! Lola, het was meer een personeelsuitje. Super hè! Hier gaat alles z'n gangetje. Ik voel niks (zoals de vorige keren ook met 5+ weken) behalve moe. Maar ja, ik wil liever meer dan dat voelen want dat kan ook nog van Dubai komen. Weet wel dat symptomen niets hoeven te zeggen maar mijn hersenen gaan alle kanten op. En ik heb weer getest met de digitale CB test met indicator. Een dag voor NOD gaf ie keurig 1-2 weken (na bevruchting) aan, 2 dagen daarna een prima resultaat van 2-3 weken. Dat klopte..... maar gisteren weer getest, hij had al 2 dagen dan 3+ weken moeten aangeven maar hij stond nog op 2-3. Dat zint me niet zo. Maar ik ga NIET meer googelen op miskraamcijfers op 43-jarige leeftijd!
@Natas: Tja, wij kunnen met z'n allen wel graag zeggen dat het niets te betekenen heeft wanneer je je niet misselijk en zo voelt, maar dat weet jij natuurlijk zelf ook wel . Dit is ook zó'n onzekere periode tot aan je eerste echo... Toen ik zwanger was van Emma voelde ik niets, echt helemaal niets! Ik voelde me absoluut niet anders dan anders, zelfs niet moe. Pas toen ik haar voelde bewegen, kreeg ik het 'bewijs' dat ik zwanger was... Enne... kan ik bij jouw werkgever solliciteren ? Brengt me meteen bij de vraag: Wat doe jij eigenlijk voor werk?
Ik weet 't idd allemaal wel, maar ja die maffe hersens van mij hè....... Ja gezellig, kom bij mij werken! Ik ben gewoon secretaresse hoor, maar at the right place at the right time
Goedemorgen allemaal, ben ik ook weer even. Ben jullie niet vergeten, maar heb een beetje een (voor mij te) druk programma de laatste dagen. Natas, het laatste BV moment gehad met Danique. Heerlijk dat je zo bewust afscheid hebt kunnen nemen van deze periode. Zal best nog wel even wennen zijn, maar ik heb alle bewondering voor je meid. 19 maanden BV geven is een hele prestatie. Nu kun je je richten op het beebje in je buik. Ook voor jou zal het niet makkelijk zijn om vertrouwen in deze zwangerschap te krijgen, maar je weet het meid, de duimen draaien ook voor jou overuren! Diana, fijn dat alles goed was bij het CB. Ze groeit goed, je kleine meid. Natas, ik zou ook graag bij jouw bedrijf komen werken met zulke leuke uitjes, maar het is een beetje te ver rijden. Dus toch maar niet. Haha. Maandag ben ik bij de diëtiste geweest en zij heeft nog even mijn eetpatroon met me doorgenomen omdat ik toch nog steeds (heel langzaam) blijf afvallen ondanks dat ik inmiddels al meer eet dan door haar geadviseerd. M'n eetpatroon is goed, moet nog wel wat meerderen qua calorieën en kan dat op een relatief eenvoudige manier doen door (jakkiebah) weer boter op m'n knäckebröt te doen. Aangezien ik al meer dan 30 jaar bijna nooit meer boter op m'n brood smeer is dat echt even wennen. Ik vind het echt smerig. Maar goed, wie weet kan ik dat met die vetten nog op een andere manier oplossen. Bv. zelf sladressing met olie maken, dan kom ik op een andere manier aan m'n vetten. Verder gisteren de eerste ouderavond gehad op school. Ze gaat welliswaar pas sinds ruim 2 weken naar school, maar ik vond het toch wel even prettig om even rustig met de juffen van Alyssa te praten. Het is fijn om te horen dat ze zich zo makkelijk heeft aangepast aan het schoolleventje, dat ze het er erg naar haar zin heeft (had ik al wel gemerkt) en dat ze verder tevreden zijn over haar . Ik vond het op de een of andere manier best wel stoer, m'n eerste ouderavond. Maar het drukt je wel weer met de neus op de feiten. Tijd vliegt. Ik blijf erbij dat ze ergens een paar jaar heeft overgeslagen. Haha. Yelina heeft maandag voor het eerst niet gehuild toen ik haar bij het KDV bracht. Wat is dat dan fijn wegbrengen zeg. Heerlijk. Ze doet het er erg goed. Leuk. En mezelf, ben een erg beetje moe door al het heen en weer gefiets naar en van school, werken aan m'n tokootje, boodschappen doen, etc. maar vooral doordat ik de laatste dagen toch weer te laat naar bed ben gegaan, daar moet ik voor mezelf wat meer discipline in zien te brengen, anders gaat het met de energie weer helemaal de verkeerde kant op. Zo, toch nog weer een heel verhaal geworden. Ik ga Yelina en mezelf maar eens even vertrekgereed maken om vanochtend even lekker te kunnen poedelen in het zwembad. Meiden, geniet van de prachtige dagen die ons beloofd zijn de komende dagen. Tot later!
Ik hoop dat je nog een andere manier kan vinden om aan je vetten te komen Inez, als je geen boter lust is dat natuurlijk gewoon vies. Fijn dat Alyssa al zo lekker gaat op school en dat Yelina niet meer huilt op het KDV. Het was hier vandaag tantedag (1x per 2 weken op woensdag) en mijn zus was buiten met haar gaan lopen. Belde mij half huilend op dat Danique op d'r snufferdje gevallen was en een grote buil op haar voorhoofd aan het ontwikkelen was. Maar verder gelukkig niets aan de hand (niet suf, niet overgeven, gewoon spelen, dat soort dingen), dus ik heb haar kunnen geruststellen dat kindjes snel grote builen krijgen.
Ik zou echt geen boter op mijn brood doen als ik dat net zo smerig vond als jij. Eten moet wel genieten blijven en dat lukt niet als je iets moet eten dat je echt vies vindt. Er moeten denk ik toch wel andere manieren zijn om een beetje extra vet binnen te krijgen...