Naar is dat inderdaad, als je een heel verhaal hebt getypt en je klikt verkeerd. Foetsie, weg verhaal. Vorige week had Alyssa een paar dagen dat ze heel veel bezig was met babytjes in de buik. Ik weet nu waar ze dat vandaan heeft. Een van haar juffen is nu 16 weken zwanger en zij heeft het vorige week in de klas verteld. Met Yelina gaat het op het KDV nu een heel stuk beter. Het spelen vindt ze helemaal geweldig, ze eet en drinkt er goed en vermaakt zich uitstekend. Ook het afscheid nemen gaat nu goed, zonder traantjes, ze zwaait nu zelfs uit. Alleen als ik haar kom halen is het soms even brullen. Dan ziet ze me aankomen om me vervolgens uit het oog te verliezen en dat vindt ze dan een beetje naar. Maar voor de rest gaat het er erg goed. Mijn gewicht blijft nu eindelijk een beetje stabiel, ik schommel nu een beetje zo in de 56 kg. Ben daarmee in totaal 26 kilo afgevallen. Heerlijk gevoel, maar gek genoeg denk ik nog steeds dik. Klinkt misschien een beetje raar, maar ik moet nog best wennen aan m'n nieuwe slanke ik. Maakt me niet minder trots op het resultaat hoor, want ik ben er meer dan blij mee. Eerdaags ga ik ook maar eens op zoek naar een andere banner. Tot nog toe voelde het nog goed als een soort van steuntje om deze aan te houden, maar inmiddels begin ik er een beetje genoeg van krijgen. Eens zien of ik zelf een aardige banner in elkaar kan knutselen. (Maar eerst maar eens zorgen dat die belastingaangifte de deur uitgaat, levert weer wat centjes op. Haha). Ben verder ook erg blij met de hulp die ik nu krijg bij het stabiliseren. Confronterend, dat wel, maar het voelt goed. En ik kan zowel met de maatschappelijk werkster als met de diëtiste goed door 1 deur, kan ze alles zeggen wat ik vind, voel en denk dus da's wel prettig. Het begint nu ook eindelijk wat rustiger te worden in m'n hoofd. Al is het alleen al doordat de kloof tussen m'n vader en ons is overbrugd. En ik merk dat ik heel langzamerhand minder obsessief met eten en alles daar rondomheen omga. Kortom, het gaat de goede kant op.
Hoi meiden, Ik meld me ook maar weer even. Heb een hele week niet achter de pc gezeten door een druk weekend, een tweedaagse workshop van mijn werk, een dagje skiën en daar tussendoor nog een lichte buikgriep, waardoor ik 's avonds al snel rijp was voor mijn bed. Wat onze aanbouw betreft, hebben we inmiddels ook wat meer zekerheid. We hebben nu twee offertes binnen waar we wel blij mee zijn: eentje zit nét iets boven ons budget en de ander valt er fijn binnen. Maar ons gevoel is bij de duurdere beter. Beiden kunnen op zeer korte termijn (lees: binnen een paar weken) beginnen, dus dan wordt het nog spannend. We verwachten nog één offerte en dan moeten we onze keuze gaan maken. Vandaag tot 15.00 uur met de kids naar Ballorig geweest, samen met mijn zus. Jasmijn en Emma slapen nu, dus kan mama even wat achterstand in de sociale contacten wegwerken... @Natas: Hoe gaat het met je? Nog steeds zo nerveus voor de echo? @Cindy: 4 cm langer is best veel. Toch is Emma niet dik, al heeft ze een paar stevige - en vooralsnog tamelijk kromme - beentjes. Maar ik denk ook dat beide kids de bouw van hun vader hebben. Roy oogt slank, maar toch is zijn BMI (en dus ook zijn gewicht) te hoog. Maar veel vet zit niet aan die man... @Annna: Ik lees dat Yara jarig is geweest. Het is natuurlijk nogal mosterd na de maaltijd, maar ik wil je meisje toch héél graag feliciteren met haar eerste - en zo belangrijke! - verjaardag... Lieve Yara, nog een dikke profociat met je verjaardag! Ik hoop dat je samen met papa, mama en alle visite een héél leuke dag hebt gehad!
Lola, Bedankt! Ik was hier al die tijd toch al niet geweest dus! Druk weekje weer voor je. Leuk dat de uitbouw nabij is. Wij gaan het terras doen dit weekend. Verheug ik me ook erg op. Inez, Ik heb nooit zo veel variatie in gewicht gehad, maar mijn hele leven zie ik mezelf ongeveer hetzelfde. Terwijl ik toch ook twee of drie maten meer of minder heb gehad. Mijn figuur is dan ook al die tijd hetzelfde. Naar verhouding zit er altijd net iets te veel vet op buik, billen en bovenbenen en is mijn taille slank. Yara heef ook mooie feesjes gehad. Eerst me de opa's en oma's en daarna me vrienden met kinderen. Ze is vreselijk verwend. oa een hele grote doos met Duplo van twee zusjes die er zelf niet meer mee spelen. Verder hebben wij het wagenpark uitgebreid met een loopwagentje en een bakfietsje. Nu maar wachten tot ze gaat lopen
Lola, lekker, zo even een dagje skiën. En heerlijk uit geweest met de meisjes, alleen jammer dat je ook nog ziek bent geweest. Heerlijk dat je al zo bezig kunt zijn met de aanbouw. Hoop dat 'wij' nu snel eens het huis van schoonmama kunnen verkopen zodat ook wij onze plannen verder kunnen uitwerken en nog beter, dit jaar nog kunnen bouwen. Anna, heerlijk als je nooit zoveel variatie in gewicht hebt. Ik weet eigenlijk niet beter, ben al zo lang aan het jojoën. Op m'n zwaarst bijna 87, op m'n lichtst 55. Best wel een verschil. Maar daar gaan we nu verandering inbrengen, sprak ze optimistisch.
Inez, kan me voorstellen dat je nog moet wennen aan je nieuwe ik. Je zelfbeeld bijstellen duurt wel even denk ik. Het stabiliseren zal nog best pittig zijn, super hoe je 't doet! Fijn dat Yelina lekker gaat op het KDV en niet meer zo hoeft te huilen bij het afscheid. Spannend Lola, de aanbouw. Hoeveel meter gaan jullie er dan bij krijgen? Yep ik ben nog steeds nerveus voor de echo. Tis zo'n alles of niets verhaal hè, of een bevestiging of alles in 1x weg. Geen hoop meer, niks. Ik zie elke keer dat doemscenario voor me van de echo bij de MA in 2007, brrrrrr.
@Natas: Ik heb ook nog steeds het beeld op mijn netvlies staan hoe wij na 4 jaar proberen te horen kregen dat het vruchtje weliswaar op de goede plek zat (dat was namelijk de reden voor de echo), maar niet meer leefde. Scheet ook 7 kleuren bagger - om met jouw woorden te spreken - bij de eerste echo's van Jasmijn en Emma. Zeker toen ze bij Emma het hartje eerst niet konden vinden, pas na een plasje doen lukte het... Er komen niet zo heel veel vierkante meters bij, namelijk 13 m2. Maar dat is al een hele vooruitgang vergeleken met de oppervlakte van onze huidige keuken (6 m2). Eigenlijk is het compleet belachelijk: heb je een grote woonkamer (60 m2 inclusief de keuken), moet je nóg gaan aanbouwen omdat je keuken te klein is. Zó jammer dat in nieuwbouwwoningen de keuken vaak een ondergeschoven kindje is. Heb ik al laten zien hoe het ongeveer gaat worden? Dit wordt 'm (maar wel met een andere afzuigkap). Let niet op de hoge ramen, dit zijn in werkelijkheid de doorgangen van de oude naar de nieuwe keuken. De wand waar het eiland tegenaan staat, wordt in werkelijkheid een nis met schappen...
Natas, ik heb voorlopig makkelijk praten hoor. Maar het helpt mij altijd om te relativeren. Je was nu meteen zwanger en vorige keren ook snel. Dus de kans dat het weer snel zou lukken om zwanger te raken is relatief groot. Natuurlijk heb je veeeeel liever dat deze zwangerschap goed gaat, hoop ik ook voor je, want het andere scenario is absoluut om voor te vrezen en NIET LEUK. (zacht uitgedrukt) Maar na de vorige miskraam ging alles goed en toen Danique in aantocht was en er net was verdween de nare ervaring ook naar de achtergrond. Ook het slechte gevoel is tijdelijk. En je zou, denk ik, je nu absoluut niet meer zo slecht voelen als destijds. Toen was de angst er om kinderloos te blijven. (stiefkinderen even niet meegerekend, bovendien waren dat toen grote nare boze stiefkinderen) pfff nou ja, het is mijn manier om er mee om te gaan. ZO probeer ik me ook maar voor te houden dat het zwanger worden (en blijven) vast ook wel een keer gaat lukken nu, de kans is toch relatief groot. Zeker vergeleken met anderen in het andere topic. Hoewel ik ook lang niet altijd positief VOEL hoor! Nou truste, we moeten hier maar eens werken aan het zwanger raken
Lola, ziet er mooi uit hoor, die aanbouw! Heerlijk als je straks lekker een grote keuken hebt. (ik wil oohoook, maar moet helaas nog even geduld hebben tot het huis van schoonmama verkocht is) Vanochtend is Yelina weer APK gekeurd op het CB. Ze doet het allemaal prima en is nu 81,5 cm en 10 kilo. Zoals gewoonlijk zette ze het met het meten en wegen op een brullen, daar blijft ze een hekel aan hebben, maar voor de rest werkte ze op het spelen met de bal na keurig mee. Met 2 jaar mag ze weer terugkomen. Ze begint nu trouwens in een rap tempo van alles na te zeggen, zo leuk. Het eerste piepkleine zinnetje zegt ze al een tijdje, nl. 'wil die'. Ben benieuwd wanneer haar eerste echte verhaaltjes gaan komen.
Nou slapen ging uiteindelijk toch nog wel, wel met hoofdpijn weer wakker geworden. Van klussen is niets gekomen. Papa was moe en wilde slapen en omdat ik eisprong toch pas dit weekend zou moeten hebben... Ik kan hem maar beter niet op de hoogte houden van dat soort zaken. pffff Verder zit ik al de hele dag te wachten op planken voor ons vlonderterras die uiteindelijk pas in de middag onderweg zijn gegaan, terwijl me in eerste instantie was gezegd in de ochtend vroeg. Nou ja, als ze maar komen. Vanavond ga ik met mijn collega's uit eten voor het afscheid van een 5 jarige. Wauw, niet meer hoeven te werken. De kinderen in mijn klas vonden me ook al oud, dus maw ik mocht ook wel met pensioen. Hoe oud ik dan was, varieerde van 7 tot 51 pffff niets boven de 0 in elk geval
Je hebt gelijk hoor Anna, ook als deze zw.schap mis gaat heb ik een goede kans weer snel zwanger te raken. En het meisje die nu hier in de kamer zit te spelen maakt ook een heel groot verschil. Maar emotioneel is het toch lastiger dan je rationeel van te voren had bedacht. Je hebt nu toch weer een uitgerekende datum, aan dingen zitten denken zoals maar even geen zeilvakantie boeken, beetje dromen over hoe het zal zijn in november, etc. Dan is het toch anders praten dan voordat ik zwanger werd. En tsja, ondanks dat ik heel snel zwanger raak heb ik wel de angst dat al mijn eitjes over datum zijn. Ben 43, dat is niet mis. Al met al is het een beetje dubbel, de ene keer kan ik relativeren en de andere keer vliegt het me naar de keel. Leuk Lola, dan wordt jullie keuken dus een heel stuk groter! Wij hebben ook een grote keuken en ik vind het heerlijk. Méters aanrecht en tig kastjes om alles in kwijt te kunnen, zalig. Inez, wat jammer dat het huis van je schoonmoeder nog steeds niet is verkocht. Danique en Yelina gingen een tijdje gelijk op, maar nu niet meer lees ik. Lief klein ukkepukje is Yelina. Zeg Anna, doe eens iets aan je 6-toets
Anna, da's inderdaad een goede pensioenvoorziening. Haha. Natas, het is ook heel spannend allemaal. Morgen je echo, ik duim voor een mooi knipperlichtje dat goed op schema ligt! Grappig inderdaad om te zien dat er nu toch een verschil tussen onze meisjes komt. Ik denk dat onze meisjes beiden mijn gebrek aan lengte en mijn bouw hebben geërfd. Gisterenavond zijn mannetje en ik lekker samen uitgeweest. Nee, niet naar Almere, ik had me vergist, het Jazzfestival was in Lelystad. We hebben genoten. We waren er iets later dan gepland dankzij een wegomlegging bij Harderwijk en we zijn ook niet tot in de late uurtjes gebleven, maar we hebben wel heel erg genoten en daar gaat het om. Toch best lekker om zo nu en dan eens een avondje zonder de meisjes uit te gaan.
Heerlijk he Dombo ff een avondje met manlief (ik moet er nog ff niet aandenken ) Natas ik duim voor een mooie echo voor je morgen !
Nou ja zeg Inez, ik gisteravond maar zwaaien, zwaaien en zwaaien..... Dank voor de duimen meiden! Ik heb er geen goed gevoel bij. Kan m'n angst zijn die spreekt, ik weet het niet. Ik heb de echo om 12.00 uur.
Kan natuurlijk ook een soort zelfbescherming zijn. Zo van: ik stel me in op het ergste, dan valt het niet zo hard tegen. Dit gaat volgens mij onbewust...