35+ mama's, deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Oh ja Natas erg he die moeheid, het gevoel dat je totaal geen energie meer hebt. Denk je wel een beetje om jezelf, desnoods maar ff de ziektewet in hoor !

2. Net met Emma naar de dokter geweest. Ze heeft een poosje geleden een schimmelinfectie gehad en zolang we netjes blijven smeren met de creme die hij voorgeschreven heeft, houden we dat fijn onder controle. Alleen heeft Emma sinds een poosje op de middelste teentjes twee verdikte gelige nageltjes. Daar wilde de huisarts wel even naar kijken. Blijkt dat ze inderdaad - want ik was er al bang voor - twee schimmelnageltjes heeft :$! Vind dat echt zo'n ouwewijvenkwaaltje... :(

Jasmijn heeft sinds een weekje een probleem met poepen. Ze houdt het te lang op en wil ook niet poepen. Met als gevolg dat het nu telkens zeer doet en ze gilt van de pijn als ze poept :(. Ik heb nu een verdovende zalf gekregen van de huisarts, die de pijn tijdens het poepen moet verminderen. Toch is er aan de poep zelf niets vreemds te zien, niet te hard en niet te zacht. Toch heb ik op advies van de huisarts ook maar een fles Roosvicee Laxo in huis gehaald, zodat de poep nog wat zachter - en dus gemakkelijker - kan worden. Ik hoop dat het helpt, vind het zó sneu...

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, wat sneu voor Emma, dat ze zo'n last heeft van die schimmelinfectie. Hoop dat ze er nu snel van af is.

En helemaal naar voor Jasmijn dat ze zo'n pijn heeft met poepen. Dat maakt de gang naar de WC er niet makkelijker op. Hoop voor haar dat het verdovende zalfje en de laxo verlichting brengen.

Alyssa heeft het inderdaad heel gezellig gehad en ze had zoveel gegeten, dat ze tussen de middag in eerste instantie niet eens wat wilde eten, maar uiteindelijk heeft ze toch maar een schaaltje yoghurt genomen.

Wat een petweer is het vandaag zeg. Ik ben vandaag echt nog geen een keer met de bakfiets naar school geweest. Aangezien het regendekje van de fiets kapot is en er voor deze fiets geen losse verkrijgbaar zijn is het geen aanrader om met dit weer op pad te gaan.
    We zijn echt niet bang voor een beetje regen, maar ik vind het wel vervelend als de autostoeltje die er voor Yelina inzit kleddernat regent. Voordat die weer droog is ...

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Tis nu vies en koud weer om in te moeten fietsen ja, brrrrr.

Lola, hoop dat Emma's schimmelinfectie snel over gaat. Danique heeft het in haar schaamstreek gehad, kwam na het ophouden met smeren ook een paar keer terug. Toen ben ik een keer ruim 2 weken blijven doorsmeren nadat het weg was ipv 7 tot 10 dagen, gelukkig is het sindsdien niet meer terug gekomen.
    Wat een lastig probleem met Jasmijn. Een vervelend circeltje waar ze nu in draait van niet willen, ophouden, dan echt moeten maar veel pijn, volgende keer nog minder willen, etc. Geeft ze aan waarom ze niet wil poepen? Is ze ergens bang voor?

Koffie, godzijdank werk ik 3 dagen per week maar als ik nu fulltime had moeten werken had ik het denk ik niet volgehouden. Ik heb gisteren op kantoor wel gevraagd of iemand anders een collegasecretaresse kon vervangen om een vergadering van 6 uur lang te notuleren, dat trek ik nu echt niet.
    En gelukkig slaapt Danique vaak lang 's ochtends dus kan ik een beetje uitslapen op mijn vrije dagen.

5. Ze geeft duidelijk aan niet te willen poepen omdat het pijn doet. Haar eigen woorden zijn: 'Mijn poepje doet pijn!'

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dus dan zou je denken dat dit circeltje met pijn begonnen is...... maar waar komt dat dan van weg? Wat raar joh.

7. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    He bah Lola, met beide meiden naar de dokter. Yara heeft bij haar kleine teentje trouwens ook al een beetje een geel nageltje. Ik zocht er niets achter, maar ik zal eens kijken, maar hoe zou ze aan een schimmel moeten komen, ze staat nog vrijwel nooit op blote voeten?

Fijn dat het paasfeest leuk was voor Alyssa. Ik heb vandaag in een klas van mijn collega gewerkt. Een extra dag omdat ze vrij wilde. Nu kan ik als mijn ouders met vakantie gaan een extra dagje thuis blijven. Ik zag het somber in, ik ben na twee dagen al zo moe, maar uiteindelijk was het een leuke dag. Ik vond haar klas geloof ik nog leuker dan mijn eigen klas. Dat is ook geen goed teken :(

Wij hebben trouwens paasontbijt in pyjama, dat is erg lachen. Ook de juffen dus.

Dit weekend krijg ik een oud collega uit Parijs te logeren. Dus tot volgende week weer eregens en fijne paasdagen allemaal!

8. @Annna: Meestal begint een schimmelinfectie bij baby's in de schaamstreek. Daar is het namelijk lekker warm en broeierig...

Van daaruit kan het ook op andere plaatsen naar boven komen, een soort uitzaaiïngen zeg maar. Zo kreeg Emma op een gegeven moment ook plekjes rond haar mond. Maar die heb ik dus nooit hoeven behandelen. Toen we de plekken in de schaamstreek gingen behandelen, verdwenen de plekjes rond haar mond al heel snel. Teennageltjes zijn dus ook zo'n 'uitzaai'-plek...

@Natas: Jasmijns pijn kan veroorzaakt zijn door een scherp stukje voedsel dat niet verteerd is. Dit heeft dan het slijmvlies geïrriteerd. Maar dat is natuurlijk gissen...

9. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Nou Lola, hoe het ook is, hopelijk is ze er snel vanaf!

10. Zo, zit lekker met mijn boterhammetje achter de laptop. De kids heb ik net naar het kdv gebracht. Zometeen even een uurtje of twee de handjes flink laten wapperen hier (de poetshulp slaat een beurt over vanwege Tweede Paasdag...) en dan lekker met een vriendin de stad in.
    De lucht is hier strakblauw, dus laten we hopen dat dit zo blijft... :)

Fijne dag allemaal!

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Lekker geshopt Lola?

Ikke wel! :D
    Ik was vandaag extra vrij, heb Danique later op de ochtend naar het KDV gebracht en heb de hele middag voor haar geshopt aan lente- en zomerkleertjes.
    Tassen vol! Morgen maar es kijken of het allemaal in haar kast past :p

12. Ik heb gisteren héérlijk geshopt met mijn vriendin, geslaagd voor een tuniekje, shirt met lange mouwen, topje en broek. De zon scheen bijna de hele middag, zodat we op een terrasje hebben kunnen lunchen...

13. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Het is ook heerlijk weer om te shoppen, vorig jaar is dat er helemaal niet van gekomen. Toen had ik nog leukere dingen te doen.

Met mijn vriendin zijn we in Amsterdam uiteindelijk ook in de winkels beland. Vandaag ben ik in slechts een half uurtje ook nog geslaagd voor twee leuke streepjes. Vriendlief had me even afgezet in de stad, was al rond 5 uur en ben met OV teruggegaan, maar Zara was nog een uurtje langer open.

Natas hoe is het met jou, met kwaaltjes en gevoelens??

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik ben bekaf, idioot belachelijk moe. De vouwen staan duimendik in mijn gezicht. En de buik (darmen) begint alweer wat op te zwellen.
    Qua gevoel : geen idee. De hcg'tjes doen merkbaar hun werk maar ik weet dat dat geen enkele garantie geeft. We leven naar de volgende echo, op 12 april.

Wanneer is jouw NOD?

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, dat schiet al weer op, nog een weekje tot je volgende echo.

16. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Natas, klinkt best goed de lichamelijke kenmerken. Helaas geeft niets garantie, maar toch is het best positief.

De vermoeidheid is natuurlijk wel zwaar lijkt me af en toe. Heb je nog wel genoeg fut om van Danique te genieten?

Ik zou het best jammer vinden als een nieuwe zwangerschap maakt dat ik minder zou kunnen genieten. En eigenlijk zou ik het echt heel jammer vinden als de borstvoeding zou stoppen.
    Maar toch wil ik niets liever dan nu zwanger zijn hoor!
    NOD is einde deze week. Ik moet mijn best doen niet nu al op van alles te letten.

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Spannend Anna, en ja, het is inderdaad heel moeilijk om niet van alle al dan niet aanwezige kwaaltjes wat te denken. Ik duim voor je meid! Hoop echt dat je Natas snel mag volgen.

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Vanochtend weer eens een kuurtje voor een schimmelinfectie gehaald. Had er in februari ook al 1 gehad, maar helaas, het was niet over gegaan en afgelopen weekeinde lekker opgevlamd. Man o man, wat kun je daar een jeuk van hebben. Hoop dat deze kuur nu wel aanslaat.

Was lekker op de fiets geweest, samen met Yelina. Daarna nog even boodschapjes gedaan en wat denk je, op een km van huis .... psssssssssssst. Lekke band. Bah, bah. Dat werd dus lopen met fiets aan de hand, kind in het zitje, tassen vol boodschappen en een buggy achterop.
    Gelukkig was ik bijtijds weer naar huis gegaan zodat ik ondanks de lekke band niet te laat was op school.

Bij school aangekomen kwam er een klasgenootje vragen of ze vanmiddag met Alyssa mocht spelen. Hartstikke leuk. Het meisje maakte het niets uit waar ze ging spelen, Alyssa wilde in eerste instantie liever thuis spelen, maar bedacht dat het bij haar vriendinnetje ook erg leuk was en wilde dan toch maar daarheen.
    Ze mocht daar ook een boterhammetje mee eten, dus dat scheelde weer een keertje extra heen en weer rijden. Zo rond een uurtje of 4 ga ik haar weer ophalen. Ben benieuwd hoe ze het heeft gehad. Vast leuk. Ze hebben daar een lekkere grote trampoline achterin de tuin, paarden en ander speelgoed is natuurlijk altijd leuk om mee te spelen.

Tegenwoordig ben ik erg dol op rauwkost. Meerdere kroppen sla gaan er hier inmiddels doorheen. Daarom ga ik een ieniminigroententuintje beginnen waar ik m'n eigen sla ga telen.
    Als het schoonzus op een balkonnetje lukt om voor hun tweetjes voor het hele seizoen sla te telen, moet dat mij ook lukken.
    Heb dus nu een paar soorten sla gekocht en gepoot en als het goed is krijg ik morgen nog een en ander aan zaden aan tomaten en andere soorten sla zodat ik daar ook mee aan de slag kan.
    Heb vorige week van een cherrytomaatje wat zaadjes in een potje gedaan en die komen heel leuk op. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik van deze ieniminiplantjes tomaatjes krijg.

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sinds Alyssa op school zit heb ik het druk, druk, druk. Hoezo tijd over als de kinderen naar school gaan? Heb ik nog niks van gemerkt. Haha. Maar wel leuk druk. Het is heerlijk om de verhalen over school te horen en om te zien hoe ze zich aan het ontwikkelen is.

Ik vind het voor mezelf nog best moeilijk om een goede dagindeling te maken, al lukt dat wel steeds beter.
    Maar echt, de dagen zijn veel te kort, zeker nu ik weer veel meer energie heb om van alles en nog wat te kunnen doen en ondernemen. Ik moet echt leren om keuzes te maken in wat ik wil en kan, want ook al heb ik nu meer energie, het blijft uitkijken.
    Maar goed, dat zal ook vast wel goedkomen en wennen.

20. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    #400 Annna, 7 apr 2010
    Laatst bewerkt: 7 apr 2010
    Dombo,
    Als je veel dingen leuk vind is het volgens mij altijd moeilijk om een goede dagindeling te make, om alles uit te voeren. Als je dan ook nog eens een moestuin begint... LEUK Helaas hebben wij echt te weinig ruimte voor serieus moestuinwerk, wel wat aardbeitjes en radijsjes.
    Ik vind wel dat schooltijden ook wel ritme geven. Maar je moet zeker ook wel pauzes plannen als je de neiging hebt te veel te doen.

Leuk dat je zo mee geniet met de eerste schooltijd van Alyssa. Ik 'sleur' ouders ook graag de klas in om werkjes van de kinderen te bekijken. Helaas doen ouders dat vrijwel zelden.

Je eet toch geen meerdere kroppen sla per dag? Ik zit nog lekker aan de paaseitjes. Vele per dag af en toe. Maar daar zitten dan gelukkig ook geen gluten in en die mag jij weer niet.

Ja het zou erg leuk zijn als Natas en ik nog een beetje samen konden zwangeren. Ik had er vorige maand echt zin in.

Hier stond een dametje een heel tijdje los onder de tafel, te druk bezig met ontdeugend zijn (folders scheuren) om zich vast te houden. :)

Deel Deze Pagina