35+ mama's, deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Spannend Anna, ik duim voor je.
    Ja, de zw.verschijnselen zijn natuurlijk geen slecht nieuws. Maar ook niet waterdicht positief want ik had ze bij de MA ook.

Het genieten van Danique is nu idd ietsje minder, maar niet schrikbarend hoor.

Sorry verder, maar een korte reactie want ik ben ff té moe (zware dag op kantoor geweest).

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, doe maar lekker rustig aan meid.

Anna, wat knap van Yara. Zo begint het meestal met staan.

De schooltijden geven me inderdaad wel een bepaald ritme, maar daar zit ik duidelijk nog niet in. Ik heb zo de neiging om teveel te willen doen in te weinig tijd, maar goed, uiteindelijk zal dat ook wel goedkomen.

Alyssa heeft heerlijk gespeeld bij haar vriendinnetje, ze wilde eigenlijk niet mee naar huis, want haar moeder was veel liever. Maar eigenlijk ging het om al het speelgoed, de trampoline en de paarden waarom ze liever daar was, want haar eigen papa en mama waren toch ook best wel heel erg lief.

M'n moestuin komt zeker nog niet op grote schaal hoor, wat kroppen sla en andijvie en een paar tomatenplantjes in wat potten, meer moet je je er niet van voorstellen.

En haha nee, geen 2 kroppen sla per dag, da's ook mij teveel, maar er gaan er minstens een stuk of 4 doorheen. En dan nog de nodige tomaatjes, komkommers en winterwortels om de sla wat extra kleur te geven.

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Radijsjes in de sla, ook lekker! :D

Van de periode dat de stiefmeiden nog op de lagere school zaten en ik ze op mijn vrije dagen heen en weer bracht kan ik me nog herinneren hoe snel die dagen gaan.
    Komt denk ik omdat het van die kleine stukjes tijd worden die je hebt, telkens weer onderbroken. Om 08.45 thuis van naar school brengen, dan hond goed uitlaten en is het alweer zo 09.45/10.00 uur. Om 11.15 of 11.45 weer richting school, naar huis lunchen, opruimen, ff kletsen met de meiden, weer terug naar school, rond 13.45 weer thuis. Paar dingen doen, rond 15.15 terug naar school, om 15.45 meestal weer thuis, meisjes opvangen, helpen met huiswerk, hond nog een keer uit, huishouden, etc.. Rond 18.00 beginnen met koken. Vliegt voorbij die stukjes versnipperde tijd.
    Hier hebben een aantal scholen continuerooster. Ze hebben een kortere lunchpauze en blijven allemaal op school, 's middags eerder uit. Heeft ook zo z'n voordelen maar bij mij zit er geen eentje in de buurt.

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Zo'n continu rooster lijkt mij ook wel wat. Wie weet gaan ze dat hier ook nog eens een keer doen.

5. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Zo nu eerst eens even wat van mijn hart af. We moesten vandaag met Xander naar het VU. We zijn klaar met de afspraak en we gingen nog even naar de Brasserie voor het VU om Xander en onszelf van eten te voorzien. Goed we zitten daar en bestellen wat. Ik ga verdekt opgesteld in een hoekje zitten en leg Xander aan, mijn jas er keurig overheen om geen aanstoot te geven. Xander begon met smaak te eten, had natuurlijk ook honger. Hij is zo heerlijk aan het smakken toen de ober naar ons toe kwam om mij dringend te verzoeken daarmee te stoppen :$ Ik zeg "pardon"dacht dat ik hem niet goed had verstaan. Ja zegt hij dat mag u beneden op het toilet doen :x Ik weer "maar mijnheer dit is toch het natuurlijkste wat er is "hij nee hoor en nu graag stoppen ! Ik was helemaal verbouwereerd, voelde mijn wangen rood worden en de tranen in mijn ogen springen zoals wel vaker als ik me gekwetst en boos voel. Gelukkig had ik nog wat voeding bij me en kon hem die geven maar wat was en ben ik boos zeg. Ik ben nog even gaan kijken in de toiletten of daar misschien een plekje was vrijgemaakt om te voeden maar nee het was de bedoeling om op de toiletpot te gaan zitten voeden !! :$:x Ik heb vanavond contact opgenomen met borstvoeding natuurlijk en ik wil op zijn minst een excuus van die vent. Of ik het krijg weet ik niet maar de mevrouw en ik dachten al aan een wraakactie door met een vrouwtje of 25/30 onze kindjes daar te gaan zogen. Mij hebben ze ben echt pislink.....

6. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Als je nu je shirt helemaal omhoog had gegooit en met beide borsten bloot was gaan zitten had ik de man nog kunnen begrijpen. Zijn altijd wel mensen die zich opgelaten voelen als een vrouw borstvoeding geeft. Maar iemand naar de wc sturen om borstvoeding te geven???? Is hij even gek geworden, lekker fris ook met de deurkrukken waar al die mensen aan zitten.

Op de scholen hier in de buurt heb je wel continu rooster, maar het lijkt mij juist gezellig om Rosanne tussen de middag thuis te hebben om samen te eten.

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Koffieleutje, jemig wat een knuppel zeg. Kan me voorstellen dat je daar best even flink pissig om bent geworden.
    Hoe kunnen ze nu van je verwachten dat je op een WC :$ :$ gaat voeden.
    Ben benieuwd of je er nog wat van hoort.

Cindy, het is ook heel gezellig hoor, om samen te lunchen. Toch zou ik er niet echt bezwaar tegen hebben als er een continu rooster zou komen. Maar voorlopig geniet ik van deze uurtjes tussendoor, en dubbel wanneer ik haar op de dagen dat Yelina op het KDV zit en daar eet even alleen ben met Alyssa.

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wat een hork Koffie!

9. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    #409 Annna, 8 apr 2010
    Laatst bewerkt: 8 apr 2010
    Koffie, :$ verschrikkelijk zeg zo'n eikel. Woonde ik in Amsterdam kwam ik zeker mee met mijn grote kleine meid. Ik ben gelukkig nog nooit aangesproken, maar ik was er wel eens zenuwachtig voor. Soms zeggen blikken al genoeg.
    De laatste tijd voed ik vrijwel nooit meer in het openbaar. Yara drinkt nu niet zo vaak meer natuurlijk. Maar straks met het betere weer zal het er wel eens buiten van komen.
    Het is kennelijk toch een gevoelig onderwerp nog voor sommigen. Ondanks alle blote vrouwen in de media. Tieten genoeg toch om je heen, maar om daar dan een kind mee te voeden, da's een heel ander verhaal.:(

Continuerooster vind ik zelf wel erg handig. Hoewel er bij ons op school niet echt handig mee omgegaan wordt richting de leerkrachten. Wij hebben nl geen enkele pauze. Maar ik vind het eigenlijk niet van deze tijd om iedere dag pauze te hebben, waarin de kinderen thuis eten. Er zijn zoveel ouders die werken en vaak kunnen kinderen niet zelf naar huis lopen. Het lijkt mij ook niets om steeds maar op en neer te pendelen.
    Zelf heb ik ook wel leuke herinneringen aan de lunches thuis, zeker wanneer er pannenkoeken of iets anders lekkers was, of de Donald Duck. :) Dus vanuit dat aspect is het leuk, maar praktisch gezien toch erg lastig.

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Op woensdagmiddag at ik altijd iets speciaals met de stiefmeiden. Ze hadden vaak 'buien' en dan aten we wekenlang sauzijcenbroodjes op woensdag, of wekenlang broodje knakworst met mayo en ketchup :D
    Dat is idd een leuke herinnering, net als de lekkere zondagochtendbroodjes uit de oven.
    Wat raar dat jullie helemaal geen pauze hebben. Arbotechnisch mag dat toch ook niet? Op de school v.d. kindjes van een collega hebben ze overblijfjuffen die een groot deel van de middagboterhampauze op zich nemen zodat de juffen een half uurtje hebben.

Ik was al angstig voor de volgende echo a.s. maandag, nu nog meer.......

Mijn buik was een week geleden al begonnen met opzwellen, en best flink ook. Ik weet dat dat nog niet de baarmoeder is maar eerst de darmen die opzwellen en omhoog komen. Gistermiddag was die opgezette buik ineens weer weg.
    Dat zinde me niet, raar dat die darmen dan ineens als een plumpudding in elkaar zakken terwijl hcg'tjes nog bezig zouden moeten zijn. En ik voel me niet meer zo weeïg (wel nog heel moe). Ik had nog steeds 1 zw.testje liggen en heb die vanmorgen gedaan : de streep is lichter dan de laatste test die ik met 5 1/2 week heb gedaan.
    :(

Ik weet dat ook dit allemaal geen zekerheid maar het geeft me nou ook niet veel vertrouwen. Ben zo bang voor een herhaling van daar liggen en naar een dood vruchtje liggen staren.........
    Heb het Chris nog niet verteld, die blijft erin en slaapt de komende dagen dan niet meer.

11. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Natas ik begijp je angst ontzettend goed maar ik had het ook dat de streep lichter was, knettergek wordt je ervan.

Knuffie meis

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ook met ochtendurine?

Idd, knettergek word je ervan ;)

13. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Ja inderdaad ook met ochtendurine kan me nog herinneren dat ik daar melding van maakte op het forum. Volgens mij zit er niet altijd continu hetzelfde aan HCG in of je hebt erg veel gedronken de avond ervoor. het kan zoveel zijn moeten we ook eigenlijk niet doen he steeds testen ;)

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Oh lieve Natas, je onzekerheid is zo herkenbaar. Ik heb in mijn reeks testen van toen ik zwanger was van Yelina ook wel een paar keer lichter getest dan anders. Kan inderdaad zijn van meer drinken dan anders en het klinkt ook logisch wat koffieleutje zegt, dat je de ene dag wat meer HCGtjes hebt dan de andere.

Dat neemt niet weg dat die lichtere streep samen met je gevoel je erg onzeker kunnen maken.

Laat het maar snel maandag zijn, dan weet je meer. Hoe laat mag je voor de echo?

Dikke knuf meid, hou je taai tot je echo en probeer jezelf niet te gek te maken. Het zit vast goed met brusje!

15. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Oh jeee Natas, waarom doe je dat dan ook? Je weet dat het niets hoeft te betekenen als het streepje lichter is. De concentratie in je urine veranderd voortdurend. En je kwaaltjes kunnen ook de ene keer meer of minder zijn.

Maar goed, je moet vandaag en een deel van morgen nu eerst weer door zien te komen. Ik hoop voor je dat het morgen allemaal weer goed is. Hoe laat moet je/mag je?

Oh ja en ik had bij Yara 4 dagen voor NOD 's middags een licht streepje, 3 dagen voor NOD was het streepje weer onzichtbaar.

16. Koffieleutje

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Natas een hele dikke knuf hoe is het nu met je ?

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Gaat wel hoor! Geen gekke dingen meer en de tijd gaat gelukkig redelijk snel.
    Ik heb de afspraak in het AMC morgen om 12.00 uur. Gisteravond allerlei dingen doorgelezen over prenatale screening en Down etc., werd ik ook even niet vrolijk van. Maar goed, dat is nog een station verder.

"Waarom doe je dat dan ook?"........... hahahhaa, goeie vraag! :p

18. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    @Natas je bent jezelf ook lekker druk aan het maken. Eerst nog eens testen en daar na nog alle dingen aan het lezen wat betreft screening. Met testen ben ik gestopt na de 1e echo toen. Daarvoor zijn er ook heel wat door heen gevlogen omdat ik het niet geloofde. Gelukkig krijg je morgen al weer een echo want kan best begrijpen dat je je nu erg zenuwachtig aan het maken bent.

Zag dat in het andere topic weer iemand is bevallen, hopelijk komt ze ook snel hier mee schrijven. Anders kan een van jullie haar misschien even op de actie van lodger wijzen dat iedereen die een baby op de 10e van de maand krijgt van hun een gratis lodger wrapper krijgen. Staat op hun site meer info over.

19. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Oh leuk Cindy, Lief van je dat je aan Nicole denkt. Laten we haar tippen zodra ze weer komt posten.

Natas, morgen wel meteen updeeten he! Ik kom voor je checken.

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Cindy, ik had gister ook niet zo veel zin om te lezen over down en screening, maar ik heb morgen niet alleen een echo maar ook de intake bij het AMC (waar de prenatale screening zal gaan plaatsvinden want in ons ziekenhuis gaan ze niet verder dan echo's). Vandaar dat ik me even wilde voorbereiden.

Uiteraard kom ik het jullie morgen laten weten!

Deel Deze Pagina