35+ mama's, deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Jeee Lola, wat een zot verhaal. Regelgeving is soms zo absurd. Ik hoop voor hen dat het verhaal geen staartje krijgt en dat het snel opgelost wordt. Ook sneu voor de oppas.

Inez,
    Misschien is het idee van de weegschaal wel dat jij je als je zeg maar 200 gr aangekomen bent, jezelf al weer zwaarder vind worden. Wat natuurlijk een heel normale schommeling kan zijn.
    De spiegel en je kleren zullen je op dat moment niet het idee geven dat je zwaarder geworden bent.
    Maar ik ben ook benieuwd naar haar antwoord dan.

Waar zou Alyssa naar toe gaan met schoolreisje?

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, wat een absurde toestand voor ze zeg. Dat je als je oppas aan huis hebt ook maar meteen even je huisdieren weg moet doen.
    Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.

Alyssa verkeert inderdaad nog in een heerlijke onwetendheid. Ik heb haar verder alleen verteld dat de dokter haar keel beter gaat maken. Ze heeft niet verder gevraagd en meer info heb ik haar niet gegeven.
    We hebben een mooi boekje van het ziekenhuis meegekregen waarmee we een dag of 2 van tevoren gaan beginnen met voorlezen. Zitten mooie kleurplaten in, dus daar vermaken we ons wel mee.

Haar schoolreisje zou naar een ezelboerderij hier in de buurt gaan. Naar een boerderij gaan als je eigenlijk nog net niet naar buiten mag lijkt me niet geheel verantwoord, maar ik zal het voor de zekerheid nog even navragen als ze geholpen is.

3. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, dat is denk ik inderdaad haar insteek, maar die schommelingen van een paar ons, daar ben ik in ieder geval niet van onder de indruk. Daar hou ik wel rekening mee.
    Ik wil alleen pertinent niet meer boven een bepaald gewicht uitkomen. Grijp dan liever bijtijds in met één of meerdere balansdagen dan dat ik het weer te ver laat komen waardoor het weer moeilijker wordt om het eraf te krijgen.

Ik ben onderhand ook wel benieuwd naar je nieuwe huisje. Laat je ons snel meegenieten?

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik hoop dat ik gisteren het vruchtje ben verloren. Ik verloor iets wat er duidelijk anders uitzag als de stolsels en de vorm leek op die van het vruchtzakje zoals ik het op de echo heb gezien. Laten we het hopen, ik wil verder.

Lola, wat een verhaal zeg!

Inez, niet leuk je meisje onder het mes maar zoals het nu gaat is het ook niks. Hoop dat ze er daarna lekker van af is!

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, ik hoop met je mee meid. Dan kun je dit afsluiten, een plekje geven en verder gaan.

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik heb vandaag weer voor het eerst gewerkt, maar het viel me zwaar. Weer terug naar het gewone leven, terug naar situaties waar ik de vorige keer nog zwanger was, veel lieve mensen en dan moet ik janken, sommige niet lieve mensen en dan moet ik ook janken, etc.
    Ik ben vanmiddag eerder naar huis gegaan omdat ik weer flinke krampen kreeg, het vloeien werd erger en ik verloor weer wat stolsels. Heeft een uurtje of 3 geduurd, is nu weer over.

7. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    hmmmm een zware dag voor je dus. Ik heb wel het idee dat het allemaal wel los aan het komen is nu. Ik heb goede hoop dat volgende week met de echo alles schoon is en je opnieuw kunt beginnen.

De dag is gelukkig zo goed als voorbij. Hopelijk heb je een fijn weekend samen, waarin je weer wat kracht kunt opdoen voor de komende moeilijke tijd. En wij zijn er hier voor je als je wat kwijt wilt.
    Tenminste dit weekend ben ik er niet, maar daarna wel weer.

Ik hoop nog steeds van harte dat we binnenkort samen zwanger mogen zijn, van lieve gezonde kindertjes.

8. @Natas: Kan me goed voorstellen dat je het erg zwaar vond om vandaag naar je werk te gaan. Iedere keer opnieuw je verhaal vertellen is moeilijk en tegelijktijd ben je blij dat mensen met je meeleven.
    Ik hoop met je mee dat het vruchtzakje gisteren naar buiten is gekomen, hopelijk wordt het vloeien ook snel minder...

9. Roy had vandaag de kids om 13.00 uur van het kdv gehaald. Niet lang nadat Jasmijn op een appel had gevraagd - en opgegeten - begon ze te klagen over buikpijn. Toen Roy vroeg waarom ze buikpijn had, zei ze dat ze teveel gegeten had. Op de vraag hoeveel teveel was, antwoordde ze dat ze op het kdv 4 boterhammen had gegeten... en vervolgende gaf ze flink over :$!

Daarna was het weer goed (natuurlijk eerst even huilen omdat ze zichzelf ondergespuugd had en behoorlijk vies was). Maandag toch maar eens aan het kdv vragen of zij mijn kind zich hebben laten volproppen of dat mijn dochter toch niet zo goed kan tellen als wij denken...

10. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    :$ Jee, dat doet me denken aan die ene keer dat ik oppaste bij een gezin met 4 kinderen. Het jongetje van 2 (of misschien anderhalf) at toen ook wel twee boterhammen 's avonds. Maar had daarna zijn bedje incl zichzelf ondergespuugd. Kon toen kindje, luier, pyjama en bedje verschonen.
    Ik begreep achteraf dat hij ook wel wat veel gegeten had.
    Die moeder vond het achteraf wel goed van me dat ik het hele boeltje had uitgespoeld en liet voorweken.

Aan de andere kant leert Jasmijn hier denk ik (hoop ik) wel van. Maar leuk is het niet natuurlijk.

11. #451 Lola, 17 apr 2010
    Laatst bewerkt: 17 apr 2010
    Jasmijn is gelukkig weer kipfit, maar ik vond haar gisteren al geen zieke indruk maken.

Ik ben trouwens afgelopen week goed pissig geweest op mijn werk. Gedurende dit jaar hebben we 7 keer een tweedaagse workshop. Telkens valt één van die twee dagen op een dag dat ik normaal gesproken niet werk.

Nu hebben we 8 bonusdagdelen (dus 4 hele dagen) per jaar op het kdv. Die heb ik dus allemaal ingezet voor de workshops. De overige dagen krijg ik gewoon extra in rekening gebracht.

Maar nu zijn ze al vanaf het begin aan het klooien met de data voor de workshop. Op de eerste na zijn ze tot dusverre allemaal verschoven om allemaal verschillende - en soms vage - redenen. Dus zit ik telkens te schuiven met mijn kinderopvang. De vorige keer liep dat mis en heeft mijn moeder een verlofdag opgenomen, zodat ik toch kon gaan. Maar nu hebben ze de workshop van de komende week (donderdag en vrijdag) afgelopen week pas verschoven. En ik kan alleen de aanvraag voor extra opvang wijzigen als dat meer dan 14 dagen van tevoren is. En dat was het nu dus niet. Dus wég bonusdagdelen :x! En ik krijg dus alsnog een extra rekening van €120 voor de dag waarop deze workshop wordt ingehaald.

Vind dat zó balen! Ik ben als partimer bereid om overal aan mee te doen. Als ik het op tijd weet kan ik altijd wat regelen. Maar ze vergeten schijnbaar dat werkende moeders net zo flexibel zijn als hun kinderopvang...

Ik ben best flink boos geworden en mijn bas gaf me gelijk én de belofte er de volgende keer meer rekening mee te houden. Ben benieuwd.

Nu nog eens kijken wat ik met mijn kinderloze vrije donderdag ga doen komende week... ;)

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, zo'n eerste dag na een MK is ook zwaar meid. Dikke knuf.

Lola, da's lekker dan, dat je op die manier je bonusdagen kwijt bent. Hoop dat je baas zich aan z'n belofte houdt door er beter rekening mee te houden.
    Fijn dat Jasmijn zich weer beter voelt!

13. Net even een supersnelle deal op Marktplaats gesloten.

Roy en ik hadden het er over dat we morgen wel eens lekker een stuk konden gaan fietsen met de kids. Dat deed mij er weer aan denken dat we nog een tweede achterstoeltje moeten hebben, zodat we dat niet telkens hoeven wisselen (als we samen fietsen, hebben we elk één kind op de fiets). Bovendien mag Emma - gezien haar gewicht - volgend jaar niet meer in het voorstoeltjes, dus dan hebben we sowieso twee stoeltjes nodig.

Dus zeg ik dat ik wel even op Marktplaats kon gaan kijken, zie ik daar een advertentie van vandaag staan van mensen in de buurt die €25 vroegen voor een Bobike Maxi, inclusief de bevestigingsset. Dat is absoluut niet veel, dus ik meteen bellen. En vervolgens is Roy het meteen gaan halen... :)

En het leuke is nog dat het motiefje van de bekleding exact hetzelfde is als van ons voorstoeltje :)!

14. Hihi... Roy komt net thuis met het stoeltje, zit er zelfs de afwijkende steun bij die je bij mijn fiets ook nodig hebt. Mooi meegenomen, want alleen die steun kost al €20... :D

15. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Lola, ben benieuwd wat ze op het KDV te zeggen hebben over die stapel boterhammen.

Ik vind dat op je werk niet kunnen hoor. Laat hun maar opdraaien voor de extra kosten.

Wij zijn vanmorgen op schoenenjacht geweest voor Danique. Nou, dat is nog een uitdaging.
    Wat zijn er weinig meisjesschoentjes te krijgen in maat 22/23. Ik wil graag 2 paar, open zilveren of witte, meer dichte roze. De zilveren zijn gelukt, de roze no way. Ja, voor 75 euro. Of het tegenovergestelde, rot kwaliteit. Nee dank u.

Lichamelijk gaat het hier wel, geen krampen meer. Maar god, wat voel ik me k.u.t. :(

16. @Natas: Ik vond het ook erg moeilijk om leuke - en enigszins betaalbare - schoenen te kopen in die maatjes. Meestal zijn de leukere meisjesschoenen pas verkrijgbaar vanaf maat 24. Maar was voor Emma een poosje geleden toch geslaagd: goede schoenen voor net geen €60. Jasmijn heeft ze trouwens ook, aangezien de meisjes dezelfde outfitjes hebben voor de bruiloft van mijn zus in juni...

Mentaal begint de verwerking van je miskraam nu pas. Geef het de tijd en praat er hier zo vaak over als je wilt...

17. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Logsch Natas dat je je zo rot voelt het valt ook niet mee.... Knuffie !

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, niet zo gek meid, dat je je zo kut voelt. Het is ook niet niks, een MK moeten doormaken. Praat er hier over zoveel je wilt, het verdriet wordt er niet minder door, maar het zal in ieder geval even opluchten.

Wel leuk dat je op schoenenjacht bent geweest voor Danique. Helaas niet geslaagd voor alles wat je wilde, maar in ieder geval toch een leuk paar schoenen gescoord!

Lola, da's wel mazzel met die fietsstoel. Fiets ze!

Wat een heerlijk weer was het vandaag. Vanmiddag even lekker bezig geweest in de tuin. Gras is weer gemaaid, m'n stukje grond voor de moestuin is klaar voor gebruik, kan ik daar volgende week lekker mee verder.

Morgen vieren we hubby's verjaardag. Daarvoor net nog even 2 appeltaarten gebakken. Nou ja, 1 zit er in de oven, de ander staat klaar om erin te gaan. Zo dadelijk nog even een kwarktaart maken. De bodem heb ik al gebakken. Ben benieuwd hoe de kwarktaart gaat worden. Is voor het eerst dat ik er 1 maak die voor mij verantwoord is. (suikervrij, gezoet met appeldiksap).

Morgenochtend nog de hartige taart voor het avondeten klaarmaken, beetje poetsen en klaar is Klara. Het ziet ernaar uit, dat we morgen lekker buiten kunnen zitten. Ze beloven 16 graden met veel zon. Alleen hopen dat Yelina dan weer beter is, anders blijf ik alsnog met haar binnen. Ze is vanavond met 38 koorts naar bed gegaan en ik heb liever dat ze morgen koortsvrij is en blijft zodat ze maandag gewoon naar het KDV gaat. Anders gaat er weer een werkdagje voor mij verloren. Dat zou toch wel balen zijn.

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Klinkt zalig allemaal Inez!

Ik heb gisteravond op internet misschien wel leuke roze dichte schoentjes gevonden, voor 55 euro. Ga dat maar bestellen denk ik, hoop dat het dan niet tegenvalt.

Hier gaat het nog hetzelfde.
    Emotioneel in een zwart gat, ik kan mezelf er maar niet uit trekken. Ik weet wel dat we nog een kans hebben maar ik voel het niet zo. Bij alles wat ik doe voel ik de leegte, bedenk ik me hoe het anders geweest zou zijn, wat ik dan nu zou doen, elke keer ermee geconfronteerd worden, etc.
    Lichamelijk voel ik me ook niet top, maar dat overleef ik wel. De buik is gelukkig rustig, het vloeien wordt minder. Voel me wel slap en heb giga knallende koppijn sinds gisteren.

20. @Natas: Ik begrijp helemaal hoe je je voelt. Toen ik na 4 jaar proberen eindelijk zwanger werd en een miskraam kreeg, had ik precies hetzelfde gevoel als jij nu. Hoewel veel mensen zeiden dat ik nu in elk geval wist dat ik zwanger kón worden, voelde ik me alsof me een worst was voorgehouden. En dat ik die nooit zou kunnen proeven...

Deel Deze Pagina