35+ mama's, deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ja, dat weet ik ook nog van de 1ste keer dat het bij ons fout ging. Zo bang om nooit mama te zullen worden.
    Gelukkig hebben we nu een heel leuk lief en klein worstje rondlopen, dat scheelt ;)

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, nu niet teveel van dit worstje snoepen hoor, anders blijft er niks van over. ;)

Maar alle gekheid op een stokje, geef het wel even de tijd meid, het is allemaal nog zo kort geleden, het verdriet is nog zo vers. Je kruipt echt wel weer uit dat gat. Mocht je weer zwanger raken zal de angst niet minder worden, maar je weet het he? Je kunt hier alles kwijt! Je verdriet, je angst.
    Dikke knuf!

Klinkt goed trouwens van die schoenen.

3. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Mjammie, Inez is weer aan het bakken geslagen. Dat je dat kunt meid zonder er zelf van te zondigen. Ik maak meestal extra deeg om er zelf van te snoepen.

Natas en Lola kopen schoentjes. Ik zei net tegen de opa van Yara dat goede schoentjes voor haar straks minstens een euro of 30 waren. Maar ik begrijp dat ik er helemaal naast zit en op het dubbele moet rekenen.
    Nou ja, gelukkig hebben we het wel.

Mooi koopje die Bobike. Had ik ook vorig jaar. Voorzitje incl 2 steunen en windscherm voor 15 euro.
    Deze week gaan we de moederfiets kopen die ik vorig jar voor mijn verjaardag zou krijgen. (nieuwe is al over 2 weken)
    Maar we hadden hem eerder ook niet nodig, voor de verhuizing konden we hem toch niet plaatsen in onze overvolle kelder. En beginnen met fietsen in de winter is ook niet zo leuk.

Natas,
    Schrijf er hier maar over zo vaak als je wilt hoor! Dat is toch een hele goede manier om te uiten en wij worden niet zo snel moe.
    Nadat het los is, komen de emoties vooral ja.
    Dat dagdromen is zo verraderlijk. Ik had het al van die paar dagen na de positieve test en het overtijd zijn. Het leuke dagdromen is fijn. Maar het teleurgestelde dromen van hoe het zou kunnen zijn is de pest.
    Daarom wil ik bewust geen data onthouden en wacht ik ook nog wel even met het nadenken over een uitgerekende datum etc. Maar je was al wel weer een flink tijdje zwanger, dan ga je het je toch toestaan.
    Natuurlijk voelt het heel anders dan je je kunt beredeneren.
    Dikke knuffel in elk geval. Hopelijk kun je je snel weer richten op de nieuwe mogelijkheid.

Oef Lola, na zo lang ook nog een miskraam krijgen zou gewoon niet mogen kunnen. Zo heeft mijn vriendin na vele jaren mmm en ivf uiteindelijk 1 zwangerschap gehad die buitenbaarmoederlijk bleek.
    Gelukkig heeft zijn het zelf niet zo heel erg ervaren, maar ik vond en VIND het zo verschrikkelijk wreed.

Ook ik ben nog steeds bang voor een miskraam en we zijn zo machteloos daarin.

Wij hebben een druk weekend gehad en hebben gisteren het bootje van mijn schoonvader hierheen gehaald. Die ligt nu op een km hiervandaan. Zal vast lekker zijn om die te kunnen gebruiken op zonnige middaagjes. Maar eerst maar een zwemvestje regelen voor de kleine meid.

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, leuk, varen met de kleine. Zo lekker dicht bij huis ook!

Schoentjes, je kunt het zo goedkoop en duur maken als je wilt. Wij nemen vaak schoenen van Dr. Visser bij Scapino. Die zitten zo rond de 30 à 40 euro.

En snoepen van het deeg .... mjammie, mjammie. Dat heb ik echt wel gedaan hoor. Ik maak er niet speciaal meer voor klaar, maar ik lust het wel erg graag.
    Maar wel alleen van deeg of beslag waar geen suiker in zit hoor, anders hebben we de poppen weer aan het dansen en dat heb ik er niet voor over.

Ga dadelijk samen met hubby nog maar even genieten van een stukje appeltaart met slagroom.

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Het klinkt zo lekker allemaal Inez! (Natasja is in een giga vreetbui ;))

Ja, dat dagdromen....... deels een beetje toegelaten in de loop v.d. weken, deels moet je ook over sommige dingen al nadenken (wanneer gaan zeilen in Turkije ivm eventuele VP, ik noem maar wat), deels gaan gedachten soms al een kant op voordat je ze tegen kunt houden.
    Je ontkomt er denk ik niet helemaal aan.

Schoentjes kan idd lukken voor 30 of 40 euro. De zilveren sandaaltjes hebben we afgeprijsd gevonden, van 60 voor 30. Maar bij winkels als Van Haren en Scapino zagen we maar 2 schoentjes die we leuk vonden maar hadden ze haar maat niet meer.

6. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Nou oorlopig wordt er hier nog lang niet gelopen. Voortbewegen gaat heel fijn en snel op handen en voeten. Staan is om ergens bij te kunnen. Klimmen kan ook. Maar stappen, wat is dat??

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, kom gerust nog een stukkie appeltaart halen hoor, er is nog over!

Ik neem vandaag nog een stukkie en dan gaat de rest de vriezer in. Voor voorlopig heb ik wel weer genoeg gesnoept. Het was errug lekker, maar o zo slecht voor de lijn.

Dagdromen over je zwangerschap en nadenken over praktische zaken als vakantie en VP horen er allemaal bij. Ook al heb je zoals in jouw gevoel al vrij snel geen goed gevoel over de zwangerschap, je ontkomt er niet aan. Meid, ik hoop van harte dat het dagdromen snel weer mag beginnen en dat dat brusje dan braaf een maandje of 8 blijft plakken. Knuf!

Bij Van Haren en Scapino en ook Bristol moet je inderdaad geluk hebben. Maar als je dan wat leuks vindt, dan is het zeker niet duur.

Wij moeten eerdaags ook weer voor beide meisjes op pad. Ben benieuwd of we snel slagen. Ik ga in ieder geval een keer op een zaterdag voor schoenen de stad in. Op de markt staat een kraam met schoenen vanaf 5 euro. Niet duur en vaak zitten daar gewoon hele dure merkschoenen tussen. Altijd de moeite waard dus om te kijken. Zowel voor de kids als voor onszelf.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, heel veel sterkte vandaag met de echo!

Zo, de appeltaart is (gelukkig) op. Hij was erg lekker, maar ik ben toch wel blij dat hij op is en dat er voorlopig geen reden meer is om te bakken. Vond het toch wel moeilijk worden met die taart in de koelkast en er niet de hele tijd van te snoepen.

Hier weer een ziek kind. Het is bijna 2 maanden behoorlijk goed met haar gegaan, maar op de valreep voor de amandeloperatie is ze gisteren toch weer met bijna 40 graden koorts naar bed gegaan.
    Vanochtend was de koorts wel weer wat gezakt, maar vandaag en morgen mooi geen school voor haar. Alleen jammer dat ze morgen haar eerste sportdag op school moet missen. Volgende week ook al niet met schoolreisje. Hopelijk is dit de laatste keer dat ze weer zoveel leuke dingen op school en KDV moet missen.

Gisterochtend ben ik nog op schoenenjacht geweest voor de meisjes. Voor Alyssa had ik voor de sportdag nieuwe sportschoenen nodig aangezien haar oude te klein waren. Wat een mazzel gisteren zeg, was er alleen gisteren bij diverse schoenwinkels het 2e paar kinderschoenen voor de halve prijs.
    Dus: mams is thuisgekomen met 2 paar schoenen en een paar sportschoenen voor Alyssa en 2 paar schoenen voor Yelina.

9. Alyssa, beterschap gewenst!
    Ik hoop dat je na de operatie een hééééééééééééééle poos niet meer ziek zult zijn...

10. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Natas,
    Ik hoop dat het meeviel in het ZH. Als het allemaal OK is, is dat nog een klein beetje positief in deze situatie.
    Wat vervelend dat er zulke mensen in je omgeving rondlopen. Je kunt je collega's ook niet allemaal en voortdurend ontlopen. Ik heb gelukkig nooit zulke ervaringen gehad, maar bij mij wisten ook alleen mensen het van wie ik wilde dat ze het wisten. Ik werkte nog maar net op deze school bij de tweede MK. Dat is natuurlijk ook niet alles als niemand op de hoogte is. Gelukkig heb je ook lieve mensen om je heen.

Inez
    Wat kan dat veel voldoening geven als je een mooi koopje hebt he! Maar wat vervelend dat Alyssa alweer ziek is en ook nog eens de sportdag moet missen. Hopelijk gebeurd dat niet meer na de operatie.

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Klopt Anna, gelukkig heb ik ook heel lieve mensen om me heen. Die anderen probeer ik zo veel mogelijk links te laten liggen.

Inez, wat sneu dat Alyssa weer ziek is geworden.

Ik vond het erg lastig weer in het AMC te zijn voor een echo, maar godzijdank was de baarmoeder schoon en leeg dus ik hoef niet gecuretteerd te worden. Het vloeien is sinds dinsdag wel klaar, alleen nog wat bruin, dat was ook goed.

Mijn pjoeter draait op virusscanner McAfee en oh wat fijn ze hebben een fout gemaakt in hun laatste update.........
    Gisteravond allerlei rare dingen, email en internet werkten niet meer, andere programma's deden het niet meer, taakbalk weg, veel langzamer, you name it. Vanmiddag na het ZH er een paar uur mee bezig geweest, dingen opgezocht bij de buren op internet, een exe.file gedownload bij McAfee en hier gedraaid, computermannetje gebeld en weet ik ut wat allemaal uitgeprobeerd, maar helaas.
    Computer is nu mee met computermannetje, voel aan m'n water dat ik 'm weer leeg terug ga krijgen en alles moet herinstalleren. Ach ja, dat had ik begin maart nog maar gedaan. BAH!!!
    Ik zit nu op de laptop van Chris via zijn zakelijke verbinding op internet, dat is niet ideaal.

12. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Natas, Volgens mij heb ik een krantenkop gezien waarin er iets stond over problemen in een ziekenhuis door McAffee

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, sommige echo's heb je inderdaad liever niet. Per slot van rekening zien we allemaal het liefste zo'n mooi knipperlichtje.

In dit geval is het in ieder geval prettig te weten dat je BM schoon is en dat je kunt beginnen met de verwerking en met een nieuwe start.
    Ik hoop dat je cyclus snel weer op gang komt zodat jullie er weer voor kunnen gaan.

Lekker trouwens, zulke veranderingen bij McAfee. Balen dat je pjoeter weer meemoest met de pjoetermeneer en geen vooruitzicht dat je hem dan waarschijnlijk weer helemaal leeg gaat terugkrijgen en alles opnieuw moet installeren.

Alyssa had gelukkig geen hoge koorts meer vandaag. Wel heeft ze de hele dag als een zielig musje op de bank gelegen.

Ben een paar keer even lekker bij haar gaan zitten, vind dat alleen voor mezelf niet zo heel erg prettig, aangezien ik dan binnen no-time in slaap val en helaas voor mij heeft dat een behoorlijk negatieve invloed om m'n energie.
    Maar het is wel dankbaar. Toen ik vanmiddag weer even bij haar ging zitten zei m'n schatje met een zielig, ziek stemmetje: mama, ik hou van jou.

Zucht, smelt. Wat een lekker ding is het toch.

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ah wat lief, daar smelt je idd dan helemaal bij!

Ja het McAfee-foutje zorgt bij veel computers voor problemen. Meestal op te lossen, maar bij mij dus helaas niet.

Het is zeker fijn te weten dat m'n BM schoon is. Hoef ik me daar geen zorgen om te maken.

15. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Inez, wat hartverwamend he! Ik ben ook altijd zo blij met een natte kwijlzoen of een Eskimo kusje.

Ik weet wel toen ik de echo na de curettage kreeg en een cyste te zien kreeg, poeh dat gaf ook weer veel spanning. Zo fijn dat het er allemaal OK uit ziet.

Is het bloeden al volledig gestopt nu Natas?
    En heb je er al over nagedacht of je meteen weer ovutesten gaat doen? Of ben je daar helemaal nog niet aan toe?

Hier hebben we gisteren min of meer verplicht gevreeën, we hebben nog wel geprobeerd om er wat van te maken, maar het viel mij heel moeilijk. Ik ben het behoorlijk zat. Trouwens gelukkig wel de eerste keer dat het me echt een beetje tegenstond. Maar goed voorlopig 'hoeft' het weer even niet en kan ik weer op de wachtbank. Straks heb ik vakantie in de NOD week, zit ik ook niet echt op te wachten. Veel te weinig afleiding. Alhoewel soms is mijn vakantie erg druk.

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Jammer hè, dat het zo'n moeten wordt :(

Ik vloei niet meer, sinds dinsdag alleen nog wat bruine afscheiding.
    En ja, ik ga meteen weer aan de ovutesten. Heb te weinig tijd om 1 of meerdere maanden niets te doen. En moet er ook niet aan denken om 'stil te staan'.

17. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Kan ik me heel goed voorstellen hoor Natas. Het lijkt wel of de tikken van de klok steeds luider worden he!? Ik wordt volgende week ook al 42. Ook al weer drie jaar ouder dan toen we begonnen.

Maar ik 'doe' liever iets dan dat ik de tijd neem om te wachten, daar ga ik me ook niet beter van voelen.

Die link van Limmeke lijkt wel heel interessant, via e-bay. Beter nog dan Sensitest. Als ik weer zou gaan ovutesten, dan zou ik denk ik ook wel 2 keer per dag moeten doen, want ik mis de streep anders echt. Maar goed, misschien beter gewoon streepjes op de zwangerschapstest.

Ik wens je/jullie ook veel geluk voor de komende ronde!

100 OVULATION/PREGNANCY TEST TESTS - U CHOOSE+FP chart on eBay (end time 26-Apr-10 16:17:14 BST)

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik twijfel een beetje over die link van Limmeke, of Sensitest of Matcare.
    Krijg het gevoel "kunnen zulke goedkope testen wel goed zijn".

19. Ik heb ovulatietesten van Matcare gebruikt en ze zijn mij uitstekend bevallen. Beide cycli had ik een positieve ovulatietest en de tweede keer werd ik zwanger van Emma. Dus ze hebben hun werk goed gedaan... :D

20. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Als ik eerlijk ben denk ik dat die testen in de drogist enorm veel marge hebben. Uiteindelijk kosten de grondstoffen bijna niets. De individuele verpakking is misschien nog wel het duurst. Ik denk niet dat er veel verschil in de kwaliteit zit. Misschien nog het meest het wel of niet hebben van indrooglijntjes. Sensitest zwangerschapstesten vind ik ook wel prima.
    Ik test denk ik te weinig als ik ovulatietesten gebruik, daarnaast ga ik waarschijnlijk veel te vaak naar het toilet.
    Van de vier rondes dat ik ovutesten heb gebruikt heb ik 1 keer een positieve test gehad.

Vanmorgen zijn we (sinds lang) het weekend heerlijk relaxed begonnen met een vrijpartij zonder MOETEN en puur voor de lol. Dat maakt toch zo'n enorm verschil.
    In de tuin staat de pergola en morgen gaan we alles klaar maken voor ons mini gazonnetje, dan kan dat volgende week gelegd worden.

Fijn weekend allemaal

Natas, hoop dat jij vooral een ontspannen weekend hebt.

Deel Deze Pagina