35+ mama's, deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    We hebben wel lekker van het zonnetje genoten. Vanmiddag op m'n ligbedje in de tuin gelegen toen Danique sliep, in de namiddag zijn we gaan fietsen en hebben ergens een pannenkoek gegeten. Heel gezellig.
    Mijn gedachten blijven om de haverklap afdwalen, zijn er weer voordat ik er erg in heb. Maar goed, dat heeft z'n tijd nog nodig.

Ik neig dan toch naar de testen van Matcare denk ik als Lola daar goede ervaringen mee had. Kan idd zijn Anna dat je meer moet testen maar vind het toch niet zo fijn klinken dat jij je eisprong meerdere keren met Sensitest gemist hebt. (ik test meestal ook 2x per dag, juist om dat te voorkomen).
    Nou, misschien nog een topicje aan wagen in de testenrubriek.

Goed begin van de dag Anna!

2. Ik heb beide cycli één keer getest. Als je twee keer per dag test, moet het liefst 12 uur tussen de testen zitten...

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ja, ik doe dan 's ochtends en begin avond (zo rond 07.00 en 19.00). Ik heb 1x m'n eisprong gemist, was in een maand tussen de 1ste MK en Danique in, vandaar dat ik liever 2x per dag test.

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik heb geen ervaring met ovutesten, maar wel met zwangerschapstesten van matcare en daar was ik erg tevreden over.

Alyssa is sinds vrijdagavond gelukkig koortsvrij, maar je merkt wel heel duidelijk aan haar dat ze zich nog niet echt lekker voelt. Eet slecht, huilt om alles. Erg sneu.

Morgen worden bij haar de amandelen eruitgehaald. We hebben haar gisteren verteld dat dat zou gaan gebeuren en ze reageerde er vrij laconiek op. Dat viel ons erg mee, hadden eigenlijk verwacht dat ze daar vrij heftig op zou reageren. Vanuit het ziekenhuis hebben we een boekje meegekregen om voor te lezen en dat werkte heel goed.
    Nu maar zien hoe het morgen gaat. Best wel spannend hoor.

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dit is heel spannend Inez, heel veel succes en sterkte morgen!

Ik heb ovutesten van MatCare besteld...... dubbel weer hoor.

6. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Dag allemaal,
    Ben ik ook weer eens.

Inez, wat spannend! Heel veel succes en sterkte. Wel vervelend dat ze net zo ziek is geweest en eigenlijk nog maar net weer opgeknapt is. Zo'n boekje is wel handig hè?
    Twee van mijn leerlingen hebben voor hun ProfielWerkstuk een boekje gemaakt voor jonge broertjes en zusjes van couveusebaby's. Is erg mooi geworden en ik denk zeker dat het helpt.

Natas, hier ben ik dan eens weer ;). Nogmaals sterkte ermee.

Ik heb gisteren wel bijgelezen, maar regaeren lukte even niet meer. Ga nu ook niet op alles reageren, dan ben ik veel te lang bezig, sorry!

Het is niet dat het hier niet goed gaat hoor, het gaat juist super. Mariëlle lijkt alles te doen wat ze moet doen. Ze loopt intussen echt goed en ze praat bijna net zoveel als d'r moeder :). En voor wie het "Oei, ik groei"-boek heeft afgezworen: hier klopt het als een bus, ze heeft net de 75 weken sprong achter de rug. Wat dat betreft hebben we het wel even zwaar gehad. Ze had waterpokken, gelukkig niet zo heel ernstig, maar ze was wel erg zielig (vond ze zelf ook). En toen ging de zomertijd in en daar heeft ze erg veel last van gehad. Dat vond ik ook zielig. Moest haar 's ochtends echt wakker maken en dan lag ze op de commode al bijna weer te slapen. Daar kwam bij dat ze verschrikkelijk aan ons hing en zelfs op het kdv moord en brand schreeuwde. Wat natuurlijk ook niet hielp, was dat haar twee vaste leidsters terugkwamen van zwangerschapsverlof, terwijl ze net gewend was aan de vervangsters.
    Al met al genoeg reden om lekker hangerig en huilerig te zijn. Maar toen het lang duurde, heb ik toch even het boek erbij gepakt en boven week 72 (of 73) hing een grote dikke donderwolk. Haha, dat relativeert toch wel, op de één of andere manier. Ze ging inderdaad ineens ook wel heel snel, vooral met praten. En ze kan heeeeeeeeeel goed puzzelen! Ze heeft twee van die houten knopjespuzzels en nu zit ze ook lekker naast me te puzzelen. Ik zou er geen lol meer aan vinden als ik haar was, want ze legt ze bijna feilloos meteen op de juiste plek. Maar mevrouw denkt daar toch anders over, ze heeft groot lol. Haha, misschien toch ook iets van: kijk mij eens goed zijn.
    Ze heeft ook nog een heel moeilijke, met het alfabet, hebben we vorig jaar op Koninginnedag gekocht. Die wilde ze nu eerst, maar daar is ze dan toch snel flauw van, is echt te moeilijk. We moeten vrijdag maar even op zoek naar iets wat er tussenin zit :).

Maar goed, ik heb het dus echt heel erg druk, die studie slokt echt heel veel tijd op. En ik heb natuurlijk ook een baan waarin het werk niet stilstaat en er toch wel veel thuis gedaan moet worden. Een en ander loopt soms een beetje door elkaar heen en zoals ik al eerder aangaf, heb ik niet altijd zin om nog achter de computer te kruipen om te ontspannen. En hier op zp zit ik vaak ook te lang, haha.

Ik ga dus niet beloven dat ik vaker zal komen. Maar ik neem ook nog geen afscheid.

Hebben jullie ook zo genoten van het mooie weer? Jammer dat het alweer voorbij lijkt te zijn.

Goed, Mariëlle is wel klaar met puzzelen, we gaan even ergens anders mee spelen. Hopelijk kan ze binnenkort ook weer wat beter alleen spelen (zucht).

groetjes voor nu.

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Fijn weer even wat van je gehoord te hebben Hinke en dat alles goed gaat. Hoop dat je snel weer een keertje tijd hebt om hier voorbij te schuiven.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    #488 Dombo, 27 apr 2010
    Laatst bewerkt: 27 apr 2010
    Hinke, leuk dat je weer even langs bent geweest. Fijn dat het zo goed gaat met jullie meisje. Hoop je snel weer even hier te zien.

Alyssa is de ingreep gisteren behoorlijk goed doorgekomen. Ze was al snel weer op de been en wilde ook goed meewerken met drinken en ijsjes eten. We kregen flink wat complimenten van de verpleging over hoe ze het gisteren deed.

Vandaag vindt ze het allemaal wat lastiger, dus ik heb er een redelijke kluif aan om haar voldoende te laten drinken, maar uiteindelijk krijg ik het wel voor elkaar om haar het nodige binnen te laten krijgen.
    Normaliter vind ik het niet erg, een kind dat liever geen ijsjes en vla eet, nu is het wel een beetje lastig, aangezien het zo ongeveer het enigste is wat ze mag hebben.

Het liefste wil ze al weer aan de vaste voeding, maar daar mag ze pas morgen mee beginnen. Dit vanwege het risico dat de wondjes in de keel weer open gaan en gaan bloeden.

Maar goed, morgen weer voorzichtig aan het brood en andere vaste voeding, zolang het maar koud is. Dus we gaan de goede kant weer op. Ze heeft in ieder geval wel praatjes genoeg, dus dat gaat helemaal goed komen.

Mams vond het op zich allemaal reuze meevallen, alleen het moment dat meisjelief onder narcose werd gebracht was even pittig.
    Het ging allemaal heel erg snel. Binnen 5 minuten is die ingreep achter de rug en kun je al weer bij je kind.

Het programma liep gisteren alleen met een klein uurtje uit, omdat er in de kamer waar ze de ingrepen zouden doen technische problemen waren waardoor er uitgeweken moest worden naar een kleine OK.

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Veel beterschap voor haar Inez!

10. @Dombo: Wat een stoere dochter heb jij! Ik hoop dat Alyssa snel weer helemaal is opgeknapt!

@Hinkje: Fijn om even een update van jou te lezen... :)

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, wij vonden haar ook erg stoer, zeker gisteren in het ziekenhuis, toen ze zich relatief vlot tot bedaren liet brengen.

Ik denk dat we het twijfelachtige voordeel hadden dat ze eind vorige week op de valreep toch nog weer ziek is geworden, wat ze dus zeer vers in het geheugen had zitten en waardoor ze toch wel begreep dat haar keeltje beter gemaakt moest worden door de dokter.

Drinken en eten ging vandaag in eerste instantie vrij moeizaam, maar uiteindelijk heeft ze toch nog, voor zover ze wat mocht hebben, redelijk goed gegeten en ze verheugt zich op de pannenkoeken die ik haar voor morgen tussen de middag heb beloofd.

En verder kijkt ze er erg naar uit om weer naar buiten te mogen, zodat ze haar nieuwe step die ze van oma heeft gekregen, kan uitproberen.

12. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Zo, ben weer op de hoogte van Alyssa's ziekenhuis avonturen. Wat goed van haar zeg! Stoere dappere meid. En zo te lezen gaat het herstel ook aardig. Mooi, toch nog verdere beterschap.

Natas straks weer aan het testen, ik kan me voorstellen dat het heel dubbel voelt. Zo had het helemaal niet moeten zijn verdorie.
    Ik hoop dat je he al een klein beetje beter voelt en je weer de kracht hebt om je op de toekomst te richten.

Hier lig ik trouwens ziekjes op bed. Gisteren niet geslapen en heel veel diarree gehad en was me toch een partij duizelig en misselijk. Ik zou deze week 3 dagen werken en had maandag gewerkt. Daarom was mijn moeder bij ons en ze sliep hier ook. Gelukkig maar, want ik was gisteren echt niets waard. Ik kon echt niet optaan om voor Yara zorgen. Laat staan haar optillen.

Vandaag is mijn vriend gelukkig thuis, dus kan ik het ook nog rustig aan doen. Hopelijk redden we het morgen dan saampjes. Ik moet eigenlijk naar het ZH om de evt verzakking te laten beoordelen. En ik wil daar eigenlijk wel heel graag naar toe. Anders duurt het weer een tijd voordat ik daar terecht kan. Maar ik weet nog niet of het gaat lukken om met Yara daar heen te gaan.

Hinke, leuk dat je weer even kwam vertellen. Ik ga nu je lange verhaal lezen.

13. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    haha Hinke, een alfabetpuzzel Ik ga vrijdag, als ik weer op de been ben ook eens snuffelen. (niet dat we hier niets hebben hoor ;) )

Fijn dat alles weer lekker met haar gaat.

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Alyssa doet het super Inez!

Beterschap Anna, en ik hoop dat je morgen naar je afspraak kan.
    Wanneer is je volgende NOD eigenlijk?

15. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Dank je Natas,
    Eind volgende week wordt het pas weer spannend. Hoewel ik nu van alles voel, haha maar dat zijn mijn darmen;)

Hoe doe jij het nu met testen, ga je daar nu een dezer dagen weer mee beginnen? Je cyclus kan best weer snel opstarten natuurlijk. Maar je loopt ook het risico dat je heel lang moet testen als het wat langer duurt. Dat lijkt me ook erg vervelend.

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik ga morgen weer beginnen, heb ze vandaag ontvangen. Ik reken er wel op dat mijn cyclus weer langer gaat duren, na de vorige miskraam had ik positieve ovutest op dag 28 (normaliter rond dag 17/18).
    Maar morgen is dag 17 na de MK, dus ik wil wel beginnen om het niet per ongeluk te missen. Dat zal lang testen worden ja, en ook nog dubbel want ik doe nog af en toe een zw.test want de laatste van maandag was nog niet negatief.

17. @Annna: Beterschap! En ik hoop dat je morgen fit genoeg bent om naar het ziekenhuis te gaan...

... en hopelijk valt het mee met de verzakking!

18. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    OH Natas, vervelend dat die nog niet negatief is. Dan zal je cyclus ook nog wel niet meteen van start gaan, maar ja, beter het zekere nemen he!

Lola bedankt

19. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Goed nieuws, ik heb geen inwendig blaasonderzoek gehad, vind ik zelf ook helemaal niet nodig Brrr nee. Verder is alles normaal, doordat ik nog BV geef is het weefsel allemaal nog wat stugger, daardoor is het nog wat anders en gevoeliger dan anders.
    Ik kneep hem nog wel even toen ik op de stoel moest en moest persen, was bang dat er een windje of erger zou ontsnappen. Maar had dapper vooraf gewaarschuwd en sluitspier deed wat ie moest doen. poeh!

Ik ga wel bekkenbodem fysiotherapie doen.
    Schijn je later heel erg blij mee te zijn, volgens mijn Mensendieck therapeute. Dus 40+ers. Liften die BB.

Het was in het ZH ook allemaal goed te doen met Yara samen. Die stal de show weer in de volle wachtkamer, na twee dagen thuis vond ze het wel weer heel leuk om andere mensen te zien.:D Waar zij komt is de zon, alle wachtende mensen weer vrolijk. Ze doet het vooral goed bij 60 plussers.

Zo nu ligt zij op bed en ga ik ook maar even uitrusten, want ik heb niet veel energie en wel veel plannen voor de komende dagen.

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Goed nieuws Anna, fijn!

Deel Deze Pagina