35+ mama's, deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, he, verdorie, nog steeds een positieve test. Dat is wel het laatste wat je zo lang wilt houden na een MK. Hoop in jouw geval dat hij snel negatief is, dat je dan weer verder kunt. Dikke knuf.

Oei, wat naar zeg, van je stiefdochter en haar relatie. Kan me voorstellen dat het je zorgen baart, alleen ongelukkig blijven in een relatie die niet werkt is voor je stiefkleinzoontje ook niet alles. Maar hopelijk komt het toch nog helemaal goed tussen die twee.

Anna, wat fijn om te lezen dat je nog steeds een streep hebt. Hopelijk knalt hij er over een paar dagen van af. In ieder geval, van harte gefeliciteerd!

Hinke, alleen jij zult kunnen beoordelen of je het wilt en kunt, 2 kids. We worden er in ieder geval niet jonger op en heel veel tijd hebben we vergeleken bij de jongere meiden niet meer.
    Het verdelen van liefde en aandacht tussen 2 of meerdere kids gaat helemaal vanzelf. Natuurlijk kun je er zo nu en dan 1 of 2 wel eens onder het behang plakken, maar ach, dat hoort erbij.

De afgelopen week ben ik goed doorgekomen. Papa zorgt inderdaad mee op z'n vrije dagen en vrijdag en zaterdag is Alyssa voor het eerst uit logeren geweest bij oma. Dat is beiden heel goed bevallen en Alyssa wil nu heel graag weer bij oma en zelfs ook bij anderen gaan logeren.

Alyssa heeft het verder niet meer over school gehad, maar ik denk wel dat ze er erg blij zal zijn als ze over een week weer mag.

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Fijn dat alles goed gaat Dombo!
    Straks wil Alyssa vaker ergens logeren dan jou lief is ;)

Ik heb wat bruinverlies. :(

3. @Natas: Misschien een ovulatiebloeding...?

@Dombo: Leuk dat Alyssa het logeerpartijtje zo leuk vond. Jasmijn is nu ook twee keer zomaar een weekendje bij oma gaan logeren en vond dat erg leuk. De tweede keer was haar eerste vraag aan oma: 'Mag ik bij jou afwassen?' Oma heeft namelijk geen vaatwasser...

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Zou kunnen in theorie maar denk bijna van niet want de ovutesten zijn nu helemaal negatief.
    Nou ja, maar weer even afwachten. Vandaag nog steeds wat bruinverlies.

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, is het bruinverlies al weer over?

Ah, Jasmijn is ook al aan het logeren geweest. En ook zij heeft ervan genoten en wil graag afwassen bij oma. Grappig.

Ik denk dat Alyssa straks inderdaad vaker wil gaan logeren dan ons lief is. Ze heeft het er nu steeds over.

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Natasja is gewaarschuwd dat ze Danique'je nog even niet laat logeren! :p

Nee het bruinverlies is nog niet over. Gisteravond had ik ineens een beetje rood erbij, paar druppels in m'n inlegkruisje en wat met afvegen, maar geen ongipijn of zo. Vandaag heb ik op kantoor tampons gebruikt, klein beetje zwart en bruin (Zo, weten jullie dat ook weer allemaal :D).
    Ik gok er een beetje op dat het nog met de MK te maken heeft, maar eigenlijk heb ik geen idee.

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Nou jongens, het bruinverlies met beetje rood/zwart is het begin van m'n ongi geweest. Godzijdank, want ik was even bang dat het nog met de MK te maken had. Dit is mooi snel met zo'n 29/30 dagen na de MK, ben ik wel 'blij' mee.
    Ik weet nu alleen niet wat ik als dag 1 moet rekenen. Bruinverlies begon maandagavond, dinsdagavond drupje rood erbij, woensdagavond laat echt rood. Denk dat ik woensdag maar als uitgangspunt neem, en voor de zekerheid flink op tijd begin met ovutesten straks.

We zijn vandaag met mijn moeder daar Dierenpark Amersfoort geweest. Danique heeft haar oogjes uitgekeken naar de dieren en naar alle andere kindjes plus leuk gespeeld in het speeltuintje daar. Hier (mot)regende het vanmorgen veel, gelukkig was het daar de hele middag droog.

8. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Natas fijn om te lezen dat het je ongie is en dat de mk hopelijk nu lichamelijk is afgesloten. En nu hopen dat je de ovu testen deze periode goed kan benutten.

Annna een positieve test die steeds donkerder word :) gefeliciteerd en ik duim voor je dat je volgend jaar moederdag met 2 kindjes mag vieren.

Hier heb ik het erg druk, Rosanne vraagt veel aandacht en mijn man heeft veel vrij gehad. Ik lees wel de dingen mee maar kom er niet aan toe te reageren. Las wel iets over hondjes die graag puzzels eten, nou daar hebben wij er ook een van in huis. Er zijn al verschillende puzzels gesneuveld en de houten blokken waren ook favoriet (die heb ik maar weggegooit omdat ze die maar bleef gebruiken als kluifje) Rosanne neemt wel wraak op de hond want die heeft het erg te verduren op het moment van haar. Ze klimt sinds kort op de bank en de hondjes zijn dus nergens meer veilig voor haar. Echt heel zielig voor ze en ik ben dus de hele dag bezig om Rosanne er op te wijzen dat ze ze met rust moet laten (zonder resultaat).

Met moederdag en vandaag naar de kinderboerderij geweest. Op moederdag naar een kleintje dicht bij mijn moeder in de buurt en dat was een groot succes. Daar liepen allerlei kippen en eenden los rond en Rosanne vond het echt schitterend. Nadeel alleen dat haar schoenen onder de kippenstront zat. Vandaag naar een grotere geweest wat wij leuker vonden, je kon daar lekker wandelen en beestjes bekijken. Maar voor Rosanne was de kleinere veel leuker. Was overzichtelijker voor haar en je liep sneller van het ene beest naar het andere en ze kon daar lekker rondrennen.

9. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Dombo, Mooi dat je vorige week een lekker week had. En fijn dat Alyssa het logeren bij oma zo leuk vond. Haha, misschien dat ze nu inderdaad te vaak naar jullie zin wil, maar het is toch fijner dan wanneer ze het niet leuk gevonden had toch? Ze had deze week toch ook nog vakantie? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat Yelina bevallen is, want die is natuurlijk niet meer gewend dat ze de hele dag thuis is?

Natas, schrok van je bericht over bruinverlies, maar gelukkig lijkt het erop dat je gewoon ongesteld geworden bent. Ik hoop dat je nu dan ook van die positieve testen afbent! Wel slim om inderdaad wat speling te houden bij het ovu-testen de komende maand.

Annna, hoe is het nu?

Lola, grappig, afwassen bij oma. Haha, weet je wie je moet vragen om te helpen als de vaatwasser er onverhoopt mee ophoudt ;)

Cindy, leuke foto van Rosanne. Kan me voorstellen dat zo'n kleine kinderboerderij leuker voor haar is. En ach, arme hondjes.....

Wij zijn gisteren naar de Lambertusmarkt geweest, is elk jaar op Hemelvaartsdag in Oldemarkt, niet zo ver hier vandaan. Was leuk. We deden er zo'n twee uur over om helemaal rond te komen. Niet veel gekocht, alleen een horloge voor mij (loop al maanden zonder, gebruik op school een klokje, maar uiteindelijk is horloge toch makkelijker) en puzzeltjes voor Mariëlle :)D) en een heel grote bal met handjes en voetjes en gezichtje getekend (wij vinden hem geweldig, zij vindt hem eng) en drie knuffeltjes als cadeautje voor pasgeboren baby (oud-collega) en twee baby's op komst (een zusje en een schoonzusje zijn zwanger). Verder vooral gekeken.
    Mariëlle vond het in het begin geweldig, wilde alles zien. Toen ze een beetje moe werd, legden we de zitting van de wandelwagen plat, zodat ze kon slapen, maar dat vond ze geen goed idee. Half ligstand dan maar. Vond ze wel prettig. Kon ze ons nog wel zien, maar verder was het lekker rustig. En toen we om half drie thuiskwamen, ging ze lekker slapen, tot kwart over vijf. Om zeven uur in bad, naar bed en geslapen tot vanochtend acht uur.

En nu ben ik natuurlijk weer aan het studeren ;). En ik moet even wat correctiewerk afronden voor dinsdag, want "mijn" examens zijn maandag, dus als ik dinsdag op school kom, ligt er een enorme stapel werk op me te wachten. Ik hoop dat de examens goed te doen zijn en dat ze niet al te moeilijk zijn om na te kijken!

Fijn weekend allemaal!

10. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Leuk hè Cindy en Hinke, dit soort uitjes met onze kleintjes. Ze hebben zo veel te zien en te ontdekken, prachtig. Morgen gaan wij naar een kleine happening hier in Almere-Haven met o.a. een 'nostalgische kermis', zal ze ook weer prachtig vinden.

Ik ben opgelucht dat het idd mijn ongi is, zag m'n geest al dwalen als het nog van de MK geweest zou zijn. De ongi verloopt wel heel anders dan anders, maar dat kan.
    En nog vergeten te vertellen, donderdagochtend was ook de zw.test helemaal negatief.

11. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, gelukkig, eindelijk een ongi.

Cindy, fijn om weer even van je te horen. Ook al druk, druk, druk.

Uitstapjes met de kids zijn inderdaad erg leuk. Ze hebben zoveel te zien en te ontdekken. Binnenkort gaan we met m'n broertje, schone zus, vader en aanhangsel naar de dierentuin in Amersfoort. Het is al jaren geleden dat we er voor het laatst zijn geweest, het zal er vast flink zijn veranderd.

We gaan ook regelmatig met de meisjes naar de kinderboerderij. We hebben er een jaarkaart voor. De meisjes vinden het er geweldig. Er zijn leuke dieren, een flinke speeltuin, een treintje waar je mee door het park kunt rijden, een grote vijver waar je met waterfietsen op kunt. Erg leuk.

Hinke, maandag gaat Alyssa weer naar school. Ze heeft er geloof ik wel erg veel zin in om te gaan. Voor Yelina maakte het niet zo heel veel uit dat grote zus een paar weekjes thuis was. En voor de meisjes was het fijn dat ook papa een paar vrije dagen had, waardoor ze ook hun papa lekker thuis hadden.

Vandaag hebben we weer heerlijk sla gegeten uit eigen tuin. Nooit geweten dat groenten uit eigen tuin zo veel lekkerder smaakte dan die van de groentenboer of supermarkt.
    Hoop mede voor m'n groententuintje dat het nu snel een stukje warmer wordt. Moet dan welliswaar veel water geven, maar het groeit er allemaal wel een stukje harder door.

Verder heb ik met hemelvaart m'n mountainbike maar weer eens uit het stof gehaald en gewassen, gesmeerd en gepoest. Inmiddels ben ik er al weer 2x mee op uit geweest. Heerlijk zeg, om dat weer te kunnen. Hoop dat ik er nog vaak mee op pad kan gaan.

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Inez, leuk dat moutainbiken! (mijn billen doen na fietsen altijd zo'n zeer :p)

Heerlijk genieten van je eigen sla!
    Ik heb vroeger een heel fout voorbeeld gehad aan groenten uit eigen tuin. Mijn tante had een grote moestuin en ik kan me nog levendig de sla-met-zand en de spercieboontjes-met-heel-veel-draadjes herinneren, ieuw! Mijn tante deed haar best maar het kwam niet zo goed uit de verf :D

13. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ik sla geloof ik wel wat over, sorry alvast daarvoor.

Dombo eet natuurlijk lekker sla uit eigen tuin, hier groeien de plantjes al een klein beetje en straks moeten we vrees ik 8 kroppen na elkaar eten.
    Hinke woont vlakbij Oldemarkt. Daar ben ik vroeger met mijn opa en oma ook wel geweest. Vond het altijd zo'n leuke naam.

Cindy heeft een hele leuke foto en leuke kinderboerderij uitstapjes. Wij hebben het geluk dat de kinderboerderij hier op 5 wandelminuten afstand is.

Gisteren hebben we de laatste test gedaan van Moeders voor Moeders. Mijn urine was behoorlijk licht (ik dacht al oh oh...), maar testje sloeg wel meteen en goed uit.

Morgen gaan we dus voor de eerste echo, meteen uit mijn werk. Dan heb ik lekker afleiding, want het is toch wel spannend ook al reken ik er op dat het nog te vroeg is om een hartslag te zien.

Mijn ouders waren hier trouwens, ze gaan drie weken met vakantie. En ik heb besloten maar niets te zeggen om mijn moeder een beetje in bescherming te nemen. Ik weet dat ze zich zorgen zou maken en als het mis gaat, dat ze het heel rot zou vinden als ze er niet zou zijn.
    Maar daar gaan we niet van uit. (zei ze met een bibberstemmetje)
    Het zou heel leuk zijn dat we het kunnen vertellen als ze terugkomen en alles is goed zo rond de 9 weken.

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Lieve Anna, de duimen draaien hier voor een mooie echo morgen!

15. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Nou de echo was OK. Een mooi rond vruchtzakje met vruchtje en dooierzak. Precies zoals het moest. Vruchtje is 1,7 mm gemeten. Er bestaan nog geen standaardwaarden voor deze termijn.
    Maar goed, wat er zijn moest is er.
    Ik was raar genoeg niet echt zenuwachtig. Wel nieuwsgierig. Dat zal over 2 weken wel anders zijn, wanneer we voor de volgende echo gaan. Daarna ga ik ook de afspraken maar eens maken met VK en voor de combinatietest.

Zo en nu gaan we met vakantie. Tenminste eerst kijken of de Identiteitskaart voor Yara klaar is en dan boeken we waarschijnlijk een last minute naar de Algarve. Mijn ouders zullen daar 3 weken naar toe gaan, dan kunnen we nog eens afspreken met ze. Zou oma wel heeeeeel leuk vinden.
    Nou een druk dagje voor de boeg hier!

Natas, lief van je. En dapper, want ik weet dat het ook heel moeilijk is. Knuffel!

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Godzijdank goed nieuws Anna, super fijn!

17. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Anna, wat mooi! Fijn dat het tot zover allemaal goed is. En nu lekker op vakantie!

Ik kon het niet laten even te komen kijken of er nog bericht van jou was en gelukkig is het goed nieuws!

En nu moet ik maar weer verder met de examens..... Pff!
    Vwo viel wel mee, was eigenlijk te makkelijk. Maar havo was weer eens erg moeilijk en dat is zoooooooo vervelend bij het nakijken, dan gaat er zoveel meer tijd in zitten :(

Verder hier alles oké trouwens :)

18. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Bedankt dames. Ben best wel blij met de positieve echo. Nog geen enkele garantie dat weet ik, maar we kunnen hier wel gerust mee op vakantie.

Ik begrijp dat het voor jou net zo hard ploeteren is als voor die jonge mensen die blokken voor een voldoende. Sterkte ermee Hinke.

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, fijn dat alles er op de echo uit zag zoals het er uit moest zien. Nu eerst op vakantie en dan op naar de volgende. Spannend.

Misschien een tip voor de sla: je kunt met sla heel lang doen als je steeds de buitenste bladeren eraf plukt. Als het goed is, groeit de sla van binnenuit dan gewoon weer bij. (zo doe ik het tenminste met de dla).

Natas, jakkie, sla met zand en boontjes met draadjes ...
    Hoe is het nu met jou?

Hinke, flinke drukte zo, met al die examens. Sterkte ermee!

Fietsen en zadelpijn. Ook hier bekend. Als ik het vol blijf houden, die ritjes op de mountainbike, dan schaf ik wel een fietsbroek aan, hopelijk verzacht dat een en ander.

20. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Dat is nog eens een goede tip Dombo. (blijft klinken alsof ik je uitscheld ;))

Deel Deze Pagina