35+ mama's, deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hinke, tijd vliegt inderdaad. Volgende week donderdag hebben wij weer een mijlpaal. Dan wordt Yelina 2. Dan is het dag dreumes, hallo peuter.

2. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Dombo, dat is wel een echtere mijlpaal ;).

Twee jaar alweer, dan ben je echt geen dreumes meer inderdaad.

Lekker feestje volgende week dus.

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dank je Hinke!
    Ja het is heel spannend. En ik moet zeggen ook wel een emotionele achtbaan, zo snel als het gaat na de miskraam en die ellende met het vloeien. Ik moet er echt niet aan denken dat dit dan weer een MK zou worden.

Inez, ik heb al wat langer het idee 'dag dreumes'. Heel soms als ik Danique zie denk ik nog ach dreumessie, maar ze is al echt een peuter.
    Heeft Yelina dat ook niet?

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mama mama, mooijjjj!

5. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
  6. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Hahaha, grappig Natas, vooral het gezicht dat ze er bij trekt op de tweede foto. En inderdaad, niet echt meer een dreumes. Ik heb dat trouwens bij Mariëlle af en toe ook al hoor. Ze groeit weer zo hard! Maar soms is het nog een heeeeeeel klein meisje. Hihi, vooral als ze na het badderen in d'r blootje op de commode ligt, is het net een babietje. Kan me alleen niet zo goed meer voorstellen dat ze eerst helemaal op het aankleedkussen paste (en er nog kussen over was), want nu vult ze het bijna van kop tot kont.

Wat hebben kleine meisjes toch met mama's schoenen? :)

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, geweldig toch he? Als die kleintjes met jouw schoenen aan de haal gaan.

En ja, dat heb ik met Yelina ook wel hoor, dat is echt al een peutertje. Maar dat neemt niet weg dat ik haar toch nog eigenwijs dreumessie blijf noemen.

Haha Hinke, ja dat met dat aankleedkussen heb ik ook inderdaad. Toen de meisjes pas geboren waren pasten ze er zelfs bijna nog helemaal in de breedte op, zo klein als ze waren.
    Toen was het nog van: he aankleedkussen, waar ga je met het kind naar toe. Nu zie je het aankleedkussen niet eens meer.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Dit is onze dreumes nu!

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Haai, grote meid!

Nou dames, de enige zw.kwaal die ik heb zijn opgezette darmen..... maar dan ook beláchelijk opgezet. Nooit meteen 's ochtends, het komt later op de dag. Tijdstip varieert, kan om 10.00 uur zijn maar ook om 21.00 en daartussen.
    Vandaag begon het vroeg en nu heb ik een buik die op knappen staat. Zat es te vergelijken met zwangerfoto's bij Danique en denk dat mijn buik nu richting de 5 maanden zwanger komt. De spanning wordt wel heel snel op mijn buik opgevoerd op deze manier, au.

Ik belde vandaag de VK om een vroege echo in het ZH te regelen, kreeg ik het nieuws dat dat in ons ZH niet meer zo werkt. Ze willen niet meer vooraf afspraken in het boek hebben voor prille echo's.
    Nu moet ik 9 augustus, dan ben ik 7.2 week, de VK bellen en gaat zij een afspraak voor me regelen op hopelijk dezelfde dag. Nou, dat hoop ik dan zeker wel, ik wil liever niet nog langer wachten. Voordeeltje is dat zij waarschijnlijk dan meegaat, vind ik wel fijn.

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Oje Natas, nog 3 weken wachten op een echo. Wel fijn dat je VK dan waarschijnlijk meegaat.

Opgezette darmen klinkt wel heel erg als een zw.kwaal. Oh, ik duim en duim en duim .... voor een prachtplakkindje.

11. @Natas, meid wat ben ik blij voor jullie! En de duimen gaan hier draaien voor een beebje dat zeker nog zo'n 8 maanden mag blijven zitten...

Wat peutertjes betreft: Emma is echt nog een dreumes. Dat komt doordat ze nog steeds erg weinig haar heeft en nog minder zegt.
    Ze komt namelijk niet verder dan:

papa
    mama
    klaar
    op
    hoi
    welterusten
    kijk
    die
    Lizzy
    poes
    ja

Misschien dat ik er 1 of 2 vergeten ben, maar dan is het nog steeds geen indrukwekkende lijst. Het CB belde me een vorige week nog hierover, maar zij maken zich geen zorgen aangezien Emma wel alles begrijpt wat ik zeg en op andere gebieden volgens het boekje gaat of zelfs wat voorloopt. Waarschijnlijk is Emma zo'n kindje dat op haar 3e verjaardag ineens vraagt: 'Mama, kun je me de slagroom even aangeven en ik zou graag een glaasje limonade lusten. ;)
    Met andere woorden, een kind dat van de ene op de andere dag in volzinnen gaat praten en daarbij geen of nauwelijks fouten maakt. Daar hopen we dan maar op...
    Zelf maak ik me ook geen zorgen hoor, maar ik geef wel eerlijk toe een beetje jaloers te zijn op mama's met kindjes die al goed praten. Want ik merk namelijk wél dat Emma geregeld gefrustreerd is, als ik niet begrijp wat ze me duidelijk probeert te maken. Met flinke driftbuien tot gevolg...

12. Cindy71

Cindy71 Actief lid

18 jan 2008
    345
    0
    16
    noord-holland
    Ik vind Rosanne ook nog zo babyachtig terwijl ze aardig groot is en volgende maand al weer bijna 2. Ze praat net als Emma nog erg slecht maar ze begrijpt alles wel goed. Ze kan heel goed ohoh zeggen (van de teletubbies) als ze iets doet wat niet goed gaat of niet mag. Maar dat met het praten komt wel goed, als ze net zo erg gaat kletsen als haar vader en oma dan kan ik me lol nog met haar op. Haar haar begint nu wel een beetje te groeien, was ook maar een dun bosje en nu begint het te krullen met dank aan haar vader.

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Zie ik een pruillipje? ;)

Lola, Danique zegt wel meer woordjes maar ze is ook ouder. Ik schat dat ze nu op zo'n 30 woordjes zit maar de uitspraak is vaak belabberd hoor. Wel heel lief! :p
    Jeg is weg, dichsjjjj is dicht, jaaiza is Raisa, passsjjj is plas, dat soort dingen. Ze begint nu net met 2 of 3 woordzinnetjes, zoals "papa auto jeg" of "Jaaiza etuh nee".

14. @Cindy: Ooooh, Rosanne krijgt mega schattige krulletjes :)! Emma is jaloers...

Weet je, Emma kletst eigenlijk de oren van je kop. Maar in een compleet fantasietaaltje, er is werkelijk geen touw aan vast te knopen. Praat je in fantasietaal tegen haar terug, dan heeft ze de grootste lol! Toevallig deed de aannemer dat vanmiddag nog. Nou, dat had je moeten zien, die twee gingen compleet tegen elkaar op...

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    #655 Dombo, 21 jul 2010
    Laatst bewerkt: 21 jul 2010
    Yelina kletst ons ook de oren van de kop, maar dat is net zo'n fantasietaaltje als dat van Emma. Ze kent wel diverse woordjes, zoals:
    papa
    mama
    ajes
    toi (ares en thorrie, onze honden)
    bord
    die
    douche
    ook
    die
    poes
    paard
    koe
    jaat (water)
    nuf (haar knuf)
    wil die
    ook bord

Ik heb er zeker wat vergeten. Maar verder begrijpt ze alles, doet wat je vraagt en is net begonnen met 2 woorden zinnetjes. Dus dat komt met haar ook wel goed.
    Vrijdag mag ik weer met haar naar het CB. Ben benieuwd of ze er daar nog wat van zeggen. Ik maak me er zelf niet zo heel druk over. Alyssa praatte op deze leeftijd al heel goed, maar Yelina is qua motoriek weer een heel stuk verder dan haar zus.

Geweldig van Emma en de aannemer. Zie het helemaal voor me hoe die 2 daar aan het kletsen waren.

Wat een prachtige krullen heeft Rosanne.

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wat een leuke aannemer Lola!
    Danique heeft ook een fantasietaaltje, regelmatig worden er hele verhalen hier afgestoken. Zo schattig.

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Vind ik ook altijd zo leuk. Dan is ze hele verhalen aan het vertellen en als je dan op een gegeven moment aan haar vraagt: 'oja, echt waar?' kijkt ze je aan en zegt dan met een heel serieus gezicht: 'ja'.

Geweldig.

18. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Jemig, wat lopen jullie kindjes achter zeg, onze krummel praat al in volzinnen! Hahahaha!

Nou nee, dat is niet waar natuurlijk :D. Af en toe komen er echt onverstaanbaare dingen uit. Maar... als ik dit zo lees, hoef ik me over de taalontwikkeling van krummel dus echt geen zorgen te maken. Niet dat ik dat deed trouwens, want het gaat bij haar echt heel rap. We zijn toen ze veertien maanden was maar gestopt met tellen hoeveel woordjes ze kent, want het leek wel of er elke dag een woordje bijkomt. En nu probeert ze van alles na te zeggen. Natuurlijk komt het er nog niet allemaal perfect uit, maar ik begrijp toch wel veel van wat ze zegt, vooral als ik de context snap.

En ze vult me aan! Zat maandag met haar in de auto, zegt ze ineens: "Papa!" (pff, papagek). Ik: "Papa is er niet." Zegt ze nog een keer: "Papa". Ik: "Papa is met de ...." zij: "auto", ik: "naar z'n ...." zij: "wek". Was voor het eerst dat ze dat deed. Lief hè?

Ze kan trouwens ook al veel mensen bij naam noemen (wel verbasterd) en ze probeert zelfs haar eigen naam te zeggen. Wat dat betreft hebben we het haar natuurlijk niet makkelijk gemaakt ;).

Maar ik moet natuurlijk wel eerlijk bekennen dat ik haar elke dag "les" geef, huiswerk laat maken en overhoor. Zeker nu het zomervakantie is en ik geen leerlingen te plagen heb :D. Elke dag een nieuw woord en oh wee als ze het na een dag niet kent! Hahaha.
    We praten trouwens wel veel tegen haar, lezen veel voor en laten haar vaak dingen benoemen. Maar ik denk dat het van het kind afhangt wat het daarmee doet. En er zijn inderdaad kinderen die pas echt gaat praten als ze ervan overtuigd zijn dat ze het kunnen. Mariëlle heeft dat met andere dingen gehad, zoals zitten en kruipen en lopen.
    En tja, op drie jarige leeftijd ineens volzinnen als "'Mama, kun je me de slagroom even aangeven en ik zou graag een glaasje limonade lusten. ;)" is misschien ook niet zo gek. Klinkt toch wel wat fijner dan "Mij dit" (paar maanden geleden krummels favo-uitspraak).

Maar ehm, zeggen jullie krummels ook geen opa en oma? Die mis ik wel een beetje in jullie lijstjes.

19. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Oh en nou ik toch aan het opscheppen ben:

"Mariëlle, wat zit er in je luier?"

"Poek" (is gelukkig niet altijd waar).

Maar.... soms zegt ze ineens vanuit het niets: "Poeken" en dan kruipt ze achter de pedaalemmer of in een ander hoekje en dan kunnen we even later verzekerd zijn van een bepaalde geur :(.

Haha, vind ik echt allerschattigst.
    En wat ik gek vind: waarom kan ze aan het begin wel een p gebruiken en aan het eind niet?

20. @Hinke: Jasmijn heeft dat met de 'ch'. De 'g' komt er prima uit (zelfs een harde, terwijl we in Limburg wonen...), maar in combinatie met de 's' lukt het niet. 'Schaapje' wordt dus 'Saabje', enz...

Deel Deze Pagina