35+ mama's, deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Dombo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Danique zegt meer woordjes dan ik heb opgeschreven, maar opa zegt ze niet want ze heeft geen opa. Wel nog 1 oma, die noemt ze omi.

Hmmmm, wordt mijn laatste testje nou iets lichter?

2. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    @Natas, ik heb een hele tijd zitten turen en ik zie niet zo heel veel verschil.

Geen opa, dat is ook zo. Sorry.

@ Cindy en Dombo: helemaal niets gezegd over jullie mooie foto's van jullie mooie meisjes. Dombo, dat is echt geen dreumes meer hoor! En Cindy, wat een prachtkrullen!

3. @Natas: De teststreep op de onderste test lijkt inderdaad een pietsie lichter te zijn, maar de controlestreep is ook wat lichter op die test. Wellicht ligt het gewoon aan de test zelf...

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Geeft niet hoor Hinke, van dat opa.

Lola, iemand in een ander mama-topic viel het ook op dat de controlestreep lichter is en dus misschien de hele test daardoor lichter. Laten we dat maar hopen!

Dat afwachten is zo klote hè. De vorige keer werd de test iets lichter voor de foute echo, dat zou ik het liefst echt niet nog een keer willen meemaken. Ik schijt 7 kleuren.
    Wat ik heel 'eng' vind is dat ik aan de andere kant er ook van overtuigd ben dat ik een 2de kindje ga krijgen. En dat het een jongetje is. Gewoon een gevoel.
    Bizar. Maf. Maar ook eng want ik wil daar niet echt in geloven uit zelfbescherming.

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, ik kan me alleen maar bij Lola aansluiten en ik denk dat het aan de test zelf ligt.

Hinke, knappe meid heb je, dat ze al zo goed kan praten. Zo zie je maar weer, ze doen alles op hun eigen tempo. Dat zie ik hier met onze meisjes ook overduidelijk.

Oja, oma, bord en buiten kan ze ook zeggen. Complete volzinnen zie ik haar op haar derde nog niet zeggen, maar ik denk wel, dat het straks ineens erg hard gaat.
    Er wordt veel tegen haar gepaat, dingen benoemen doen we met haar, lezen interesseert haar voor geen meter. Boekjes worden uit je hand gemept. 'nee' roept ze dan.

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Thnx Inez.

Hahaha, volgens mij zijn Danique en Yelina wel aan elkaar gewaagd. :D

7. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Haha, ik zie het helemaal voor me. Boefje! Mariëlle is dus dol op lezen, maar ze heeft wel een duidelijke mening over WELK boekje gelezen moet worden. Gaat ze met haar hoofd schudden als ze het niet wil :).

Lola, grappig hè, dat ze een klank in het ene woord wel kan en in het andere niet? Mariëlle zegt al een tijdje elke keer dat ze een trein voorbij ziet komen "touw", waarop wij vaak zeggen: "Ja, dat is een trein." Laatst heb ik geprobeerd om haar trein te laten zeggen: trrrrrrrrrr ein. Zegt ze: Tttttttttttt ein. Ze kan het dus wel (nou ja, de r lukt nog niet zo goed, maar ja, dat is niet zo gek, geloof ik), maar blijft toch "touw" zeggen.

Natas, inderdaad zenuwslopend, dat wachten. Hopen dat je gevoel klopt! Ik blijf voor je duimen.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, ze lijken mij ook wel aan elkaar gewaagd.

Hinke, ja, ze is echt een boeffie.
    De rrrrr is voor heel veel kinderen moeiljk. Ik kan me van vroeger van m'n broertje herinneren dat hij dat ook lastig vond. Hij gebruikte altijd de j ipv de r.

Zo kreeg je tjein, joekie de jeeuw, etc. Geweldig. Hoor dat ook wel van meer trouwens.

Vandaag is Yelina weer APK gekeurd. Ze woog 10,8 kg en was ongeveer 84 cm. Dat wilde ze niet laten meten, grapjas. Ze blijft hiermee onder het gemiddelde zitten, maar dat maakt voor de rest niet uit, want ze blijft gewoon heel keurig hetzelfde lijntje volgen qua lengte en gewicht.

Voor de rest maken ze zich over dat praten helemaal niet druk, dat komt wel. En zo denken wij er ook over. De 1 kan dit nu eenmaal sneller, de ander dat.

Yelina blijft trouwens steeds net een fractie langer en een paar onsjes lichter dan haar zus op diezelfde leeftijd. Wel grappig om te zien dat ze dus zo goed als hetzelfde lijntje volgen. Maar voor de rest lijken ze totaal niet op elkaar.

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Voor je het weet kletst Yelina de CB-mevrouw onder tafel :D

10. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Zeker weten!

11. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Heee dames,

Wat geniet ik van jullie dreumes en net niet meer dreumes verhalen zeg! Kostelijk wat de dametjes hier presteren. Yara lijkt het goed te doen qua praten. Ze heeft afgelopen weken met vakantie veel geleerd. Nieuwe woordjes,
    zonder knoeien uit een beker drinken (tot ze geen dorst meer heeft en gaat spelen met het water, of siroop)
    ze drinkt nu ook koemelk, (fijn want de BV is nagenoeg op)
    ze klimt en klautert wat af (helaas, ook de hoge steile trap in de boot ong 1m60 hoog en 5 treden)
    en ondanks het wiebelen op de boot en de beperkte loopruimte is ze nu echt aan het lopen. Ze liep al wel kleine stukjes, maar we hebben haar 3 weken weinig meer dan een metertje zien lopen omdat ze haar doel dan al bereikt had en thuisgekomen zetten we haar op de grond en loopt ze links en rechts de kamer door. :$ Fantastisch om te zien.
    Het lijkt of ze echt een fase overgeslagen heeft.

Verder hebben we deze vakantie vooral van haar en elkaar genoten. Lekker rustig aan gedaan en mijn buik is flink gegroeit.

Gisteren liep ik langs de spiegel (ideaal zo'n boot, ben je je echt een stuk minder bewust van je uiterlijk en vetrollen) in de badkamer en "schrok" ik er zelf van, ik liep echt even terug om goed te kijken.:D

Nou verder snel weer wat meer.

Enne Natas,...
    ik zat heel intensief te turen naar het controlestreepje. (ben HOERA een beetje uit het streepjesturen geloof ik, keek dus naar het verkeerde) Maar inderdaad het hele testje is wat minder fel dan de andere twee. Denk dat het gewoon ligt aan de concentratie van je urine. Mijn MvM testje is ook vrij vaag, terwijl het het allerlaatste testje is.

Ik hoop op snel een mooie (voorlopige) geruststellende echo voor je!

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Thnx Anna, hoop ik ook!

Leuk je weer hier te zien, welkom terug!
    Heerlijk dat je die 1ste zenuwslopende weken door bent gekomen en je nu al 15 weken zwanger bent. En mooie reden om te groeien toch (je moet je zo draaien in de spiegel dat je alleen de buik ziet en niet de vetrol :D).

Grappig, vorig jaar hadden wij ook dat we helemaal verbaasd waren over wat Danique allemaal kon toen we terug kwamen van 2 zeilweken in Turkije.
    Normaliter groei je er in mee, je ziet en registreert wel de vorderingen maar het gaat geleidelijker voor je gevoel. Maar als je dan na een paar weken op een boot weer terug komt in de oude setting zie je ineens veel meer verschillen!

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, fijn dat je er weer bent en dat jullie zo hebben genoten van de vakantie. En wat een heerlijk en geruststellend teken, dat je buik aan het groeien is. Ben blij voor je dat je die zenuwslopende eerste weken nu voorbij bent.

En Yara, die al zoveel meer kan ineens, leuk. Alleen dat van die trap zou ik zelf ook niet zo heel fijn vinden.

En hopelijk kunnen we dat over een week of 10 ook tegen jou zeggen Natas!

14. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Dombo, Mooi dat Yelina haar eigen lijntje blijft volgen. Hoe vaak "moet" jij naar het CB? Wij zouden een oproep krijgen als Mariëlle 1,5 was en die hebben we niet gehad. En we "vergeten" steeds om daar achteraan te bellen. Nou ja, we zijn met 19 maanden naar het ZKH geweest, dus ze is wel gekeurd ;). Maar ik weet niet meer hoe zwaar ze toen was. Op haar gloednieuwe ID-kaart staat dat ze 88 cm is, want dat vond de mevrouw van de burgelijke stand mooier dan de 87 die we aangaven. Gewicht was iets van 11,3 kg, maar dat hebben we dus niet opgeschreven.... Maar wel een stukje groter en zwaarder dan Yelina dus.

Anna, goed om je weer te "zien". Fijne vakantie gehad, begrijp ik? En met de zwangerschap gaat het dus ook goed, fijn! Mooi dat Yara ineens zoveel kan. Grappig is dat. Wij hadden dat vorig jaar ook, toen we terug kwamen van vakantie ging Mariëlle tot m'n stomme verbazing ineens zitten (terwijl ik dacht dat ze aan het leren was om te gaan kruipen, wat ze vervolgens natuurlijk ook deed). Ben benieuwd wat ze nu gaat leren in de vakantie :D.

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hinke, Yelina is inderdaad een ukkie, ze zit steeds zo rond de -1 lijn qua lengte en gewicht net als haar zus. Maar ondanks haar gebrek aan lengte en gewicht is ze niet op haar mondje gevallen. Haha.

Onze vorige afspraak was 4 maanden geleden en als het goed is krijgen we over een half jaar weer een oproep. En als ze die vergeten vind ik dat best, zo'n fan ben ik nou ook weer niet van ze.

Ik heb toen Yelina een week of 6 was een keer een afspraak afgezegd omdat ik de dag ervoor ook al voor controle naar het ZKH moest bij de KA. Daar heb ik me toch een preek over gehad op het CB. Door de assistente notabene, nog niet eens door de arts of verpleegkundige, die gaven me geloof ik groot gelijk. Bla, bla, bla. Zo'n onzin.

16. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Haha, dit doet me wel denken aan die mevrouw van het CB die toen Mariëlle een paar dagen oud was twee keer ingesproken had op ons antwoordapparaat. De tweede keer zei ze heel pinnig dat ze al dagen probeerde ons te bellen en ook al eerder ingesproken had en of wij even terug wilden bellen voor een afspraak voor een intake. Tja, wij hadden even andere dingen aan ons hoofd. En wisten wij veel dat CB niet ingelicht was over het feit dat we in Utrecht zaten? Die boodschappen hoorden we dus pas toen we na twee weken weer thuis waren. Hihi, die mevrouw zal wel gedacht hebben: Waar zijn die mensen toch de hele tijd met die baby?

Op zich heb ik niet echt vervelende ervaringen, maar we hebben wel drie keer meegemaakt dat er gevraagd werd waarom ze onder controle was bij KA, of "Wat is haar voorgeschiedenis dan" (terwijl dat duidelijk in haar dossier staat) en dat trok ik slecht. En ik vind dat er bij ons slecht geluisterd wordt en eigenlijk alleen standaardadviezen gegeven worden en daar houd ik ook niet van.

17. Hé, dat is toch zeker een (beginnend) zwangerschapsbuikje ;)?

Fijn dat jullie zo'n leuke vakantie hebben gehad!

18. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ja, het is echt een zwangerschapsbuikje hoor! Deze is veel mooier dan die ik anders ook wel heb.

Bij de verloskundige heb ik een mooi geruststellend kloppend hartje gehoord! En verder is ook alles goed.

19. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, fijn dat alles goed is. En geweldig he? Zo'n kloppend hartje!

20. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ja de geruststelling door dat mooie geluid is fantastisch.

Wanneer gaan jullie Yelina's verjaardag vieren. Mooie foto van haar trouwens. Ze is echt groot geworden. Weliswaar is ze net iets groter en zwaarder als Yara nu, maar ze is toch wel een heel stuk groter! Ik zou ze wel eens naast elkaar willen zien.

Deel Deze Pagina