Klinkt wel leuk voor Yelina allemaal. Krijgt Alysa dan ook nog een cadeautje, of doen jullie daar niet aan? Die bakfiets met trapondersteuning klinkt ook wel heel erg lekker. Ik hoop dat je hem snel krijgt. Ik heb vanmorgen ook flink staan bakken hier, geen taart, maar glutenvrij brood en suikerbrood. Die laatste is ook erg lekker. Hoe gaat het met je eten? (ik noem het geen diëten meer!) Smoeltje, leuk dat je hier weer eens langs komt. En nog leuker dat jullie voor een derde kindje gaan. (hoewel de eerste geen kindje meer is toch?) Fijn dat het allemaal zo goed gaat met jullie meisje. Wat heerlijk is dat toch he!?
Anna, Alyssa heeft inderdaad ook nog een kleinigheidje gehad, een paar pixyboekjes en een mondharmonica. Daar was ze erg blij mee. Met het eten gaat het behoorlijk goed. Ik ben al weer 5 1/2 maand stabiel en let er goed op dat er niks meer bij aankomt, om het jojo-effect te voorkomen. Soms vind ik het nog wel eens lastig om calorieverbruik en -inname goed op elkaar af te stemmen, maar ik mag niet klagen. Ik blijf aardig op 56,5 kg hangen met soms eens een uitschieter naar beneden of naar boven. Da's dus heel netjes.
Gisteren hadden we de tent voor de verandering weer eens echt vol met in totaal 14 volwassenen en 6 kinderen. Da's bij ons echt volle bak. Gelukkig konden we tot een uurtje of half 6 nog lekker buiten zitten, maar toen begon het te regenen en kwam het hele gezelschap naar binnen. Yelina heeft genoten en is erg verwend. Ze heeft dus het keukentje gehad met allerlei potjes, pannetjes, bestek, roerlepels, bakspulletjes, bordjes, schaaltjes, etc. Oma heeft mooie schorten gemaakt en een tante heeft pannenlappen gehaakt. Deze waren een groot succes. Tante maakt nog een paar extra pannenlappen en oma maakt de schortjes nog goed pas voor de meisjes. Verder heeft Yelina nog een paar kleurboeken, kleurpotloden en een memoryspel gekregen. Kortom, ze is lekker in het zonnetje gezet. Er zijn geen foto's gemaakt, wel een filmpje met de camera van onze zwager. Die moet moet alleen nog even worden overgezet op onze PC. Ik had 's ochtends welliswaar onze eigen camera aan de oplader gehangen, maar was dus even vergeten om de stekker in het stopcontact te steken. Lekker slim dus. Maar niet heus
Yelina is goed verwend! Ah wat jammer, geen foto's. Ik ben een beetje gammel. Keelpijn, koppijn, niet lekker. Heb pedagogisch zeer onverantwoord Danique geparkeerd voor de TV. Op een dvd'tje na kijkt ze niet veel, dus ze zit nu gebiologeerd te kijken naar het Zandkasteel. Gisteren zijn we naar mijn zus geweest. Danique benoemt al van alles en iedereen (mama, papa, Omi, Laaisa = hond Raisa, Akie = kat Sjakie), maar ze zei nog niks tegen mijn zus. Nou is "tante Caroline" ook wel een hele mond vol voor een dreumes, dus ik ben de laatste tijd "Caro" gaan zeggen. Heb 2 keertjes haar laten proberen dat na te zeggen, dat werd "Olo". Nog ff wachten dus, dacht ik, het kwartje land nog niet. Rijden we gisteren Alkmaar binnen, nog een flink stuk van het nieuwe huis van mijn zus af waar we nu 4x zijn geweest, horen we op de achterbank : "Olo! Olo thuis. Auto Olo". Dacht eerst nog dat het toeval was, waar we reden herken ik het nog nauwelijks bij wijze van spreken. Maar ze bleef het herhalen, tot aan de voordeur aan toe. "Olo thuis!". De hele middag Olo voor en Olo na. Bij het weggaan "Doei de Olo"!" Mijn zus smolt, haar dag was weer goed. Ik ben er nog verbaasd van, dat ze de route al zo goed herkende.
Natas, wel een beetje jammer, foto's zijn er inderdaad niet gemaakt, maar wel een filmpje. Wat leuk dat Danique nu ook tante Caroline gaat zeggen en goed van haar dat ze de route al een beetje kent. Vervelend dat je zelf gammel bent. Dat zijn inderdaad van die dagen dat je je kind even makkelijk voor de buis parkeert. Moet zo nu en dan kunnen toch? Wanneer vieren jullie de verjaardag van Danique?
Ze heeft 1 deel al gehad Het was zulk mooi weer hier zondagochtend dat we haar de zandtafel al gegeven hebben. Daar heeft ze heerlijk mee gespeeld. Morgenavond na kantoor krijgt ze van ons de driewieler, gaan we daar een rondje mee toeren.
Oh wat een leuke zandbaktafel! Lieve Danique, van harte gefeliciteerd met je tweede verjaardag. Een fijne dag, veel plezier met je zandbaktafel en succes vanavond op je driewieler!
Ik ben vanmiddag even geschrokken. Ik heb al langer een beetje ongigevoel onder in mijn buik, zo'n idee van een gespannen bal in je buik hebben. Is niet alarmerend en ben ik ook wel gewend van de vorige 3 zwangerschappen. Maar vanmiddag heb ik zo'n 2 uur lang echt flinke menstruatiepijn gehad. Deed me ook denken aan de pijn 4 dagen na de miskraam toen er nog wat stolsels vrij kwamen. Het is nu weer minder maar nog wel wat erger dan daarvoor.
Lees ik hier een paar dagen niet en mis ik dus 2 verjaardagen. Gefeliciteerd Yelina en Danique alweer 2 jaar wat gaat de tijd ook snel. Zag al leuke foto`s van cadeau`s voorbij komen. Zo`n zandtafel is wel erg leuk. En bah lees weer een vervelend berichtje van Natas over menstruatiekrampen. We gaan niet gek doen he, deze zwangerschap moet gewoon goed gaan.
Natas, wat een geweldig plaatje van jullie meisje op de driewieler. Maar wat een schrik zeg, dat je even een flinke ongi-pijn had gisterenmiddag. Hoe is het nu? Brusje van Danique, geen gekke dingen doen hoor, gewoon lekker blijven zitten waar je zit, goed groeien en pas als de tijd rijp is over een kleine 8 maanden hoor je pas naar buiten komen.
Hoera, we hebben onze nieuwe bakfiets. Ben vanochtend met de meisjes met de bus naar Arnhem gegaan, daar kon ik hem halen. En we zijn op de fiets teruggereden naar huis. Het was even flink trappen, (ben 2 1/2 uur onderweg geweest) maar wat een heerlijke fiets. Ik heb grotendeels op eigen kracht gefietst en maar op een paar stukjes de trapondersteuning gebruikt. Dit was vlak voor vertrek:
Danique, gefeliciteerd met je verjaardag! Sorry dat ik een dag te laat ben, maar we waren maandag en gister de hele dag weg. Mooie cadeaus heeft ze gekregen. Zo'n driewieler is fantastisch. Wij hebben kortgeleden eentje voor Mariëlle gekocht (van bonnen die we als kraamcadeautje hadden gekregen) en ze is er echt helemaal weg van! En zo te zien geldt dat ook voor Danique!
Natas, hopelijk is er niets aan de hand! Hoe is het nu met je? Dombo, wow, wat een mooie bakfiets. Logisch dat je er blij mee bent. Kostte wel even wat tijd om hem op te halen, maar dan heb je ook wat . Wij gaan vrijdag op vakantie, ik weet niet of ik daarvoor nog veel gelegenheid heb om even langs te wippen, morgen gaan we nog even samen de stad in en alles inpakken en inladen (meissie op kdv) en dan hopen we vrijdag vroeg te vertrekken. We gaan een weekje naar Zwitserland, Koob z'n zus woont daar en we hebben een appartement bij hen in de buurt gehuurd. Omdat we denken dat het toch wel wat ver is voor Mariëlle hebben we voor vrijdag een hotelletje geboekt in Zuid Duitsland. Negen uur rijden en dan nog stops erbij leek ons een beetje veel van het goede. En nu is onze kleine meid wakker (eindelijk ), dus die ga ik er even uithalen en dan gaan we even bij opa en oma langs.
Hinke, mocht je nog online komen, alvast een hele fijne vakantie. Cindy, nog bedankt. Hoe gaat het bij jullie? Gaan jullie nog met vakantie of zijn jullie al geweest? Hihi, hier een 4-jarige die me de hele dag al aan het vertellen is dat ze me lief vindt. Dat doet een mama toch wel heel veel goed he?
Dat is heel fijn voor een mama! Hinke, hele fijne vakantie! Hier is de buik weer rustig, geen menstruatiepijn meer gehad. Wel moe, vreselijk moe, zoals de andere keren ook. En wat misselijk vandaag, dat heb ik meestal niet. Mijn buik is echt belachelijk groot, mensen denken dat ik een maand of 4 /5 zwanger ben. Als ik 's morgens opsta valt het nog wel mee maar met elke maaltijd komen de darmen schijnbaar meer omhoog.
Natas, gelukkig maar, dat je verder geen krampen meer hebt gehad. Wel moe en zelfs een beetje misselijk. Laten we er maar vanuit gaan, dat dat goede tekenen zijn. Maar o, wat zijn die eerste weken een hel als je al een paar keer een MK/MA hebt doorgemaakt. Dikke knuf en de duimen blijven hier onverminderd doordraaien.